برجام در محاق / همه‌چیز به بعد از انتخابات کنگره آمریکا موکول شد!

درحالیکه گفته می‌شود، امضا نشدن برجام ثانیه‌ای ۱۱۰۰ دلار به ایران ضرر وارد می‌کند، خبرهای تازه از توافق هسته‌ای حاکیست، امضای برجام فعلا به تعویق افتاده است.

برجام در محاق / همه‌چیز به بعد از انتخابات کنگره آمریکا موکول شد!

در تازه‌ترین موضع‌گیری‌ها، صدراعظم آلمان مدعی شده است: پاسخ منفی ایران به پیشنهاد اروپا هیچ توجیهی نداشت. دستیابی به توافق با ایران در آینده نزدیک غیرممکن است.

این درحالیست که وزیر خارجه کشورمان تاکید کرده، اگر واشنگتن واقع‌بین باشد، توافق در چند روز آینده در دسترس است. سخنگوی وزارت خارجه هم تصریح کرده است که ایران در پاسخ جدید خود به آمریکا، هیچ مطالبه جدید را مطرح نکرده است.

بنابراین پیش‌بینی صدراعظم آلمان از دور بودن توافق، ناشی از اعتراف به بدعهدی‌ها و سنگ‌اندازی‌های آمریکا و لابی صهیونیستی در این کشور است.

حجم بالای تلاش‌های لابی صهیونیستی برای شکست مذاکرات را می‌شود از اظهارات مقامات این رژیم‌ متوجه شد. براساس تهدید تازه رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی، امضای توافق هسته‌ای، ایران را در برابر عملیات‌های اسرائیل مصون نمی‌کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم گفته، متن پیشنهادی توافق فعلی، مانع از هسته‌ای شدن ایران نمی‌شود. زمان عبور از مذاکرات بدون نتیجه با ایران فرا رسیده است.

تندروها در تل‌آویو و واشنگتن تلاش می‌کنند که با تعویق انداختن توافق، شرایط را برای شکست کامل گفتگوها فراهم کنند. لابی صهیونیستی علاقه‌مند است امضای توافق را به بعد از دو انتخابات کنگره آمریکا و انتخابات پارلمانی اسرائیل موکول کند. دو انتخاباتی که احتمالا مخالفان توافق شانس پیروزی در آن دارند

 

همزمان با این دو، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تصریح کرده است: اگر توافقی با ایران امضا شود باید اطمینان حاصل کند که این کشور سلاح هسته ای ندارد.

الجزیره، رسانه رسمی قطر هم به نقل از یک مقام صهیونیستی می گوید تل‌آویو معتقد است که هیچ توافق هسته ای پیش از انتخابات میان دوره ای آمریکا امضا نخواهد شد.

تندروها در تل‌آویو و واشنگتن تلاش می‌کنند که با تعویق انداختن توافق، شرایط را برای شکست کامل گفتگوها فراهم کنند. لابی صهیونیستی علاقه‌مند است امضای توافق را به بعد از دو انتخابات کنگره آمریکا و انتخابات پارلمانی اسرائیل موکول کند. دو انتخاباتی که احتمالا مخالفان توافق شانس پیروزی در آن دارند.

در چنین شرایطی، ایران هم عجله‌ای برای توافق از خود نشان نمی‌دهد و نمی‌خواهد امتیاز جدیدی به طرف مقابل دهد. ایران نگران است، امضای توافق زیر سایه تهدید آژانس، در عمل برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایرلن را به مخاطره اندارد.

اما اروپا برای احیای برجام‌ عجله دارد، چراکه بحران انرژی ناشی از تحریم روسیه، این قاره را دچار بی‌ثباتی داخلی کرده است.

آیا اروپا می‌تواند تا پیش از آغاز فصل سرد،ایران و آمریکا را ترغیب به احیای برجام کند؟ فعلا که شواهد نشان می‌دهد راه توافق طولانی است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • 🐜
    9

    چرا مذاکره کنندگان ودولت رییسی مجلس وسردامداران فریب روس هاراخوردند.ودست ردب سینه مذاکرات وتوافق زدند.چرادورایران راسیم خاردارکشیدند مگراینجا کره شمالی است حکومتی هاوسردمدارن چراوضعیت نامناسب ۸۰میلیون ایرانی رانمیبینندچراماملت بادردورنج دست و پنجه نرم میکنیم وتعدادکمی ثروت ماملت راغارت بایدغارت کنندوفرزندانشان باپول ملت ایران خارج ازکشورعشق کنندوخودشان درایران دررفتن حداکثری زندگی میکنند؟

    نظرات شما -
    • ....
      0

      جواب همه ی این چراها یک جمله است؛ خدعه کردند.

    • ناشناس
      0

      خیلی ساده ای

  • محمد
    1

    ما هم عجله نداریم شکر خدا قیمتها هر روز داره پایین میاد تورم مهار شده اجارهها پایین اومده قیمت دلار به شدت نزولی شده ماشینم که هر روز داره ریزش میکنه

  • ناشناس
    1

    حرف شریعتمداری به کرسی نشست!!!!!گفته بود دو ماه صبر کنید؟؟؟!!!!!

    نظرات شما -
    • 0

      ان شاء الله روز قیامیت بشود و این مقامت ذی نفوذ در نظام، جواب این مظالم باشند. چهل ساز نسل سوری و فرصت سوزی و خسارت سنگین مادی و معنوی

  • ناشناس
    0

    با برجام یا بی برجام،مشکلات ایران با غرب بسیار فراتر از هسته ای بوده و هست.تا وقتی مشکلات بنیادی ایران با غرب رفع نشود هیچ چیزی درست نخواهد شد.البته غرب به خصوص امریکا از وضعیت فعلی ایران رضایت کامل دارد چرا که با همین سیاست های ایران،مقبولیت اسرائیل را در جهان عرب عملی ساخت،فروش سلاح به کشورها برای مقابله با ایران را ادامه میدهد و مانع استفاده کشورهای عربی از نفت برای فشار به غرب میشود.

  • ناشناس
    0

    میذاری پسر انسیه خانم فیلتر شکن بسازه یا نه؟ تحریم‌ها برای مردم مضره نه برای....بگذریم...

  • ناشناس
    0

    فعلا با شرایط حاضر آمریکا بدلیل انتخابات پیش روی و فشار جمهوری خواهان بر سیاستهای بایدن که خواهان رسیدن به یک توافق با ایران هست امکان یک توافق جامع در این شرایط با ایران امکانپذیر نیست از طرفی لابی اسراییلی‌ها در ارکان نظام سرمایه داری نخواهند گذاشت این مذاکرات به سرانجام برسد از یک دیدگاه جدید بندر می رسد که ایران بهترین گزینه که همانا ادامه مذاکرات و عقب نکشیدن از مذاکرات می تواند جلوی تروئیکای غربی را که بدلیل مشکلات اقتصادی که دارند گوش بفر مان و دستور آمریکا با فشار بر ایران هستند نکته دیگر اینکه سیاستهای دولت باید بسمتی برود که در داخل کشور جلوی فساد و بهم پاشیدگی اقتصادی را هر سریعتر بگیرد که این امر زمانی اجرایی خواهد شد که سیستم اقتصادی کشور با آزادی اقتصادی راه را بسمت تولید باز کند و از بیکاری موجود در کشور بکاهد باز طرفی تا زمانیکه دولت نتواند بر تورم موجود آنهم تا حدودی فائق بیاید آمریکا و غرب فقط با هدایت عوامل داخلی بدنبال یک نارضایتی عمومی در داخل کشور هستند و این جزئی برنامه های آمریکا و غرب است همیشه غرب بدنبال خلأهای بوجود آمده منجمله ضعف در مدیریت داخلی است که تمامی اینها کمک به نارضایتی جامعه می کند اینها حکایت از پیشرفت در مذاکرات است

  • های
    11

    دوست عزیز شما خودرا نبازید ایران نه کره شمالی ونه سوریه ونه عراق است ایران سرزمین کوروش کبیر است سرزمینی نیست که مشتی مهاجر بتوانند در دراز مدت بتوانند بر آینده آن اثری یگزارند تاریخ را مرور کنی که نه بخوانی چون معلومه که یا تاریخو فراموش کرده ای یا آن را نخوانده ای سهیونیستا باید در این توافق دفن شوند چون اگربسادگی توافق حاصل شود خصاوت این سهیونیستا با ملت‌ها مشخص نمشود اروپایی‌ها دوستو دشمنان راباید بشناسند اتفاقی که در این چندسال خروج آمریکا ازبرجام افتاده نهایتا همین وضع باقی میماند در حالی که این دولت همه امورخارجه به توافق گره نزده درسته اگر توافق بشه زندگی من وشماآرامش وآسایش بیشتری خواهدداشت ولی چاره چیست آنهایی که جان ملیونهااروپایی وایرانی را قربانیه بقای خودشان می‌کنند وتازمانیهم که رئیس جمهورهای اروپاییان وبایدن لابیان اسرائیل را کنار نگذارند توافقی حاصل نخواهد شد

  • ناشناس
    0

    یادمان نمیرود وزیرمسڪن ما رستم خان ، چندروز قبل از پاسخ ایران در تویئتی ڪه امضای برجام را به امان نامه یزید تشبیه و این دیدگاهشان راهم نقطه نظر رهبری و رئیس جمهور عنوان ڪردند !
    حال اینڪه سفره جماعت بابت این فلسفه بزرگان خودی مان، روزبروز ڪوچڪتر و پول ملی مان ڪم ارزشتر شده را نمیدانیم به حساب لابی های تندروی آنورآبی مان بگذاریم یا خودی های بی دغدغه جماعت اینورآبی مان !
    و این تشابه استراتژی آنورآبی و اینورآبی درقبال مردم مان ، از عجایب روزگاران ماست ڪه قطعا نه هرگز فراموش میشود و نه هرگز تڪرار !

  • نیری
    1

    لعنت بر شماها لعنت به صهیونیستها لعنت به آمریکاییها لعنت به اروپاییها همه اتون کثیفین فقط ملت داره له میشه یه ساندویچ معمولی همبرگر شده صدهزارتومن ودیگه قدرت خرید ماهیانه یه همبرگرم برای خانواده نداریم اونوقت اونا مدام میرن وین ماموریت و بهترین رستورانها اونوقت میان میگن در سریعترین زمان آماده توافق هستیم نوک پیکانشونم مرد شماره دو جبهه پایداری و مخالف اصلی توافقه

    نظرات شما -
    • امیر ب نیری
      1

      نیری لعنت بر ساندیس خوران لعنت بر دولت

    • ناشناس
      0

      آ[ه عزیزجان داخلسیهای بدتراز این کشورها هستند تحریمها برداشته شود داخلیها نمیزارن مردم آب خوش از گلوشو پایین بره فکر کردین فقرو بدبختی گرانیها دروغهای چهلو سه سال داخلیها را از سره مردم کم میکنند شک نکنید در همین وضعیت دروغ فریب فقر گرانیها مردم را نگه می دان مردم ایران با قم ظلمین طرف هیتند بیچاره کردن زندگی مردم را همش دروغ دروغ دروغ زور زور زور فشار بر مردم مردم باید کاری کنند

  • م ن
    0

    ای توافق کمر مردم خم کرده زیر بار گرانی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      داخل کمر مردم را خم کرده نه خارج ببینیند چقدر دارن پول غارت می کنند ببینید چقدر پول از کشور خارج کردن ببینید چقدر پواهای بی زبان را به عربها دادن که هواشون داشته باشن عربها نباشن اینها هم نیستند

  • ناشناس
    0

    خلایق هرچه لایق ... این مسئولین میبینن ما ملت بی بخاری شدیم

  • ناشناس
    0

    اینا کل ایران را به باد فنا دادند پشمشونم نیست تواز ثانیه ای فلان قدر دم میزنی .

  • 1

    مشکل اصلی اینه که ما 96درصدیها بزور میخوایم خودمونا ملت ایران بدانیم .اما از نظر حکومت ملت ایران خود واطرافیان وپاچه خاران وساندیسیونند .بقیه ول معطلند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها