سی ان ان:

ایران خواستار دریافت غرامت در صورت خروج مجدد آمریکا از برجام شده است

شبکه سی ان ان به نقل از یک دیپلمات نوشت که ایران به دنبال دریافت ضمانت‌هایی است تا در صورت خروج رئیس‌جمهور آتی آمریکا از برجام، غرامت دریافت کند.

ایران خواستار دریافت غرامت در صورت خروج مجدد آمریکا از برجام شده است

یک دیپلمات منطقه‌ای به شبکه سی ان ان گفت که ایران در رابطه با احتمال خروج رئیس‌جمهوری آتی آمریکا از توافق و اعمال تحریم‌های جدید علیه کشور ملاحظاتی دارد.

وی گفت: به نظر می‌رسد پیشرفت‌هایی در نزدیک کردن نظرات علی‌الخصوص در رابطه با تحریم‌های غیرمستقیم علیه شرکت‌های ایران که خارج از کشور فعالیت می‌کنند، حاصل شده است.

وی افزود: مسئله اصلی برای احیای توافق ضمانت‌هایی است که طرف ایرانی خواسته تا از دریافت غرامت در صورت خروج دولت آتی آمریکا از توافق اطمینان حاصل نماید و تاکنون راه‌حل واقعی برای آن ارائه نشده است.

محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران هم پیشتر به سی ان ان گفته بود که ایران به دنبال راهکارها و تضمین‌هایی است تا درصورت خروج دولت آتی آمریکا از توافق، "بهایی پرداخت شود".

سی ان ان تا بدین لحظه پاسخی از وزارت خارجه آمریکا در این زمینه دریافت نکرده است.

به گزارش ایسنا،‌ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان اخیر گفته بود: در مذاکرات اخیر طرف آمریکایی در دو موضوع به صورت نسبی انعطاف‌هایی را به صورت شفاهی نشان داده است که باید مکتوب شود و تبدیل به متن شود و مساله سوم موضوع تضمین‌هاست که باید آمریکایی‌ها انعطاف داشته باشند و با واقع‌بینی برخورد کنند و اگر ما چنین انعطافی را مشاهده کنیم در روزهای آینده می‌توانیم به نقطه توافق برسیم. روزها آینده روزهای مهمی برای توافق است. اگر آنها انعطاف نشان ندهند دنیا به آخر نمی‌رسد آنها صحبت از پلن B می‌کنند ما هم پلن B خود را داریم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • 🐜
    1

    غرامت دوطرفه؟

    نظرات شما -
    • عاشق رهبر
      4

      چرا با قاتلین سردار دلها مذاکره می کنید

    • ناشناس
      2

      مذاکره میکنیم چون نمیخواهیم امثال تو کاسب تحریم و حرامخور بیش از این مثل زالو خون ملت را بمکید


    • ناشناس
      5

      خخخخه فکر کن آمریکا غرامت بدهد
      آخه کودن ها چند بار می خواهید نادانی خودتان را به رخ بکشانید؟

    • به ناشناس
      0

      جناب ناشناس ساندیس خور بسیجی

    • ناشناس
      0

      کاسب تحریم خودتان هستید با توافقات تحریم بیشتر ایجاد می شود خیانت آن بماند که دشمن را در امور داخلی راه میدهید

    • داروغه ناتینگهام
      0

      میده ولی چیز دیگه

  • ناشناس
    4

    پیشنهاد دریافت غرامت از طرفی که از برجام خارج شود یا آنرا نقض کند پیشنهاد منطقی و عقلانی است. دولت آمریکا بابت خروج یکجانبه از برجام و تحمیل تحریمهای ظالمانه و وارد آوردن خسارات سنگین اقتصادی و مالی به حکومت و ملت ایران باید ار تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۱۸ تا موقع بازگشت به برجام خسارت پرداخت کند.

    نظرات شما -
    • جعفر صادق
      0

      اره قراره به هر نفر یک میلیون دلار غرامت بده

  • مش جمعه
    4

    آقای عبداللهیان اگر پلن Bداشتید چند سال پیش اجرا می کردید و ملت ایران را تنگنای اقتصادی که منجر به فقر و فلاکت شده نگه نمی داشتید. شاید هم پلن B شما گرسنگی دادن ملت ایران هست.در صورت عدم برجام ، به یقین که شما هیچ برنامه ای ندارید.

  • ناشناس
    1

    حتما میده فقط لطف کنید شماره کارت پست بانک بدید بریزه حسابتون

    نظرات شما -
    • 1

      شماره حساب بهتر است . اونو بدم اینو بدم کدام را بدم .ایت الله ها

  • ناشناس
    3

    معلومه که دنیا برای شما به اخر نمیرسد ، شما برای 7 نسل تان هم ، اخور تون پر هست!!!!!!!!

  • ناشناس
    5

    اگر آمریکا اقتصادش قوی بود دلارش آنقدر گران نمی‌شود
    از فرمایشات گهربار اقتصاددان مملکت ااااا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      هر چه مخ هست در دنیا در کشور ماست هرچه مخ است در کشور است داخل مجلس است هر چه مختر است داخل حوزه است ابر مخ ها داخل قم و مشهدن هرچه فرار مغزها ست عمامه به سر دارد اینها برکت بدون ب و ر است .

  • ناکام
    0

    برجام خیانت بود واسه دولت قبل و دنبال اتش زدنش بودید......الان با چنگ و دندون دنبال توافقید چرا ؟؟؟
    لجبازیها و ماجراجوییهاتون چند تا نسل رو به نابودی کشیدید ....
    مردم دل مرده و قبرستاتها پر شده از جوان ها ....

  • ناشناس
    0

    آخه آمریکاغرامت به کشوری تاحالاداده که این دومیش باشه بایدازطریق دادگاه لاهه آنها راملزم کردکه آن هم شایدصدسال دیگه طول بکش یاازاروپاچک سفیدامضاء بگیرندبعنوان ضامن.

  • متین
    1

    باز هم حرفهای چرت و پرت ...مثل غرامتی که از عراق گرفتیم !!! بگید قصد دارید ایران و ایرانی را کلا از صفحه روزگار محو کنید و دنبال بهانه هستید

  • مسیح
    1

    درمقابل یک ابر قدرت وقتی صحبت می کنید متواضعانه رفتارکنید وگرنه کارتان بیخ پیدا میکند ،مگر تونستید نظر خود را راجع به خروج سپاه از لیست تروریستها به امریکا اعمال کنید لذا شرایط دیگر هم همین خواهد بود پس الکی اشوه خرکی نیاین

  • ناشناس
    2

    سلام امیدوارم نظرات رو به گوش مسیولین برسونید، خوب به چه کسی غرامت و خسارت میدن به کسیکه قرار داد کامل بسته باشه ، یعنی مسئولین بعداز۴۳ سال به این نتیجه رسیدن ،، آقا یه قرارداد بیمه ای هم زمانی خسارت میده که تمام بندهای قرارداد رعایت شده باشه، اینکه موضوع منافع کشورهاست ،اونهم کشوری قلدر مثل امریکا، راحت بگم شاه با پنبه سر بریده بودکه مجاهدین و توده ای ها و به اصطلاح روشنفکرها خیال خام برشون داشته بود کشور و مردم رو به ناحق به درد سر انداختن ،،منافقین دورو هم خودشون هم به لطف امام خمینی به تاریخ پیوستن ، شانس اوردیم یه مجتهد افسار مملکت رو بدست گرفت وگرنه معلوم نبود الان جنگ داخلی داشتیم یا به فنا رفته گان بودیم...نخبه های انقلابی و سیاستمدارهای برجسته امون رو فراموش نکنیم ..از مدیرانی که توی این مملکت رشد کردن و وزیر و وکیل شدن بیشتر استفاده کنیم .کشور الان بیشتر به کارکشته های مانند ظریف نیاز داره بخصوص در مسایل کلان و دیپلماتیک. یاعلی

  • ناشناس
    1

    حتما طرف معاهده بین النللی را لغو میکنه و اروپا از ترسش هیچ دمش رو میزاره رو کولش در میره . قرار غرامت هم بده

  • کارگر
    1

    شما که جیبتون پره، بچه هاتون همه تو آمریکان ، به فکر ما نیستید که، حقوق اداره کار رو هم سر وقت نمیگیریم، بگو نمی خوایم کاسبیمون تعطیل بشه،

  • ناشناس
    1

    بخورید که زور و اسلحه و زندان و سنگر دارید .کشتی هاتون در آبها و هواپیما تون در آسمان و دلارهاتون در کانادا و شرکتهاتون در دنیا گسترده است شماها غم ندارید چون یکشبه از گدایی به میلیاردری رسید .

  • ناشناس
    0

    بامید خدا تیم مذاکره کننده بتواندبا موفقیت ودستی پر موجب سربلندی کشور گردد
    سبک مغزانی که قرآن بارها به آن اشاره فرموده وهرگز حرف حق را نمفهمند وآلت دست بیگانه اند
    بدانند افراد روشنفکر وتصمیم گیر وقت خودرا صرف حرفهای پوچ این یاغیها نخواهند کرد



اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها