شبکه "فرانس 24": آمریکا، 3 خواسته اصلی ایران را رد کرد

ایران خواهان جمع آوری و نگهداری سانتریفیوژهای نسل جدید خود در انبار تحت نظارت آژانس است اما امریکا خواستار نابودی همه سانتریفوژهای مازاد بر آغاز برجام در سال 94 است.

شبکه "فرانس 24": آمریکا، 3 خواسته اصلی ایران را رد کرد

شبکه فرانسوی "فرانس24" اعلام کرد امریکا سه خواسته اصلی ایران را رد کرد.

علی منتظری خبرنگار شبکه فرانسوی "فرانس24" در تهران در گفتگو با این شبکه توضیح داد: همانطور که پیش بینی می شد امریکا با خواسته های ایران موافقت نکرد. به گفته منابع غیررسمی ایران، آمریکا سه خواسته هسته ای ایران را رد کرده است. این سه خواسته شامل موارد زیر هستند:

 
خواسته نخست ایران درباره حفظ توانمندی های هسته ای اش در سطح فعلی است. ایران می خواهد وضعیت فعلی هسته ای را حفظ کند تا ضمانتی باشد برای اجرای تعهدات امریکا تا در صورتی که واشنگتن برخلاف تعهدات خود عمل کند ایران بتواند به سرعت به وضعیت هسته ای فعلی خود از جمله سطح بالای غنی سازی بازگردد. امریکایی ها مخالف این موضوع و خواستار بازگشت توانمندی های هسته ای تهران به سطح زمان آغاز برجام یعنی سال 94 هستند.

ایران خواهان جمع آوری و نگهداری سانتریفیوژهای نسل جدید خود در انبار تحت نظارت آژانس است اما امریکا خواستار نابودی همه سانتریفوژهای مازاد بر آغاز برجام در سال 94 و بازگشت تعداد سانتریفوژهای موجود ایران به سطح این زمان است.

ایران درخواست کرده برای توافق، پایان نهایی تحقیقات آژانس درباره ابعاد نظامی احتمالی در فعالیت هسته ای تهران از جمله سوالات درباره منشاء اورانیوم در سه مرکز هسته ای ایران اعلام شود اما امریکا این موضوع را رد کرده است. امریکا می گوید این موضوع باید در مذاکرات صریح و شفاف ایران و آژانس حل و فصل شود و ایران باید به سوالات آژانس پاسخ های قانع کننده بدهد.

خبرنگار شبکه فرانس 24 ادامه داد: این اختلافات اساسی هستند و منجر به ادامه مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و امریکا با واسطه اتحادیه اروپا خواهد شد.

منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 45
  • محمدحسین
    34

    خاستهای ایران کاملا منطقیست نبایدکوتاه بیایید

    نظرات شما -
    • مینا
      24

      درسته ...
      خواسته های ایران منطقی،عقلانی و عادلانه است

    • به محمد حسین و مینا بسیجی
      16

      محمد حسین خان بسیجی ساندیس خور هم خودت هم مینا خانم

    • ناشناس
      5

      دنیا را سیاست میگرداند ن منطق،

    • ۰۰۰
      9

      البته این خواسته های جمهوری اسلامیه نه ایران. کدخدای عظما فکر کرده همه ی دنیا مثل شما هستند.

    • داروغه ناتینگهام
      13

      خواست جمهوری اسلامی توافق در جهت رساندن پول به ساندیس‌خورای داخلی و ساپورت پولی و مهمات و اسلحه برای حزب الله و حماس و بشارالاسد کودک‌کش است . جمهوری اسلامی هیچ دلسوزی برای مردم ایران ندارد

    • ناشناس
      11

      آیا آمریکا دلسوز ماست؟؟؟؟

  • ناشناس
    28

    دیپلماسی ایرانی اگرغیرت داردبرجام راآتش بزندوتمامی یک بام دوهوای غرب رانابود کند تاکی قراراست ملت گرسنه وپابرهنه ی ایران غرامت دیپلماسی منفعل ومسالمت گرای وزارت خائنه رابپردازدتاکی بایدهزینه کندتا شایدغربی های زیاده خواه راضی شوندکه قطعا هم دست اززیاده خواهی برنخواهند داشت!!!!پس بهتراست بجای مسامحه مقابله راپیش بگیریم ودربرابرزیاده خواهی های زیاده خواهان بایستیم همه باهم ویکصدا....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      10

      درسته

    • به ناشناس بسیجی
      9

      جناب ناشناس بسیجی ساندیس خور

  • ناشناس
    3

    بااندک سواد دیپلماسی هم میشود فهمید
    این پیشگوئی نه صحیح هست و نه کامل

  • ناشناس
    12

    هر چی آمریکا گفت قبول کنیم؟
    خودشون بمب دارن ، به هیچ کس جواب نمیدن ، اونوقت ما میخوایم استفاده صلح آمیز کنیم باید جواب پس بدیم؟
    قطعا آمریکا مورد اعتماد نیست ، و مذاکره ما فقط برای منافع ملت هست.
    و قطعا باید ازشون ضمانت گرفت ، ما نمیخوایم که فقط توافق الکی کنیم ، یا توافق نکنید یا اگه کردید ، کامل و درست و حسابی و به زورگویی های آکریکا توجه نکنید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      کاملا درسته

  • ناصر
    4

    توافق کنین تموم بشه دیه مردم اینقدر چشم انتظار شدند بذارید بدبختی مردم تموم بشه

    نظرات شما -
    • عابد
      0

      الان یکی پا میشه میگه به هر قیمتیم نباید مذاکره کرد.برعکس به هر قیمتی باید مذاکره کرد چون من اینده میخوام چون من زندگی میخوام مث هر کسه دیکه ای .بسته دیگه مذاکره میکنید یا نع؟اگه نه پس ببینید مردم چه به روزتون بیارن

  • ناشناس
    1

    در این مرحله غرب تنها پیگیر ایجاد تاخیر و کاهش ظرفیت غنی سازی است و مطمئنا در دوره ریاست جمهوری بعدی این تعهد جدید را هم نقض می کند. بهتر است به فکر اصلاح داخل و گشودن فضا باشید تا مردم خود کاری بکنند.

  • ناشناس
    4

    این خواسته ها ج ا ایران به کنار بگذارد، این احیای برجام سریعتر انجام بدهد، دیگر عبرت نمیگیرند؟؛ وقتی قصد ساخت بمب اتم ندارند و در حالی خسارت صدها میلیازدی ادامه دارد؟!
    ایران در هچل و تله حماقت انداختن، رقبا ثروتمنذتر و غول انرژی شدند و فقر کاهش دادند، ج ا های تندرو شکن سیر نسل سوزی میکنند! ول کنید ملت ایران پوکوندید

  • ...
    6

    ملت نان می خواهد نه خیال بافی و سانتری فیوژ
    مگر سانتری فیوژ برای برق نمی خواهی به دومین دارنده ذخایر گازی جهان از نیروی گاز که ۲۴ ساعته در عسلویه مجبوری می سوزد و گوگرد و گرما و دود تولید می کند برق تولید کن و یا برای دنیای تشنه انرژی مثل هند و اوروپا بفروش و یا از انرژی های نو دیگری صلح آمیز مثل نور خورشید و یا باد استفاده بکن . البته نیروگاهای آب سبگ نیز هست !!!!!!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اگر مجددا آمریکا از برجام خارج شد پیکار کنیم؟

  • kambiz
    11

    اگر این خواسته های ایران باشد، و امریکا و اروپا نپذیرند، حق ایران است که توافق را نپذیرد. اینها فقط زبان زور را می فهمند. با سرد شدن اروپا، امریکایی ها و اروپایی ها خودشان دستشان ر ا بالا خولاهند برد همان طور که اکنون در مواردی نسبت به برجام 94 دستشان را بالا برده اند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      درسته ما گاو رو پوست کندیم رسیدیم به دمش....
      ما سخت‌ترین روزها رو پشت‌سر گذاشتیم اکنون باید با کمی صبر آمریکا و اروپا رو سر عقل می آوریم...

  • ناشناس
    2

    پس این تیم هسته ای دولت سیزدهم پس از 15 تا 16 ماه وقت کشی و تحمیل هزینه به کشور چه دستآورد و ارمغانی جز تحمیل خسارات اقتصادی بیشتر ناشی از ادامه اعمال تحریمهای یکجانبه آمریکا علیه مردم ایران به بار آورد؟!!! 100% خواسته های برجامی (نگهداری سانتریفیوزهای پیشرفته نصب شده برچیده شده در انبار سازمان انرژی اتمی ایران و تحت نظارت آزانس) + 100% خواسته های فرا برجامی (خارج کردن نام سپاه پاسداران از لیست سازمانهای تروریستی تحت تحریم آمریکا + مختومه کردن پرونده ادعایی آژانس موسوم به PMD + اخذ تضمین کتبی و عینی از دولت یا کنگره آمریکا مبنی بر جلوگیری از نقض مجدد یا خروج از برجام + راستی آزمایی تعهدات برجامی آمریکا در یک دوره حداقل یکساله تا دو ساله) تیم هسته ای دولت سیزدهم رد شد!!!

  • ناشناس
    7

    به امریکائی ها نباید اعتماد کرد نیرنگ و فریبی که به قذافی زدند را میخواهند سر ایران بیاورند گول این حرفها را نباید خورد برای سایت های هسته ای و سانتریفیوژها نسل جدید و قدیم کلی هزینه شده نیرو های دانشمند و با سواد را کشتند باید یک ترس ودلهره در امریکائی ها باشد تا مانند ترامپ دست به دیوانگی نزنند منافع ملی حکم میکند تن به این خواسته ها ندهند و گول این چند تا رفع تحریم را نخورند

    نظرات شما -
    • به ناشناس بسیجی
      3

      جناب ناشناس ما دیگه گول اراجیف تو نمیخوریم ساندیس خور عمر مونو با این افکار پوسیده به باد دادین خاعن

  • ناشناس
    1

    یک طرف سفت و محکم بگیرید و برید ..
    از این توافقات چیزی برای مردم در نمیاد..
    قول میدم رییس جمهور بعدی امریکا توافق رو جر میده

    نظرات شما -
    • مینا
      9

      دقیقا ...
      دولت باید حقیقت رو بگه اگه قراره آمریکا صنعت هسته‌ای ما رو نابود کنه و بعد دوباره تحریم ها رو برقرار کنه همون بهتر هیچ توافقی امضا نشه
      ملت ما فهیم تر از آن هستند که به ضرر خودشون رای دهند....

    • امیر به مینا بسیجی
      6

      مینا خانم ملت احمق نیستند این اراجیف گوش کنم ساندیس خور

    • ناشناس
      1

      حیف از آن اسم با مسمای مینا که روی شما گذاشته اند شما لایق نامیده شدن به اسم کلثوم یا صغری هستی!

  • الف
    2

    از جام زهر داریم می رویم به دریای زهر !!!!؟؟؟
    چرا عاقل کند کاری، که بار آرد پشیمانی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      عمو هی ساندیس ساندیس میکنی. ،پس تو از امریکا چی میخای بخوری ،

  • ناشناس
    0

    ذلت و خفت واقعی در مذاکرات خیلی رنج آوره گنده گویی ها و رجز خوانی های رسانه ای کجا این سطح از عقب نشینی کجا. این همون روحانی

  • ناشناس
    2

    الان چندین باراست هی می‌گویند برجام این هفته امضا می‌شود. مردم را تالب چشمه می‌برند تشنه برمی‌گردانند. تازمانیکه بازار ایران با یه امید واهی احیای برجام دلار میاد پایین وبا یک خبر تعویق گفتگوها، میکشه بالا، آمریکا از این حربه استفاده میکنه ومثل عروسک خیمه شب بازی بازار ایران رو بالا پایین میکشه.یه بار اونایی که دلار دستشونه مردانگی به خرج بدن یک بار هم که شده وقتی خبر عدم احیای برجامرو شنیدید برعکس دلار رو بیارید پایین اونوقتکه ممکنه برجام احیا بشه.

  • ناشناس
    6

    عین کشور عراق زمان صدام سر ایران در میاورند وبه ایران از نظر نظامی حمله کرده و ابران را تقسیم میکنند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      خدا کند تقسیمش کنند . ساندیس خورا یک طرف اروپایی هم یک طرف . بعلت علاقه شدید ساتدیس خورا به کربلا دشت لوت و کویر بهشون بدهند .با طالبان همسده هستند صبح تا شب عزاداری ابا عبداله کنند .

  • ناشناس
    0


    مواردی که آمریکا از ایران در مورد فعالیت هسته ای خواسته اگر عملی بشه دیگه چیزی به عنوان صنعت هسته ای برای ایران نمیمونه
    ص
    ضمن اینکه دست ایران از اهرمهای فشار بر آمریکا و به نوعی تضمین برجام نیز از دست ایران خارج میشه








  • کرمی
    3

    سگ کی هستند.اگه یک مشت آدم پیزوری مثل شما بیکار که همیشه به فکر آخورشون باشند تصمیم گیر باشند همین جور که تو میگی .ولی اگه افرادی مثل حاج قاسم ها تو میدان باشند یک وجب از این آب وخاک را نمی تونند بگیرند.والسلام

  • حیدربابا
    1

    آمریکا تمام خساراتی راکه از زمان خروج از برجام به ایران وارد کرده رو جبران کنه بعد بیاد ازشروط ایران حرف بزنه

  • علی
    0

    نمیدونم این رابایدکارشناسامحاسبه بکن ایانابودی توان فعلی هزینش برابری میکنه بانفع اقتصادی.هرچندمشخصه امریکانهایتاسه سال دیگه خارج میشه ایااونقدرنفع بردیم که بابخشب ازاون سانتریفیوژ بسازیم!؟ اقاجان درست حساب بکنید.ازجیب مامردم دارید خرج میکنید؟! اصلابسازیدبمبوخیال همه راراحت بکنید.

  • ناشناس
    0

    عملٱ بر رجال هم مثل تمام قرار دادها ضمانت اجرا ندارد دقیفٱ مانند قوانین ازدواج در ایران است اگر طرفی متعهد نباشدتمام قرار داد میرود به هوا ولی مشکل در ایران نداشتن مشروعیت دولت وفقر اقتصادی ناشی از برجام است که عملٱ رییسی با نداشتن درایت وسوء استفاده از قدرت مردم را فقیر کرده وپشتوانه مردمی ندارد جز اندک طرفداران سنتی و مطمئن باشید گام به گام عقب می نشیند مانند تروریست بودن برادران سپاهی که ننگ بزرگ رییسی است

  • ناشناس
    1

    انشاا مسئولین سر عقل آمده باشند که نمیشه مملکت را با یک مشت شعار تو خالی اداره کرد لازم است هم با درون جامعه هم با جهان سیاست تنش زدایی را اجرا کنند

  • ناشناس
    0

    شما مسولان هر چه ایران دارد به ملت های عربی ندید احتیاج به توافق هم ندارید خرج ملت خودتون بکنید نه عراق که ۸سال جوانهایمان راتکه تکه کردن زنه بگور کردن که تا امروز هنوز دارن برامون میارن ندید افغان که فردا بشیم فلسطین که فردا از شهر خودمون برونمون کنند ندید لبنان میلونها ادم بدبخت ابرودار تووطتنه خودشون دارن زجر میکش

  • مهدی
    0

    بمب اتمی درست کنید مثل پاکستان هندوستان و اسراییل، ضمنا هرکی بخواد بمن بگه بسیجی ساندیس خور در جوابش، میگم پدر مادرت بسیجی ساندیس خورن من یه لیوان اب هم نگرفتم ازاینا چه برسه به ساندیس

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      با کلی تحمیل هزینه به کشور فرمول ساخت بمب اتمی را از عبدالقدیر خان پاکستانی پدر بمب هسته ای پاکستان خریداری کردیم و داشتیم بطور مخفیانه در سایت های هسته ای زیرزمینی بمب اتمی می ساختیم که متأسفانه این قضیه توسط جاسوسان داخلی لو رفت و برملا شد و دیگر قدرتهای بزرگ جهانی اجازه ندادند ما ساخت بمب اتمی را تکمیل نموده و ادامه دهیم!

  • مهدی
    0

    این یارو که همش میگه ساندیس خور، تابلو که اونور مرزی هستی برو چهارتا جمله جدید یاد بگیر اسکول، خخخخخ

  • کریمی
    0

    اینها داستان عراق رو برای ایران استارت ردند یادمان نرفته چطور گروهای سازمان هسته ای تمام زیر بمای عراق را مورد کاوش قرار می دادند لیبی را فراموش نکنید اگر قذافی کنار نیامده بود وضع ملت و کشور لیبی الان این نبود امریکا فقط دنبال خلع اسلاح ایران است تا بتواند حمله کند اگر صد سال طولدبکشد نباید باج داد امریکا اینقدری بازی در می اورد تا خسته کند طرف رو یک گامدبهدهقب بر دارید صد گام پیشروی می کند باید فکری بهتری کرد تا امریکا نتواند دستور دهد عجب گیری کردیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها