واکنش دبیرکل حزب مؤتلفه به بازداشت پسر میرسلیم و تاج زاده

بادامچیان در پاسخ به سؤالی در خصوص بازداشت مصطفی تاجزاده، گفت: هرکس کار خلاف قانون کند بازداشت می شود. یک موقع طرف را دعوت می کنند که چرا خلاف کرده اید. هرکس خلاف قانون حرف زد باید قانون در مورد او اجرا شود.

واکنش دبیرکل حزب مؤتلفه به بازداشت پسر میرسلیم و تاج زاده

اسدالله بادامچیان در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار، گفت: روشن است که ما در یک نظام اسلامی به سر می بریم و انقلابی را پایه گذاری کرده ایم که ثمراتش مشخص است و ایران به عنوان یک قدرت مستقل در عرصه های بین المللی حضور دارد. علی رغم کارشکنی های بیگانه، تحریم ها و فشارهای گوناگون ایران مستقل و آزاد کارش را تا اینجا پیش برده و سیاست ایران در برجام کاملا روشن است؛ در حالی که روش سه رئیس جمهور آمریکا نشان دهنده سرگیجی آنها است.

بیش از حد یا کمتر از حد بها دادن به برجام از نظر ما صحیح نیست

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به سؤالی در خصوص موضع حزب مؤتلفه اسلامی در مورد احیای برجام، تأکید کرد: برجام یک مذاکره است و بیش از حد یا کمتر از حد بها دادن به آن از نظر ما صحیح نیست. در حد یک رویداد سیاسی است که مذاکره را انجام داده ایم. دولت قبلی معتقد بود که همه چیز ما بستگی به برجام دارد و دولت فعلی هم معتقد است برجام یک رویداد است و باید این رویداد را با رعایت تمام ضوابط، معیارها و موازین انجام بدهیم.

وی افزود: اینکه در کشور ما نگاه های متفاوت هست، طبیعی است که یک کشور آزاد و دارای آزادی بیان نگاه های گوناگون دارد؛ از کسانی که برجام را همه چیز می دانستند و نگاهشان این بود که باید به یک تفاهم و در حقیقت سازش برسیم تا کسانی که معتقد بودند این کار غلط است و اصلا باید برجام را به هم ریخت. بین اینها سیاست نظام این است که ما در برجام نظراتمان را مطرح کرده ایم و با یک سیر تدریجی انجام شده تا به اینجا رسیده است.

برجام یک رویداد پایان یافته است

بادامچیان ادامه داد: آمریکا و اروپا به تعهداتشان عمل نکردند ولی ما با قدرت به تعهداتمان عمل کردیم و بعد هم هنگامی که دیدیم آنه دارند بازی سیاسی می کنند، تابع بازی سیاسی آنها نشدیم و راه خودمان را رفتیم. اکنون از نظر من برجام یک رویداد پایان یافته است. به خاطر اینکه تحریم آمریکا دیگر به آن معنا تأثیری ندارد. من از اول هم معتقد بودم مسائل اقتصادی ما مربوط به سیاست ها و مدیریت ها است و همچنان هم اگر به نحو مطلوب انجام شود ۲۰ تا ۳۰ درصد تأثیر خواهد گذاشت؛ نه اینکه همه چیز ما وابسته به آن باشد.

وی یادآور شد: در انجام نشدن برجام هم جز ایجاد مزاحمت ها برای نظام کاری نشده و ما داریم صادرات غیر نفتی و واردات را اداره می کنیم و کشور را اداره کرده ایم. طبعا اگر برجام هم نبود استکبار جهانی ما را از دشمنی معاف نمی کرد و دشمنی را ادامه می داد. لذا اینکه برجام چگونه باید انجام شود بستگی دارد به اینکه سیاست های دیگران چیست. اگر آمریکا آماده باشد که از اشتباهات و خطاهای خود دست بکشد و در مورد ایران جبران مافات کند و تعهدات خودش در مورد حقوق ایران را انجام بدهد، برجام امضا می شود و کار پیش می رود. اگر آمریکا بخواهد به نقض عهدهایش ادامه دهد و اروپا هم به جای اینکه مستقل عمل کردن بخواهد دنباله رو آمریکا باشد، طبعا برجام هم به جایی نمی رسد.

اگر آمریکا رفع تحریم ها را هم انجام بدهد دوست ایران می شود؟!

دبیرکل مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: اگر آمریکا رفع تحریم ها را هم انجام بدهد دوست ایران می شود؟! دست از دشمنی ها بر می دارد؟! موقعی که ما قوی باشیم دشمن ناچار است با ما تفاهم کند پس ما باید در درون قوی شویم و با قدرت عمل کنیم. لازمه با قدرت عمل کردن این است که نظراتمان را یکی کنیم. اگر گروهی به نفع آمریکا صحبت کرد، غلط است؛ اگر یک گروهی تندروی کرد هم غلط است. باید ملت ما با هدایت رهبری و سیاست کلان نظام پیش برود و کسانی هم که انتقاد دارند هیچ اشکالی ندارد نظراتشان را بدهند اما راهکار بدهند.

از دولت رئیسی که یک سال است آمده نمی شود انتظار چهار ساله داشت

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص عملکرد دولت سیزدهم، اظهار داشت: آقای رئیسی یک سال است آمده و هر دولتی که یک سال سر کار است طبعا نمی شود از آن انتظار چهار ساله داشت. بخشی از سال اول صرف معرفی وزرا و نمایندگان و این قضایا است. سیاست دولت آقای رئیسی این است که بتواند مسائل اقتصادی را اداره کند و طبعا برای اداره اقتصاد نمی شود کشور را به دلار و ارز وابسته کرد. از نگاه مؤتلفه اسلامی بزرگترین خدمت این است که رابطه قدرت پول ملی را از ارز قطع کنیم و این کار کاملا قابل اجرا است.

بادامچیان با تأکید بر اینکه عملکرد دولت سیزدهم را در حد سال اول موفق می داند، تصریح کرد: دولت سیزدهم در بخش هایی مثل کرونا و سیاست خارجی موفق بوده و تندروی هم نکرده و حتی با عربستان رفتار معقولی انجام می دهد؛ در بحث وزارت نیرو هم علی رغم خشکسالی توانسته اند مدیریت کنند. اما من خودم در رابطه با مسأله اقتصاد و معیشت اولین نامه را به آقای رئیسی نوشتم که اینها نمی توانند اداره کنند. در بخش زیربنایی توانسته ولی در معیشت نتوانسته است. دو وزیر کار، که البته استعفا داد، و صمت توانایی این کار را ندارند. بنابر این با همه حمایتی که از دولت داریم معتقدیم باید کسانی را بگذارند که بر اقتصاد ملی و بین المللی مسلط باشند.

تاجزاده؟ هرکس کار خلاف قانون کند بازداشت می شود

وی همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص بازداشت مصطفی تاجزاده، گفت: هرکس کار خلاف قانون کند بازداشت می شود. یک موقع طرف را دعوت می کنند که چرا خلاف کرده اید. هرکس خلاف قانون حرف زد باید قانون در مورد او اجرا شود.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: نظام اسلامی سرکوبگر نیست و میدان ده است و چون به اتکای مردم سالاری دینی است، نمی گوید بنی صدر رئیس جمهور نشود؛ می گذارد رئیس جمهور شود تا مردم متوجه اعمال او شوند و بعد هم هیچ برخوردی با افرادی که دور او جمع شده بودند، نشد. ما شکنجه های شاه را کشیدیم برای اینکه در این کشور آزادی باشد.

این مجلس هم مثل بقیه مجلس ها است

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص انتقادات برخی نمایندگان مجلس به دولت نیز گفت: این مجلس هم مثل بقیه مجلس ها است. مجلس در ایران با دولت ها جنگ نمی کند چون سه قوه باید کشور را اداره کنند. اگر مجلس با دولت اظهار نارضایتی می کند در موارد خاص است وگرنه دولت را استیضاح می کرد. مجلس خودش را در نظام می داند و مخالفت ها و نارضایتی هایش را می گوید. بالأخره یک نفر باید حرف مردم را بزند. هیچ وقت مجلس ما وکیل الدوله نبوده، وکیل ملت هستند اما با دولت مدارا می کنند.

برای واکسن با پشتیبانی ظریف به رییس جمهور چین نامه نوشتم و آنها هم محبت کردند
بادامچیان با تأکید بر اینکه بعد از انقلاب ۲۸ سال دولت دست اصلاح طلبان بوده است، اظهار داشت: اینکه به این اقتدار رسیده ایم برای همه، از بازرگان تا رئیسی است. مؤتلفه یک حزب مستقل از دولت ها است. در جریان واکسن به رئیس جمهور چین نامه نوشتم و آنها هم محبت کردند. هنگامی که آن نامه را نوشتم، با پشتیبانی دکتر ظریف و دکتر نمکی بود و آنها روی نامه من نامه نوشتند. هر دولتی سر کار آمده از این روابط مؤتلفه استفاده کرده ولی ما در سیاست ها دخالت نمی کنیم و در امتداد سیاست خارجی نظام هستیم.

میرسلیم شجاعت بیان دارد و خیلی مقید به هزینه نیست

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص انتقادات میرسلیم به قالیباف نیز گفت: آقای میرسلیم شجاعت بیان دارد و خیلی مقید به هزینه نیست. او هم نماینده دوم تهران است و به وظیفه اش عمل می کند؛ نمی شود نماینده را از انجام وظیفه منع کرد. آقای میرسلیم انسان پاکی است و این نقطه افتخار ما است که اگر بچه ما را هم بگیرند دخالت نمی کنیم و می گوییم قانون کار خودش را کند. چنین مصیبتی خیلی رنج دارد و آدم باید تسلی بدهد.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • ناشناس
    0

    امیدوارم که همه موتلفه ای ها زودتر بروند نزد عسگراولادی

    نظرات شما -
    • سید احسان
      0

      میرسلیم با تعریف پروژه ساخت موتور ملی میلیونها دلار بودجه کشور را با هم تیمی های خودش در کشورهای اروپایی خرج کرد و نهایتا یک موتور طراحی خارجی با قطعات وارداتی را به صنایع خودروسازی تحمیل کرد

  • ناشناس
    1

    متحجر ترین واشغالترین ودزدترین حزب

  • خون جیگر
    3

    ما مردم هر چه می کشیم از دست این خشگل مغزهاست لعنت و نفرین خدا بر اینها مخصوصا نواب صفوی ...

    نظرات شما -
    • قاسم
      4

      گند جیگر
      لعنت بر آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و سخنگوهای داخلی آنها

  • ناشناس
    0

    حرف‌های بی اساس

  • رضا
    1

    مملکت ارث‌ پدرت نیست اینقدر ژست نگیر چون هیچی نیستی رانت خوار

  • ناشناس
    1

    بازاریان بی سوادی که هم درخصوص دین شناسی مشکل دارند، هم درخصوص جامعه شناسی، آنچه نزد آنها نهادینه شده سود و ثروت است،

  • ناشناس
    0

    قیافه ش بیشتر به پاکستانی میخوره تا ایرانی

  • ناشناس
    2

    اسم حزب اومد یادی از عسکر اولادی دزد بکنیم.لعنت بر عسکر اولادی کثیف .

  • ناشناس
    0

    ادمی که عرضه تربیت بچش رو نداره و توان مدیریت منزلش رو نداره کع بچش با ضد انقلاب رو هم نریزه به درد نمایندگی که هیچ به درد سبزی فروشی هم نمیخوره

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      1

      دستگیری بچه اینها با مردم فرق داره بچه های اینها بعد از دستگیری اول میرن هتل 5 ستاره بعد هم کانادا و اروپا و آمریکا این یکیها هم از باباجونشون مهاجرت میخواستند به این روش انجامش میدن

  • ناشناس
    1

    حزب موتلفه حزبی در راستای ائتلاف جماعتی کاسب سرمایه دار با ظاهری موجه و جیب هایی گشاد . حتی فرزندانشان هم باید در مدارسی به دور از عوام الناس تحصیل کنند . به قولی اینها را میتوان نجیب زادگان ایرانی کپی نجیب زادگان و اشراف اروپایی برشمرد .

  • سمی
    0

    پسر تاج زاده رو گرفتن تا پسر میرسلیم رو پوشش بدهند

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      2

      چرا خود میرسلیم رو نمیگیرند که سردسته مافیای خودرو و چیزهای دیگه است؟! نه عزیز من اینها همه نمایشه برای فریب مردم

  • ناشناس
    1

    حزب جنایتکاران تاریخ،که با پر کردن جیب اخوندها آنها را بر مردم ایران سوار کرده است، بازار و مسجد را در تصرف خود گرفته اید،ولی خوب رویتان سیاه شده است دیگه جایگاهی در بین مردم ندارید.افایان پسته فروش،فرش فروش و ....

    نظرات شما -
    • حسن
      1

      چند وقت پیش هم که با سفیر چین ملاقات داشتند و معلوم نبود چه خوابی برای صنعت ایران دیده بودند
      به واقع کثیف ترین و خائن ترین حزب به مردم که میتواند وجود داشته باشد همین به اصطلاح حزب است

  • ایرانی
    1

    جناب بادامچیان تا چه حد خالی بندی؟!!! پدر جان، پسر جناب میرسلیم با سازمان مجاهدین خلق ارتباط داشته که جرمش هم کاملا امنیتی و سطح بالاست و هر کس دیگه ای بود احتمال زیاد اعدام میشد ولی ایشان الان در کنار پدر مبارزشان در خانه هستند بعد میگی میرسلیم پاکه و دخالتی در قضیه پسرش نکرده؟!!!!! خدا وکیلی مردمو گوش مخملی فرض کردی؟!!!!!!

  • ناشناس
    0

    ملت ایران دچار خودفریبی شده، البته حکومتی متظاهر مذهبی هم بی ناثیر در این جهالت نیست، انگاری داستان قوم لوط تکرار میشود به اشکال مختلف عذاب!
    دختران مفتکار با تخصیل دانشگاه با پسران فقیر فاقد تخصیلات ازدواج نمیکنند یا زود طلاق میگیرند، کاهش رشد جمعیت و افزایش فساد هیانت زناشویی، پسرها بیکار و هرزه و دختران مفتکار پیردختر مفتکار در حرامسرای سرمایه دارها، عاقبت ملتی اسلام و جمهوری در اسم دازد و شرق دوست و غرب ستیز

  • اميد
    0

    چقدر در تفكر هستند ،،،،،كه چه كساني را تربيت كرده اند ،وتحويل جامعه اسلامي داده اند

  • عبدالله
    0

    خب اگر مشکلات اقتصادی ۲۰ درصدش مربوط به برجام است و ۸۰ درصدش به مدیریت کشور ، چرا در یک سالی که مدیریت وهمه ارکان قدرت در اختیار شما تمامیت خواهان افتاده قیمت کالا و خدمات و مسکن و خودرو و... از ۲ تا ۱۰ برابر گران تر شده است ؟ معنی مدیریت شما این است که یک لیتر روغن مایع یک شبه از ۱۵ هزار تومان به ۱۰۰ هزارتومان برسد !؟ اقای بادامچیان فکر نمی کنید که گفتار درمانی پوچ چاره درد مستمندان ودرماندگان و فقرای این کشور نیست ؟ فکر نمی کنید به قول حسین شریعتمداری شما پیران فرتوت واز خود متشکر باید بازنشسته شوید و سیاست را به نخبگان جوان امروزی واگذار کنید ؟ یک بار برای همیشه بفهمید که علت العلل همه بدبختی ها و ناکارامدی ها و تورم و گرانی و سیاه روزی ایرانیان خود شماها هستید که با وجود سن وسال بیش از ۸۰ سال حاضر نیستید از مرکب قدرت پیاده شوید وعلت این تفکر شوم شما هم این است که تصور می کنید این انقلاب به شما هزار فامیل اصولگرا به ارث رسیده است و لذا جز خودتان واقا زاده هایتان هیچکس را به دایره قدرت وارد نمی کنید و چون استالین ومتش استالینی هر مخالف و منتقدی را چون تاج زاده فقط به صرف انتقاد به بند و زندان و حصر وممنوع القلمی و وممنوع الکلامی و وممنوع السفری وممنوع الوجودی و ... دهها تحقیر دیگر می کشانید . فکر می کنید تا کی می توانید به این روش های غلط حکمرانی را ادامه دهید ؟

  • سجادی
    0

    اقای میرسلیم دست پاک است !؟ او علاوه بر نمایندگی عضو هیئت مدیره بیش از ۱۰ شرکت صنعتی است و سرپرست فدراسیون و.... است . به یاد حرف مرحوم کافی افتادم که گفت زنی برهنه از خانه شوهر به قهر بیرون زد ، شوهرش در کوچه به دنبالش رفت و به او گفت بر گرد ، زن پاسخش را داد و گفت زن نجیب به درد تو نمی خورد ، مرحوم کافی گفت خدایا این که نجیبشه نانجیبش چگونه است !

  • ناشناس
    0

    این کلان سرمایه داران بازار موتلفه عاملی از بیچارگی امروز ایران هستند.

  • فرداد
    0

    ان روزی که برخلاف عرف و شعارهای پر طمطراق نه شرقی ونه غربی ، حزب موتلفه در سه دهه قبل به سرزمین کشور برادر ، سرزمین مائه تسه دون ، چین بزرگ سفر کردند و مدارس حزب موتلفه را ایجاد کردند کمتر کسی فکر می کرد که عاقبت رسما برده چینی ها و پیاده نظام روس ها در سوریه شویم و ملتی را با تاربخ هفت هزار ساله چنین به فلاکت وسر در گریبان و سطل زباله بکشانیم !؟ و تلخ تر ان که خود را فاتحان تاریخ و ناجیان ملت و کشور جلوه دهیم !!!!!!!!!!!!!!
    علی برکت الله .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها