امیر دریادار موسوی:

هدف راداری توسط پهپاد امید منهدم شد/ پرواز گسترده پهپادهای آرش در منطقه رزمایش

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش اعلام کرد که پهپاد ابابیل ۴ با شناسایی هدف راداری، اطلاعات مربوطه را در بسترهای ارتباطی به پهپاد ضدتشعشع امید ارسال کرد و این هدف با موفقیت توسط پهپاد امید مورد اصابت قرار گرفت.

هدف راداری توسط پهپاد امید منهدم شد/ پرواز گسترده پهپادهای آرش در منطقه رزمایش

امیر دریادار «سید محمود موسوی» روز پنجشنبه گفت که عملیات انهدام اهداف راداری در ادامه مراحل اصلی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش، با بکارگیری پهپادهای ویژه ضدتشعشع با موفقیت تمرین شد.

دریادار موسوی تاکید کرد که در این رزمایش، از پهپادهای انهدامی آرش استفاده ویژه‌ای شده و این پهپادها اهداف دریایی و زمینی خود را به صورت گسترده و با موفقیت منهدم کردند.

سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش  تصوریح کرد که امروز پهپادهای ارتش جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر دانش نیروهای متخصص و جوان کشور طراحی و ساخته شده است و با استفاده از تسلیحات بومی و ایرانی و در راستای راهبرد «یک تیر - یک هدف»  به صورت نقطه‌زنی اهداف خود را منهدم می‌کنند.
دریادار موسوی با ذکر نکته‌ای که پرواز انبوه این تعداد پهپاد از پایگاه‌های مختلف زمینی، زیرزمینی و دریایی و اجرای عملیات در این حجم تا کنون سابقه نداشته است، گفت: قابلیت پرواز جمع با استفاده از هوش مصنوعی از جمله اقدامات نوآورانه در حوزه پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود که قابلیت‌های عملیاتی و تاکتیکی منحصربه‌فردی را به ویژه در حوزه اجرای ماموریت‌های انهدامی به ارمغان آورده و این دستاوردها مرهون تلاش دانشمندان و متخصصان جوان کشور است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها