انتقاد تند زلنسکی به آژانس بین المللی انرژی اتمی

رئیس جمهور اوکراین، از بازدید ماموران آژانس بین المللی انرژی اتمی از بزرگترین نیروگاه هسته‌ ای زاپروژیا انتقاد کرد.

انتقاد تند زلنسکی به آژانس بین المللی انرژی اتمی

 ولودیمیر زلنسکی، پس از بازدید مسئولین آژانس بین المللی انرژی اتمی از نیروزگاه هسته‌ای زاپروژیا، انتقاد و اعلام کرد چرا آژانس بعد از گذشت شش ماه از شروع جنگ، هنوز خواستار غیرنظامی سازی این نیروگاه نشده است؟

زلنسکی همچنین روسیه را به دلیل ممانعت از همراهی خبرنگاران با مسئولان آژانس در بازدید از این نیروگاه سرزنش کرد و گفت: چیزی که باید اتفاق بیفتد، غیرنظامی کردن قلمرو این نیروگاه است. این دقیقاً هدف تلاش‌های اوکراین و جهان است. این ناراحت کننده است با وجود اینکه ما با آقای گروسی در این باره صحبت کردیم، اما هنوز پیام‌های مناسبی از طرف آژانس دریافت نکرده ایم. نکته کلیدی ما در توافقات امنیتی غیرنظامی سازی و کنترل کامل این پایگاه به دست متخصصات هسته‌ای اوکراین بود که به طور واضح بیان شد.

رئیس جمهور اوکراین در ادامه اظهار داشت که در دیدار با دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و اعضای این هیئت در کی‌یف توافق شد که روزنامه نگاران مستقل نیز در این ماموریت همراه آن‌ها باشد تا حقیقت و آنچه اتفاق می‌افتد را ببینند. متاسفانه این اتفاق نیافتاد و روسیه اجازه ورود خبرنگاران را نداد.

این درحالی است که پیش از این مقامات روسیه بارها اعلام کردند اوکراین با سلاح‌های غربی نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را هدف قرار می‌دهد و غیرنظامی کردن این نیروگاه مساوی است با یک فاجعه هسته‌ای که کی‌یف مسئول آن است اما تمام تقصیرها به گردن مسکو می‌افتد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها