سخنگوی وزارت امورخارجه:

پاسخ آمریکا را پس از جمع‌ بندی کارشناسی می‌دهیم/ ایران برای رسیدن به توافق جدی است

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: پاسخ آمریکا را پس از جمع‌ بندی جلسات کارشناسی در اولین فرصت می‌دهیم.

پاسخ آمریکا را پس از جمع‌ بندی کارشناسی می‌دهیم/ ایران برای رسیدن به توافق جدی است

ناصر کنعانی، پس از بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی، در پاسخ به سوالی در مورد اینکه جمهوری اسلامی ایران چه زمانی پاسخ آمریکایی‌ها را ارسال خواهد، گفت: موضوع پاسخ طرف آمریکایی در جلسات تخصصی و کارشناسی در حال بررسی است، زمان مشخصی را نمی‌توانم اعلام کنم برای اینکه بگویم چه زمانی پاسخ ایران داده خواهد شد اما در اولین فرصتی که جمع‌بندی شکل بگیرد و جزئیات بررسی شود، پاسخ داده خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: نکته حائز اهمیت این است که جمهوری اسلامی ایران در بحث روند مذاکرات و دستیابی به توافقی که هم پایدار و جامع و هم تامین کننده منافع جمهوری اسلامی ایران باشد جدی است و در این زمینه تاکنون به طور مسئولانه عمل کرده است. همانطور که گفتم زمان پاسخ‌دهی بستگی به نتایج جلسات کارشناسی خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از پاسخ‌های آمریکا چیست، گفت: در حال حاضر برای پاسخ به این سوال زود است و باید آن را به نظر تیم مذاکره کننده موکول کنیم که در بازه زمانی مناسبی بررسی کرده و به جمع‌بندی برسند و حتما در این ارتباط اطلاع‌رسانی خواهد شد.

باید به ماهیت محرمانه بودن مذاکرات پایبند بود

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: همانطور که می‌دانید روند مذاکرات ماهیت خاصی دارد به دلیل حساسیت موضوع و به دلیل محرمانه بودن موضوع مذاکرات همه طرف‌ها تا الان سعی کرده‌اند تا به ماهیت محرمانه بودن مذاکرات پایبند باشند به این جهت که رسانه‌ای کردن زودهنگام کمک به نتیجه مذاکرات نمی‌کند و باید در بازه زمانی مناسب خود، این اطلاع رسانی صورت بگیرد.

کنعانی در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها چیست و اینکه آیا دولت بایدن در این خصوص به نظر می‌آید بسیار ضعیف و بدون اعتماد به نفس تصمیم‌گیری می‌کند آیا فکر می‌کنید تعقل در کاخ سفید حاکم می‌شود و واشنگتن رفتارهای پیشین خود را جبران می‌کند، گفت: موضوع مذاکرات موضوع حساسی است. ما گمان می‌کنیم موضوعی که تا این مرحله از روند مذاکرات رخ داد، روند مثبت و رو به جلویی است. همانطور که بارها اعلام شده است موضوعات باقیمانده در ارتباط با روند مذاکرات رفع تحریم‌ها، موضوعات زیادی نیست به عبارتی بیشتر مسائل مرتبط با توافق برجام میان طرفین حل و فصل شده است اما موضوعات اندک باقیمانده، موضوعات حساس و مهم و تعیین کننده‌ای است.

وی با بیان اینکه با قاطعیت می‌توانیم بگوییم که جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال توافق است، گفت: ایران با جدیت دستیابی به توافق را دنبال می‌کند و معتقد است از سرگیری اجرای برجام هم در راستای منافع جمهوری اسلامی ایران و هم در راستای منافع طرف‌های این توافق است اما در مجموع یک مسیر دوطرفه است و تعهدات متقابل وجود دارد. 

پاسخ آمریکا را پس از جمع‌بندی کارشناسی می‌دهیم/ ایران برای رسیدن به توافق جدی است

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که اجرای توافق باید به صورت دوجانبه شکل بگیرد و انجام شود و همه اعضای توافق باید به تعهدات خود ملتزم و پایبند باشند.

از ابتکارات و نقش سازنده دوستان منطقه‌ای خود استقبال می‌کنیم

کنعانی بیان کرد: ما برای دستیابی به توافق مجدد جدی هستیم و در این زمینه با جدیت وارد روند مذاکرات شدیم و منعطف عمل کردیم، ابتکارات عدیده‌ای را در شرایط مختلف زمانی برای دستیابی به توافق مطرح کردیم و از هر ابتکاری هم که از سوی دوستان ما در منطقه مطرح شده استقبال کردیم و از نقش سازنده آنها نیز استقبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: ما در این زمینه جدیت داریم اما یک طرف دیگر قضیه دولت آمریکا است باید ببینیم آیا دولت آمریکا در این رابطه اراده سیاسی لازم را برای دستیابی به توافق دارد یا خیر؟ آیا دولت آمریکا در این زمینه همچنان منتظر دیدگاه‌های رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند و آیا اولویت‌های رژیم صهیونیستی را ملاک تصمیم سیاسی قرار می‌دهد یا اولویت‌های منافع ملی دولت و ملت آمریکا.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ما امیدوار هستیم که طرف آمریکایی این تدبیر و عقلانیت باشد و این اراده سیاسی شکل بگیرد که در قالب توافق عمل کنند و انتظارات جمهوری اسلامی ایران را که انتظاراتی قانونی، مشروع و تایید شده است را لحاظ کنند و منافع طرف ایرانی را تضمین کنند.

تیم مذاکره کننده با جدیت و نتیجه محور عمل می‌کند

کنعانی در پاسخ به این سوال که اگر بخواهید یک تفاوت اساسی بین روش مذاکراتی در این دولت و دولت قبل در حوزه مذاکرات رفع تحریم‌ها نام ببرید، کدام مورد را ذکر می‌کنید، گفت: موضوعی که در ارتباط با تیم مذاکره‌کننده فعلی جمهوری اسلامی ایران می‌توانم بگویم این است که تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران با جدیت وارد مذاکره شده و با خلاقیت عمل کرده است و در عین حال به خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران پایبند است.

وی ادامه داد: به عبارتی ما هم در مذاکره جدی حاضر شدیم، هم اینکه تیم مذاکره کننده ایران نتیجه محور عمل می‌کند و هم اینکه تیم مذاکره کننده خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران را رعایت می‌کند و از آن عدول نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما معتقدیم که به توافقی پایبند خواهیم بود که منافع اساسی کشور و ملت را تامین و تضمین کند.

کنعانی خاطرنشان کرد: توافق یک مسیر دوطرفه است و در صورتی توافق پایدار خواهد بود که اعضا و طرف‌های توافق به مسئولیت‌ها و تعهدات خود ملتزم باشند و عمل کنند. بارها از سوی وزارت امور خارجه تاکید شده که ما به‌دنبال یک توافق خوب و پایدار هستیم و در این ارتباط با جدیت مذاکره می‌کنیم و این روند را دنبال می‌کنیم.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 28
  • ناشناس
    9

    توافق بی توافق آمریکا اگر توافق با ایران را بپذیرد قبر خود را کنده

  • ناشناس
    0

    سلام

    نظرات شما -
    • با شناس
      1

      علکیم السلام جانم

  • ناشناس
    1

    ایشان فرمودند" بیشتر مسائل مرتبط با توافق برجام میان طرفین حل و فصل شده است اما موضوعات اندک باقیمانده، موضوعات حساس و مهم و تعیین کننده‌ای است.
    مشکل همین موضوعات اندک و تعیین کننده هستند حل مشکلات فرعی که مهم نیست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خخخخخ
      درسته

  • ایران زمین
    7

    قطعا توافق انجام میشود .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      خدا کنه نشه چون هیچ اتقاق خوبی برای زندگی مردم رخ نخواهد افتاد پولها را میگیرن میدن به فلسطین حسن نصراله حرزب اله لبنان و بین خودشان وقتی پول تو مملکت هست چنان غارت می کنند میخواهید از این پولهای آزاد اگر بشه برای مردم خرج کنند تازه روسیه که تو کاره اون هم سهم داره از این پولها

  • ناشناس
    1

    استاد تمام و کمر بند مشکی فرصت سوزی با اختلاف زیاد تعلق میگیرد به ایران!
    با همین فرمون جلو برید ان شاا...در تمام زمینه ها از آخر، اول جهان خواهید شد

  • پاسخ ها
    0

    یکماه بعد آمریکا پاسخ پاسخ ایران بعد از بررسی پاسخ میدهد دو ماه بعد ایران پاسخ پاسخ آمریکا به پاسخ اولی ایران ماه بعد میدهد شش سال به ایران پاسخ پاسخ یکصد و هشتادمین پاسخ آمریکا به ایران پاسخ خواهد داد و و و و و

  • رضا..
    0

    گرچه توافق تقریبا حتمی است ولی بدانید مشکل ما با برجام یا بی برجام حل نمی‌شود. مگر اینکه مانند کشوری نرمال به جامعه جهانی برگردیم. سیاست خارجه بر اساس ارتباط و تعامل با همه دنیا انجام شود و در داخل شایسته سالاری به عنوان اصل پذیرفته شود شاید در میان مدت ما هم تبدیل به کشوری نرمال با ملتی شاد و امید به آینده باشیم.

    نظرات شما -
    • ملیکا
      0

      آیا تا آن زمان، ما زنده ایم ؟؟؟

  • ناشناس
    0

    یقه را محکم ببندش مشکلات وگرانی حل میشن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تو خواب ببنین مشگلات مردم و این فقر از بین ببرن مکه نشنیدن خودشان گفتن توافق بشه مردم فکر نکنند ارزانی میشه تاثیری در زندگی مردم نخواهد داشت این نظام بدترمون میکنند بهتر نمیشود منتظر ارزانی و رفع فقر نباشید و خدا مکنه نشه چون بشه هیچ فرقی به حال منو تو و مردم نمیکنه فقر همان فقر است گرانیها همان گرانیها و شاید بدتر هم بشه پس نشه بهتر است اینی که هست دارن غرات می کنند نودودوهزار میلیارد می دانی یعنی چی این مبلغ این پول با این عزمتی را غارت کردن در اصل کمکهای انسان دوستدانه به سپاه صدا سیما ووووو کردن کمک به مریضها مستجرها مردم و زندگی مردم و بهخ جانبازان عزیز حرام است اینها زندگی کردن مردم و شادی را حرام می دانند کتک زدن زنها دخترها فقربه مردم گرانی به مردم زندانی کردن ظلم ستم زور کردن کلفتی به مردم را حلال می دانند

  • بهنام
    8

    یک سوال چرا ظریف و دولت غربگرای اعتدال مکانیسم ماشه را در برجام قبول کردند!!!!!!!!!!! ؟؟
    آنهم یکطرفه!!!!! یعنی طرف مقابل می‌تواند آن را فعال کند اما ایران خیر !!! این هم از یکی از بندهای عجیب برجام نافرجام و تیم مذاکره با کدخدا
    سیستم سرکاری انتقال مالی اروپا SPV چه شد ؟؟
    سیستم سرکاری انتقال مالی INSTAEX چه شد ؟؟
    حتی آب خوردن ما هم باFATF آف ای پیف تف چه شد ؟؟؟ شروط ۱۲ گانه پمپئو چه شد ؟؟ واقعاً چه شد ؟؟

    نظرات شما -
    • امیر ب بهنام
      0

      آقا بهنام سال ۵۷ ملت یک حماقت کردن به شماها اعتماد کردن الان دارن تاوانشو پس میدن الان دیگه پشیمانند خجالت نمیکشی برای ساندیس خودتو میفروشی کسی شمارو قبول ندارن هی برو برای ساندیس دم برای آخوندا تکون بده

    • ناشناس
      3

      به امیر
      مزدور کاسه لیس پاچه خوار غرب فقط یک کلمه که لیاقتش را داری زررررررررررررررررررررررررررررت

  • مش جمعه
    0

    مثل اینکه لکنت زبانت از بین رفته، شما مجبورید تن بدهید به خواستهای ترامپی که توافق را پاره کرده.امریکا شما را از سوریه و لبنان و عراق بیرون خواهد کرد یا اینکه مجبور باشید که روابط اقتصادی و خارجی را با آمریکای جمهوری خواه و دموکرات برقرار کنید و اگر ایران به منافع آمریکا در خلیج فارس صدمه ای برساند سرنوشت عراق را خواهد داشت.پس بخود آئید همانطوری که شعار مرگ بر شوروی را حذف کردید مرگ بر آمریکا و اسرائیل و انگلیس را زودتر حذف کنید.

    نظرات شما -
    • بهنام
      2

      به جمعه شب
      زررررررررررررررررررررررررررررت

  • ناشناس
    0

    تمامش کنید این بازی مسخره را مردم زیر بار فشار اقتصادی له شدند

  • رضا
    0

    اگر کاسبان تحریم اجازه بدهند توافق حاصل می شود. ثروت اندوزی حاصل از تحریم نمی گذارد عده ای با این توافق موافقت کنند.

  • عادل
    0

    خوش بجال عربا پول مفت میحورند وایرانی ها را مسخره میکنند میان تو ایران عیش نوش میکنن

  • ناشناس
    0

    از آبان ماه روز صفر توافق شروع و در چهار مرحل اجرایی می شود شاهد رشد اقتصاد از اردیبهشت 1402 خواهید بود و کم کم ایران می تواند سوخو بخره هم چیز بخرد حتی تانک و توپ و بازگشت توافق لازمه تا دو دهه ایران می تواند پیشرفته ترین اتم داشت باشد بدون محدودیت پس چون روسیه بدلیل تحریمش نیاز مبرم ب توافق برجام دارد تا از طریق ایران تحریمش را دور بزند توافق بعد از تائید کنگر امریکا / نماینگان و سناء اجرایی می شود / شک نکنید که بیرون آمد از این توافق فقط در یک شکل ممکن است حمله نظامی به ایران و گرنه امریکا منزوی می شود تا مشکل اوکراین حل نشود برجام می ماند و یک مرحم بر زخم روسیه است

  • ناشناس
    1

    شما که تمامی خواسته های آمریکا و اروپا را بدون قید و شرط قبول کردید ،،آمریکا دیگه چه باج جدیدی ازتون میخواد ...خخخخخخ

  • ناشناس
    0

    خودشون به صراحت دارن میگن اگه توافق امضا بشه در معیشت مردم و اقتصاد و..... هیچ اتفاقی مثبتی نخواهد افتاد.خدا کنه هیچ توافقی نشه چون دلارهایی که بخواد وارد کشور بشه خودشون و آقازاده های خارج از کشور و فلسطین و سوریه.و...... به نوایی خواهد رسید

  • ناشناس
    1

    خوراک داخلی نسازید /راستی اگر نفت و گاز ایران نداشت بازم می توانستید منم منم کنید ایران هر چ دارد بخاطر نفت و گاز است / آنچه ندارد مدیر لایق است ایران فقط نمی داند کار خوب همان است ک بین 199 کشور جهان اکثریت انجام می دهند و کار بد مان است که اکثریت انجام نمی دهند مرگ بر نادان مرگ بر کسای که فکر می کنند دانای روزگارند و مردم را بدخت کردن اینا سه کار می کنند نابودی طبیعت نابودی ارزش انسانیت چرا که نان و درآمد نباشد مطمئناً همه چیز حرام خارج شرافت انسانی است و اینا دشمن خداوند خالقی ک نقاشی زیبایش را تقئیم کرد و مسئولین نادان روش هر کس ر.. خط کشید دنیا جان سوم دست انسانها لایق است پاکستان بگیر تا افریقا ووو یکی نگفت جمعیت زیاد م نان حرام می دهد و م طبیعت را ویران حال اتم منفورترین ویرانگر ساخت بشر چه زیبا در نزد مسئولین ماست طلاق منفور بود و دیدیم اتم بقدری زشت است که حتی ابر قدرتها هم دیگر استفاده نخواند کرد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      والامن که از نصف نوشته هات چیزی حالیم نشدخودت یبارمرورکن ببین چیزی میفهمی؟

  • ناشناس
    0

    چند بار استخاره کردند بد بود حالا میخوان یک روز سعید بیاد باز استخاره کنند.

  • نیما
    1

    سخنگوی وزارت خارجه : پاسخ آمریکا پس از جمع بندی و کارشناسی با موشک و بهپاد خواهیم داد چون سیاست جنگی ما عیین دیانت ماست !!!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها