موشک‌ اندازهای ترکیه در مسیر اوکراین/ ویدئو

منابع خبری روسیه گزارش دادند که دولت ترکیه به شکل مخفیانه راکت‌انداز پیشرفته خود را به ارتش اوکراین تحویل خواهد داد.

موشک‌ اندازهای ترکیه در مسیر اوکراین/ ویدئو

وبسایت روسی «آویا پرو» که در حوزه نظامی فعالیت دارد، در خبری از ارسال راکت انداز پیشرفته TRLG-۲۳۰ ترکیه به ارتش اوکراین در آینده نزدیک خبر داد.

به نوشته این وبسایت، قرار است ۲۰۰ دستگاه راکت انداز دوربرد TRLG-۲۳۰ تحویل ارتش اوکراین شود، سلاحی که در جنگ قره‌باغ در ترکیب با پهپادهای بیرقدار، کارایی خوبی از خود نشان داده بود.

آویا پرو، این اقدام آنکارا را «غیر قانونی» توصیف کرد. مقامات ترکیه هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

این وبگاه روسی نوشت که در صورت ارسال این موشک‌اندازها، توانایی ارتش اوکراین افزایش خواهد یافت و از سوی دیگر می‌تواند به روابط آنکارا و مسکو تأثیر بسیار منفی بگذارد.

این سامانه توپخانه موشکی دقیق به شمار می‌رود که توسط ترکیه توسعه یافته است، در حال حاضر، این نوع توپخانه هنوز در مرحله تکمیل قبل از تولید انبوه قرار دارد.

به نوشته رسانه‌های ترکیه، TRG-۳۰۰ قدرت شلیک دقیق و مؤثری را بر روی اهداف با اولویت بالا در برد ۲۰ تا ۱۲۰ کیلومتر فراهم می‌کند. به طور معمول، اهداف اولویت دار TRG-۳۰۰ ، سامانه‌های توپخانه، سامانه‌های پدافند هوایی و سامانه‌های هشدار راداری است. هر سامانه TRG-۲۳۰ می تواند تا ۶ موشک با قطر ۳۰۰ میلی متر را حمل کند.

در تاریخ ۱۸ مرداد نیز سفیر اوکراین در آنکارا گفته بود شرکت ترکیه‌ای سازنده پهپادهای تهاجمی «بیرقدار» که کی‌یف برای مقابله با روسیه از آن استفاده می‌کند، در حال ساخت کارخانه‌ای در خاک اوکراین است.

با این حال چندی پیش خلبانان اوکراینی در مصاحبه با نشریه آمریکایی «فارن پالیسی» تایید کردند که استفاده از پهپاد بیرقدار به دلیل برتری قاطع روسیه و پوشش پدافند هوایی در منطقه کاهش یافته است. 

حجم ویدیو: 7.24M | مدت زمان ویدیو: 00:01:29 | دانلود ویدیو
منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محسن
    0

    پس این که آقای رئیسی لبخندزنان در تهران، دست پوتین و اردوغان را با هم بالا برد به پشیزی نمی ارزد..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها