معاون اول قوه قضاییه:

در زندان های ما به روی دنیا باز است/ بیایند و ببینند جمهوری اسلامی چطور رفتار می‌کند

معاون اول قوه قضاییه از کاهش تعداد کل متهمان بازداشتی در زندان های سراسر کشور خبرداد.

در زندان های ما به روی دنیا باز است/ بیایند و ببینند جمهوری اسلامی چطور رفتار می‌کند

حجت‌الاسلام محمد مصدق در جشنواره شهید لاجوردی ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: شهید لاجوردی زندگی خود را وقف انقلاب کرد و با همراهی دوستانش، موتلفه را تشکیل و در راستای اهداف انقلاب گام برداشت.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید لاجوردی افزود: حیف بود که شهید لاجوردی در بستر مرگ طبیعی از دنیا برود.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: زندانبانی جز سخت‌ترین شغل‌ها در دنیا است. سخن از اصلاح مجرمان جز فلسفه مجازات است و ضمن مجازات، نگرش‌های مختلفی در طول تاریخ در این رابطه مطرح است. مکتب عدالت مطلق در این رابطه می‌گوید هدف از مجازات، اجرای عدالت است.

وی خطاب به دنیا گفت: در زندان‌های ما به روی تمام دنیا باز است و بیایند و ببینند در رابطه با زندانیان سیاسی و عادی جمهوری اسلامی چطور رفتار می‌کند.

وی افزود: کسانی که مدعی حقوق بشر هستند بیایند و ببینند. جز تعداد اندکی که گاهی سر و صدا می‌کنند و مطالبی را مطرح می‌کنند، بیایند و مصاحبه سایر زندانیان را ببینند.

کسانی که مدعی حمایت از حقوق بشر هستند بیایند و ببینند در ایران با زندانیان چطور رفتار می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه از افزایش اشتغال زندانیان خبر داد و گفت: میزان اشتغال فروردین امسال ۱۰۹ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است. اردیبهشت سال جاری ۶۷ درصد، خرداد ۲۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: میزان پرداختی به زندانیان در سه ماه جاری در مقایسه با پارسال سه برابر افزایش پیدا کرده است. تعداد کل متهمان بازداشتی کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: تعداد زندانیان دارای محکومیت‌های دارای دیه عمد و غیر عمد کاهش پیدا کرده است. تعداد زندانیان زندان باز افزایش پیدا کرده که این مهم همواره مورد تاکید بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد مشمولین استفاده از آزادی مشروط هم افزایش پیدا کرده است، گفت: افراد شرور از نهادهای ارفاقی به هیچ وجه بهره نمی‌برند.این نکته را نباید فراموش کرد که تعداد زندانیان شرور بسیار اندک است و درصد زیادی از زندانیان به خاطر لغزش در زندان به سر می‌برند.

مصدق ادامه داد: تعداد زندانیان تحت مراقبت‌های الکترونیک هم افزایش پیدا کرده است. انتظار داریم تعامل بسیار خوبی ریاست سازمان زندان‌ها با بنیاد تعاون داشته باشد.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: تا پایان سال امیدواریم میزان اشتغال نسبت به سال قبل ۵۰ درصد باید رشد پیدا کند و این به دور از ذهن نیست.

وی ادامه داد: همانگونه که می‌خواهیم در مورد بزهکار شرایط را برای آزادی فراهم کنیم باید پس از آزادی نیز از او و خانواده اش حمایت کنیم و بداند برای چه چیزی زندگی می‌کند تا شاهد تکرار جرم نباشیم.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • زندان
    0

    دیدیم ومی بینیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      والا حکومت نون مفت نداره، خرج شما ارازل اوباش کنه ،،،لطفاً خودتون سریعاً از زندان خارج شین ،تا کتک نخوردین بی تربیت ها ها ها ها

  • ناشناس
    1

    رفتار که چه عرض کنم به چه خاطر زندانی میشوند.یا نداری وفقر ویا نبود ازادی ویا ...

  • ناشناس
    0

    سما که راست میگین

  • ناشناس
    0

    برو فامیلت را عوض کن بزار گاری

  • ناشناس
    0

    خدایی رو نیس که سنگ پای قزوینه

  • ناشناس
    0

    لازم به دیدن نیست وصف العیش نصف العیش

  • یاسین
    0

    اینکه در ب زندان باز است یا بسته مهم نیست چون نه تنها مردم ایران که تمام جهانیان به وضعیت زندان و زندانهای ایران آشنا هستند . آنچه برای مردم اهمیت دارد ان است که چرا و به چه دلیل و جرمی آنها زندانی هستند بنابراین آنها درخواست دیدن در دیوار و حتی داخل زندان ندارند بلکه میخواهند با چند زندانی بطور آزاد و مستقیم گفتگو و علت و زمان زندانی بودن و چگونگی رفتار زندانبانان با آنها در این مدت را از خود انها بشنوند ،

  • ناشناس
    0

    از بس خوش میگذرد محکومین خودشون نمیخوان بیان بیرون .

  • حاج سعید طوسی
    0

    هک شدن دوربين های زندان،ماهیت شما را بیان کرد که شما کی هستید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها