فرانسه: به شدت نگران عدم همکاری ادامه‌دار ایران با آژانس هستیم

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه بعد از ادعاهای آژانس اتمی در گزارش جدید خود، مدعی شد فرانسه متاسف است که ایران از فرصت برای تعامل با آژانس استفاده نکرده است.

فرانسه: به شدت نگران عدم همکاری ادامه‌دار ایران با آژانس هستیم

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه بعد از ادعاهای آژانس اتمی در گزارش جدید خود، ضمن ابراز نگرانی، مدعی عدم تعامل ایران با این نهاد شد.

طبق گزارش رویترز، فرانسه ادعا کرد «به شدت نگران عدم همکاری ادامه‌دار ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» است و در حال مشورت با شرکای خود درباره این موضوع قبل از نشست شورای حکام آژانس در هفته آینده است.

طبق این گزارش، «آن کلر لژاندر» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در نشست خبری روزانه، در حمایت از ادعاهای ضد ایرانی آژانس گفت: متاسفیم که ایران از فرصت‌های ارائه شده توسط مدیرکل (آژانس) برای تعامل و روشن کردن (موضوع) وجود مواد هسته‌ای اعلام نشده در سایت‌های اعلام نشده استفاده نکرده است».

خبرگزاری‌های فرانسه و رویترز مدعی شدند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی جدید گفته که نمی‌تواند صلح‌آمیز بودن ماهیت برنامه هسته‌ای ایران را تأیید کند. رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این گزارش، ایران را به عدم تعامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص مسائل باقی‌مانده پادمانی متهم کرده و گفته «بر همین اساس، پیشرفتی در حل این مسائل صورت نگرفته است».

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • 🐜
    0

    فرانسه نگرانه جیره خودش ازایرانه

  • ناشناس
    1

    بخداقسم که اگرایران تمام برنامهای آژانس اتمی راموبموانجام بدهدآنهابادشمنی عمیقی که بامادارنددست ازسرمان برنمیدارندوبهانهای آنهاتمامشدنی نیست مابایدبامحدودکردن نظارتهای آژانس بیشترین امتیازهاراازآنهابگیریم چون مثل سگ ازپیشرفت اتمی مامیترسند.

  • ناشناس
    1

    ما هم بشدت از عدم ایفای به عهد شما در برجام نگرانیم!

  • ناشناس
    0

    دنیا با این اخوندها مشکل دارند ملت ایران هم پاسوز شدن

  • کیوان
    1

    همه نگران هستند. دیگر تاب و توانی برای مردم نمانده. بالاخره ایران ستیزان پیروز می شوند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها