تحفه ایران برای بایدن؛ ناوپهپادبر ارتش، تهدیدی علیه ائتلاف نظامی اسرائیل و آمریکا/ مهمترین هواپیماهای بدون سرنشین ارتش را بشناسید

ارتش به دنبال این است که با استفاده از پهپادهای خود در دریا، ائتلاف نظامی اسرائیل و آمریکا را بشکند و بتواند با ایجاد تهدید برای کشورهای عضو این ائتلاف، آنها را از اقدام بیشتر بازدارد.

تحفه ایران برای بایدن؛ ناوپهپادبر ارتش، تهدیدی علیه ائتلاف نظامی اسرائیل و آمریکا/ مهمترین هواپیماهای بدون سرنشین ارتش را بشناسید

به گزارش خبر فوری، اولین ناو پهپادبر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی با حمل انواع پهپادها در آب های جنوب و با حضور فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش رونمایی شد.

در آیین رونمایی از این ناودسته، انواع پهپادهای پیشرفته و به روز تولید ارتش و وزارت دفاع با همراهی مراکز دانش‌بنیان اعم از پهپادهای نوع پلیکان، هما، آرش، چمروش، ژوبین، ابابیل ۴ و باور ۵ بر پهنه آب‌های اقیانوس هند به پرواز در آمده و توانمندی خود را به نمایش گذاشتند.

علاوه بر پرواز انواع پهپاد دریا پایه و عمود پرواز از عرشه یگان‌های شناور سطحی، برای نخستین‌بار پهپادهای رزمی از زیردریایی تمام ایرانی فاتح و زیردریایی کیلو کلاس طارق به پرواز درآمدند.

پهپادها، مهمترین ابزار ارتش در راهبرد و عملیات جدیدش

رونمایی از ناو پهپادبر ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با سفر جو بایدن به منطقه به خوبی گویای استراتژی نظامی ایران در مقابل ائتلاف آمریکا و متحدانش است. اسرائیل سعی دارد از طریق آمریکا و برخی کشورهای عربی مانند عربستان، اردن و امارات یک خط دفاعی در مقابل ایران به وجود بیاورد. با این حال، رونمایی از ناوهای پهپادبر نشان می دهد که ایران آماده مقابله با این ائتلاف نظامی احتمالی است.

چندی پیش و پس از رزمایش بزرگ روز ارتش برخی تحلیلگران از این گفتند که استراتژی ارتش تغییر کرده است. تا پیش از رزمایش روز ارتش، باور متخصصان نظامی بر این بود که ارتش وظیفه دفاع از مرزهای کشور را دارد در حالیکه سپاه بیشتر به عملیات های امنیتی و اطلاعاتی شبه پارتیزانی که به تسلیحات سبک احتیاج دارد، مبادرت می ورزد. تسلیحات ارتش و سپاه هم به حسب ماموریت مختلفشان، متفاوت از یکدیگر است. ارتش بیشتر از تسلیحات کلاسیک و مهم نظامی استفاده می کند اما سپاه از تسلیحات کوچک، سریع و استراتژیک استفاده می نماید.

بعد از رونمایی از پهپادهای متعدد ارتش در 31 فروردین 1401 مشخص شد که استراتژی ارتش تغییر کرده و از جهتی در حال گسترده تر شدن است و حتی این وظایف با وظایف سپاه پاسداران همپوشانی دارد.

پهپادهای مهاجم ارتش و سپاه به هم شباهت بسیار زیادی دارند و مقاصد آنها نیز به یکدیگر نزدیک شده است. مهم‌ ترین نکته در دستیابی ایران به پهپاد‌های انتحاری این است که در صورت ترکیب با توان موشکی می ‌توان گفت که «یک زنجیره تسلیحاتی کامل» در دستان نیرو‌های مسلح ایران قرار دارد. این زنجیره تسلیحاتی کامل پیوند دهنده ارتش و سپاه خواهد بود (اینجا بخوانید).

رونمایی از ناو پهپادبر ارتش به خوبی نشان می دهد ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت جدی در حال پیگیری استراتژی جدید خود که ابتنای زیادی بر پهپادها دارد، است. ارتش به دنبال این است که با استفاده از پهپادهای خود در دریا ائتلاف نظامی اسرائیل و آمریکا را بشکند و بتواند با ایجاد تهدید برای کشورهای عضو این ائتلاف، آنها را از اقدام بیشتر بازدارد.

پهپادها؛ ابزاری مهم در نبردهای نوین

 استفاده از پهپادها نقش بسیار جدی در پیش برد جنگ های کنونی دارد. بعد از جنگ اخیر اسرائیل با نیروهای مقاومت فلسطین (نبرد سیف القدس) بسیاری از رسانه های اسرائیلی علت ناکامی صهیونیست ها در این جنگ را بهره بردن نیروهای مقاومت از پهپادهای ایرانی دانستند.

همچنین، بعد از رونمایی از پهپاد کمان 22  توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر رسانه های صهیونیستی احساس ترس و نگرانی کرده و شروع به بررسی زوایای مختلف این پهپاد مهم ارتش جمهوری اسلامی کردند. شبکه 11 تلویزیونی رژیم صهیونیستی در گزارشی ویژه با بررسی قابلیت های تهاجمی این پهپاد از جمله پرواز در ارتفاع 8000 متری، امکان پرواز برای مدت 24 ساعت و برد 300 کیلومتری که تا عمق خاک اسرائیل نفوذ می کند، این پهپاد را دستاوردی بزرگ برای ایران در این عرصه و خطری مهلک برای اسرائیل دانست (اینجا بخوانید).

به جز این، تجربه جنگ روسیه و اوکراین نیز نشان داد که پهپادها چه نقش مهمی می توانند در تعیین سرنوشت جنگ داشته باشند. مدتی پیش پایگاه نشنال اینترست به نقش پهپادها در جنگ اوکراین پرداخت. پایگاه نشنال اینترست در گزارشی تاکید کرد که پهپادهای TB2 اوکراین که آنها را از ترکیه گرفته عامل بسیار مهمی در جنگ اخیر هستند. بر اساس اعلام این پایگاه، نیروهای روسی نوعی شکاف در خط دفاع هوایی کوتاه برد خود دارند که آنها را در برابر پهپادهای ترکیه ای اوکراین آسیب پذیر می کند (اینجا بخوانید). همچنین، برخی پایگاه های خبری و نیز مقامات آمریکایی مدعی شده اند که ارتش روسیه برای جبران این نقصان از ایران پهپاد خریده است تا بتواند در مقابل ارتش اوکراین به برتری برسد.

ناو پهپادبر چه نقشی در پیشبرد اهداف ارتش دارد؟

رونمایی از ناو پهپادبر به ارتش کمک می کند با قدرت بیشتری استراتژی خود را پیش ببرد. این ناو مرکزی برای رفت و آمد پهپادها می شود. بر این اساس، پهپادها می توانند به راحتی در آبها نیز فعالیت خود را پیگیری کنند و اهداف دشمن را در دریاها تهدید کنند.

در واقع، ناو پهپادبر همانند ناوهواپیمابر است. ناوهواپیمابر نوعی فرودگاه دریایی است که می تواند جنگنده های مختلف را در میان آب های آزاد هدایت کند. ناو پهپادبر  نیز همین وظیفه را با پهپادها بر عهده دارد. بر این اساس، زین پس ارتش جمهوری اسلامی ایران می تواند پهپادهای خود را در آب های آزاد هدایت کرده و برد عملیات خود را گسترده و شمول اهدافش را بیشتر کند.

مهم ترین ناوهای ارتش جمهوری اسلامی ایران

ارتش جمهوری اسلامی ایران پهپادهای مختلفی را در اختیار دارد. باشگاه خبرنگاران جوان در گزارشی که مدتی پیش نوشت به ویژگی های مهم ترین پهپادهای ارتش ایران پرداخت که در جدول زیر به مهم ترین این موارد اشاره می شود.

پهپاد

کمان 12

کرار

ابابیل 3

کیان 2

آرش

ویژگی

سرعت: ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت.

 

مداومت پروازی: ۱۰ ساعت.

 

شعاع عملیاتی: ۱۰۰۰ کیلومتر.

 

وزن پهپاد: ۴۵۰ کیلوگرم.

 

طول باند مورد نیاز: حداقل طول ۴۰۰ متر.

 

قابلیت حمل: محموله‌هایی با وزن ۱۰۰ کیلوگرم.

 

تسلیحات: موشک اخگر با برد ۳۰ کیلومتر.

 

نحوه هدایت و کنترل: ایستگاه‌های زمینی و خودکار.

 

سرعت: ۹۰۰ کیلومتر بر ساعت.

 

برد: ۱ هزار کیلومتر.

 

سقف پرواز: ۷۵۰۰ تا ۴۰ هزار پا.

 

میزان حمل محموله جنگی: ۲۵۰ کیلوگرم.

 

نحوه پرتاب: از یک پرتابگر و با استفاده از یک پیشران راکتی سوخت جامد.

 

نحوه بازیابی: فرود با چتر‌های تعبیه شده در قسمت زیرین.

 

تسلیحات: بمب‌های ۲۵۰ و ۵۰۰ پوندی، موشک هوا به سطح ضد کشتی کوثر، موشک ثاقب، بمب‌های هوشمند رعد ۳۰۱ و بمب هوشمند ۳۴۲.

وزن: ۱۲۰ کیلوگرم.

 

شعاع عملیاتی: ۱۲۰ تا ۱۵۰ کیلومتر.

 

سقف پروازی: ۱۴ هزار پا.

 

مداومت پروازی: از ۲ تا ۶ ساعت.

 

برد عملیاتی: ۱۵۰ کیلومتر.

 

سرعت: ۳۰۰ کیلومتر.

 

ماموریت‌ها: عکس برداری، جمع آوری اطلاعات و هدفی برای تمرین و بسیاری از ماموریت‌های شناسایی

نوع: رزمی و پدافندی.

 

دهانه بال: ۳.۵ تا ۴ متر.

 

طول: ۴.۵ متر.

 

برد عملیاتی: بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر.

 

نوع موتور: موتور جت توربین گازی کوچک.

 

ماموریت: شناسایی، نقطه زنی و رهگیری.

نوع: رزمی و پدافندی.

 

دهانه بال: ۳.۵ تا ۴ متر.

 

طول: ۴.۵ متر.

 

برد عملیاتی: یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر.

نوع موتور: موتور جت توربین گازی کوچک.

 

ماموریت: شناسایی، نقطه زنی و رهگیری و سرکوب پدافند هوایی.

 

ویژگی خاص: ضد رادار و عدم امکان آشیانه یابی، توان حمله به انواع شناورها و بسیاری از قابلیت‌های دیگر.

 

 

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 70
  • ناشناس
    18

    80 درصد مردم ایران زیر خط فقر هستند، ایا این افتخار است که این اسباب بازی ها را نمایش می دهید، یعنی امریکا و غرب از شما ضعیف تر است؟؟؟؟. چرا به شعور مردم توهین می کنید. کره شمالی هم بمب اتم دارد ، خودش و مردمش کجای تاریخ ایستاده اند؟؟؟؟؟. کاشکی یک عاقلی در بین مسوولان پیدا می شد و ما را از این چاه عمیق اتمی نجات می داد.

    نظرات شما -
    • حقیقت
      6

      اگر کتاب خاطرات ولایتی در کره شمالی را بخوانید آمده ما به کره شمالی افتخار میکنیم در مقابل آمریکا و جهان ایستادگی می‌کند اینا حقیقتآ الگوی حکومت داریشان همان کره‌شمالی‌ست

    • ناشناس
      10

      اول سوریه را نجات بدیم و۴۰میلیارد دلار خرج کنیم تا اسد درقدرت بماند، اگروضع ونزولا بد شد به کمک چاووز بشتابیم تا سقوط نکنه به لبنان برسیم تا حسن کم نیاره به ملت که رسید هیچ نداریم . آخر چه کشوری تو دنیا سراغ دارید که به فکر همه باشد بجز ملتش.این ماکت ها هم برای ما نان وآب نمیشه .

    • ناشناس
      7

      اینها هرروز پوشالی بودن ومضحکه بودنشان رابنمایش میگذارند

    • ناشناس
      35

      من نمی‌دونم چرا یک عده دنبال این هستند فقر و قدرت نظامی را به هم ارتباط دهند . . غیر از اینست آمریکا ۴۵ میلیون نفر در فقر مطلق زندگی میکنند و بودجه نظامی و امنیتش را چرا به فقرا نمی‌دهد ،؟ در ضمن ایران ۲.۵ درصد از تولید ناخالص م را هزینه نظامی دارد

    • ناشناس
      6

      آمریکا یکی از باثبات‌ترین اقتصاد‌های دنیا را دارد و تورم دورقمی که ما سال‌هاست تجریه می‌کنیم برای آمریکایی‌ها بی‌معناست.
      مادررتبه های جهانی درته جدول ودرارزش پول ملی درحدسومالی هستیم.

    • نانشناس
      3

      رضاشاه ای پدر ایران نوین
      روحت شاد

  • ناشناس
    1

    بنظرم هیچ کشور صاحب سلاح هسته از رژیم تل آویو تا امریا و غیره،ترسی از داشتن سلاح هسته توسط دیگران از جمله ایران ندارد. دلیلش هم این است در بدترین حالت هم داشتن سلاح هسته ای، صرفا بازدارنده است و از سال 1045 و پس از دستیابی شوروی (روسیه) 1949 و چین 1965 و هند 1975 و پاکستان 1980 کره شمالی 1990 فرانسه و انگلیس و رژیم تل آویو در دهه های 1950 و 1960 حتی یکبار هم حوادث جنایت هیروشیما و ناگازاکی روی نداده است(فقط نمونه اش هند و پاکستان چهر جنگ سخت و دهها درگیری دیگر کردند و اما هرگز بمب هسته ای استافده نکردند و یا چین وروسیه و یا اعراب و رژیم تل آویو و...)! هیچ کشوری جرئت حمله هسته ای به کشور دیگر ندارد چون با واکنش متقابل روبور میشود از سوی طرفهاف از طرفی چنان عواقب تششع و پحش مواد رادیواکتیو فراگیر است فقط حماقت محض است، مثلا هر یک کورهای غرب و جنوب اسای علیه هم استافده کنند، پس مدتی تمام مناطق آنها تحت تاثیر قررا میگرد، نمونه اش چرنوبیل و../ در ضمن ایران بدون سلاح هسته ای هم بازدارندگی دارد وگرنه تا حال با ین همه دشمنی با غرب و متحدانش، ایران صد بار شخم زدند، اولین و آخرین حماقت به حمله ایران، صدام کرد. کلا بهانه است، نه ایران سودی از بمب هسته ای میبرد و نه اساسا غربیها و متحدانش ترسی دارند، چون ایارن بمب هسته ای هم داشته باشد امکان استفاده ندارد و صرفا چنبه بازدارندگی دارد، که الانم بدون بممب دادر. کل داستان فاجعه تحریم وبرجام، کنترل و مهار جمهوری اسلامی ایران است، متاسافنه مسئولان نظامن هم در تله تحریم و نبود احییا برجام گیر کردند و این همه خسارات مادی و معنوی به ملت ایران وارد میشود، ایارن در تله تحریم اجنبی و همدستان مافیا و کاسب تحریم افتاده، تا با غرب سازش نکند سر مسائل غیر هسته ای، ملت عمده فقیر ایران باید زجرکش دشمنان اجنبی و همدستان مافیاای و کاسب تحریم داخلی از جمله تندروهای شکم سیر سرمایه دار به ظاهر انقلابی باشد! بیچاره چه نسلها بسوزند بخاطر سیاست نظام ایران! هرگز جنگ اتمی هسته ای اتفاق نمیفتد! اما بیشتر آن دو بمب ، هزاران برابر بیشتر توسط سلاحهای متعارف و قحطی و تحریم نابود شده و میشوند بخاطر حکومت غیر مردمی ایدئولوژیک شرقی و غربی و اینجا! ایران برجام احیا کند، حتی فقط حداقل آزادی تجارت بانکی باشد، تضمین تنها در داخل از طریق مبارزه فساد و مافیا و نالایقی

  • فریبرز
    7

    بهترین تحفه بایدن ائتلاف نیست ، تو را به خدا بفهمید ، آنها به سلاح دلگرم نیستند آنها شکم مردم ایران را هدف گرفته اند و موفق هم بودند ، اما مسئولین ما نمی‌بینند و فقط سلاح خود را تقویت می‌کنند به جای رفاه مردم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      بله .
      با هدف گرفتن سفره و شکم مردم. کاری میکنن که از انسانیت و ملیت و دین این مردم چیزی باقی
      نمونه

    • 3

      این بااصطلاح مسئولین حربه ای جزبفلاکت کشاندن مردم براغارتشان نداشته وندارنداونهم بنام دین خدا

    • 0

      تو هم خیلی خری !!!!

  • ناشناس
    7

    به یقین صد سال از امریکا عقب تریم
    مخصوصا از لحاظ تسلیحات نظامی
    جنگ آنها دیگر لیزریه
    اتم و موشکی که برای ما تازه س
    برای اونا کهنه شده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      اینها‌در‌ساخت‌موتور‌پراید‌مانده‌اند‌‌‌همه‌اش‌قطعات‌خارجی‌
      است‌‌بعد‌اینها‌‌ان‌قطعات‌خارجی‌را.مونتاژ‌می‌کنند‌‌و‌به‌اسم‌
      خودرو‌ملی‌‌می‌گذارند‌در‌ساخت‌موشک‌و‌پهباد‌همه‌اش‌
      ‌از‌قطعات‌روسی‌و‌چینی‌‌استفاده‌می‌کنند‌

  • محمد
    7

    همش تهدید... چرا به جای این مقایسه ها کمی بفکر زندگی نکبت بار ملت نیستید.. اصلا ما ابر قد قد جهان خیالتون راحت شد

    نظرات شما -
    • ن
      2

      نشد ما هم مثل دیگر کشورها آرامش داشته باشیم و بدون دغدغه زندگی کنیم خدایا خواهش میکنم بعد مرگ دوباره ما را در این کشور زنده نفرما

    • 2

      داشتیم زندگی میکردیم حالاباکم یازیاد ولی باساده اندیشی گول جماعتی بانام دین خداراخوردیم خودوفرزندانمان به این روزگارنکبت بارگرفتارشدیم

  • ناو
    3

    در كار تو خيري نيست ،،شر مرسان

  • ایرانی
    9

    با دنیا کنار بیایید . با تهدید و تنش به جایی نمی رسید . امریکا و روسیه و چین و اروپا اسرائیل را هرگز رها نخواهند کرد . و گرنه همه لوازم جنگی شما کپی ابزارهای از دور خارج شده انهاست .پس خود ن را فریب ندهید ومردمرا هم سرکار نگذارید...

    نظرات شما -
    • محمد رضا
      5

      عقل که نباشه جون در عذابه! اگر عقل داشتید درک میکردید پوتین و روسیه که ولی نعمت شماست و هرچه ادعا دارید به پشتوانه روسیه است در مقابل کشور کوچکی چون اوکراین مثل خرید توگل مونده ،شما که نه پشتوانه مردمی دارید ،نه پشتوانه جهانی ،اخیرا هم بجای توکل بخدا ،توکل به روسیه کردید

  • ایمان
    52

    تعصب من برای ایران بخاطر دیدن نیمه پر لیوانه
    شاید در عرصه اقتصاد ضعیف عمل شده ولی در عرصه نظامی و فرا منطقه‌ای ادم احساس غرور میکنه
    امیدوارم به همین زودی این مورد هم حل بشه

    نظرات شما -
    • عه
      7

      با اسباب بازی احساس غرور می‌کنی نشانه تخیل قوی شماست احسنت

    • 6

      غرور واقتدارهرکشور اول دررفاه وآسایش مردمش است بعد بااقتدارنظامی

    • ایمان
      11

      هر چیزی جای خودش برادر من
      نمیشه نظامی گری و امنیت رو فدای شکم کرد

    • ایمان
      8

      حد میزدم باز یه عده عقده خود تحقیری دارن و از ناو ایراد میگیرن
      این ناو نمادینه موقع جنگ و حمله سلاح های پیشرفته رو میشه نگران نباش

    • .
      0

      فاتحه شوروی همین طوری خونده شد، پیشنهاد میکنم تاریخ آواخر دوران شوروی رو مطالعه فرمایید.

    • ناشناس
      0

      ایمان جان صدات ازجای گرم مییاداکثرکشورها هم رفاه دارندوهم قدرت نظامی وحربه بانام دین خداندارند برای غارت مردمشان

  • اسماعیل
    5

    با سلام همه اینها تحفه ای برای مردم بدبخت ایران هستش باز دوباره کج فهمی باز تحریم باز کارهای غلط که مردم را بدبخت تر میکند، کی ما متوجه این کارهای غلط خواهیم بود خدا میداند،

  • جعفر صادق
    4

    بدنه ناو چرا اینطوریه ؟! کجا دادن صافکاری

    نظرات شما -
    • نقی معمولی
      0

      چشه؟! بدنه سمند و موتور پراید

  • فرزاد جوادی اوچ آغاج
    55

    بالاتر از اراده ی خداوند هیچ اراده ای نیست.الحمد لله رب العالمین. مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل ستمگر مرگ بر مزدوران غربگرا

    نظرات شما -
    • 1

      درود بر شما مفتخور شرق گرا.
      یعنی چی که تا هر چی میشه همینو بلدین و میگین.
      بحث غرب و شرق نیست.
      ملت مشکل معیشت دارن.
      شرمنده خانواده هاشون هستن.
      البته فکر نمیکنم امثال شما اینو بفهمن .
      چون سیرید . سیر
      وسیر از گرسنه خبرنداره.

  • محمد گلکار خوزانی
    48

    باسلام
    این دستاوردهای دفاعی بزرگ باعث غرور ملت کشور اسلامی ایران در سطح بین المللی در حوزه نظامی ارتش و سپاه پاسداران است و افتخار می‌کنیم که چنین پشتوانه های مهمی داریم.
    خدا قوت.
    در پناه خداوند متعال باشید.

    نظرات شما -
    • 4

      در پناه کدوم خدا .
      خدای شما که میگه شما سیر باشید .
      کیف کنید. جولان بدید.گور پدر مردم.
      یا خدای احد و واحدی که انسانها را برابر میداند.
      و از ظلم و حق کشی بیزار است.

  • داستایوسکی
    0

    داشتن نیرو و تجهیزات نظامی لازمه ولی کافی نیست.وظیفه ذاتی حکمران توسعه و آبادانی همه جانبه ست.رشد تک بعدی میشه کره شمالی.هر کس مملکتو به سمت رشد تک بعدی ببره، نفهم و خائن به هشتاد و پنج میلیون ایرانیه.

  • سید احسان
    3

    این سیخ و سه پایه را همه کشورها دارند،خادتون چه جایگاه مردمی دارید که اگر آن نباشد حتی در خانه خودتون هم امنیت نخواهی داشت.

  • محمدایمان
    0

    پهپادو رسیدیم به یکی از برترین ها موشک هم همین فقط یه سوال همیشه درگیرم کرده چرا ما مثلا نمیایم یه موشک در حد 6تن وزن یا مثل موشک جدید کره شمالی یه ابرغول بالستیک بسازیم موشک های ما معمولا کوچیکن عین السد و زدیم کم کم 15تا موشک زدیم خوب همونو با یک موشک بزنید وقتی ساختش و بلدید فقط باید اندازه و تغییر بدید یا همین ناوپهباد بر من ندیدم روی کشتی جایی برای فرود پهباد ها باشه کجا میخوان بشینن حتی عکس خبرفوری هم نصفه هست

  • ناشناس
    5

    کشور ما درهیچ زمینه ای توان ساخت ندارد اینها همه مونتاژ هست از کشورهای پیشرفته .ما جنگ و سلاح نمیخواهیم .ما پیشرفت ورفاه میخواهیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      15

      بد بخت خود کم بین

  • متین
    1

    تمام دنیا باهم در کنار هم دارن به خوبی زندگی میکنن .ما نون مردمونو داریم میدیم موشک و پهباد .تازه اونم با درجه کیفت منفی 5 ..دیگه از کره شمالی قدرتمندتر که نمیشیم مردمش دارن جلبک میخورن .

  • ناشناس
    39

    اگه اینقدر بفکر شکمتون هستین برین پا بوس آمریکا و متحدینش تا مثل کشورهای عربی تبدیل بشید به گاو شیرده. هر روز اول صبح دستگاه شیر دوشی رو بهتون وصل کنن.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      دستگاه شیر دوشی رو خوب اومدی!!!!!
      به گاوهای اونور خلیج دستگاه شیردوشی غربی وصله!! هنگام شیردوشی وصله.
      فقط شیر میدوشه!!! روزی نین ساعت‌!!یه مقدار که دوشید . بقیه اش رو میزاره برای بچه گاو.
      ولی دستگاه شیر دوشی شرقی که به ایران وصله.
      شیر میدوشه. تموم شد خون میکشه. خون هم تموم شد . گوشت و پوست رو میبره.و بعد استخوانها .....
      چه برسه به اینکه بخواد مثل دستگاه شیردوشی غربی‌ها یه مقدار شیر هم برای بچه گاو بزاره بمونه.
      قبول ندارید.؟؟؟؟،
      دلیل!
      وضع زندگی مردم اونور خلیج و ما

    • ناشناس
      1

      امارت متحده عربی ۷۰ درصد درآمد نفتی رو یا سرمایه گذاری می کنه یا پس انداز...از خواب غفلت و زدن حرفهای دوزاری بیدار شو

    • 0

      در جنگ ویتنام ۵ میلیون ویتنامی توسط آمریکا کشته شدند...پارسال ویتنام ۵۰ میلیارد دلار صادرات به آمریکا داشت و آمریکا ۵ میلیارد دلار صادرات به ویتنام....یعنی توازن مثبت اقتصادی ۱۰ برابر نسبت به آمریکا...به این میگن انتقام سخت ای عقب مانده هایی برای تمام فصول که ایران و ایرانی رو به خاک سیاه نشانده اید

    • عه
      3

      از ارباب امام پوتین چه خبر ؟ماشاالله خب رسیدگی می‌کنی کم‌و‌کسری نداشته باشه پاچه میده

    • 3

      مامنتظریم نتیجه ی پاپوسی روس وچین راتوسط شماهاببینیم تابعدهرچند..

  • باران
    1

    سلام فکر کنیم ما قدرت نظامی روسیه داریم که یک دهم هم نداریم حالا فکر می کنیم داریم دیدیم ضعف ارتش روسیه هنوز بعد از چهار ماه یک استان اوکراین کامل نگرفته پس این کارها هیچ دردی از مردم دوا نمی کند حتی می تواند تحریم قرن بوجود بیاره و تحریم سازمان ملل برگرده در ضمن سری که درد نمی کند دستمال نمی بندن اصولاً این ها مسئولین درگیر اتم و موشک پهباد هستند برای چیست همه می دانند امریکا هرگز به ایران حمله نمی کند چون حکومت ایران حکومت تروریستی نیست لذا این همه وقت کشی برای احیای برجام یعنی چ ؟ ما چه بخواهیم چه نخواهیم حتی ژاپن حتی فرانسه هم نیاز ب صادرات و روابط با جهان دارد لذا بدون صادرات چه نفت باشه چه پسته وفولاد و پترو همگی نیاز به عادی سازی داره حتی ما صادرات قهوه مثل آنگولا داشتیم با تحریم وضعیت تورم داشتیم پس ما تنها را مدارا و دوری از منطقه کشورداری تکی هستیم ببینیم 180 کشوری که تحریم نیستند چه می کنند ما هم همان کار بکنیم شدیم تافت جدا بافته این نشد الکی الکی داریم تحریم سازمان ملل زنده می کنیم چون امریکا ریش و قیچی داده دست اروپا برای احیای برجام یعنی عکس ترامپ عمل کرده و یچ بانه ای برای اروپا نیست تا ماشه را نکشه ماشه کشیده بشه حتی روسیه و چین حق وتو ندارند می فهمی چی می گم

  • ناشناس
    3

    آفتابه و لگن هفت دست(اونم دوغكيش)...اما شام و نهار هيچي.
    فكر مي كردم ارتش خودشو درگير اين بچه بازي ها مثل سپاه نمي كنه،كه كرد...
    ايكاش بجاي اين كاردستي هاي بُنجُل و كودكانه كه مسخره هست پايين تا بالاش،فكري براي بالا بردن سطح علميتون مي كرديد...همون سطح علميتون مثل دانشگاههاي علمي و كاربردي تون هست كه كارش توليد گاز از دوغ و نخود و لوبياست

  • ناشناس
    3

    چرا کشتی تصادفیه ؟؟
    همه بدنش قری داره

    نظرات شما -
    • بلا
      3

      هههههههه تازه با این ناو درب و داغون می خوان اسرائیل رو بترسونن

  • ناشناس
    27

    الحمدالله

    زحمات جوانان خود را قدر بدانیم

    در همه حوزه ها باید ایرانی سرآباشد

  • ناشناس
    3

    از داداشتان در فلسطین که خودتانبرای ایشان جر میدهید لال شدید در منطقه عاشق اسراییل شده خخخخ ایران در منطقه منزوی ماند خخخخخ

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      مرگ بر ساندیس خورها

  • بهرلم
    3

    تحفه ولایت اسلامی هم برای امت خود فلاکت و گرسنگی است حتی دچار سطل های ذباله هم نمی توانیم نان پیدا کنیم ولی ملیاردها دلار برای ساخت موشک و اکنون هواپیمای بدون سرنشین هزینه میکنند . یکی از مسئولین توضیح دهد بدنبال چه چیزی هستند که بطور مداوم مشغول تهدید هستند.

  • ناشناس
    3

    خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    تشکر تشکر

  • ناشناس
    3

    عجب کشتی غول پیکری؟! واقعا تمام دنیا انگشت حیرت بر دهان گذاشته اند!!

  • سروش
    6

    به عنوان یک ایرانی از پیشرفت ایران در همه زمینه ها بخصوص مواردی که به حوزه امنیت کشور برمی گردد و امروز اولویت، و نیاز ضروری و حیاتی ماست، احساس غرور می کنم!
    دست پرتوان فرزندان پرتلاش و سختکوش ایران زمین که در حوزه تحقیق، توسعه و ساخت تسلیحات بازدارنده نظامی تلاش می کنند درد نکند!
    امیدوارم روزی آنقدر قدرتمند بشویم که هیچ قدرتی در دنیا جرات چپ نگاه کردن به ایران عزیزمان را پیدا نکند و دیگر از زبان هیچ بیگانه ای واژه های تلخ و تخقیرکننده ای مانند: تهدید، تحریم و حمله نظامی را نشنویم!

  • فرزاد جوادی اوچ آغاج
    11

    گرسنه میره کار میکنه واسه شکم زن و بچش نه اینکه صبح تاشب دنبال تخریب و کمرنگ نشان دادن زحمات بچه های باغیرت و سربازان گمنام امام زمان در تمامی شبکه های مجازی در به در و آواره می باشد راستی پول اینترنت از کجا میاره؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      9

      دقیقا سوال منم اینه اگه شما پول ندارین از کجا اینترنت می‌خرید و مدام در شبکه های مجازی و اینترنتی کامنت می‌گذارید؟؟؟؟

    • ناشناس
      0

      حرفتون درست گرسنه میره کار میکنه ‌ولی دربازار که مثلا خود من بعلت گرانی مصالح ساختمانی ۵ماهه بیکارم .اما اینکه شما مخالفان خود را دشمن ایران مینامید اشتباه هست مردم گرسنه هستند

  • ناشناس
    2

    اونا ناو هواپیمابر دارن و ما ناو پهپاد بر کاراییش بیشتر ناو هواپیما بره

  • ناشناس
    2

    ما احمق هستیم وبه موقع جواب خواهید گرفت به جای این بچه بازی ها حقوق کاگران را بدید تا کی اسلحه وموشک وومیسازید جواب ما نداریم کشور چند دولت یاد ان باشید مانند عراق نشویم ابنجا ایران است وهمه مردم حمایت گر کسی که نجاتشون بده .روزی رسد که عراق شویم به موقع.

  • ناشناس
    1

    یک مشت نسل کش توهمی شدن همکاره مطمئن باشید آخر کار هم همش رو سر مردم ایران فرود میارن آدم‌های که جون مردم خود رحم نمی‌کنند واي به حال مردم خودی خوشبحال اسد و سید نصرالو

  • دریا
    4

    ملت گرسنه و فقیر ناو میخولد چیکار !!!!!

  • کوروش
    1

    این اسباب بازیها برای ترساندن عربها وپرکردن جیب امریکاست یارانه ۵۰میلیون نفررا قطع کردن که این اسباب بازیهارا تولید کنن. ارتش امریکا ۲۰برابر ارتش بقیه کشورهاست

  • کوروش
    1

    ضمنا یادتان باشه بقول خودتان صدقه دادین که امریکا حمله نکنه ۶تا موشک هم حروم کردین

  • ناشناس
    1

    زرشک

  • به نام حق
    0

    کامنت مهمی در سایت درج شد، اشتباهات تایپی گولتان نزند، این کامنت حاوی نکات مهمی است، من انرا ویرایش کردم، توضیحات مکلی میدهم درباره بازدارندگی و غیره:
    نظرم هیچ کشور صاحب سلاح هسته از رژیم تل آویو تا آمریکا و غیره، ترسی از داشتن سلاح هسته توسط دیگران از جمله ایران ندارد. دلیلش هم این است در بدترین حالت هم داشتن سلاح هسته ای، صرفا بازدارنده است و از سال 1945 و پس از دستیابی شوروی (روسیه) 1949 و چین 1965 و هند 1975 و پاکستان 1980 کره شمالی 1990 فرانسه و انگلیس و رژیم تل آویو در دهه های 1950 و 1960 حتی یکبار هم حوادث جنایت هیروشیما و ناگازاکی روی نداده است(فقط نمونه اش هند و پاکستان چهار جنگ سخت و دهها درگیری دیگر کردند و اما هرگز بمب هسته ای استفاده نکردند و یا چین و روسیه و یا اعراب و رژیم تل آویو و... بارها درگیر شدند و اما از سلاخ هسته ای استافده نکردند)! هیچ کشوری جرئت حمله هسته ای به کشور دیگر ندارد چون با واکنش متقابل روبرو میشود از سوی طرفهادیگر، از طرفی چنان عواقب تششع و پخش مواد رادیواکتیو فراگیر است فقط حماقت محض است کاربردش، مثلا هر یک کشورهای غرب و جنوب اسیا علیه هم استفاده کنند، پس مدتی از تمام مناطق آنها تحت تاثیر قرار میگرد، نمونه اش چرنوبیل و.. (هنوز بخشی بزرگی از شرق و مرکز اروپا درگیر تششعات هستند از آمار سرطان تا زاد ولود انسانها و حیوانات ناقص الخلقه!)
    در ضمن ایران بدون سلاح هسته ای هم بازدارندگی دارد وگرنه تا حال با ین همه دشمنی با غرب و متحدانش، ایران را صد بار شخم زدند، اولین و آخرین حماقت به حمله ایران، صدام کرد (آن هم با نواع تحریکات داخلی و خارجی، صدام دیکتاتور جانی دیوانه گول خورد و اما پوزه اش به خاک مالیدند رزمندگان میهن نجیب اسلامی مان). کلا بهانه است، نه ایران سودی از بمب هسته ای میبرد و نه اساسا غربیها و متحدانش ترسی دارند، چون ایران بمب هسته ای هم داشته باشد امکان استفاده ندارد و صرفا جنبه بازدارندگی دارد آن همکه الانم بدون بمب هسته ای!
    کل داستان فاجعه تحریم وبرجام، کنترل و مهار جمهوری اسلامی ایران است، متاسافنه مسئولان نظامن هم در تله تحریم و نبود احیای برجام گیر کردند و این همه خسارات مادی و معنوی به ملت ایران وارد میشود (هدف تعلل احیای برجام از سوی اجانب و همدستان خائن داخلی تضعیف مادی و معنوی مردم ایارن است)، ایران در تله تحریم اجنبی و همدستان مافیا و کاسب تحریم افتاده، تا با غرب سازش نکند سر مسائل غیر هسته ای، ملت عمده فقیر ایران باید زجرکش دشمنان اجنبی و همدستان مافیاای و کاسب تحریم داخلی از جمله تندروهای شکم سیر سرمایه دار به ظاهر انقلابی باشد! بیچاره چه نسلها بسوزند بخاطر سیاست نظام ایران! هرگز جنگ اتمی هسته ای اتفاق نمیفتد! اما بیشتر آن دو بمب ، هزاران برابر بیشتر توسط سلاحهای متعارف و قحطی و تحریم نابود شده و میشوند بخاطر حکومت غیر مردمی ایدئولوژیک شرقی و غربی و اینجا! ایران برجام احیا کند، حتی فقط حداقل آزادی تجارت بانکی باشد، تضمین تنها در داخل از طریق مبارزه فساد و مافیا و نالایقی

  • به نام حق
    0

    اما در تکمیل کامنت قبلی: اینکه هراس غرب و متحئان منطقه ای ش از جمله رژیم صهیونیستی و مرتجعین ضد شیعی وضد ایرانی منطقه، از توان بازدارنگی موشکی و پهبادی است!
    1- بازدرندگی معکوس هسته چیست؟ پهبادهای و موشکهای دور برد و قاره پیما(بخصوص از نوع استلیث و هایپرسونیک میتوانند از سپرهای پدافند گرانقیمت غربی و عربی و عبری عبور کنند و به مراکز راهبردی مثل مراکز نظامی شیمایی و هسته ای طرف متخاصم ضربه بزنند! معنی این گفته این است، ایران نیازی به سلاح شیمیای و هسته ای ندارد، غرب و متحدانش انبار مواد شیمایی و هرادیواکتیور هستند، بخواهند جسارت تجاوز به خاک مام وطن ایرانمان کنند، در رعض چند دقیقه مراکز شیمیای و هسته ای شان در داخل خاک خودشان تبدیل به بمب میشوند! نکته گرفتید؟!
    مثلا موشکهای هایپرسونیک دوربرد و قاره پیما با کلاهکهای چندتایی که توان نفوذ به عمق لایه های بتونی و زیزمینی دارند.
    2- نکته مهم این است، ایران فناوری هسته از صفر تا صد دارد، همین کافیست برای بازدارندگی، در عوض باید از این فناوری برای مقاصد صلح آمیز مثل نیورگاه و امور پزشکی و کشاورزی و امثالهم استفاده کند- کما اینکه مسئولان اعلام کردند هدف این فناوری همین است- پس کسانی حتی نیت خیر دارند، نباید دنبال بهانه تراشی به دشمنان اجنبی بدهند که باز پرونده ایران به شورای امنیت برود با پیشنهادهای ایدئلوژیک کینه توزانه و عقده ای مثل خروج از NPT و غیره، منتهی این بار حواس جمع باشد بیخودی وارد پیمانهایی نروند،ل استکبار سرمایه داری جهانی تسلط بر منابع اطلاعاتی و جاسوسی و خرابکاری است. مشاهده نمودید روسیه با قدرت نرم اقتصادی انرژی چگونه جولان میدهد و دروغ پیمان پایس برملا شد و آلمان 27 تا نیورگاه زغال سنگش دارد فعال میکند، آن وقت چند مسئول نابخرد رفتند پیمان پاریس امضاء کردند و در دوران شیخ کلید بنفش، هشت سال روی توسعه تولید گاز و ساخت نیورگاه حرارتی گازی و فسیلی سرمایه گذاری نکرد و از طرفی ایران مرکز ماینیگ رمز کرد و ملت با کمبود برق روبرو شدند! خدا همیشه یک امیرکبیر شانس هر ملتی نمیکند! ان مرحوم امیرکبیر خائنان داخلی و دشمنان اجنبی اجازه ندادند چهر سال دولتمداری کند وزدند کشتند، این کشور قحط رجال ندارد، معظلاتی مثل مدرک گرای و مدرکفروشی و پارتی و باند جناحیف کشور مصنوعی دچار قحط رجال دولتمدار رکده، مشتی بعضا با حسن نیت و اما کم دانش و افراطی و عقده ای سوار حکمرانی شدند و تیشه بهر یشه ملت میزنند با حمایت از تولیدکنندگان کذایی گرانفروش و محتکر و دروغگو غارتگر ذخایر ارزی و رانت اطلاعاتی و انحصار و فساد، نهاد مملو شده از هزاران آدم کمسواد مستعد خیانت و نالایق!
    3- من شنیدم میخواهند در دارخویین خوزستان، یک در یک مرکز مهم اقتصادی و جمعیتی مهم کشور نیروگاه اتمی بزنند! این از نظر پدافند غیر عامل اشتباه محض است، ما در مناطق تقریبا خالی سکنه در جنوب شرق، سواحل کافیداریم برای ایجاد نیروگاه هسته ای، باید انجا احداث شود. حتی موقعیت نیورگاه بوشهر هم اشتباه انتخاب شد.
    4- با توجه به نکات بالا، ایران بدون نگرانی، برود برجام احیا کند، فقط این منحوس تله برجام از سر بازار ایران دارد و مبادلات تجاری و بانکی عادی شوند، قطعا تنش زدایی با کشورهای منطقه و حتی غرب و امریکا بایست مد نظر باشد، از این همه هزینه در محور مقاومت برای چانه زنی استفاده کند، اگر ایارن نباشد (چه تجزیه شود و چه فقیر و ناتوان، اهداف مقاومت نیز بیفایده است، میگیوند: فردوسی گفته چو ایران نباشد... من میگویم بقیه دیگ دنیا توش سر سگ بجوشد!)

  • ناشناس
    0

    پیامبر:
    دو نعمت ناشناخته است سلامتی و امنیت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها