خبرگزاری فارس:

بدحجابی، سن بلوغ کودکان را کاهش و انحرافات جنسی نوجوانان را افزایش داده است

شل حجابی در جامعه ایران به سمت «بدحجابی» پیش رفته است. منظور از بدحجابی، عدم رعایت حجاب شرعی نیست بلکه نوعی از پوشش است که به عرضه جنسی فرد می‌پردازد و حس جنسی را در جامعه افزایش می‌دهد.

بدحجابی، سن بلوغ کودکان را کاهش و انحرافات جنسی نوجوانان را افزایش داده است

خبرگزاری فارس نوشت: 

این اتفاق علاوه بر اثرات وضعی در روح و جان خود فرد بدحجاب به طور مستقیم و غیرمستقیم آسیب‌هایی را در جامعه ایجاد می‌کند که اغلب حتی خود افراد بدحجاب از آن غافل‌اند. شاید اولین گواه چنین ادعایی این باشد که خود این افراد اولین گروهی هستند که از این ماجرا آسیب می‌بینند. در زیر گروه‌های آسیب‌پذیر و علت‌های آن را به طور اجمالی بررسی می‌کنیم:

اول؛ خود زنان بدحجاب: بدحجابی چند اثر مهم روی خود این زنان می‌گذارد. یکی این که آنها را وارد رقابت خودنمایی می‌کند که این رقابت هیچ پایانی ندارد. از طرفی هر چه زمان می‌گذرد به دلیل افزایش طبیعی سن و از بین رفتن زیبایی‌های ظاهری، احساس ضعف و عدم اعتماد به نفس سراغ این افراد می‌آید. احساس افسردگی ناشی از عدم توانایی رقابت یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی ناشی از بدحجابی است که سراغ خود این افراد می‌آید.

از سوی دیگر، هویت این زنان در جامعه با هویت جنسی‌شان معنا پیدا می‌کند. این افراد از طریق خودنمایی‌شان در جامعه معرفی می‌شوند و جامعه در تعامل با این افراد اولین چیزی که مورد توجه قرار می‌دهد هویت جنسی‌شان است. هویت جنسی در ارتباطات اجتماعی مهم‌ترین مانع برای عدم اولویت دادن به سایر ابعاد شخصیتی این افراد است. تخصص، تعهد و توانایی‌های فردی این اشخاص تحت تاثیر هویت جنسی‌شان قرار می‌گیرد و تعاملات این افراد با چنین شرایطی ایجاد می‌شود.

این وضعیت، یکی از مهلک‌ترین ضربه‌هایی است که به رشد و پیشرفت یک انسان وارد می‌شود. چرا که همه داشته‌های واقعی او برای یک پیشرفت در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد و مسئله جنسی افراد که یک مسئله ذاتی است و ربطی به توانایی‌های او ندارد ارجحیت پیدا می‌کند و تلاش و توانایی‌های اکتسابی افراد به حاشیه رانده می‌شود. بنا به آنچه هم که گفتیم این زیبایی ظاهری روز به روز هم رو به زوال می‌رود و به مرور چنین افرادی دچار یأس و افسردگی ناشی از بی‌هویتی خواهند شد.

دوم؛ کودکان: بنا به آنچه در ابتدا گفتیم مسئله بدحجابی معادل نبود حجاب نیست. پوشش‌های نامتعارفی که در جامعه باب شده است سبب می‌شود که کودکان در برخورد با چنین پدیده‌هایی ذهنشان درگیر مسائل جنسی شود. درگیری ذهنی و مشاهده چنین فضایی در جامعه سن بلوغ را کاهش داده و آسیب‌های بعدی را ناشی می‌شود.

سوم؛ نوجوانان: افزایش تحریک جنسی در جامعه نوجوانان را هم درگیر خود می‌کند. نوجوانان به دلیل اینکه فاصله جدی تا زمان ازدواج و امکان رفع نیاز جنسی خود دارند تحت فشار سنگین شرایط روحی و روانی بلوغ قرار می‌گیرند و تصاویر ناهنجار بدحجابی در جامعه نیز به فشار روحی می‌افزاید. نوجوان در چنین شرایطی ظرفیت بالایی برای درگیری با انحرافات جنسی پیدا می‌کند. انحرافاتی که آسیب‌های جسمی و روحی فراوانی در پی خواهد داشت.

چهارم؛ جوانان: طیف جوان به دلیل استقلال بیشتری که در مواجهه با افزایش سطح تحریک جنسی جامعه می‌تواند از خود بروز دهد مستعد رفتارهای خطرناک‌تری است. از طرفی فرهنگ جامعه به سمتی پیش رفته که عموما خانواده‌ها یکی از شروط اصلی ازدواج را فراهم بودن امکانات اقتصادی می‌دانند اما تامین این شرایط برای افراد دشوار است. به همین منوال آمارهای ازدواج نیز کاهش داشته است و جوانان مسیر دشواری را برای رفع مشروع نیازهای خود پیش روی خود می‌بینند. فشار ناشی از افزایش تمایلات جنسی جامعه نیز این مسیر را با آزارهای روحی و روانی بیشتری همراه می‌کند و می‌تواند سبب انحرافات متعددی نیز بشود.

پنجم؛ نهاد خانواده: هر چهار گروه بالا زمانی که درگیر یک بحران می‌شوند خود به خود نهاد خانواده را هم درگیر بحران می‌کنند. پدر و مادری که کودک و نوجوان و جوانشان درگیر یک مشکل باشد گویی خودشان درگیر آن مشکل هستند. هر آسیبی که به اعضای خانواده وارد می‌شود، سایر اعضا را هم بی‌نصیب نمی‌گذارد.

از سوی دیگر محبت و علاقه میان زن و مرد در یک خانواده در صورتی که هر کدام ذهنیتی به فرد دیگری داشته باشند سست می‌شود. خودنمایی زنان در جامعه باعث می‌شود مردان ناخودآگاه به قیاس ذهنی همسران خود با زنان دیگر بپردازند. ضمن اینکه خود این زنان نیز ممکن است در معرض اقبال مردان دیگری قرار بگیرند و نسبت به خانواده خود دلسرد شوند. در حالی که این قیاس‌ها بیشتر جنبه ظاهری دارد و همین امر لطمه جدی را به رابطه زوجین وارد می‌کند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 35
  • ناشناس
    5

    چه اشکالی داره شل حجابی ؟خوبه دیگه !!!مگر شما نمیخواهید جمعیت را افزایش دهید اینم محرک خوبی برای جوانان است نمیشه که هم دم ازافزایش جمعیت زد هم جلوی حجاب را گرفت دوگانه سازی چرا؟😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      کاش کمی چشمانتان را باز کنید تمام مشکل ما در ایران قوانین عربی ازدواج است وتا زمانی که این قوانین است وضع روز به روز بدتر میشود یا اسلام واقعی باید اجرا شود نه غرب پسند ویا چند نوع ازدواج وجود داشته باشد تا جوانان حق انتخاب داشته باشند سن بلوغ دختران ۹سال سن ازدواج ۳۵ سال چه شودوهمچنین پسران با چند سال تفاوت

    • ناشناس
      1

      این مراسم سن تکلیف را حذف کنید تا کودکان از دنیا کودکی
      خود کاملتر لذت ببرند.

  • ریحانه
    3

    هیچکس منکر این مطالب نیست منتهی باید از آنطرف ماجرا هم به این موضوع بپردازیم واقعیت این است که حجاب برخلاف میل باطنی و درونی یک زن است در واقع زنی که حجاب می‌کنه در حال سرکوب میل درونی خود است ...... قاطعانه بگم اگر همین امروز آیه ای نازل بشه که حجاب واجب نیست قریب به اتفاق زنان آن را رها می‌کنند و این واقعیت است ....
    زن موجودی است که نیاز به زیبایی ،زیبا دیده شدن،پرستیده شدن،مورد توجه قرار گرفتن و..... دارد... همون‌طور که مردان ما با برخی رفتارها در پی جلب نگاه‌ها هستند خب در مورد زنان هم همینطوره........ تحقیقی کردم در اطرافیان زنانی که حجاب می‌کنند افسرده تر و منزوی تر و خشن تر از زنانی هستند که با تیپ و قیافه ی مورد علاقه خودشون در اجتماع حضور پیدا می‌کنند این یک واقعیت است،خیلی از آنها اعتراف به این موضوع کردند.... صادقانه بگم:
    حجاب برعکس روحیات یک زن است.................
    زنی که حجاب می‌کنه هر روز در حال سرکوب حس درونی خود و در واقع جنگیدن در برابر میل باطنی خود است اگه بخوام مثال بزنم :مانند مردی که در برابر هوس، عذاب زیادی رو تحمل می‌کنه ولی مجبوره بنا به دلایلی اون احساس رو سرکوب کنه....این مثال رو زدم تا آقایان عمق این ماجرا رو درک کنند.....
    به هرحال حجاب خوب یا بد باید در کنارش فکری کرد ، برای احساسات واقعی نه مصنوعی ( که بعضی خانم‌ها فکر میکنند کار درستی می‌کنند که حقیقت رو پنهان می‌کنندو فکر میکنند که فقط اونها به خدا ایمان دارند و این حرفها نباید گفته بشه ..........به نظرم باید اتفاقا گفته بشه تا شاید راه حلی عاقلانه پیدا بشه)

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      پسر من دوازده سالشه ،امروز ازش پرسیدم پسرم نظرت در مورد حجاب چیه یعنی زن باید حجاب داشته باشه یا نه؟؟؟؟
      گفت : نه !
      گفتم چرا ؟ گفت: شاید یک زن تو این هوای گرم اذیت بشه خب گناه داره !
      گفتم : خب خدا گفته
      گفت : آیا خدا گفته خودتونو عذاب بدین؟؟؟؟

  • ناشناس
    4

    کم گل بکار

  • کامل
    9

    اگر اقتصاد مردم خوب باشد ،مردم حجاب را رعایت می کنند ،....به قول حاج آقا .فقر که از در وارد شد .ایمان از پنجره فرار می کند ،،،پس ابکی تفسیر نکنید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      الان ژاپنهیا که سر آمد اقتصاد هستن همشون چادریند؟

  • رضا
    3

    به نظر شما تورم ، بیکاری که ناشی از اختلاس وعملکرد ضعیف مسئولان هست وباعث افزایش سن ازدواج وازهمه مهم تر فرارکردن نسل جوان ازپذیرش مسئولیت تشکیل خانواده است رو کنارگذاشتید فقط تارموی زنان راعلت انحرافات جنسی میدانید شرم برشما

  • ناشناس
    3

    برید پی کارتون. شما که معتقدید بچه 9 ساله را می شه شوهر داد دیگه در مورد کاهش سن بلوغ افاضات نفرمایید.

    نظرات شما -
    • 2

      در مورد زیر 9 سال هم احکام داریم!!!

  • 2

    اره برای همینه کشورای مسلمون که حجابو رعایت می کنن تیمهای نوجواناشون بیشتر ریش و سبیل دارن و بلاد کفر که بی حجابند تیم جوانانشون هم هنوز شبیه بچه هایند. مشکل بیماری و فوبیای جنسی نهادینه شده تو افکار مریض مسئولین کشورهایی مثل ماست که تو جامعه نمود پیدا می کنه.

  • ناشناس
    0

    لطفا از آثار ریاکاری و دروغ و تهمت و بخور بخور در جامعه نیز توضیح فرمایید

  • 1

    این عکسی که گذاشتی اگه تو یه کشور متمدن بود همه متفق بودند که صاحبان عکس محجبه مسلمان هستند

  • ناشناس
    5

    دیشب تو خیابان دختری سوار کردم
    البته به عنوان مسافر
    آرایش غلیظ تیپ اسپرت
    دیدم خوابش میاد تو ماشین
    معلوم بود موادی زده
    پرسیدم متولد چندی
    گفت 70
    چرا جامعه بخ لجن کشیده شده

  • ملا نصر الدین
    3

    قابل توجه دکتر بشار اسد و حرم و دختر ایشان

  • تراب
    1

    دروغ ، ریا کاری ، اختلاس که در جامعه ولایت اسلامی ۴۳ سال است رواج دارد سن کودکان برای سن بلوغ زودتر و رفتن به کارهای خلاف را کاهش نمی دهد

  • ناشناس
    0

    دولت انقلابی مان رئیس جمهور عزیزمان چندین شعار داد که انجام خواهد داد محقق نشد(رشد اقتصاد و مهار تورم، بالابردن توان خرید مردم ، امید به زندگی ،تسهیل ازدواج، مسکن و ........ ) و انچه که قولی بابتش نداد را انجام داد. (صیانت از فضای مجازی ,و گشت ارشاد و حجاب و بازگشت به عصر رعب و وحشت ،)

  • وحید
    0

    حتما برا نویسنده ی این مطالب تو نشریه کلی کف و سوت و هورا کشیدن ، والا من سنم به اندازه ی این انقلابه همیشه هم این دلایل رو تو سالها گفتن و ما منتظر از بین رفتن جوامع غربی و بالا رفتن شاخص های اجتماعی خودمون هستیم.
    ولی نمی دونم چرا خیلی از هم سنای من سر پیری دارن میرن آیلتس امتحان بدن و برن(با هر بدبختی)؟
    نمی دونم چرا هنوز خشم تو جامعه ی ما بیداد میکنه؟
    نمی دونم چرا جوونای ما افسرده تر از قبلن ؟
    نمی دونم چرا ......؟

  • ناشناس
    1

    چشم جوانان که توخیابان میفته تلاش میکنند نیروی درونی خود را مهارکنند وبفکر ازدواج کردن میافتند پدرومادرشون را تحت فشارمیگذارند که ما زن میخوایم اما با پدرومادر سردعوا شروع میشه وسبب میشه که بزنه بسیم آخر چرا ؟چون پدر میگه تونه شغل داری نه خونه داری ونه درامدی داری ازدواج هزینه داره بیچاره تو خیابان راه میره وپاهاش را محکم بکوبه تو اسفالت هیچ راهی پیدا نمیکنه که سیاست آخوندها را اجرا کنه که حداقل به خواسته آخوندها پاسخی درشان آنها بده ازشون سوال کنیم پس جوان نیروی درونیش را چگونه مهار کنه میگه کنترل نفس میگیم تاکی؟میگه تا زنده ایی میگم پس جمعیت چی میشه؟ میگه افزایش جمعیت میگیم راه دیگه ایی هست میگه چرا ولی جامعه نمیپذیره میگیم پس جلوی شل حجابی را چرا میگیری ؟ میگه جامعه بد اخلاق میشه میگیم حجاب هم نیروی درونی آنها را سرکوب میکنه میگه .......اینها هم نمیدونند میخواهند برای آینده چکارکنند ول کن بابا با تصمیمهای صدمن یغازشون

  • رزمنده دفاع مقدس
    1

    فقط اینا بگم این حکومتیا مستبد خودکامه عربی از شاگرد شوفری سرپاشاشینشو یاد گرفتند .اصلا به شما چه مردم میخوان چی بپوشند اینا همون مردمی هستند که شما را سر کار آوردند حالا دارید براشون شاخ میشید مگرمملکت ارث پدریتونه یا صاحب مملکت هستید مطمعن باشید هرچی گند کاریه زیر سر شماها وفرزندانتونه من برایم روشنه که افرادی به قول شما شل حجاب یا بد حجاب کمتر مشکل اخلاقی دارند هرچی کثافتکاریه زیر ریش وچادر آدمهای بظاهر مسلمانه

  • جعفر صادق
    1

    تمام مشکلات کشور و نکبتی که مارو گرفته به خاطر حجاب اجباریه، پوشش آزاد بشه روان مردم هم آزاد میشه.

  • هموطن
    0

    حجاب اول برای مرد هست ، ۴۳ سال هست که بجای ارتقا سطح کیفی زندگی مردم بند لچک به سر کردن کردید ، اگه بده چرا بچه های خودتون تو بلاد کفر بی حجاب ان؟
    بمرید ملتی رو عذاب میدید

  • ناشناس
    0

    بله بله شما

  • ناشناس
    0

    چه حرف مفتی باید جمعیت کشورای پیشرفته صد برابر باشه پدر ایران وایرانی رو در آوردید همش به فکر کثافت روزگارید شما انسانیت رو زیر سوال بردید

  • ه.و.پ
    0

    ازدواج به موقع انجام بشه و جوانها شغل و مسکن داشته باشن مشکلات کم میشه... زمان باباهای ما که اصلا حجاب نبود، طلاق خیلی کمتر بود و ازدواجم اصلا تو ۹ سالگی نبود... هر کی خوب بود خب خوب بود... هر کی مشکل داشت، خب مشکل داشت... عیان بود... ریا نمیشد... مثلا میگفتن لحافدوز فلان محل دهن فحشه... مرد سلمانی محل ما نوچه است و ژیگوله... بعد به طعنه بهش میگفتن نازی!!! ولی ما نشنیدیم بچه آزار باشه اصلا... دزد باشه... فقط همون ژیگوله بود...همون گوشه بود مینشست جلوی مغازه اش، موی فر و دستمال قرمز و یقه باز!!!... مرام بود معرفت بود و حد و حدود سرشون میشد... اینا که میبینید الان هستن، بسیاری از جوانها یا نوجوانها و حتی بعضی والدینشون همه متولد بعد از انقلابن... که مطابق شئونات بود آموزششون که انگار نه انگار خیلیها مسلمونن!!!... پس لنگ میزنه مساله آموزش و تربیت از هزار جهت... و گرنه چرا باید به هیچ صراطی مستقیم نشن؟؟؟... چرا تو ۹ سالگی دنبال غیره و ذالکن؟؟؟... خانواده ها باید توجیه بشن که درست بچه تربیت کنند... هدفمند...
    نمیتونن؟ خب بچه نیارن...
    میتونن؟ خب خدا رو شکر...
    ولی قبلش بلید بدونن بچه بزرگ کردن فقط ثبت نام کلاس زبان و ... نیست... بچه تربیت میخواد... مرام باید داشته باشه ... منش داشته باشه... معرفت سرش بشه... باید بدونه دنیای جای چریدن نیست... جای بزرگ‌ شدنه و اول از همه به بزرگتر خودش نگاه میکنه... پس هر خانواده و هر واحدی همت کنه بچه شو درست تربیت کنه...

  • توتیا.گ
    0

    خب چرا ژاپن بی روسری و حجاب تو ۹ سالگی ازدواج نمیکنن؟ و جای اختلال، پیشرفت میکنن؟...
    چرا ما یه ورمون همش کجه؟؟؟
    اونجا فرهنگشون، تربیتشون درسته...
    فرهنگ رو انتقال میدن به نسل بعد...
    آموزش و پرورش اونجا به بچه جارو میده نظافت کنه... یاد میده به بزرگتر احترام بذاره... همه چی یه اصلی داره بسیار منظمن... خب اینی که ما هستیم محصول خط خوردن فرهنگ و تربیت و آموزش ملی ماست.. اولیش به هم خوردن روابط فامیل و ایجاد گسل بین اقوامه که در بسیاری موارد بازدارنده هستن... ما بچه بودیم مشکل داشتیم از هم نسل خودمون میپرسیدیم... چهار سال بزرگترم بود خلاصه ارتباط بود... الان اصلا رابطه نیست...شده زندگی مرد و زن و یک یا دو فرزند و بچه شده بت و هر کار میخواد میکنه... معلمم سر کلاس درس میزنه و بعد مردم پست میذارن خوب کرده!!!
    چنین بچه در چنین وضعیتی، کمی بزرگ شد، همه چی میخواد و میره دنبال هر چیزی و نمیشه جلوشو گرفت و حتی هنجار شکنی رو نوعی قهرمان پروری میدونه...
    بعد همون والدین و همین مردم میوفتن دنبال علاج که یا خودشونو نجات بدن از دست پرورده خودشون یا بچه شونو نجات بدن از پای چوبه دار... خب کمی وقت بگذارید و بچه تربیت کنید... باقی مسایل بعده تربیت، آموزش و فرهنگه...

  • ناشناس
    1

    چرا مسوولان و مردم غیرتی که دختران محجبه دارن در 9 سالگی ازدواج نمیکنن تا بشن الگوی دیگران فقط از مردم مایه میزارید

  • ناشناس
    0

    به نظر من. بیشترین. تغییرات. سن بلوغ ولی حیایی وبی شرمی از خود خانواده شروع می شود. که ددر خانهای کوچک. وبدون ت.جه به فرزندان همه. در یک اطاق. می خوابند. نه هیچ چیز دبگر. اگر هورمون هم برای ازیاد شیر یا. گوشت اضافه سود مثل کسورهای دیگر شاید این هم تاثیر داشته باشد

  • یه بنده خدایی
    2

    بدحجابی؟
    یعنی فقط بلدید همه چیز را درسبد مردم بیندازید و خودتان را تبرئه کنید، درزمان شاه که حجاب اختیاری بود این طور مسائل پیش می آمد؟؟

  • خدا
    0

    شیخ طوسی هم دجار با دیدن‌بد حجابها اینگونه شد؟؟

  • 0

    آقا ما برعکس عمل میکنیم همانند بچه ها بگن امروز حجابها برداشته بشه همه میخوان با حجاب باشند بگن حجابتو حفظ کن میخوان بد حجاب بگردن چون این روایت حدیث امیر المومنین هست که انسان رو به هر چه که منع کنی به آن حریص میشود به کودک هم بگی به این وسیله دستنزن ویا این کار رو نکن کنجکاو میشه که چرا میگن این کار رو نکن و انجام میده خلاصه احتیاج به اتاق فکر قوی داریم برای این موضوع

  • ناشناس
    0

    نکه ماشالله شما علامه دهرید و خیلی اهل مطالعه وبررسی هستید این اراجیف را از میون لنگ .....در بیارید .

  • ماری
    1

    موندم این تحقیقات چرتو پرت فقط چرا تو ایران هست .گند زدین به زندگی زنا

  • 🐜
    0

    این ازبرکت حرفهای گهرباراحمدخاتمی در نمازجمعه پایتخته

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها