علم الهدی: بنی‌صدر از جنس «مصدق» بود

امام جمعه مشهد گفت: همراهی مردم به خاطر تاییدات جریان روحانیت باعث تثبیت تحرکات سیاسی طرفداران نهضت ملی شدن صنعت نفت شد و مصدقی را که از کاخ خود بیرون آمده بود و قصد داشت تا به‌عنوان یک قهرمان تاریخی، در اوج از سیاست خداحافظی کند، دوباره از خانه خود بیرون آورد و به نخست‌وزیری رساند تا در نتیجه آن، حتی شاه از کشور فرار کند.

علم الهدی: بنی‌صدر از جنس «مصدق» بود

حجت السلام سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد اظهار کرد: حکومت و قدرت برای خاندان منحوس پهلوی نه بر مبنای خواست مردم بود و نه اینکه خودشان با زور می‌توانستند حکومتشان را حفظ کنند بلکه همه زورگویی‌ها و گردن کشی‌های آنان در جهت حفظ منافع بیگانگان و اجانب بود.

وی افزود: رضاخان وقتی به قدرت رسید، حکومت خود را مدیون نابکاری‌های خائنانه دولت استعمارگر انگلستان می‌دانست و به همین خاطر، تاریخ حکومتی خود را از ابتدا تا انتها در جهت مزدوری گری برای اجنبی‌ها به کار گرفت تا اینکه مردم در جریان نهضت ملی شدن صنعت نفت بیدار شدند و سرمایه‌های خود را ملی کردند، اما کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد باعث شد تا خواست مردم در برقراربودن یک حکومت مستقل ملی سرکوب شود و حکومتی روی کار بیاید که برای تحقق خواست و اراده اجانب می‌کوشد.

بی‌اعتمادی مردم به مصدق به خاطر تقابل او با روحانیت بود

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به ید بابرکت امام (ره) و همراهی شما مردم توانست ملت و کشور از زیر چکمه ۴۰ هزار مستشار آمریکایی نجات پیدا کند، خاطرنشان کرد: در جریان کودتای ۲۸ مرداد، یکسری عبرت‌ها وجود دارد که آموزه‌های آن امروزه برای ما بسیار ملموس و محسوس است و بعد از گذشت حدود ۶۹ سال از آن روز، باید به‌دقت مسائل و جوانب این کودتا را مورد تحلیل و بررسی قرار داد، زیرا بعد از کودتای ۲۸ مرداد بود که آمریکایی‌ها، فرزند نحس رضاخان را بر ملت ما مسلط کردند و همه دستاورد‌های نهضت ملی شدن صنعت نفت را تحت تأثیر قرار دادند.

وی ادامه داد: همراهی مردم به خاطر تاییدات جریان روحانیت باعث تثبیت تحرکات سیاسی طرفداران نهضت ملی شدن صنعت نفت شد و مصدقی را که از کاخ خود بیرون آمده بود و قصد داشت تا به‌عنوان یک قهرمان تاریخی، در اوج از سیاست خداحافظی کند، دوباره از خانه خود بیرون آورد و به نخست‌وزیری رساند تا در نتیجه آن، حتی شاه از کشور فرار کند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: مردمی که ۳۱ تیر کشور را با طنین شعار‌های انقلابی خود تکان می‌دادند، در روز ۲۸ مرداد در خانه ماندند و از پشت پنجره خانه‌هایشان نگاه کردند که چطور آمریکایی‌ها و مزدورانشان، دلار‌های نفتی ما را می‌گیرند و به عده‌ای اراذل و اوباش پول می‌دهند تا در خیابان‌ها، آشوب به پا کنند. علت این انفعال هم بی‌اعتمادی مردم به جریانی بود که تا پیش از آن، روحانیت پیشاهنگ آن بود، اما در روز ۲۸ مرداد، به این خاطر که دیگر نشانه‌ای از روحانیت میان مردم نبود، مردم مطمئن شدند که قدرت‌مداران بدون روحانیون دوباره همان جنایتی را می‌کنند که تا پیش از آن به دست شاه و دربار انجام می‌شد.

وی با اشاره به نامه مرحوم آیت‌الله کاشانی به مرحوم دکتر مصدق در روز ۲۷ مرداد تأکید کرد: آیت‌الله کاشانی در نامه خود می‌گوید «صلاح دین و ملت برای این خادم اسلام بالاتر از احساسات شخصی است. علی‌رغم غرض‌ورزی‌ها و بوق و کرنای تبلیغات شما، خودتان بهتر از هر کس می‌دانید که هم و غمم در نگهداری دولت جنابعالی است که خودتان به بقای آن مایل نیستید.

از تجربیات روی کار آمدن قوام و لجبازی‌های اخیر بر من مسلم است که می‌خواهید مانند سی‌ام تیر کذایی یک‌بار دیگر ملت را تنها گذاشته و قهرمانانه بروید. حرف این‌جانب را در خصوص اصرارم در عدم اجرای رفراندوم نشنیدید و مجلس را که ترس داشتید شما را ببرد بستید و حالا نه مجلسی است و نه تکیه‌گاهی برای این ملت گذاشته‌اید. زاهدی را که من با زحمت در مجلس تحت‌نظر و قابل‌کنترل نگاه داشته بودم با لطایف‌الحیل خارج کردید و حالا همان‌طور که واضح بوده درصدد به اصطلاح کودتا است.

اگر نقشه شما نیست که مانند سی‌ام تیر عقب‌نشینی کنید و به‌ظاهر قهرمان زمان بمانید و اگر حدس و نظر من صحیح نیست و واقعاً با دیپلماسی نمی‌خواهید کنار بروید، این نامه من سندی در تاریخ ملت ایران خواهد بود، که من شمارا با وجود همه بدی‌های خصوصی‌تان نسبت به خودم از وقوع حتمی یک کودتا به‌وسیله زاهدی که مطابق با نقشه خود شماست آگاه کردم، که فردا جای هیچ‌گونه عذر موجهی نباشد.»

علم‌الهدی گفت: نامه آیت‌الله کاشانی نشان می‌دهد که جریان مصدق با آمریکایی‌ها وارد تعامل و سازش شده بود، اما آمریکایی‌های یک مزدور حلقه به گوش می‌خواستند و به همین خاطر، بازهم مصدق را از کار برکنار کردند و محمدرضا را روی کار آوردند.

وی ابراز کرد: در تمام طول تاریخ این کشور، این نکته ثابت‌شده که هرکس تاکنون در برابر ولایت قد علم کرده و به میدان آمده، بعداً مشخص شده که یا دزد از است و یا مزدور اجنبی و خارجی، زیرا سال‌ها بعد از مصدق هم بنی‌صدری روی کار آمد که از جنس مصدق بود و این‌قدر بر مثل «زمین می‌دهیم تا زمان بگیریم» پایداری کرد که خانواده‌های بسیاری از این ملت داغدار عزیزانشان شدند و گره وقتی باز شد که مردم به عشق امامشان به میدان آمدند، جوانان خود را به میدان فرستادند و دشمن را وادار به عقب‌نشینی کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتشار بیانیه اخیر در اهانت به سرداران شهید مدافع حرم اظهار کرد: در سال ۸۸ وقتی آقایی با ژست روشنفکری تصمیم گرفت در برابر ولایت بایستد، ما بار‌ها گفتیم که این آقا مزدور دشمن است و با اجانب ارتباط دارد، اما کسی باور نکرد تا اینکه همین فرد در روز‌های اخیر، بیانیه‌ای صادر کرده و به این خاطر که جرئت جسارت به حاج قاسم محبوب امت را نداشت، اما دومین سردار شاخص مدافع حرم یعنی شهید حاج حسین همدانی اهانت کرد.

وی افزود: وقتی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۸ مقاومت کردند تا این جریان فتنه‌گر را از یک جایگاه که مسلط بر ملت است، دور نگه دارند، از وزیر خارجه آمریکا و نخست‌وزیر اسرائیل گرفته تا بسیاری از فریب‌خوردگان داخلی از او حمایت کردند و بازهم فقط مردم بودند که برپایه اعتمادی که به ولایت فقیه داشتند، به میدان آمدند.

به خاطر تدبیر مقام معظم رهبری بود که از همان زمان پیش‌بینی می‌کردند که روزی این مشت باز خواهد شد و مردم واقعیت پلید جریان فتنه را مشاهده می‌کنند؛ همان موضوعی هم که امروزه فاش شد و همین آقا در دفاع از داعش و انسان‌های ناپاک و سنگدلی که امثال حججی‌ها را تکه‌تکه می‌کردند، به دومین شهید سرشناس جریان دفاع از حرم یعنی شهید همدانی اهانت کرد، زیرا جرئت جسارت به سلیمانی را نداشت تا بازهم ثابت کند که هر جریانی که در طول تاریخ کشور در برابر ولایت ایستادگی کند، سرسپردگی به اغیار و بیگانگان دارد.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 29
  • ناشناس
    3

    خوشا به حال کسی که از جنس مرحوم دکتر مصدق وطن پرست، حقوقدان آزادیخواه و ملی گرا باشد.

  • محسن
    0

    علم الهدی از جنس شیخ فضل الله نوری هست..

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چه جمله سیاستمدارانه ای هیچکس منفی نخواهد داد مگربه طنز یااشتباه

    • ناشناس
      2

      نوری چه درست چه غلط جونشو داد واسه عقیدش با اینایی که عقیدشونو میدن واسه شکمشون فرق می کنه

    • 0

      شیخ فضل الله نوری ضد مشروطه و ضد ملت ایران،افسوس که خیابانی به ناحق به نام وی است

  • ایرانی
    1

    جناب علم الهدی بهتره از خواب بیدار بشی چون الان مردم دیدگاهشون نسبت به روحانیون تفاوت فاحشی با قبل پیدا کرده!!!!!

  • ناشناس
    1

    به به از غیبت در امدید دل تنگ نظراتتون شده بودیم ..پس هم درود بر مصدق وهم بنی صدر .

    نظرات شما -
    • 0

      همین یک گناه برای ابو موسی اشعری کافی است که مردم خوزستان و ایران را بدبخت کرد

  • 2

    وتواز جنس ابوموسی اشعری

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      ابوموسی اشعری اگر چه مرد ساده لوحی بود ولی مرد خدا بود او را با این شیاطین هفت خط مقایسه مع الفارق نکنید!

    • ناشناس
      1

      ابوموسی اشعری حاکم اسلامی بود فرمانده نظامی بود مرد میدان بود قاضی القضات بود قاری قرآن بود نماز خوان بود
      کجا این فردی را که با او مقایسه می کنید فرمانده نظامی و میدان بوده است. ابوموسی اشعری در مقام فرمانده لشکر خوزستان ایران را فتح نموده است.

    • ناشناس
      1

      عذر میخواهم

  • هدا
    1

    درود بر دكتر مصدق

  • محسن
    0

    باعث تاسف است که لفظ این که (خود و شما را به تقوا دعوت میکنم) در ابتدای خطبه های نماز جمعه، تبدیل به یک جمله اجباری و بی خاصیت شده ..که اگر نشده بود، اینگونه در سخنانشان بی تقوایی نمی کردند و مصدق و بنی صدر را هم ردیف هم نمیخواندند..دستاوردهای بزرگی مثل ملی کردن صنعت نفت را نادیده بگیرند یا با تلاشی مذبوحانه در شریک کردن کاشانی در دستاورد های بزرگ مصدق اقدام کنند..علم الهدی این گونه به مصدق می تازد..حال آن که چرچیل در نوشته هایش درباره دکتر مصدق گفت( ما از هیتلر و ارتش آریاییش شکست نخوردیم ولی یک آریایی کچل فقط با یک خودنویس ما را شکست داد و از سرزمینش بیرون کرد)

    نظرات شما -
    • 0

      واضافه کنیم آخوند کاشانی دانسته یا نادانسته درخدمت استعمار انگلیس بود و به آنها خدمت کرد

    • ناشناس
      0

      چرا ندانسته! مدارکش که بعد 50 سال فاش و علنی شد

  • فرداد
    0

    خودت از جنس کی هستی ؟ معاویه ، ابوجهل ، ابوموسی اشعری، عمروعاص ، کدا میک ؟ ان همه در دولت روحانی از تریبون نماز جمعه فریاد می زدی گرانی کمر ملت را شکسته ، اما به هنگام صدارت دامادت دیگر خبری از ان نعره ها و وا اسلاما وا گرانی ها نیست در حالی که گرانی ها چندین برابر دولت قبل شده است ؟ الناس عبیدوالدنیا ودین لعق علی السنتکم و.... و اذا محصوا بالبلا قل دیانون .

  • .
    37

    مصدق یک خائن بزرگ حتی خود شاه تو کتاب خاطراتش نوشته

    نظرات شما -
    • حامد
      0

      این آقایان استاد تحریف تاریخ هستند، یک جمله اش هم درست نیست، یکی از عوامل بازگشت شاه کاشانی بوده چون می‌خواست رهبر و همه کاره نهضت شناخته بشه ولی مردم قبولش نداشتن.

    • محسن
      0

      درود بر مصدق
      مرد صادق

  • رضا
    0

    این میخاد بگه کاشانی اگه نبود دکتر مصدق کاری نمیتونست بکنه،این جماعت عادت دارن بدون زحمت کاری رو بنام خوشون و دارودستشون بزنن ولی این موردو کور خوندی ،دکتر مصدق اونقدر نامش بزرگ هست ک امثال کاشانی کنارش دیده نمیشن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      خان خراسان متوجه نیست که گفته هایش به این معنا است که کاشانی دانسته از راه کودتا کناررفت تا با موفقیت انجام شود.این است ترجیح منافع و مصالح ملی بر خواسته های شخصی!یعنی ایرانیان 25 سال حکومت دوباره پهلوی را ,خوب یابد(که خود خان و همفکرانش ان را دوره حقارت و ذلت میدانند),مدیون کاشانی و گروهش هستند.

    • 0

      انقلاب را هم مردم و گروه های دیگر انجام دادن،ولی آخوند ها انرا به نفع خود مصادره کرده و سند انرا به نام خود زده اند،مثل اینکه در این کشور غیر از اخوندها ،کسان دیگری نبودند،کاشانی یک خائنی بیش نبود که به ملت و نماینده آن مصدق خیانت کرد و دیگر آخوند ها

  • آشنا
    0

    دکتر مصدق یکی از میهن پرستان واقعی بود که در طول تاریخ تعداد اندکی از آنها در راس امور ایران بودند و تا ایران و یرانی هست از خدمات این چنین افرادی به خود می‌بالد ‌‌‌.

  • ناشناس
    0

    با تبلیغاتی که این چند سال صدا و سیمای میلی کرد فکر کردیم بنی صدر آدم بدی بوده ، ممنون که به ما فهماندی که مثل مصدق انسان خوبی بوده

  • نقی
    1

    سلام.یک انتخابات ازادبزارین تابفهمیدبه قول شمافرزندنحس.چندین میلیون طرفدار.حامی.فدایی.جان نثار و.و.و.داره.ایشان وپدرش ابر مردان ووطن پرست ترین وطن پرستان ایران زمین بودند.هستندوبه حول قوه ی الهی خواهندبود.والسلام.جاویدشاه..

  • ناشناس
    0

    دولت ملی مصدق که با چراغ سبز هم صنفان شما ساقط شد

  • ناشناس
    0

    آخه کدوم نادونی باور میکنه یک شاه علیه نخست وزیرش کودتا کرده باشه که به راحتی میتونسته عزلش کنه که در واقعیت کودتای 28 مرداد کودتای مصدق علیه شاه بود که در تاریخ برعکس نشون دادند!

  • ناشناس
    0

    کودتای 28 مرداد روزی بود که مصدق یک شاهزاده قجری که فکر میکرد با ملی شدن صنعت نفت در بین عوام محبوبیت پیدا کرده میخواست بواسطه روسها و انگلیسی ها علیه محمدرضا شاه پهلوی کودتا کنه و پادشاهی رو از خاندان پهلوی بگیره و خودش بشه پادشاه مشروطه قجری که با هوشیاری سازمان سیا آمریکا این کودتا در نطفه خفه شد که متاسفانه این مهم در تاریخ تحریف شده و خیلی خنده داره میگن پادشاه علیه نخست وزیرش کودتا کرده!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها