همه کارهای این دولت خوب است؛کارهای آن دولت بد بود

دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی در دولت سابق در حالی درباره شرایط اقتصادی اظهار نگرانی می‌کند که دو بار حضور و مشورت وی در دولت‌های روحانی و هاشمی، به بدترین فجایع اقتصادی و رکوردهای تورمی دامن زد.

همه کارهای این دولت خوب است؛کارهای آن دولت بد بود

مسعود نیلی در دوره‌های مختلف مسئولیت‌های مهمی در دولت‌های مرحوم هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی و حسن روحانی داشته است و همواره در بزنگاه‌های تاریخی مسئولیت خود را رها کرده است.
به گزارش روزنامه ایران، وی اخیراً در گفت‌وگویی اعلام کرده که زندگی برای مردم بسیار سخت‌تر خواهد شد و اقتصاد ایران در برابر شوک‌های وارده بی‌دفاع است.
در شرایطی مسعود نیلی از تورم مزمن و رشد نقدینگی بالای بلندمدت در کشور صحبت می‌کند که خود یکی از مدیران اقتصادی بوده است. وی پنج سال در یکی از حساس‌ترین پست‌های اقتصادی دولت تکیه زده بود و به‌دلیل نفوذ زیادی که در دولت داشت، توانست ایده‌های اقتصادی خود را اجرایی کند، اما همان‌گونه که بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند به محض تغییر شرایط بیرونی و تصمیمی که در خارج از مرزهای اقتصاد ایران گرفته شد، شرایط درونی اقتصاد ایران نیز به هم ریخت و بر همین اساس نیلی استعفا داد.
در واقع بخش عمده شرایطی که اقتصاد ایران دچار آن شده زاییده تفکرات و اقدامات اشتباهی است که در زمان مسئولیت مسعود نیلی در کسوت یک مشاور ارشد اقتصادی اتخاذ شده است. بنابراین وی باید بدون فرافکنی و فرار به جلو مسئولیت و نقش خود را در این شرایط بپذیرد و به آن اقرار کند. اینکه تا چه حد سیاست‌های اشتباه دولت قبل در رشد نقدینگی و کسری بودجه و درنتیجه تورم مزمن و بالا نقش داشته است.
در مقابل باید گفت تمام آمار و گزارش‌های رسمی از مراجع رسمی نشان می‌دهد که اقدامات بسیار ارزشمند و بزرگی در جهت بهبود ریشه‌ای اقتصاد ایران انجام شده است و نویدبخش آینده‌ای به مراتب بهتر از سال‌های قبل است.
بر اساس گزارش بانک مرکزی رشد نقدینگی به‌عنوان مهم‌ترین عامل تأثیرگذار بر شاخص تورم و متغیری که مسعود نیلی روی آن تأکید ویژه‌ای دارد، پس از 9 سال در فروردین ماه امسال منفی شد. از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم و بخصوص در فصل بهار امسال نیز متغیرهای پولی اقتصاد ایران مسیر خود را تغییر داده است.
آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که نرخ رشد نقدینگی در فروردین ماه امسال علاوه براینکه پس از 9 سال دوباره منفی شده، به کمترین سطح در ۱۶ ماه اخیر نیز رسیده است.
نتیجه اقدامات دولت جدید، کاهش سرعت رشد نقدینگی تا اردیبهشت ماه سال‌جاری بوده و انتظار می‌رود این روند تا پایان سال نیز تداوم داشته باشد. اتفاقی که باعث می‌شود در ماه‌های پیش رو با وجود اجرای سیاست مردمی‌سازی یارانه‌ها و رشد نرخ تورم در خرداد، به‌صورت پلکانی شاخص تورم رو به کاهش گذارد و نتایج مثبت آن درکنار اقتصاد ملی برای مردم نیز نمایان شود.

 

منبع: کیهان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • ناشناس
    20

    این دولت اقتصاددانان کارکشته دارد

    نظرات شما -
    • 1

      خیلی هم کار کشته اند همشون

    • ناشناس
      1

      روحانی محاکمه نشد رییسی بدتر از او هم محاکمه نمی شود

    • 0

      بی تردید!این همه کاررا انها کشته اند و می کشند. البته در کشتن کار نباید از حق گذشت که دولتهای محمود معجزه و حسن کلید هم نقش پررنگی داشتند.مسابقه اقتصاد اسلام ناب علوی محمدی حاکم در دولتهای مختلف دو دهه اخیرعمدتا در همین زمینه کشتن کار و راحت کردن جوانان از رنج کار و دعوتشان به ازدواج و تولید مثل بیکاری و عواقب بهشت افرین اجتماعی ان است!

  • دولت
    4

    این دولت چون انتصابی است .خدا بر سر مردم نازل کرده است

    نظرات شما -
    • as08654
      14

      از کجا فهمیدی انتصابیه نابغه؟

    • رفسنجانی
      12

      خبر فوری تیتر های مسخره جناحی نزن
      همون حسن روحانی ۸ سال میگفت مقصر دولت قبله شما لازم نکرده به بقیه در اخلاق بدید
      بگم بودجه از کجا میگیرید؟

  • ناشناس
    2

    این شخص مامور صندوق بی المللی پول هست و کارش هم زمین زدن کشور هست با مشاوره دادن هایش

  • ایرانی آباد و آزاد
    1

    این نظام و دولت و مجلس منصوبش واقعا در این یک سال گند زدند به اعتبار کشور و زندگی مردم !!! لعنت بر شما

  • ناشناس
    0

    این دولت امام زمان است آن دولت شیطان

    نظام های توتالیتر ،مطالعه بفرمایید .

  • ...
    1

    حرفهای شما دیگر پشیزی ارزش ندارد ، مردم هوشیارند. انشاله بزودی دوره ظلم شما بسر می اید.

  • ناشناس
    1

    ان چیز که عیان است چه حاجت به بیان است .وضعیت اقتصادی چیزی نیست که امثال توی گیهان تو بوق کنید بلکه همینی است که هرروز وشب مردم دارند حسش میکنند. ودر ثانی امار بانک مرکزیتونا کی میده مگه غیر از یه مشت بیسواد سر همه امور گذاشتید خب حتما بلد نیستند امار در بیارن از همین رویست که اینده وحال را گل وبلبل میبینند .

  • ناشناس
    1


    همه کارهای این دولت تاکنون متاسفانه مانند دولت حسن روحانی بد بوده است

    نظرات شما -
    • ایرانی آباد و آزاد
      1

      با این فرق که این دولت منصوب و مورد حمایت نظام است و به قول خودشان یکدست و ذوب در ولایت!!!! و دولت روحانی نه تنها پشتیبانی نظام را نداشت بلکه کار شکنی تندروها و کاسبان تحریم و بک دولت در سایه هم پشت پرده برای ضایع و خنثی کردن کارهاش هم داشت !!!!
      این ملت با این روش و سیاست های به گل نشسته دیگر روی سعادت و خوشبختی و یک زندگی بی دغدغه و آرام و همراه با رفاه را هرگز نخواهد دید متاسفانه !!!

  • ناشناس
    0

    واقعا

  • ناشناس
    1

    اینجا هر مسئول و دولتی در دوران تصدی خود فقط بدنبال جایگزین کردن افراد و همفکران خودی با نفرات قبلی ست و شکستن کاسه و کوزه بر سر آن دیگران و هیچ سیاست بلندمدتی دنبال نمیشود و فقط در فکر گذراندن دوران مسئولیت و ب نان و نوایی رساندن نیروهای خودی و کارشان شده وصل کردن تکه های پازلی ک هیچکدام بهم ربطی ندارند

  • ایرانی
    1

    ... زرد برادر ...ه!!!!!!

  • ناشناس
    0

    اولا دولتهای پیشین هم در زمان خود ادعای نخبه ترین عنصر انقلاب و مردمی ترین بودن می کردند و به گونه ای سخنسرائی و مداحانشان قلمفرسائی می کردند که چیزی نمانده بود جریان مهاجرت به ایران معکوس شود!ثانیا سالی که خوش است از بهارش پیداست.رئیس کشور چیزی وعده می دهد که بیدرنگ بر عکسش عمل می شود. ثالثا هرروز و در هر شهر نمایش تجمع مردم برا یقدردانی از حکومت و دولت برای بهبود معیشت مردم را شاهد هستیم.حتی گاهی مردم اعتراض می کنند که دیگر این قدر خجالتمان ندهید که از فزونی رفاه می میریم!

  • ناشناس
    1


    روحانی، رئیسی، هر دو عامل اصلی مشکلات مردم و کشور هستند.

  • ناشناس
    0

    به قدری رفاه زیاد شده که نمی دونیم چطور خوشحالی کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها