دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور:

تعداد بدحجاب‌ها به بالای ۵۰ درصد رسیده است/ ملاک شرعی یعنی یک تار موی زن هم بیرون باشد مجرم است و باید دستگیر شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه میراث فرهنگی حتی یک شورای ترویج حجاب تشکیل نداده، گفت: ما در طرح جدید حجاب، جرم کشف حجاب را به تخلف تخفیف داده‌ایم اما کارآمد و اثرگذار است و قابلیت اجرا دارد.

تعداد بدحجاب‌ها به بالای ۵۰ درصد رسیده است/ ملاک شرعی یعنی یک تار موی زن هم بیرون باشد مجرم است و باید دستگیر شود

محمد صالح هاشمی گلپایگانی قوانین نامساعد را علت اصلی به سامان نرسیدن بحث عفاف و حجاب بعد از انقلاب برشمرد و افزود: در قانون برای یک بدحجاب جرم تعریف کردند؛ یعنی این شخص باید توسط پلیس دستگیر و برایش پرونده تشکیل شود و در نهایت محاکمه و برای او مجازات تعیین می‌شود ولی در حال حاضر عملاً این مسئله امکان تحقق ندارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اظهار کرد: طبق آمار مرکز پژوهش‌های مجلس، تعداد بدحجاب‌ها به بالای ۵۰ درصد رسیده است یعنی طبق قانون، تعریف فرد باحجاب و بی حجاب را بر اساس ملاک شرعی قرار داده اند. ملاک شرعی یعنی یک تار موی زن هم بیرون باشد مجرم است و باید دستگیر شود. خیلی‌ها در پوشش‌های محلی خود شاید لباسی دارند که با شاخص‌های حداکثری شرعی تناسب ندارد و حالا همه این افراد را هم باید مجرم بدانیم؟!

وی افزود: بعد از آسیب شناسی که درباره قانون انجام دادیم به این دو سوال رسیدیم که چرا باید جرم تعیین کنیم و چرا نگوییم تخلف؟ تخلف؛ یعنی برای مثال همانطور که طبق قانون راهنمایی و رانندگی اگر کسی چراغ قرمز را رد کرد برای آن طبق شاخص‌ها، جریمه تعیین می‌شود؛ اگر کسی کمربند عفاف و حجاب را نیز نبست بعد از یکبار و دو بار تذکر- این تذکر می‌تواند به شکل کار فرهنگی باشد -در صورت تکرار، جریمه و در نوبت‌های بعدی جرایم دو برابر و سه برابر شود. به ظاهر شاید ما جرم را به تخلف تقلیل داده ایم اما کارآمد و اثرگذار است و قابلیت اجرا دارد و شدنی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه در این طرح، گشت ارشاد وقتی کشف حجابی در خیابان می بیند فقط افراد مخاطب آنها نیستند، عنوان کرد: گشت ارشاد در واقع به حمایت مردم برمی خیزد یعنی وقتی بی حجابی وارد مغازه‌ای شد و صاحب مغازه به وی تذکری نداد و خدماتی ارائه کرد پلاک آن مغازه جریمه می‌شود. اگر فردی که کشف حجاب کرده اصرار بر دریافت خدمات کرد گشت ارشاد به حمایت از صاحب مغازه، آن فرد را جریمه می‌کند.

وی افزود: در بحث مسئولان هم به همین شکل است، مدیر یک اداره، همان طور که موظف به چک کردن زمان ورود و خروج کارمندان است باید نسبت به حجاب و عفاف آنان نیز مسئولیت داشته باشد؛ مردم ما وقتی خانم بی حجاب یا بدحجابی را برای مثال در بانک که ویترین کشور نیز هست می‌بینند، نیازی نیست به آن خانم تذکری دهند باید به سراغ مدیر بانک بروند و اگر مدیر از آن فرد حمایت کرد، آن مدیر به دلیل تخلف اداری جریمه و از حقوقش کم می‌شود همچنین بخشی از بودجه رفاهی آن مجموعه به بودجه آموزشی تبدیل می‌شود که دلیل بی حجابی پیدا شود.

هاشمی گلپایگانی گفت: در مسئولیت‌های رده بالاتر هم این موضوع مطرح است؛ ما با آقای رئیس جمهور هم این بحث را مطرح کردیم که آیا گشت ارشاد مسئولان فقط یک شعار انتخاباتی بود یا سازوکار عملیاتی هم برای آن چیده شده است؟ وزارت میراث فرهنگی و گردشگری که حتی یک شورای ساده برای تحقق فرایض الهی تشکیل نداده و در شبکه اجتماعی به ما اعلام می‌کند: باید از گذشته عبرت بگیریم! این وزارتخانه مورد سوال است و به آقای رئیس جمهور مطرح و از ایشان پیگیر خواهیم شد؛ برعکس، دانشگاه آزاد که مورد نقد ما هم بود خوشبختانه برای تشکیل شورا اعلام آمادگی کرده است.

استفاده از ابزارهای قانونی و رسانه‌ای در جهت اجرای معروف فراموش شده و رفع منکر اجرا شده

وی با بیان اینکه ستاد از تمام ابزارهای قانونی و رسانه‌ای در جهت اینکه معروف فراموش شده اجرا و منکر اجرا شده دفع و رفع شود، استفاده می‌کند، گفت: بعضی از وزارتخانه‌ها و دولتی‌ها به دلیل اینکه خودشان دغدغه داشتند، خیلی همکاری کردند ولی برخی از جمله وزارت ورزش و جوانان همچنین وزارت گردشگری همکاری خوبی نداشتند.

هاشمی گلپایگانی گفت: خود آقای رئیس جمهور دل به این کار دارند ولی مشکل عمده دولتی‌ها مشغله زیاد است برای مثال اگر مسئولیت عفاف و حجاب را به وزیر کشور بدهند فرصت این کار را ندارد و امکان پذیر هم نیست؛ برای مثال مسئول رسیدگی به وضعیت سواحل کشور، وزارت کشور است ولی ما دائماً از طرف مردم گلایه داریم که چرا وضعیت سواحل به این صورت است؛ برنامه‌ای هم برای ساماندهی به وضعیت عفاف در سواحل چیده نشده است.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 135
  • ناشناس
    8

    اونوقت چه جرمی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      جرم انقلاب کردن واین آقایان را سوار خود کردن

    • داروغه ناتینگهام
      1

      جناب آقای امر به معروف که دختر خودت در بلژیک درس می خونه فکر میکنم شما مایل باشید هر زنی که یک تار موی بیرون زده داشته باشه با یه تیر خلاصش کنید .

    • ناشناس
      0

      ای عام شما دربدی ودَدصفتی خاص وی خاص شمانیکترازعام شمانه!!سنجیدم ودیدم که نشانی زتکامل احکام نِرون داردواحکام شمانه!!

    • ناشناس
      0

      ۹۱ هزار میلیارد تومان یک فقره دزدی و چپاول کشور در فولاد مبارکه است ،بعد ایشون دارند راجع به حجاب سخن میگویند . شما جای این کارها مدیران و مسولان دزد بغل دستت رو نهی از منکر بکن خودت مثل آنها نباش ، الباقی درست میشه

    • ناشناس
      5

      به جرم تخلف از قانون به جرم خراب کردن جامعه به جرم.... خطاب به آن پایینی که از فولاد گفت لطف کن حرف بی ربط به این خبر نیاور وگرنه ما هم بلد هستیم بگوییم دزدانی که به تو دستبرد می زنند را نباید کاری با آنها داشته باشند و دزدان گردن کلفت را فقط بگیرند هرچند هم نمیدانی نهی منکر مسوولان وجود خارجی ندارد و اگر تخلفی کنند باید دستگیر شوند

    • ایرانی
      0

      من یه پیشنهاد دارم. این آقای به ظاهر معتقد رو ببرن جنوب لبنان و رییس ستاد امر به معروف در مناطق حزب ا... کنن اونوقت ببینه همون حسن نصر ا... دو روزه با یه لگد میندازتش بیرون یا نه؟!!!!!

    • ناشناس
      0

      فعلا که مدیران و مسولینی که دزدیشان معلوم هم شد در مناصب بالاترمقام گرفته به ریش ملت میخندند

    • ایرانی آباد و آزاد
      0

      جهان سوم یعنی مفت خورانی مثل شما اون بالا چرت و پرت بگن و اراجیف ببافند و تو زندگی مردم فضولی کنند و باعث ناراحتی و اذیت مردم بشن و پول و حقوق هم بگیرند!!
      ای لعنت بر شما و تفکر و عملکردتان

  • یه بنده خدایی
    7

    وای بر جهالت

  • ناشناس
    6

    "گشت ارشاد در واقع به حمایت مردم برمی خیزد"
    یکی از زشت ترین جک های سال

  • م.ر
    5

    دبیر محترم ستاد ی من در اوردی ،، توی کجای قرآن گفته ستاد درست کن ، اینجا افغانستان نیست ،،، افکار طالبانی وداعشی رو کنار بگذارید، شماها نمیتونید همه چی رو بنام قرآن و خدا بر مروم تحمیل کنید ،، ایمانت را برای خود نگه دار انسانیت رو به ما نشان بده..

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      در مدینه فاضله که مملکت کدخدایت باشد گشت ارشاد دارند و نمی توانی به راحتی هر کجا با هر لباسی وارد شوی

    • ناشناس
      1

      دقیقا برای اینکه تو داعشی در لباس بی حیایی به راحتی جامعه را به گند نکشانی باید محکم تر جلوی شما را بگیرند

    • 1

      اون ۴ نفری که منفی دادن ، کسانی هستند که بقیه مردم دارن با جهالت و پاچهدخواری آنها تاوان می دهند . حیف از فحش .

  • من
    6

    آخه نادان، اگه همه بی‌حجابها و به قول بعضی‌ها بدحجاب‌ها، در سراسر کشور، پول‌هاشون رو از بانکهای شما بیرون بیارن همه بانک‌ها ورشکسته میشن، اونوقت تهدید به خدمات ندادن میکنی؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      فقط اتو ها را همزمان به برق بزنند زندگیتون
      مختل میکنند

    • ناشناس
      7

      ابله خانمها را دست کم نگیر متحد بشوند
      باباتونو در میارن

    • 4

      راههای زیادی است همزمان یک سایت وارد
      وارد بشن یا همزمان اتوبه برق بزنند بهرحال
      نباید عصبانیشون کرد

    • ناشناس
      7

      خانمها را عصبانی نکنید یکدفعه دیدید همه
      با هم وارد سایتی شدن یا همه با هم اتو ها را به برق زدن یا اجاق گاز خونه را روشن کردن
      انوقت باباتون در میاد

    • ناشناس
      0

      نوبت مردم خواهد رسید شک نکنید بد هم خواهد رسید ظلم ستم زور کتک زدن زندانی کردن پایدار نخواهد ماند

    • ناشناس
      1

      آخه نادان پول در بیاورید باید خیلی کارهای دیگر را هم نمی توانید انجام ندهید چون با کارت بانکی و خدمات بانکی امکان پذیر هست خخخه

  • ناشناس
    3

    برای اینکه کارهای پلید خودشان را به گوشه برانند، همه روزه به بانوان گیر داده و پرت وپلا میگویند تا‌حواس مردم را ار چالش های اساسی و پایه ای پرت نمایند!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      خوب حجاب را رعایت کنید تا به قول خودتان دنبال این پرت کردن نیفتند خخخخه سطحی حرف می زنی عمو

  • A
    4

    عجب ! در قرن ۲۱ هستیم ؟

    نظرات شما -
    • حیران
      3

      عجب نیست ولی سوال چند بار پرسیدم کسی جواب نداد زنان اسیر ایرانی جنگ قادسیه وقتی اوردت بازار مدینه زمان خلیفه دوم ایا چادر سرشان بود یا لخت مادر زاده بودن چون درربازار کنیز مردان باید کنیز ( اسیر ) را رویت کنند قبل از انتخاب و خرید و در تاریخ تا اواخر دولت عثمانی در کل بلاد اسلامی کنیزها بصورت لخت در بازارها خرید و فروش میشدن ایا درست است یا کتاب ها تاریخ اشتباه نوشتند

    • ناشناس
      12

      به حیران
      این‌ها چرت و پرت است باور نکن ...
      حتی داعش با همه وحشی‌گری زن رو لخت به فروش نمی‌گذاشت...هر چیزی رو باور نکنید

  • ناشناس
    2

    آقای دبیر و مسئول شما قاضی هستید یا قانون گذار یا مجری عدالت خدا چه کسی به شما همچنین اجازه ای داد راحت مردم رو به جرم و گناهکار ی متهم کنی ، یک ستادی میخواد که مراقب شنا مسئولین باشه که خلاف نکنید... ستاد مراقبت از رفتار و اختلاس و حقوقرنجومی مسیولین واجبتره تشکیل بشه ..

  • یه شیعی ازاد اندیش
    2

    مردک به جا داعش بازی جلو غارتگری ها بیت المال را بگیریدکه توسط یه سری مافیای پشت پرده برخلاف مشی امام و رهبری رفتار می کنند. جلو مافیاهای فساد بگیرید تا مردم دین داری را در مسئولین به عینه نبینند نمی تونند حقیقت دین را باور کنند.
    مجرم کم حجاب نیست غارتگران معیشت مردم اند بفهم نفهم...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      کار ایشون در حوزه فرهنگ و حجاب هست یعنی این نفهمیدید این چیزهای ساده رو؟ یا از خودتان را به نفهمی می زنید؟

  • مهردادی
    3

    واقعا متاسفم که به چنین ادم های ساده لوح و کج اندیشی مسئولیت داده اند ! جرم را به تخلف کاهش دادن و مقایسه تخلف بی حجابی با تخلف عبور از چراغ قرمز !!! فرض کنید خانمی تخلف کرد وسط خیابان کشف حجاب کرد به تذکر ارشادی شما هم وقعی نگذاشت بفرمایید چگونه می خواهید جریمه اش کنید ؟ به او بگویی کارت شناسایی می گوید ندارم ، به او بگویی مثلا یکصد هزار تومان جریمه کشف حجابت است می گوید ندارم ویا نمی دهم ، در اینجا شما چکارش می توانید بکنید ؟ این که ماشین نیست که شماره اش را یادداشت کنید ؟ بالاخره یا باید بگذارید برود ویا دستگیرش کنید که باز می شود همان اش وهمان کاسه !؟ فقط می توانم بگویم که خداوند به تو و امثال تو درک وعقل درست عطا نماید .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      اگر لخت مادرزاد آمد جریمه نمی کنند دربست در زندان می کنند این جریمه برای کسانی هست که نصف و نیمه انجام میدهند

  • ناشناس
    2

    آمدن موتور تو پیاده رو منکر هست یا نه؟ چسباندن بر چسب تبلیغاتی به در ودیوار خانه مردم منکر هست یا نه؟ پارک خودروددر پیاده رو، جلوی پل عابر ، جلوی در پارکینگ منکر هست یا نه؟ گرانفروشی و احتکار منکر هست یانه؟ و ..... اگر نیروی بیکار دارید به این منکرات رسیدگی کنید که مشکلی از مشکلات مردم حل شود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      منکر برای مردم هست که به هم بگویند کار ایشون قانون هست و نه صحبت کردن و...

  • فاتح
    2

    با این حساب روزی جند صد هزار مغازه را باید جریمه وپلمپ کنید ؟ یک مغازه دار در روز به چند نفر تذکر حجاب بدهد ، روزانه باچند نفر درگیر شود ؟ این تفکرات پوچ و توخالی دقیقا شبیه افراطی گری های نپخته سال های اول انقلاب است ! اقا والله این طرح های بچه گانه ضررش برای اسلام وانقلاب بیشتر است ؟ حداقل یک ادم جامعه شناس پخته وفهمیده برای این کار انتخاب کنید .


    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      اینقدر ساده لوح هستی؟ وقتی یکبار دوبار و... جریمه شوی خود به خود مجبور به رعایت می شوی همانند خیلی قوانین دیگر که از اول رعایت نمی کردید و جریمه که شدید آن را رعایت کردید

  • 2

    جوکهایی که در مورد دولت رییسی می گفتند محقق شد، و وعده های گه رییسی می داد جوک از اب در آمد.

  • ناشناس
    2

    یه عده مفت خوربرای خودشان دمو دستک درست کردن برای پول در اوردن
    این ستاد چه صیغه ای هست درست شده

  • 3

    از اون ریشت خجالت بکش به زن و بچه مردم زل نزن تا دو تار مو پیدا کنی و بعد هر جور دل مریضت خواست بازداشتشون کنی

  • عایرضا
    1

    عرضه بخرج بدین جلوی گرانی .فساد و بدبختی رو بگیرید

  • فقیر
    47

    خداخیرتون بده همه بدحجاب هارادستگیرکنین

  • محمود
    2

    دزدی و فساد و روش وانمودکردن بنیاد خانواده چی شرم کنید.

  • ناشناس
    4

    بانام دین خدا ایران و زندگی مردم را تباه و از دین گریزان کردیدن

  • ناشناس
    0

    ستادامر به معروف ونه ازمنکر فقط برای حجابه؟ این همه رشوه درشهرداریها، این همه گرانی هایی که دولت بوجود آورده وزندگی مردم بهم ریخته، اون همه اختلاس، اون همه کارتن خواب و زباله گرد چرا امربه معروف به دولتمردان نمی کنید که زندگی مردم را به زیر فقر رساندن؟ این همه بیکاری، معتاد، زور گیری، شما اینها را نمی بیتید دغدغه تون فقط حجابه؟ کسی که موی سرش بیرون گناهشو پای خودش مینویسن اما اختلاس و رشوه و زورگیری وبیکاری و اعتیاد و گرانی مواد غذایی اجاره هانه و... اینا گناهش به دولت برمیگرده شما فقط مخصوص خانم ها نهی از منکر دارین؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دیگه جواب از این دندانشکنتر نیست ولی سنگ پای قزوین هم کار خودشو میکنه

  • ناشناس
    0

    یک عدد کاسب که از دکان و دستگاه کاسبی با حقوق های میلیاردی و حرف مفت

  • ناشناس
    1

    خداییش چادری که صد قلم آرایش کرده بی حجاب است یا خانمی که مویش را نپوشانده و آرایش ساده ای دارد؟

  • ناشناس
    0

    چطوره از ایران اخراج کنیم

  • مش جمعه
    1

    خودتان می برید و خودتان هم می دوزید. شما چگونه خود را صاحب حق میدانید که دست به هر اقدامی می‌زنید.وانگهی شما جایگاه اجتماعی نزد مردم ندارید.

  • 0

    یه جوری داره در مورد مو حرف می زنه که انگار داره در مورد .........حرف می زنه. واقعا اگه موی سر باعث تحریک ذات مقدس جنابعالی و برادرا می شود، به جای دستگیری صاحبان مو به دکتر غدد مراجعه بفرمایید.

  • ناشناس
    2

    در زمان ازدواج پسر می تواند از تعداد ومقدار جرایم یا همان خلافی دختر استعلام بگیرد

  • 0

    این طرح ها رو به طالبان هم پیشنهاد بدین

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      این که میشه همون مثل زیره به کرمان بردن!
      طالبان استاد این فرامین است.

  • ناشناس
    1

    تو ذهنت خرابه . برو خودتو اصلاح کن

  • الیاس
    0

    برای مسئولین ولایت اسلامی پیاده اربعین و برگزاری نما ز جمعه است مهم است اینکه اهالی یک شهر انهم در در یک استانی که سرچشه چند رودخانه در آنجاست حتی اب برای خوردن ندارند برای آنها مهم نیست . اینکه مردم برای یک لقمه نان سرشان در سطل ذباله است مهم نیست. اینکه زنان بخاطر فقر و نداری مجبور به خود فروشی هستند مهم نیست .اینکه رانتخواران با حمایت مسئولین ملیاردها کاسب هستند بدون اینکه دیناری مالیات بدهند مهم نیست مهم فقط چند تا موی زنان است که نباید که از روسری بیرون باشد والا مجرم شناخته می شوند ده است.

  • ناشناس
    1

    افراط و تفریط باعث لجبازی می شود. کاری نکنید همین افرادی را که شما مدعی بدحجابی آنها هستید فردا روزی با شورت به خیابانها بیایند!

  • ناشناس
    1

    وقتی زنی میخنده شاید مردی به گناه بیفته
    قانون کنیبن هر زنی لبخندش گل کرد و نیش باز شد دندون های جلوش بکشن

  • ناشناس
    0

    فقط حجاب منکر است ؟ دریافت ماشین خارج قرعه کشی ، استخدام با رانت ، توصیه ، نامه و...، تصاحب صندلی دانشگاه با سهمیه ، رانت ، نامه ، توصیه و...، دریافت حقوق بابت شعلی که کاری بابت آن انجام نمیشود همه همه توسط مدیران و مسولین و خانواده آنان ، دریافت وام های کلان قرض الحسنه توسط خودی های حکومت منکر نیست ؟ لعنت خدا برکسی که میداند و میبیند و منکر نمیداند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      خوب هست خودت جواب خودت را داری می‌دهی بدون اینکه که بفهمی!

  • 0

    با همین فرمون تا انتخابات مجلس ۱۴۰۲ برو. مردم این روزها یادتون بمونه

  • ناشناس
    9

    مردم عزیز اگر تخصص در حوزه جامعه شناسی یا روانشناسی دارید یا صاحب نظرید در این حوزه پیام بذارید درغیر اینصورت پاسخ های آبگوشتی ندید

  • ناشناس
    1

    با چسبیدن به تار موی بانوان، پشتوانه مردمی حاصل نمیشود.
    قبل از قتل و کشتار افراد به بهانه های مختلف، به عواقب امور هم بیندیشید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      برای اینکه همانند دیگر کشورها فساد بیشتر غرق نشوید حجاب را باید رعایت شود تا به مرحله های خطرناک تری نروید و دیر هم شده

  • یک خانم
    1

    واقعا برای این مملکت متاسفم واسه این تفکر طالبانی و داعشی دین یعنی دزدی و کلاهبرداری هم نکن حق ضعیفم پایمال نکن رییس جمهورقبل با همه وزرا و مدیراش همه این کارارو کرد چرا مجرم شناخته نشد از کدوم دین حرف میزنین بی خردها

  • ناشناس
    0

    وقتی مخالفین حجاب اجباری به گفته شما بیش از پنجاه درصد است که بیشتر از نود درصد است شما که اسلام شناس هستین خوب میدانید که عرف در اسلام اصل شناخته شده است حتی پیامبر نتوانست با عرف برده داری مقابله کند وفرمود آزاد کردن برده ها ثواب دارد اینکه رییس جمهور با جان دل موافق برخود با زنان هستند به دلیل کینه ای است که از رآی نداده ها دارد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      ببینید در مورد ناموس مردم چگونه صحبت میکنه به راحتی نیروی انتظامی زن مسلمان رو لمس میکنه حالا این تازه از راه رسیده غیرتی شده به خدا حجاب داشتن یا نداشتن بی بندوباری نیست اکثر بانوان با سواد تر از این حضرات هستند

    • ناشناس
      5

      جهت اطلاع 10 الی 15 درصد حجاب را دوست ندارند و 40درصد بقیه بینابین هستند و نه حجاب بر می دارند و نه می گذارند درست و این بینابین هم به خاطر شل گرفتن قانون برای آن 10 درصدی هست که 20 سال قبل اجرا نکردن و این 40درصدی هم یک کمی تقلید کار شدن
      در ضمن اصلا همه بی حجاب حاکمیت برای نظم در جامعه باید قانون حجاب بگذارد

  • ناشناس
    2

    اگر گفته ایشان درست باشه که افراد بی‌حجاب بالای ۵۰ درصده پس اکثریت قاطع با خانمهای بی حجابه این یه نوع رفراندومه و برنده آن بی حجابها هستند

  • امیر اسپروز
    0

    لابد توقع افزایش چندبرابری ردیف بودجه هم دارین آخه دانشجو بلژیک داشتن خرج داره

  • ناشناس
    1

    نمیدونم چرا از نام امر به معروف یاد ملاعمر افتادم !

  • ناشناس
    0

    برای خودت خوب دکانی باز کردی ها ، لطفا جرم دزدان بیت المال نیز یاد آور شوید

  • ناشناس
    0

    دهه کنونی دهه احقاق حقوق زن در جامعه ای است که ۴۰ ساله به اون بعنوان طفیلی نگاه شده.

  • Mohsen
    0

    دوستان ظاهرا دنبال پر کردن چال چوله های اقتصادی و درآمد زایی هستند.

  • ناشناس
    23

    سلام.ما بنده خداییم؟
    بندگی خدا یعنی اطاعت از خدا.
    حجاب حکم و خواست خداست ، اگه به کسی که رعایت نمیکنه تذکر نمیدیم ، حداقل حمایتش نکنیم.
    بیشتر خانم های جامعه ما پاک هستن ، ولی این جو و فضایی که بواسطه سلبریتی ها و مد و رسانه تو جامعه بوجود اومده نمیزاره حجاب رو درست رعایت کنن.
    هم مرد و هم زن باید مراقب ظاهر و رفتارشون در محیط اجتماعی باشن و این یک مسعله منطقی و عقلانی هست و اگه هر کس هر کاری دلش خواست انجام بده ، بقیه آد ها هم میرن به سمت بی نظمی و اینجا دیگه قانون معنی نداره.
    بنده اعتقاد دارم ، که اگه خانم ها میخوان زینت کنن و تیپ بزنن باید تو جای خودش این کار رو انجام بدن نه تو جامعه و محیط عمومی.
    و بهترین مکان برای کسایی که میخوان زینت کنن و زیباییهاشون رو نمایان کنن ،به فرموده قرآن پیش محارم و خانم ها هست.

    نظرات شما -
    • 7

      درسته منتهی زمانی که شیطان دنیا رو در نظر بعضی ها زیبا و دلفریب نشون میده کسی از حجاب دفاع نمی‌کنه
      امان از دل سیاه شیطان

  • 20

    بنده اعتقاد دارم ، که اگه خانم ها میخوان زینت کنن و تیپ بزنن باید تو جای خودش این کار رو انجام بدن نه تو جامعه و محیط عمومی.
    و بهترین مکان برای کسایی که میخوان زینت کنن و زیباییهاشون رو نمایان کنن ،به فرموده قرآن پیش محارم و خانم ها هست.

    نظرات شما -
    • من
      4

      مشکل اینجاست این اعتقاد شماست و برای خودت محترم، پس برای خودت هم نگهش دار

    • ناشناس
      0

      جناب اعتقاد و عقیده شما برای خودتون محترمه! یه جامعه به حولِ صرفا اعتقادات شما و امثال شما نمیگرده. همینطور که شما میگین " بنده اعتقاد دارم... " من هم میگم " بنده اعتقاد دارم که خداوند انسان رو دارای اختیار آفریده و انسان تا زمانی که با انجام کاری به کسی آسیب و صدمه وارد نکنه ، اون کار هیچ مانعی نداره ، حالا اگر برای خودش آسیبی وارد میشه ، به شخص خودش ارتباط داره ".
      حالا بفرمایید آیا عقیده شما بر عقیده من غالبه؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    بیشتر از ۵۰ درصد جمعیت خانم کشور میشه حدود ۳۰ درصد جمعیت کشور...یعنی ۳۰ درصد جمعیت کشور مجرم و متخلف هستند!؟! آدم باید از حکومتی که قدرت و ثروت چشم متولیانش را کور کرده به خدا پناه ببره...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      احتمالا همسران اون خانوم ها هم مخالف خجاب اجباری ان

    • ناشناس
      2

      خوب دیگر کور شده اید و در جرم و بزهکاری ها دارید رکورد می زنید هم خودتان و هم مسوولان

  • ناشناس
    0

    میشه تشریف ببرید افغانستان خدمت کنید ؟؟ که قدر شما را بهتر بدانند

  • غریبه
    0

    یه حقوق خوب و مفت و بدون کار کردن بهت میدن بخور و ساکت باش --- خدمت نخواستیم

  • صنمی
    1

    سازمان این آقا میلیاردها تومان بودجه داره ، خوب باید یه جوری خرجش کنه

  • ناشناس
    0

    اولا که شما خودتون نمیخواهید کشور آباد بشه چون که کارمندان شهرداری رو میذارین که عضو شورا بشن وقتی هم که اومدن داخل شورا همینا باید شهردار رو انتخاب کنن.حالا کدوم شهردار جرات میکنه خلاف میل شورا عمل کنه اینا شروع میکنن به خوردن اموال بیت المال وزمین خواری شهردار هم مجبور ه همدستشون بشه .ویا در انتخابات افراد پا صندوق رو از خودتون میگذارید ومیگین فرد مورد نظر رو بیارین بالا همچی میشه غصبی وبخاطر همینم کشور ایران دچار مشکل شده

  • خانم
    11

    همه ما سوار یک کشتی هستیم و خداوند ناظر بر اعمال ماست پس اگر منکر رو ببینیم از هر چیز ی در جامعه وسکوت کنیم مثل این میماند که از کار او راضی هستیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      درست می فرمایید ولی از اونجایی که زور شیطان خیلی زیاده خیلی‌ها تسلیمش شده و از قانون خدا سرپیچی میکنند و .....

    • امیر
      0

      خب،یعنی بااین اوصاف شما بیکاری،زباله گردی،فقر،بی خانمانی،آماربالای طلاق،دزدی،اختلاس،رشدقارچ گونه نکبت زادگان،وهزاران مشکل ومصیبت وخجالت پدران ومادران رانمیبینید؟

    • ناشناس
      4

      چرا می‌بینیم....

      همه ی این چیزها هم گناهه ،اما دلیل نمیشه چون دزدی بود اختلاس بود ربا بود وووووو حجاب رو زیر پا بگذاریم ..

    • ناشناس
      0

      چرا اول از دزدهای مال مردم شروع نمیکنی که مردم دینتون رو باور کنن؟؟ نه شماها هم میخواین دزدی کنید هم دینتون رو تحمیل کنید!

  • ناشناس
    0

    دغدغه اصلی همیشه پول بوده، پول دانیتون سیر نشده؟

  • ناشناس
    0

    خودتان می گوید بالای ۵۰درصد هستند پس چرا به اکثریت احترام نمیزارید. وقتی به اکثریت احترام نزارید می‌شود. دیکتاتوری دیکتاتوری که شاخ و دم که ندارد. کسی حجاب اجباری را دوست ندارد. شما ها هم اگر خودتان را جرواجر کنید به جایی نمی‌رسید.

  • ناشناس
    19

    بعضیا یه جوری پیام میدن انگار طرف دروغ گفته. چه یه تار مو، چه کل مو، حکمش زیر پا گذاشتن اسلامه.
    ملت یه بوم و 2 هوای ایران. سلبریتیه نصف موهاش بیرونه بعد رفته نذری میده. یا رومی رومی یا زنگی زنگی

    نظرات شما -
    • ....
      0

      جناب مگر اصلا اسلام واقعی در این مملکت وجود داره که ما بخواهیم رعایتش کنیم؟ شما اگر خودتون رو مسلمان واقعی فرض میکنین ، همه دستورات رو رعایت کنین و ضمناً به حمایت از دخالت در خصوصی و شخصی ترین مسائل زندگی هر فرد پرهیز کنین! شما اگر اعتقاد به مسلمانِ واقعی بودن دارید باید عدالت داشته باشید و این رو بفهمید در جامعه ای که فقر ، گرسنگی ، اختلاس ،تورم و خشم و هزاران مسئله دیگه بیداد میکنه ، حجاب به هیچ عنوان اهمیتی نداره. این آقا ، به چه جرئتی به خودشون اجازه میدن یک خانم محترم و متین رو فقط به خاطر تارِ مو! مجرم خطاب کنند؟ آیا در دین اسلام این موضوع محترم شمرده میشه؟
      متاسفم و ننگ بر ملتی که هنوز هم سکوت کردند و کاری نمیکنند...

    • یکی از مردم
      0

      آخه بی مغز اگه دین جغرافیایی بود که به تو نمی رسید! کی گفته هرکی تو ایرانه باید مسلمون باشه؟ اگه جغرافیاییه باید بری عربستان که کانون دین اسلام اونجاست!

  • مهرداد سربندی
    3

    اینکه بدحجابهای ایران بیش از 50 درصد جامعه زنان را تشکیل میدهد یعنی در نظام جمهوری اسلامی رضاخان هایی وجود دارد که خیلی از رضا خان میر پنج زیرک تر و با سلیقه ترند. اینها بدون زور و دنگ و فنگ چماق خیلی زیر پوستی با رفتار و گفتارشان کشف حجاب گسترش دادند. کاری که رضا پهلوی نتوانست. حالا هر کی بگه نه بابا این بی حجابی خانمها کار امریکاست. در جوابش باید بگم مگه جمهوری اسلامی مرده که امریکا هر غلطی دلش بخواد بکنه. کی امریکا می تونه حریف ما بشه.

  • سعید طوس آبادی
    0

    این آقا چه تولیدی برای مملکت دارد ؟ چه نفعی برای مردم دارد؟ میتونه باغچه را بیل بزنه؟

  • ناشناس
    0

    تعداد دزدها از زنانی که موهاشون پیداست بیشتره اول برو پی اونها اگه مردی!

  • علی
    0

    برو اگر راست می گی جلوی دزدی وگرگی های مسولین ومدیران رابگیرید

  • ناشناس
    0

    اسلام طالبانی
    زر مفت

  • عباسی
    0

    خخخخخخخخخخخ

  • نعمت
    4

    تندروی نباید کرد چرا که درمورد لباسها باید از تولید جلویش گرفته شود نه مغازه دار

  • ناشناس
    0

    آیا در دوران حضرت محمد در شبه جزیره عربستان هم همینطور بود؟ یعنی هیچ تار مویی از زنان هم‌عصر حضرت محمد بیرون نبود؟ شاهد بیاورید و سعی کنید مرد باشید!!!!

  • علی
    0

    بفرمایید کجا فقاهت گرفتید نکنه در مدرسه ملا عمر با حکومت طالبان دین بچه بازی انثال تو بی سواد افراطی شده حاصلش هم ترویج بی دینی امثال شما باعث شدید نسل جدید با نماز هم فاصله بگیرندبرو خانواده خودت را درست کن وکیل ملت نباش جایگاهی که درست کردید غیر شرعی و با بودجه ای که به شما دادن با پول مالیات ملت خودش دزری هست باپولی که مردم راضی نیستن ترویج دین نمیشود کرد

  • ناشناس
    0

    یعنی الان کل مشکل مشکل مملکت این موارد است!

  • نگاه
    0

    فهم وشعور داشته باشی حرف یا مفت نمیزنی ما دین ومذهب نخواهیم کیو باید ببینیم

  • امییییییییییر
    0

    شما برو ناموس خودت خارج از کشور بیار اگر بیل زنی باغچه خودتو بیل بزن به مردم چیکار داری خیلی مردی غیرت داری جلوی دزدی اقازاده هارو بگیر دارن مملکتو جپاول میکنند

  • ناشناس
    0

    و باز هم تاکید برحجاب اجباری و باز هم هوچیگری برای پنهان کردن انچه مردم نباید بفهمند...این افکار داعشی طالبانیتون رو ببرید تو افغانستان ما اصلا ن این دین پدرانمون رو خواستیم نه سواری گرفتن شما رو....من ایرانی و دین واقعی نیاکانم زرتشت برای بچه هام هم ازدواج و عقد اریایی میگیرم ..چون از بس ظالم و فاسد ادعای مسلمانی داره از اسلام و مسلمانی بیزار شدم .

  • ناشناس
    0

    ملاک شرعی برای تهمت ،برای دزدی از بیت المال،برای سواستفاده از پشت و مقام .....چی

  • ناشناس
    0

    آورین آورین بر مسئولان عراقی آورین

  • دومان
    0

    طالبان با نفهمی شعورش از اینیکه با علم به چرت و پرت گویی چون مزدور و خود فروخته است میفمه ....ظلم پایدار نیست

  • سئوال
    0

    خوب اگر راست میگه و یه تار مو مجرم است؛ پس چرا یک آدم کت و شلوار پوش هستی؟ ؛‌چرا نباید از یکی از حاج آقاهای معمم برای این کار استفاده کرد؟ این سئوال است...؟ لطفا جواب بدهید.

  • امیر
    0

    یعنی اگر خانمها دقت کنند وحتی یه تارموشون پیدا نباشه،دیگه راحت میتونه جهیزیه دخترش رو آماده کنه؟میتونه یه آلونک ازخودش داشته باشه؟یانه میتونه زیر بار کرایه خونه درآد؟شوهرش میتونه به جای جمع کردن زباله یه شغل شریف که لایق یه مرده داشته باشه؟بچه هش ازبیکاری نجات پیدا میکنند،عروسش بخاطر فقروبیکاری شوهرش درخواست طلاق کرده،آیا رفاهش تامین میشه برگرده سرزندگیش؟آیا.........؟ مشکل جامعه ما فقط حجاب نیست،ضمن اینکه کسی هم مخالف حجاب نیست.این کم کاریها وفقروفلاکت و....بااین حرفهای شما نه اینکه مشکل رو حل نمیکنه بلکه مشکل رازیادتر میکنه
    فررمایش معصوم هست که میفرماید هرگاه فقر از دری وارد شد،ایمان ازدر دیگر خارج میشود.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      بابا انقدرر جدی نگیر این تفرقه بینداز و حکومت کن غربی هاست که میگن بزار بیماران اوتیسمی و پروانه ای بمیرن و با حرف حجاب مردم ایران رو از فکر به هموطنش دور کنیم و اونا جون سگ رو نجاتن میدن اما کودک مبتلا به اوتیسم رو با تحریم کردن دارو میگن بمیره به درک

  • ناشناس
    0

    حکم شرعی برای اختلاس ۹۱ میایاردی فولاد مبارکه و اختلاسهای دیگر برادرانتان چیست

  • ناشناس
    0

    میزان رای ملت است

  • ناشناس
    0

    کمی هم از آمار اختلاس دزدی و فساد ادارات هم بگی بد نیست ؛ تعداد اختلاس ها رقم هر اختلاس تکلیف مختلسین چی شد کجا هستن ابربدهکارهای بانکی وام های میلیاردی بلاعوض یا با بهره کم . اینها را هم بگو چند شغله چند پسته ها حقوق های نجومی رقم حقوق و پاداش های نجومی و .........

  • احمدی
    0

    جناب آقای هاشمی به ظاهر انقلابی و مسلمان جرم آقازادها و مسئولان اختلاسگر و دزد چیه .جرم مسئولانی که امر به معروف می کنند ولی دخترانشان در اروپا و آمریکا زندگی می کنند چیه.

  • محمود
    0

    دوستان به شرع و قرآن مراجعه کنید بعد نظر بدید کارنداشته باشید. کی حرف می زنه بینید چی می.گه

  • فالوور تار مو
    0

    خووووووووووووش به حالت / شغل خیلی خوبی داری . دنبال تار موی زنان بودن

  • محمد
    0

    چه عرض کنم؟

  • ‌سجادیان
    0

    من فقط در تعجبم که چطور مسئولین عاقل نظام در مقابل این سبک بازی وبچه بازی های افراطی این شخص با این طرح های شاز سکوت کرده اند ؟ اقا بعد از ظهر سری بزنید به خیابان ولیعصر از چهار راه امیر اکرم تا میدان فاطمی ویا تجریش و ونک و... مشاهده می کنیدکه از ۱۰۰ زن حداقل ۸۰ نفرشان بد حجاب یا بی حجاب هستند حالا اقای هاشمی چگونه می خواهی این همه ادم را جریمه کنی ؟ چطور ؟ با کدام نیرو ؟ مگر این خانم ها مثل خودرو پلاک دارند که بخواهی انها را جریمه کنید ؟

  • ایرونی
    0

    تو در کدام حوزه درس خواندی که جرم را به تخلف تقلیل دادی حتما مسولین وقضات ما هم همونجا درس خواندن که هر وقت مصلحت نظام اقتضاء کند جرم تبدل به احسن میشود از قدیم گفتن حرف راستو باید از بچه شنید ومن میگم باید از ابلهان شنید چون بدون تفکر ومصلحت واقعیت را میگن اینه واقعیت نظام حقوقی ایران فعلی ....شهاب سنگ کجایی بیا دیگه.......

  • ناشناس
    0

    ملاک شرعی یعنی اگه مسئولین نتوانند به مسئولیتشان عمل کنند و بیکاری و گرانی و فساد گسترش یابد ، آن مسئولین باید زندانی و محاکمه شوند .

  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    آقایی که نمیفهمی وفقط اسم اسلام را یدک میکشی واگر آب باشه خودت شناگر ماهری هستی .زنان سرپرست خانواده بخاطر سیر کردن شکم بچه هاشون تن فروشی میکنند .زنا بدتره یا پیدا بودن یک تار مو .آخه این مو چه حالتی به جنس مخالف دست میده شما خودتون اینجوری هستید به کل جامعه تعمیم ندهید .خجالت بکشید حیا کنید اینقدر رو اعصاب مردم راه نروید تا کی چقدر میتونید این حرکتهای غلط را ادامه بدهید .این همون مردمی هستند که شما را روی کار آوردند و بهتون قدرت دادند براشون شاخ شدید مملکتشونه دوست دارند راحت وآزاد زندگی کنند مگر به کسی ضر زدند .این اسلام شما هم اسلام محمدی نیست اگر بود ودزدی واختلاص اشرافیگری وکاخ نشینی وثروت اندوزی نبود

  • ناشناس
    0

    الان کجای قرآن ؛ کجای اسلام گفته یک خانم را از خودرو ی گشت ارشاد درحال حرکت در رشت، از خودرو به بیرون پرتاب کنند ؟
    به دشمن رسیدید ؟ جنگ شروع شده ؟

  • محمدی
    0

    مردک به خلفای پیشینت مراجعه کن ببین زورگویی و دیکتاتوری اصلا جایگاهی ندارد و تاریخ انقضا دارد تو بجای اینکه معیشت مردم را مرتفع کنی چسبیدی به تار مو؟؟؟؟ دهانت را ببند و ببین در کاندا دختراان مسئولین رده بالا کشوری چطوری با چه آرایش به بیرون می آیند
    برو بدبخت برو خودتو اصلاح کن و برای همیشه حرف نزن

  • ناشناس
    0

    یکی اینو ببنده خیلی افسار پاره می کند .بابا ثابت شد مالنده خوبی هستی کمی کوتاه بیا .

  • ناشناس
    0

    آمار دزدها وغارتگران وووووورا هم بده

  • ضد تفرقه
    0

    آقا به خدا به پیر به پیغمبر ما مشکلمون حجاب نیست ما مشکلمون اون ور آبی ها هستند که دم از حقوق بشر میزنند و کودکان و بیماران اوتیسمی و پروانه ما رو با تحریم دارو میکشند و بع با بوق و کرنا کردن حجاب میخوان ذهن مردم را به جای تحریم و تحریم دارو و اتحاد مردم ایران به جای دیگه ببرن مردم الان مییگن کرایه و اجاره خونه ارزون بشه و قدرت خرید مردم بره بالا دقدقه مردم اصلا و ابدا حجاب نیست آی آلبانی نشین های تروریست اونور آبی کور خوندید

  • 1

    آقا به پیر به پیغمبر مشکل ما حجاب نیست مشکل ما اونور آبی های تروریست آلبانی نشین و منافقین هستند که میخوان بین مردم ایران نفاق بندازند ما مشکلمون تحریم ظالمانه آمریکاست که به با تحریمشو باعث مرگ کودکان میشه که بیماری خاص دارند اونا جون سگ رو نجات میدن اما حاضرن کودک ایرانی بیماران پروانه ای رو دست پدر مادرشون پر پر بزنه این مشکل 80 میلیون ایرانیه نه حجاب به کوری شما دشمنان اسلام ما ایرانیها اتحادمون بیشتر وبیشتر میشه تا کور شود هر آنکه نتواند دید

  • ناشناس
    0

    آقا ما برعکس عمل میکنیم همانند بچه ها بگن امروز حجابها برداشته بشه همه میخوان با حجاب باشند بگن حجابتو حفظ کن میخوان بد حجاب بگردن چون این روایت حدیث امیر المومنین هست که انسان رو به هر چه که منع کنی به آن حریص میشود به کودک هم بگی به این وسیله دستنزن ویا این کار رو نکن کنجکاو میشه که چرا میگن این کار رو نکن و انجام میده خلاصه احتیاج به اتاق فکر قوی داریم برای این موضوع

  • کارگر
    0

    فقط مشکل ایران با حجاب حل میشع؟
    گیر دادید به حجاب!!!
    زمان قدیم بد حجاب بود با حجاب هم بود...
    محله صاحب داشت...گذر لوطی صالح..جرات داشتی تو این محل چپ نگاه کنی به ناموس مردم..
    کو کجا رفت همدلی...

  • ناشناس
    0

    اگه به بالای پنجاه درصد رسیده که یعنی نصف بیشتر جامعه و پس دهنتونو ببندید و به مردم اقتدا کنید...

  • ناشناس
    0

    این زن های بدحجاب غلط زیادی کرده اند ک باتو ازاین غلط هابکنن زن بایدحجاب داشته باشد تامردنامحرم نگاه بدنکنن زن یادخترفرق نمیکندبایدحجاب داشته باشد خاک توسرمردان بی غیرت ک زنان و دختران شأن بدحجاب هستندپس غیرت ومردانگی تان کجارفته است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها