عقاب مسکو به تهران می آید/ سوخو ۳۵؛ جنگنده جدید ارتش ایران

​​قرار است ایران جنگنده های سوخو ۳۵ روسیه را خریداری کند. جنگنده سوخو ۳۵ می‌ تواند از فاصله ۳۰۰ کیلومتری موشکهای هوا به هوا یا کروز را شلیک کند.

عقاب مسکو به تهران می آید/ سوخو ۳۵؛ جنگنده جدید ارتش ایران

به گزارش خبر فوری، بر اساس اعلام مقامات ارتش، خرید جنگنده‌های سوخو ۳۵ از روسیه در دستور کار نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

این خبر را امیر سرتیپ حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا داده است. وی با بیان اینکه خرید سوخو ۳۰ در برنامه نیست و فعلاً خرید سوخو ۳۵ از روسیه مطرح است، افزود: این موضوع در دستورکار قرار دارد و امیدواریم بتوانیم در آینده به این جنگنده‌های نسل 4++ دست پیدا کنیم.

اما سوخو ۳۵ چه ویژگی هایی دارد؟ بد نیست مروری بر این جنگنده و قابلیت هایش داشته باشیم.

سوخو ۳۵، مهم ترین عضو خانواده فلانکر

سوخو ۳۵ آخرین نمونه عملیاتی ساخته شده از خانواده فلانکر است که ناتو آن را با نام فلانکر E می‌ شناسد. توسعه این جنگنده در دوران شوروی آغاز شد، اما با فروپاشی این کشور پروژه جنگنده جدید نیز نیمه کار رها شد. پس از آن، روسیه با مشکلات مالی شدیدی مواجه شد و جنگنده فراموش شده باقی ماند. در دهه اول هزاره جدید، روسیه مجددا به سراغ طرح سوخو رفت و تکمیلش نمود. پیش نمونه جنگنده سوخو ۳۵ نخستین پروازش را در سال ۲۰۰۸ انجام داد. کار ساخت این جنگنده توسط کمپانی روسی کمسومولسک انجام و از سال ۲۰۱۴ وارد فعالیت در نیروی هوایی روسیه شد.

REBzwVohf1xU

سوخو ۳۵ یک جنگنده چندمنظوره  اَبَرچابک تک‌خلبان با قابلیت مانور بالا است. سوخو ۳۵ از رادار  N035 ایربیس E بهره می‌برد که به پلنگ برفی مشهور است.  این رادار توانایی شناسایی اهداف هوایی در فاصله ۴۰۰ کیلومتری را دارد و می‌ تواند ۳۰ هدف هوایی را از فاصله ۳۰۰ کیلومتری رهگیری کرده و همزمان با ۸ فروند از آنها درگیر شود. 

جنگنده سوخو ۳۵ می‌ تواند از فاصله ۳۰۰ کیلومتری موشکهای هوا به هوا یا کروز شلیک کند.

ویژگی پرواز ابرپیمایشی که در سوخو ۳۵ وجود دارد، موجب می‌شود که این جنگنده بتواند با هواپیماهای دیگر که با سرعت و ارتفاع بیشتری پرواز می‌کنند به راحتی درگیر و بر آنها پیروز شود.

شرکت آمریکایی رند کورپوریشن مدعی شده جنگنده سوخو ۳۵  برتر از اف ۳۵ آمریکا است. تحلیل پایگاه این شرکت آمریکایی نشان داد که به ازای سقوط هر فروند جنگنده سوخو ۳۵، این هواپیما توانایی سرنگون کردن نرخ ۲٫۴ جنگنده اف ۳۵ را دارد که نسبت ۱ به ۲٫۴ را ایجاد می‌ کند.

این جنگنده ها که می توانند ۸ هدف را همزمان شناسایی، تعقیب و با موشک های پیشرفته نابود کنند، همچنین با سامانه پارازیت افکنی، توان بالایی برای پنهان شدن از دید رادارهای دشمن دارند.

روسیه در عملیات ضدتروریستی در سوریه به طور گسترده از جنگنده های سوخو ۳۵ علیه تروریست ها استفاده کرد. 

چین، اندونزی و مصر از جمله مشتریان اصلی سوخو روسیه هستند و همچنین قرار است برخی کشورها از جمله ترکیه نیز به فهرست مشتریان سوخو ۳۵ اضافه شوند.

خرید سوخو و بازسازی نیروی هوایی ایران

خرید سوخو می تواند نیروی هوایی ایران را که مدت هاست به علت تحریم ها به روز رسانی نشده، احیاء کند. روزنامه اوراسیادیلی چاپ مسکو مدتی پیش نوشت: بخش عمده ناوگان هوایی نظامی ایران از هواپیماهای خریداری شده از آمریکا شامل اف-۱۴ای، اف-۴ و اف-۵ می شود که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خریداری شده و در دوره پس از پیروزی انقلاب هم تهران چندین فروند شکاری های میگ-۲۹ از مسکو خریداری کرد.

روزنامه روسی با اشاره به اینکه ایران از اوایل دهه ۹۰ میلادی هواپیماهای تهاجمی نخریده است، نوشت: بنابراین با خریداری ۲۰ هواپیمای جدید پیشرفته می تواند ناوگان هوایی نظامی خود را بطور قابل توجهی تقویت کند. 

معامله پهپاد و سوخو؟

همچنین، پایگاه فوربس مدتی پیش مدعی شد خرید سوخو ۳۵ از روسیه در ازای فروش پهپاد ایران به مسکو صورت می گیرد. این پایگاه در رابطه با همکاری هوایی ایران و روسیه نوشت: آخرین گمانه زنی در مورد آینده روابط دفاعی روسیه و ایران این است که تهران ممکن است در ازای تامین اعطای پهپادهای بومی خود به مسکو، جت های جنگنده سوخو-۳۵ روسیه را دریافت کند.

فوربس این اتفاق را یکی از مهم ترین رخدادهای نظامی منطقه دانست و مدعی شد: خلبانان و تکنسین های ایرانی برای آموزش هواپیمای سوخو ۳۵ به روسیه اعزام می شوند.

در همین رابطه، اندیشکده موسسه مطالعات جنگ (ISW) نوشت: گزارش ها نشان می دهد که تهران و مسکو همکاری‌های هوایی بیشتری را برای دور زدن تحریم‌ های بین‌المللی دنبال می‌ کنند... اگر این ادعا درست باشد، ممکن است ایران در ازای پهپادها، هواپیماهای سوخو ۳۵ روسی را دریافت کند که این امر می‌ تواند بخشی از توافقنامه امضا شده توسط مسکو و تهران در 26 جولای باشد.

لازم به ذکر است که‌ در ابتدا قرار بود ایران سوخو ۳۵ روسیه را از مصر بخرد اما قاهره با دخالت دولت آمریکا از تصمیم خود عقب نشینی کرد. با آغاز جنگ اوکراین و احتیاج روسیه به پهپادها، معامله سوخو و هواپیماهای بدون سرنشین به صورت مستقیم صورت گرفته و احتمالا تا چندی دیگر نهایی شود.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 62
  • اله قلی خان
    11

    این همون عقاب سوخو ۳۵ نیست که چند سال پیش ،اف ۱۶ ترکیه در آسمان سوریه ترکوندش؟!

    نظرات شما -
    • علی
      17

      اون قضیش فرق میکنه هواپیمای ترک نامردی کرد از پشت زد.

    • ناشناس
      3

      خیر. جنگنده سرنگون شده روسیه در بین مرز سوریه و ترکیه توسط جنگنده ترکیه در سال ۲۰۱۵ میلادی هواپیمای سوخو ۳۵ نبود. بلکه جنگنده سوخو ۲۴ بود!

    • سام
      3

      اون سوخو 24 بود

    • نادر
      3

      نخیر باسواد اونی که ترکیه زد سوخو 24 بود سال ساختش 1970 هست نه سوخو 35 که سال 2012 ساخته شده ... 42 سال جوانتره

    • بهنام
      7

      قلی
      حالا چه کنیم بخریم یا نخوریم ؟؟؟
      شما غربگداها چه جنگنده‌ای را تایید می‌کنید ؟؟
      به غرب و بابا بایدن بگویید تا به ایران بدهد .

    • ناشناس
      2

      بهنام جان شما ساندیست رو بخور گرم نشه بعد صحبت می کنیم

    • علی
      0

      نظر فنی نوشتم چون واقعیت را رو میکرد خبر فوری پخش نکردی. واقعا خجالت بکشید اگر کسی دروغ بگه به نفعتون پخش میکنید ولی نظر علمی با مستند را پخش نمی‌کنید. سوخو ۳۵ اصلا در تراز و حتی نزدیک به اف ۳۵ هم نیست. برید نتیجه تمرین آموزشی سوخو۳۵ با رافائل فرانسه را سرچ کنید می‌بینید سوخو۳۵ حتی از رافائل شکست خورده(به نقل از خوده روس ها). در نبرد رو در رو اف ۳۵ که به تنهایی بر۲ تا رافائل برتری داره. اما با توجه به ناوگان اوراق فعلی و عدم امکان دسترسی به جنگنده های اروپایی و آمریکایی خرید این جنگنده به عنوان تنها گزینه کار بدی نیست و حکایت کاچی بعض هیچی میشه. وجود این جنگنده در تعداد بالا برای مقابله با توسعه طلبی های باکو آنکارا بد نیست و تا حدی به بهبود موازنه کمک میکنه. چون باکو و آنکارابشدت نژاد گرایانه هستند و رویای تشکیل عثمانی دارند و اگر در مقابلشون ضعیف باشی قطعا تجاوز خواهند کرد.

    • محمد
      0

      کارایی این جنگنده در حد F4 پنجاه سال پیش هم نیست

  • ناشناس
    4

    هليكوپتر هاي نظامي خوب و غول پيكري هم روسيه داره. مي‌تونيم از اونا هم استفاده كنيم.

  • ناشناس
    3

    به همین خیال باشید که روسیه به ایران سوخو35بده.اگر حافظه یاری کنه قرار بود چند دهه قبل سوخو30 به ایران بفروشد.این قرار اینقدر طولانی شد و به قدری با کارت ایران در مجامع جهانی بازی کرد که عملا نسل سوخو30 کارایی ندارد.الان هم به بهانه فروش سوخو35ایران را بازی خواهد داد.به بازی با کارت فروش سوخو 57نیز خواهیم رسید.

    نظرات شما -
    • معمای بهارستانی
      4

      اگر روسیه برای زانو زدن تام و تمام حکومت ایران سوخو 35 نه سوخو 100 ندهد به کی باید سوخو بده.

  • محمد
    8

    انگشت به فانتوم هم نمیرسه

  • امید
    3

    احسنت عالی هست

  • علی
    8

    به امیر مزدور...نه من ساندیس میخورم نه وطن فروشی میکنم بعضی از ابله ها فکر میکنند با تغییر حکومت همه چیز درست میشه لصلا اینطور نیست ...عراق و لیبی یمن و مصر درست شد؟؟بدتر هم شدند و جنگ داخلی دارند .برای دزستی کشور باید همه از خودشون شروع کنند .نه اینکه همدیکر درست کنیم از بغال تا ....همه میخوان سر هم کلا بذاریم .کم فروش احتکار خیانت به همسر جنایت اتفاقا وضع مالی خوبی هم دارتد اینهایی که خیانت میکنند

    نظرات شما -
    • علی
      1

      اقا اول یه خرده روی املات کار کن اون بغله دلبندم .... بقال درسته

    • مهدی مهدی
      5

      امیر مزدور رو خوب اومدی.
      من هم با شما موافقم.
      البته از شرایط فعلی کشور اصلا راضی نیستم! هر چند در یک جنگ واقعی(تحریم) قرا داریم

  • ناشناس
    2

    خوابش رو ببینی کربلایی

  • omid
    31

    ای کسانی که دوگانه حرف میزنید و خودتون رو به کوری زدید چرا جنایتهای عربستلن و متحدانش که 8 ساله مردم بی دفاع یمن رو به قتل میرسانند و جنایت های آمریکا در عراق و افغانسان و سوریه رو محکوم نمیکنید ؟؟حتی همین جتگ اکراین باعثش آمریکا بود ..چقدر شما ها بیشرف هستید که فقط...

    نظرات شما -
    • 6

      جنگ یمن به خاطر مسلح کردن حوثی های یمن بوسیله جمهوری اسلامي و تشویق اونها به شورش و تصرف کل کشور شروع شد...زیاد هم دنبال شرف نباش پدرجان...جمهوری اسلامی نمره خوبی ندارد

    • ناشناس
      5

      مردم بی دفاع یمن به ..........‌‌

    • ناشناس
      2

      چه کسی حوثی ها را مسلح کرد و تشویق کرد تا جنگ‌داخلی راه بیندازند؟

  • ناشناس
    7

    هواپیمای سری فلانکر شامل سوخو 30 و سوخو 35 و حتی ابر جنگنده جدید نسل 5 و رادار گریز روسیه یعنی سوخو 57 پگفا هیچ شانسی در برابر ابرجنگنده هایی چون اف 35 لایتینینگ و مخصوصا شکاری افسانه ای و بواقع نسل 5+ امریکا یعنی اف 22 رپتور ندارند و شوخی بیش نیستند! اگر چه امریکا به چند شریک محدود خود تعداد کمی اف 35 فروخته اما بر اساس سیاست نظامی و استراتژیک امریکا جنگنده اف 22 رپتور انحصاراً و فقط به ارتش امریکا داده خواهد شد و آن اتفاقی که برای اف 14 افسانه لاکهید در سال 1974 افتاد و (با زرنگی و قلدری و سیاست فوق العاده شاه در خرید سهام لاکهید مارتین تنها به کشور ایران فروخته شد) دیگر تکرار نخواهد شد. کاش تصمیم گیرندگان نظامی ایران تکنولوژی روس را کاملا مورد بررسی و تحلیل قرار دهند و از اتفاقات جنگ تحمیلی در عرصه هوا جایی که اف 4 و اف 14 های قدرتمند ایران باعث نابودی و زمینگیر شدن نیروی هوایی عراق با انواع هواپیماهای پیشرفته حتی تا میگ 25 و 29 و سوخو 27 روسی و میراژ 2000 و اف 1 و سوپراتاندارد فرانسوی تا آخر جنگ شد، درس بگیرند. ما می توانیم با رایزنی و ارتباط ثالث با برخی کشورها از جمله افریقای جنوبی برزیل و .... همانند همان اتفاقی که برای خرید زیردیایی های کلاس کلیو از یکی از کشورهای اروپایی رخ داد تعدادی هواپیمای قابل آپدیت شدن امریکایی مانند اف 15 و اف 16 حتی با کمی شانس و پول بیشتر اف 18 هورنت بدست بیاوریم که مطمئنا هواپیماهای بهتر و مطمئنتر و عملیاتی تری نسبت به نسخه های روسی هستند. زنده باد ایران و ایرانی

    نظرات شما -
    • نادر
      6

      ما که گرخیدن ناوهای هواپیمابر سوپر کریر اونارو دیدیم.... پهپادش.ن رو هم زدیم ساقط شد... اگه اف-35 رو نمی زنیم نگه داشتیم تا روز مبادا بتاگ هاش رو بشه و آمریکا رو ضایع کنیم.... مطمئن باشین آمریکا اگه بدونه 1 % احتمال پیروزی داره همین الان حمله می کنه.... هنوز جای تاول طبس تو باسن رئیس جمهور شون مونده... به همین زودی ها اینها خر نممی شن.... تا زمانی که دشمنایی مثل عربستان، امارات و ترکیه و خائنینینی مثل اصلاح طلبا رو داریم آمریکا نیاز به جنگ نداره...

    • امیر ب نادز
      2

      نادر خان ساندیس خیلی تگری زدی داری چرت و پرت میگی

    • ن
      0

      نادر خان اصلا ما از همه قویتریم ...خوب شد حالا!!!

  • ناشناس
    0

    پس آذرخش چی شد!!! چقدر شما خالی می بندین

    نظرات شما -
    • علی
      0

      اون قراره ازطریق بورس معامله بشه دیگه قرعه کشی نمیشه

  • اقاااااااااا
    1

    اورین اورین.........دزمنو نامید کنید ...اورین .......اورین

  • ناشناس
    3

    تا رفا برای مردم درست نشه تمام شهرها رو پر کنید از تجهیزات نظامی
    نه خدا راضیه نه مردم

  • آرش
    8

    خیلی هم عالی فکر کنم قراره ۶۰ تا جنگنده بخرند

  • ناشناس
    2

    یعنی ... تو تفکرتون
    بدبختی مردم ایران رو نمیبینید
    جوانان بیکار چطوری ازدواج کنند و صاحب خانه شوند؟؟
    بازنشسته مستاجر چطور صاحب خانه شود؟؟
    پدر کارگر عروس چطوری جهیزیه تهیه کند؟؟
    کشاورز با این خشکسالی ها چگونه کشاورزی کند؟؟؟
    یه زمانی خرید تکنولوژی روز دنیا رو حیف و میل سرمایه ملی میدانستید الان گدایی تکنولوژی روسیه رو میکنید

  • ناشناس
    4

    پهباد ایرانی بدهیم وسوخو35 بخریم.مثال اینکه پیاز بدهی فرش ابریشمی بگیری .جزئ مهالاته. فقط دروغ

  • ناشناس
    1

    نه اینکه اس 300 به درد خور بود ، این هم معلوم میشه چه لگنی است !هنوز کیفیت F14دهه 70 میلادی آمریکا و موشک فونیکس رو نداره !!!

  • ناشناس
    0

    اگر روسیه رستمی بید در اکراین شل و ول نبید .

  • YASIN
    6

    چقدر کارشناس بیکار هوافضا داریم،سطح کامنتاام عالیه،یعنی شما از امرا و فرماندهان نظامی بهتر میدونید...!؟

  • ایرلن
    0

    این یک دروغ محض وبازی روسیه باکارت ایرانه مطمئن باشید درحدتبلیغ باقی خواهد ماند روسیه اینقد لفتش میده تا تکلیف جنگ اوکراین روشن بشه بعد با یه بهانه از زیرش شونه خالی میکنه حالا به فرض محال هم که چندفروند ازاین نوع هواپیما به ایران بده اما درصورت وقوع یک درگیری این هواپیما هیچ شانسی دربرابر جنگنده های پیشرفته آمریکایی مخصوصا اف۲۲ نداره

  • ناکام
    0

    😂گور پدر امریکا و روسیه باهم ولی f35خیلی سرتر از سوخو 35هست......کی قراره ما تعصب کشور خودمون رو بکشیم نه قدرتهای متجاوز و باج گیر رو ....بهترین فرصت برای بهره برداری از اختلافات قدرتهای بزرگ هست نه تعصب کشیدن برای اونها....

  • علی
    0

    اولاکه روسیه میخادبااین قولهای الکی ایران روباخودش همراه کنه خربزه زیربغل ایران میزاره وبعدشم نمیده فقط بازی ووقت کشی،،، ثانیا این غرازه ها بدردنمیخورن

  • م‌.ر
    0

    تکندلوژیها بهم خیلی نزدیک شده ولی هنوز هم تکنولوژی امریکایی یه سرو گردن بالاتر ، چون هواپیمای جنگی تو رزم باید خودشو نشون بده ، دوم خلبان اون هواپیما مهمه ، ایران در تامکت F14 این موضوع رو ثابت کرد،و با فانتوم و F4 و F5 و F14 خلبانان های ایرانی کارهایی کردن که کشور سازنده امریکا نتونسته بود در رزم ها استفاده کنه ، سیستم و پلت نیروی هوایی ایران امریکایی تعریف شده،بهترینها بعد f35یا f22 شاید سوخوها باشه .

  • ناشناس
    0

    45 سال قبل عقاب اسیاب بودیم نیری هوایی ایران باعث شکست صدام در 5 سال نخست شد ولی دیدیم همین روسیه با می 29 ووو اس 100 باعث غلبه نیروی هوایی صدام بر ما شد و بیش از 365 شهید خلبان مفقد السر داریم و بسیاری از خلبانان در دو سال آخر جنگ مثل استاد شهدای خلبان بابایی عزیز و دیگران شد در سریال شوق پرواز چند قسمت آخر می بینیم دوست شهید بابایی می گه نمی بینم هشدار بابایی به هواپیمایی دیگر ایرانی نشان از بروز شدن و برتری هواپیماهای صدام می دهد و اگر 598 بول نکرده بودیم شاید چیزی از انقلاب امام ره نمانده بود

  • یا الله
    9

    دشمن ایران اسهال طلبان است و لاغیر
    الهی خوار و ذلیلشان کن که چشم انتظار ادرار غرب هستند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      همین پیام رو با وسیله ای فرستادی که تکنولوژی ساختش رو اول بار همون غربی‌ها عرضه کردن...ادرار غرب رو چرا گرفتی دستت استفاده می کنی؟ کاش هنری ام داشتین امثال شما

    • امیر. ب یا الله
      0

      یا الله دشمن اصلی ساندیس خوران

    • ناشناس
      0

      یاا... فکر کنم چند تا کارتن ساندیس داری زدی شنگول شدی

    • 1

      به قول محمود، افول گرایان و اسهال طلبان دو تیغه یک قیچی برای چیدن مردم هستند.
      لعنت خدا بر هردوشان

  • ناشناس
    0

    اگه تحریمهای تسلیحاتی رفع شده چرا از کشورهای اروپائی هواپیما نخریم ؟ در ثمن هنوز یک خلبان هم برای آموزش اعزام نشده. فقط یک نامه در حد پیشنهاد تسلیم شده و اگر قبول شود و مشگل بودجه حل شود و سفارش ساخت داده شود و ساخته شود و ارسال شود و... سوخوی 35 از رده خارج شده.

  • محمد
    0

    روسیه ثابت کرده همیشه به ایران خیانت کرده کاملا مشخصه این هم یک وعده ی دروغ هست مثل نیروگاههای هسته ای نا تمام و ناقص و از دور خارج شده. هیچ وقت همچین هواپیمایی به ایران نخواهد داد. میخواد از ذوق زدگی مسولین بی لیاقت ایرانسو استفاده کنه تا یه باج گنده بگیره بعدشم میزنه زیر قولش . کاملا واضح هست. مشابه اس 300 های بدرد نخور

  • ناشناس
    0

    نگفتید این سوخوها واسه خانم دکترها بوده

  • بابک
    0

    همه ما سربلندی ایران وایرانی خواستاریم پس فکر تخریب هم نباشیم وبحث فنی کنیم تا فحش وبدوبیراه.انشاله همیشه بهترینها نصیب کشورمون بشه.

  • ناشناس
    0

    در عجبم فرمانده نهاجا چرا زیر بار قرارداد ترکمنچای دوباره میرود. ناسلامتی خودش خلبان سوخو۲۴ است. اون چه گلی به سر کشور زد و چه ماموریتی انجام داد گه سی و پنجش را میخوای بگیری. مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشه.

  • ناشناس
    1

    زندگی بدون امنیت یعنی تو پناهگاه زندگی کردن خرید جنگنده و هلی کوپتر از نون شب واجبتره بخرید گوش نکنید

  • مجید
    1

    خود تحقیری تا چه حد بابا جون زمونه عوض شده الان دیگه خودشون پیشنهاد میدن اف35 هم فقط با تبلیغات غربی به خورد عربهای شیرده دادن

  • مجید
    1

    نمیدونی بدون برای عملیات‌های ترکیبی با پهبادهای ایرانی سوخو 35حرف نداره یعنی فرمانده نیروی هوایی نمیدونه شما میدونید عجب!!! خود تحقیر

  • ناشناس
    0

    عقاب مسکو خیلی وقته چنگال به تهران انداخته

  • کیوان
    0

    خرید این تجهیزات از ارباب پوتین در این زمان که مشکلات اقتصادی بر مردم فشار می آورد کار درستی نیست

  • رضا
    0

    یه زمانی حکومت پهلوی از آمریکا تسلیحات خرید می کرد شما هم دارین اینکار و می کنین البته خرید کیفیت کمتر حالا چه تفاوت و فرقی هست

  • عباس
    0

    بشین تا بده حالتون خوب نی ها

  • ناشناس
    0

    چرا اهن امد پایین ووسایل دیگرروزبه روزگران میشود

  • ناشناس
    0

    درهمه جنگها ثابت شده تجهیزات نظامی آمریکایی برتری دارده اف ۲۲و۳۵کاملا پنهانکار هستند اما سوخو پنهانکار نیست

  • مش جمعه
    0

    اگر به تاریخ و سنوات گذشته روابط ایران و روس یا همان شوروی سابق بنگریم بغیر از خیانت چیزی نمی بینیم. اتفاقا ت زیر مربوط به دو دهه گذشته هست.شما شرقگدایان به رفتار سفیر سبک سر روس،جاگاریان توجه کنید که خودش را ارباب شما می بیند و عکس یادگاری با سفیر خبیث انگلیس را دیدید. تکمیل ۱۵ درصد نیروگاه بوشهر را ۲۰ سال با قیمت ۴ نیروگاه (هیجده میلیارد دلار) تکمیل کردند.تحویل اس ۳۰۰ که حتما یادتان می آید تا پای برجام را اثر انگشت نزدید تحویل نداد.شرقگدایان، روس سهم ۵۰درصدی ایران از دریای خزر را به ۱۳درصد کاهش داد. تحویل واکسن کرونا و تمام قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران را امضا کردو ... شرقگدایان تمامیت خواه، اگر تاریخ ۱۸۰ساله روابط شوروی با ایران را مطالعه کرده باشید بغیر از تصرف مناطق شمال ایران شامل ارمنستان، ترکمنستان،آذربایجان، نخجوان و ...میخواست غرب ایران را متصرف شود.حالا اربابتان پوتین چطور جنگنده پیشرفته سوخو را به شما تحویل میدهد؟ پوتین از ایران بعنوان برگ برنده علیه غرب استفاده کرده ودخواهد کرد. حالا تا می توانید بروید میدان سرخ و میدان کرملین رژه کار کنید تا شاید اربابتان پوتین وقت ملاقاتی بگیرید.

  • ناشناس
    0

    میگ ۲۹ هایی گه قبلا توسط روسیه به ایران فروخته شد به سامانه های راداری و موشکی و تجسسی و ... تجهیز نشده بود و در قیاس با میگ ۲۹ هایی که از عراق به ایران امدند عملا هیچی نداشتند.
    برتری عمده جنگنده ها در مجز بودن به این سامانه هاست که بعیده بر روی هواپیماهای تحویلی به ایران نصب بشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها