مذاکرات اخیر ، همان برجام ظریف است؟

حامیان دولت روحانی ۲ سناریو برای مذاکرات وین در نظر گرفتند اول اینکه «اگر توافق نشد، بگویند از نابلدی تیم مذاکراتی دولت است دوم اینکه‌ اگر توافق شد، این توافق همان توافق ظریف- روحانی است که احیا شد.

مذاکرات اخیر ، همان برجام ظریف است؟

حامیان دولت روحانی ۲ سناریو برای مذاکرات وین در نظر گرفتند اول اینکه «اگر توافق نشد، بگویند از نابلدی تیم مذاکراتی دولت است. در انتهای این سناریو تهران مقصر است.» دوم اینکه‌ «اگر توافق شد، این توافق همان توافق ظریف- روحانی است که احیا شد و همزمان بگوید که بالاخره دولت انقلابی هم فهمید که باید مذاکره کند و...»

این جریان با وجود آنکه تمایلی ندارد برند «ما بلدیم توافق کنیم» از دستش خارج شود، نمی‌تواند ناراحتی خود را بروز دهد و لاجرم باید از امکان توافق ابراز خوشحالی کند. پس ناچار است بگوید این چیزی که توافق شد همان توافق قبلی است و هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده است.

خط هماهنگ روزنامه‌های زنجیره‌ای درحالی‌است که هنوز اتفاقی نیفتاده و صرفاً تهران جواب نهایی را فرستاده است. تا همین جا نیز ایران برخلاف نظر اتحادیه اروپا عمل کرده است. ضلع اروپایی مذاکرات به صورت چکشی از ایران خواسته بود که جواب خود را به صورت بله یا نه ارسال کند: یا قبول کن یا رد کن. امّا ایران مسیر سوم را باز کرد و نظر خود را اعلام به سمع طرف غربی رساند.

منبع: کیهان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • مهردادی
    1

    عجب از خود متشکرهایی !!! اولا شما تمامیت خواهان خود برتر بین ، قرار بود که برجام را پس از خروج ترامپ از ان اتش بزنید پس این جلسات برای چیست ؟ ثانیا الان بیش از یک سال است که وارد مذاکرت برجامی شده اید ولی حتی یک بار هم از روند و نتایج کارتان به ملت خودتان اطلاع رسانی نکردید و مردم هم شرطی شده و فقط به دهان رفیق اولیانوف نگاه می کنند تا اطلاعاتی کسب کنند !؟ ثالثا همین عدم اطلاع رسانی موید این است که به توافقی ضعیف تر از توافق ظریف راضی شده اید به همین خاطر خجالت می کشید مفاد مذاکرات را برای مردم تشریح کنید !؟
    افتاب امد دلیل افتااب !

    نظرات شما -
    • کلاغ پر
      0

      ملت محرم هست فقط در جنگ تظاهرات و....

  • ناشناس
    0

    تیم مذاکره کننده هسته ای دولت سیزدهم اگر بتواند هر دو بند یا هر کدام از این دو بند: ۱- اعطاء تضمین کتبی عدم خروج یا نقض برجام از سوی هر یک از طرفهای برجامی ایران و در غیر اینصورت پرداخت خسارت ۲- مختومه شدن پرونده PMD در آژانس بین المللی انرژی اتمی را در متن توافق جدید احیای برجام بگنجاند می توان ادعا کرد توافق جدید متفاوت از برجام باصطلاح آقای دکتر ظریف است.

  • ناشناس
    1

    ضربه ای که کیهان و شریعتمداری با ایجاد دو قطبی سازی واختلاف افکنی بین مردم ومسئولین ایجاد کرده واتحاد و اعتماد ملت را خدشه دار کرده این کار از عهده سر سخت ترین دشمنان این کشور هم بر نیامده است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      این شریعتمداری به کجاها وصله که هرکاری دلش میخواد می‌کنه خدا لعنتش کنه

  • ناشناس
    2

    خدا لعنت کند باعث و بانی فقر و بدبختی مردم را

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خدالعنت کندیانه فرقی بحال مانمیکند.خانه ازپایبست ویران است.تاسکوت وبیتفاوتی ماباشداین سیه روزی روبصعودپابرجاست

    • مهدی
      0

      اینا نسبت به لعنت و نفرین واکسینه شدن.. فعلا ما مورد لعن و نفرین قرار گرفتیم


  • مش جمعه
    0

    باید متن های نوشته شده توافق در دو سال پایانی دولت روحانی و متن توافق فعلی را با هم تطبیق داد،چنانچه متن و دست آوردها، یکی بود .اگر هم شده از فروش منازل د‌لواپسان و مصباحیون و اصولگراها خسارت وارده به ملت و اقتصاد را باید گرفت. اگر هم دولت شش کلاسه رئیسی، نسبت به دولت روحانی، دست آوردهای مفیدتر و بهتری را بدست آورده اند،روحانی و ظریف را محاکمه کنید.آنهم بدست قاضی صلواتی. ای ملت بزرگوار ایران،تصمیم در خصوص برجام فقط از طریق شورای عالی امنیت ملی و رهبری هست.دولت امربری بیش نیست.مجلس هم کاره ای نیست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      درود بر شرفت مش جمعه. ولی مقامات عالی پشت صحنه قایم شده اند و دولت را سبیل و محافظ خود کرده اند تا مثل همیشه از زمین و زمان طلبکار باشن و هی مدعی. رییس جمهوری بایستی در رهبری ادغام شود و همه به فرمان رهبر کار را پیش ببرند و رهبری هم به طبع مثل تمام دنیا باید پاسخگو باشد.

    • 🐜
      0

      کاملاصیح است صیح است صیح

  • ناشناس
    0

    ایکاش شریعتمداری قبل از انکه تشت رسواییش به زمین بخورد نمیرد .

  • رضا
    0

    مشکل مملکت بیکفایتی مسئولان هست فقط همین

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      وقتیکه از بی‌کفایتی سخن به میان می‌آید . بالاترین مقام را نمیتوان مستثنی نمود .

    • بناشناس ۱۴:۴۹
      0

      اوهم مسولیت هیچ چیزراقبول نمیکند

  • کیان
    0

    از توافق دکتر ظریف به مراتب ضعیف تر هست و با چند بند دل خوشکنونگی سر کنی رد شیره مشتن و یکی از بندهای مضحک بند پای بند کردن و ضمانت از آمریکا به توافق هست وقتی طرف مقابل هیچ توافقی را فراتر از برجام رو نپذیرفته شما چطور حرف از بند پایبندی و ضمانت گرفتید برجام دزدها چون خزانه به پیسی خورده دارن با شیرجه میرن برای توافق فقط اسمش در دوره قبل تابوت و جنازه متعفن بود حالا شده الهه نور و امید و اقتدار عبدولو و تیمش

    نظرات شما -
    • ایرانی
      2

      اینتوری که تو میگی نیست. الان نه ایران ونه آمریکا تمایلی به برجام ندارند این وسط اروپاست که به برجام از ایران محتاج تره. جنگل‌های سوخته یعنی سرمای شدید تر یخبندان بدون برف واین برای اروپا که دانشمندانش تخمین می‌زنند سرمای بسیار بدی در انتظارشونه. اصلا فکر میکنی چرااروپا شرایط ایرانو پذیرفت ومثل قبل دنبال ایراد نگشت؟

  • ایرانی
    2

    این حرفهای چرت وپرت را بگذارید کنار. اوباما با برجام کاغذی ودرعین حال سرکاری وبدون عمل داشت باپنبه سرمیبرید. ترامپ آمد دید که حالا بهانه ای برای ایران‌هراسی وفروش اسلحه به اعراب که خود از سهامداران بزرگ آنست نمانده از برجام خارج شدوشمشیر رو ازروکشید. حالا مانده اروپا که زمستان سرد وتاریکشو میخاد با انرژی ایران ملایم کنه اروپا فقط به فکر خودشه واصلا کسی خیال نکنه دلش برای ایران میسوزه یا میخواد خودی نشون بده. آمریکا هم تا دقیقه نود یعنی فصل سرما این پا واون پا میکنه تا شاید راهی جز انرژی ایران پیدا کنه که اگر نشد اونوقت مجبوره برای حفظ متحدان اروپاییش مسیر ایران گیت رو انتخاب کنه. بنابراین توافقی فعلا صورت نخواهد گرفت تا زمان مناسب اون که اول سرما باشه تا مثل بمب ساعتی قیمت انرژی رو پایین بیاره.

    نظرات شما -
    • به ایرانی بسیجی
      0

      ایرانی خودت ایرانی نیستی بسیجی هستی

  • ناشناس
    1

    نمی دانم چقدر وقاحت می طلبت دولتی هشت سال سرکار باشد سنگی رو سنگی قرار ندهد که هیچ کشور هشتاد سال عقب بیاره باز طلبکارانه و وقیحانه پرو بازی در بیاره از قدیم گفتن دزد نگرفته پادشاه است

  • 🐜
    0

    اگرمذاکرات همان ظریفه ب بن بست ختم میشه

  • ناشناس
    0

    رایزنی‌های دیپلماتیک نخست‌ وزیر اسرائیل برای اعلام شکست مذاکرات هسته‌ای ایران / برجام توسط شریعتمداریها مرد و از بین رفت /

  • امیر
    0

    کسی باید وارد سیاست بشه ک سواد کافی داشته باشه

  • ناشناس
    0

    ایران در طول تاریخ شاهراه حیاتی سیاست-اقتصاد-فرهنگ-تمدن جهانی بود، همیشه قدرتها و ظالمان قدرت طلب قصد تسلط یا نابودی این شاهرگ داشتند، بالاخره بعد کلی تجاوز و کشتار و تجزیه طی 2500 سال اخیر، تیر خلاص را با توطئه چهل سال پیش 1357 وارد کردند، تحریم حداکثر آخرین ترکشهای آن تیر زهرآلود ضد ایرانی بود.
    ترکیبی از حماقت وطن دوستان ایرانی تا خیانت داخلی و نفوذیهای اجنبی که حتی باز بان فارسشی و تظاهر به تشیع یا زرتشی گری، در حکومتهای قبل و اخیر نفوذ کردند، از معاهدات ننگین ضد ملی نفت تا پاریس، اتفقا برجام یک فرصت بود که اندکی چند سال آرامش به تراژدی استرس روانی و مادی ملت بدهد، اما ترامپ به نمایندیگ دشمنان اجنبی و همکاران داخلی نگذاشت حتی ده سال این ملت روی آرامش به بنند، خیانت و ابلهان فریب خورده همکار خائنان تمام تلاششان میکنند که ایارن همچنان در تحریم و جنگ و تنش باشد تا هرگز نسلی متعالی در این کشور نماندف ایران فقیر در تحریم و فساد نهادهای و اقتصادی ورانت و مافیا، این هدف دشمنان داخلی و خارجی است!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها