جلیلی و یاران هم مشغول کارند / رویارویی اصولگرایان بر سر برجام در راهروهای بهارستان

برجام را می‌توان به نقطه کانونی بسیاری از تنازعات در جبهه اصولگرایی قلمداد کرد.

جلیلی و یاران هم مشغول کارند / رویارویی اصولگرایان بر سر برجام در راهروهای بهارستان

در شرایطی که دولت اصولگرای سیزدهم، پروسه پیشبرد مذاکرات را در دست گرفته، این تصور وجود داشت که چهره‌های سیاسی نزدیک به این جریان، حداقل این‌بار اغلب حامی مذاکرات باشند، این در حالی است که نه تنها یک چنین هماهنگی میان اصولگرایان وجود ندارد، بلکه برجام را می‌توان به نقطه کانونی بسیاری از تنازعات در جبهه اصولگرایی قلمداد کرد.

در این میان طیف‌های نزدیک به جبهه پایداری در زمره مخالفان جدی احیای برجام قرار دارند. پایگاه رسانه‌ای این طیف در صدا و سیما، طی روزهای اخیر تلاش برای تولید برنامه‌های انتقادی از برجام را در دستور کار قرار داده است. محتوای این برنامه‌ها کار را به جایی کشانده که در برخی برنامه‌های شبکه افق از ضرورت استیضاح وزیر خارجه به دلیل احیای برجام سخن گفته می‌شود.

این تلاش‌ها با توجه به حضور وحید جلیلی (برادر سعید جلیلی) در سمت قائم مقام صدا و سیما چندان هم عجیب به نظر نمی‌رسد. رویارویی میان اصولگرایان بر سر برجام در راهروهای بهارستان حسابی سر و صدا به پا کرده است.

از یک طرف نمایندگان مخالف برجام از جمله سید محمود نبویان، کریمی قدوسی، نصراله پژمانفر و... همچنان بر طبل بی‌اثر بودن برجام می‌کوبند و از سوی دیگر طیف‌های معتدل‌تر اصولگرایان تلاش می‌کنند به جای نفی کامل برجام، مدل تفاهم برجامی سال ۲۰۲۲ را متفاوت با تفاهم ۲۰۱۵ نشان دهند.

فشارهای برآمده از این انتقادات نسبت به شخص وزیر امور خارجه کار را به جایی رسانده که امیرعبداللهیان قبل از نهایی شدن برجام، اعلام می‌کند: « متن توافق شده بدون تردید مشکلاتی را خواهد داشت؛ مشکلاتی که بدون تردید ناشی از نفس مذاکره دو طرف با مطالبات متفاوت و در برخی موارد متناقض است.»

منبع: اعتماد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • ناشناس
    1

    هرر چه به نفع مردم باشه انجام بدید این خشک معزها جز خراب کردن چیزی بلد نیستند پیش به سوی آینده بهتر انشالله

  • ناشناس
    1

    ایران رو در طول چهل و سه سال با سیاستهای خارجی غلط نابود کردید!چه موقع دست از سیاستهای طالبانی خواهید برداشت ؟علاوه بر این عدم شفافیت دستگاههای داخلی که عامل اصلی فساد اقتصادی هستند اگر این دو حل شود بسیاری از مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.

  • میترا
    1

    عدم مذاکره مستقیم با آمریکا اشتباه استراتژیک هست . اگر هدف کسب منافع ملی باشد ، چه دلیلی دارد که مستقیما با امریکا مذاکره نکنیم ؟
    قطعا با مذاکره و حرف زدن بسیاری از سوتفاهمات برطرف خواهد شد .
    در مذاکرات قرار نیست ایران به امریکا اعتماد کند ، بلکه در مذاکرات مستقیم با امریکا ، ایران باید دنبال منافع ملی باشد توام با اصول سیاسی و دیپلماسی ماهرانه !
    سالهاست که روزگار مردم را با الدنگ های سیاسی ورشکسته ای چون جلیلی و ولایتی و ...سیاه کردین

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      در دوره قبل مذاکره با آمریکا راهم دیدیم

  • 🐜
    0

    یا خدا کمک کن جلیلی اگردخالت کند توافقی درکارنیست عین روزمعلومه کی اجازه دخالت ب جلیلی روداده بنظر بنده مذاکره ای درکارنیست

  • عجبا از ترسوها منافق
    1

    چرا از برقراری مجدد روابط برادرانه و دوستان و اعزام سفرا ترکیه و اسرائیل خبر منتشر نمی کنید، لباس شخصی ها و دانشجویان بسیجی کجا رفتند امامان جمعه چرا خاموش اند شنبه امت حزب الله چرا به سفارت ترکیه حمله نمیکند ، چی شد شعار هیهات منا الذله و حسین حسین شعار ما عوام فریبی و شعار مفت و توخالی است ، عجبا واقعا عجبا

  • Omid
    0

    این جلیلی چی میخواد از جون مردم ؟

  • رضا
    0

    اینها شرمنده زن و بچه نشده اند پس تا میتوانند زر میزنند.

  • ناشناس
    0

    دو تیتر بالاتر بخونید خیلی از خانواده ها قدرت خرید میوه هم ندارن خیلی از خانواده ها روا ردن به خوردن ضایعات میوه آقایون مسول نمیدونم جلیلی یا هر خر دیگری که حاصر به مذاکره نیستی بخدا قسم تو دلسوز مردم نیستی رصای خدا هم نیستی تو وامثال تو عقده ای های کوته مغز ونفرت انگیز هستید من خودم باغ انواع میوه ها دارم خیلی کم از بازار میوه خرید میکنم اما دیگه آن طعم قدیمی هم نداره نه آن قدر دارم که بتونم به همه میوه مجانی بدم ونه هم دیگه برام میوه خوردن لذتی داره از آه وناله این ملت بدبخت بترسید بی شرفان

  • فریاد
    0

    همه اینها میلیاردر هستند

  • ناشناس
    0

    آقای جلیلی اگر کمک نمی کنی حداقل چوب لای چرخ نگذار

  • ناشناس
    0

    خوب جلیلی تو که نه حرف زدن انگلیسی بلدی نه راه رفتن خوب ایت تز دادنت چیه . نظام هم مشتی خل و چل دور خودش جمع کرده میخواد با امریکای بزرگ بجنگد . خوب تو چی کاره هستی از ترامپ میگم جلیلی بیاد بخورتت.

  • ناشناس
    0

    بهم هم مد اند صلح خوب است پس مخالفت برای چیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها