10 نکته درباره نویسنده کتاب آیات شیطانی

سلمان رشدی را بشناسید/ نویسنده ضداسلامی چگونه به یک «مرد مُرده» تبدیل شد؟

نام سلمان رشدی با حمله اخیر به او دوباره بر سر زبانها افتاده است. اما او کیست؟ برای پاسخ به این پرسش باید به سال 1988 میلادی رفت که وی، پنجمین اثر خود به نام «آیات شیطانی» را با دستمزد 580.000 پوند منتشر کرد. وی در این کتاب مقدسات اسلامی و مسلمانان را به گونه ‌ای اهانت آمیز به تصویر کشید که همین مسئله موجب اعتراضات گسترده مسلمانان شد.

سلمان رشدی را بشناسید/ نویسنده ضداسلامی چگونه به یک «مرد مُرده» تبدیل شد؟

به گزارش خبر فوری، سلمان رشدی، نویسنده کتاب آیات شیطانی دیروز هنگام یک سخنرانی در آمریکا مورد حمله یک جوان قرار گرفت و بعد از جراحات فراوان راهی بیمارستان شد. (درباره حمله به نویسنده مرتد آیات شیطانی بیشتر بخوانید).

رشدی که همواره یک نویسنده جنجال برانگیز بوده در حالی مورد حمله قرار گرفت که سال ها پیش به علت کتاب ضد اسلامی آیات شیطانی مورد غضب و خشم مسلمانان قرار گرفته و مدت ها مجبور بود که در سایه و ترس زندگی کند.

در این گزارش قصد داریم مروری بر 10 نکته مهم زندگی و اثار او داشته باشیم:

1. احمد سلمان رشدی در 19 ژوئن 1947 در بمبئی هند و در یک خانواده مسلمان کشمیری به دنیا آمد. پدرش انیس رشدی، وکیل تحصیل کرده کمبریج و تاجر ثروتمندی بود که زمینه تحصیل پسرش در انگلستان را فراهم کرد.

2. پدر سلمان رشدی به علت علاقه اش به ابن رشد (فیلسوف و طبیعی دان اندلسی) این نام را برای خود و خانواده اش برگزید.

3. سلمان رشدی در بمبئی بزرگ شد و در آنجا تحصیل کرد. سپس از هند به انگلستان رفت تا در مدرسه راگبی وارویک شایر و در کالج کینگز کمبریج تحصیل کند. او در آنجا تاریخ خواند و با مدرک لیسانس فارغ التحصیل شد. رشدی پس از فارغ‌التحصیلی از کمبریج، برای مدت کوتاهی با خانواده‌اش در پاکستان زندگی و سپس برای همیشه به بریتانیا نقل مکان کرد.

4. سلمان رشدی پیش از «آیات شیطانی» چندی کتاب دیگر نوشته است. اولین رمان او «گریموس» نام داشت که موفقیت چندانی به دست نیاورد. اما دومین اثر او یکی از موفق‌ترین آثار او شد. رمان «بچه های نیمه شب» که درباره وضعیت هند بود باعث شد رشدی در مقام نویسنده به موفقیت رسیده و در نتیجه، جایزه بوکر را در سال 1981 به دست آورد.

5. سلمان رشدی در سال 1988 میلادی، پنجمین اثر خود به نام «آیات شیطانی» را به سفارش انتشارات وایکینگ پنگوئن و با دستمزد 580.000 پوند منتشر کرد. وی در این کتاب مقدسات اسلامی و مسلمانان را به گونه ‌ای اهانت آمیز و تمسخر آلود به تصویر کشید که همین مسئله موجب اعتراضات گسترده مسلمانان جهان شد.

6. اعتراضات به کتاب «آیات شیطانی» از همان روزهای نخست انتشار کتاب شروع شد. ابتدا کشور هند و سپس پاکستان، انتشار این کتاب را ممنوع اعلام کردند. با این حال، اعتراضات به سرتاسر دنیا کشیده شد. بسیاری از مسلمانان در کشورهای اروپایی با پلیس درگیر شده و عده ای نیز زخمی و حتی کشته شدند.

7. امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی ایران پس از انتشار کتاب آیات شیطانی و اعتراض مسلمانان، در 25 بهمن سال 1367 حکم ارتداد و در نتیجه اعدام سلمان رشدی را صادر کرد. در این حکم آمده است که مؤلف کتاب آیات شیطانی و همچنین ناشرین آگاه از محتوای آن، محکوم به اعدام هستند. هر مسلمانی در هر نقطه‌ ای آنان را یافت، اعدامشان کند تا دیگر کسی جرأت نکند به مقدسات مسلمین توهین کند. طبق این حکم، هر کسی در این راه کشته شود، شهید است.

8. فتوای صادره از جانب امام خمینی (ره) برای به مجازات سلمان رشدی، باعث شد تا او سالیان درازی را در ترس و نگرانی به سر برده و به زندگی مخفیانه روی آورد و تنها در مناسبت‌های خاص در انظار ظاهر شود. او بعد از این اتفاقات گفته بود، «من یک مرد مرده ام!»

9. کتاب های بعدی سلمان رشدی موفق نبودند. او بعد از آیات شیطانی حداقل 6 رمان نوشت که «کیشوت» مشهور ترین آنها است. با این حال، او در سال 2007 از جانب ملکه انگلستان لقب شوالیه را دریافت کرد.

10. سلمان رشدی در تاریخ 12 اگوست 2022 هنگام سخنرانی در نیویورک مورد حمله با چاقو قرار گرفت. پلیس نیویورک اعلام کرد ضارب نویسنده کتاب آیات شیطانی، «هادی مطر» 24ساله و اهل ایالت نیوجرسی است. طبق اعلام پزشکان احتمالا رشدی یکی از چشمان خود را از دست بدهد، عصب یک بازوی او آسیب دیده و کبدش نیز چاقو خورده‌است.

هرچند عده‌ای حادثه دیروز را مشکوک می‌بینند، اما هرچه هست، بسیاری براین باورند که سلمان رشدی پس از آیات شیطانی در عمل مُرده به‌شمار آمده و اهمیت خود را از دست داد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 77
  • ناشناس
    14

    سلمان رشدی را ول کنید کی به این کثافت بها میده ! به مسئله تاکسی ها و مسافر کشهای وطن برسید که روزی چند خبر در مورد تجاوز و کشتن و دزدین نشنویم .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      18

      من قبل ازاینکه مسلمان باشم یک ایرانیم.
      زبان کشتار در قاموس من جایی ندارد.

    • محسن
      32

      جناب ناشناس ایرانی، که زبان کشتار در قاموس شما جایی ندارد، پس نادرشاه افشار که هندوستان را به خاک وخون کشید و غارت کرد کجایی بود؟؟ ژاپنی بود؟؟ یا آقا محمد خان فیلیپینی بود؟؟

    • 2

      کشورگشایی در این زمانه مفهومی نداره

    • به محسن
      4

      جناب غیرتی
      کشتار ایرانی را توسط اعراب را هم یادت بیار
      نگران کشتار هندی ها توسط نادر شاه هستی!!!!

    • ناشناس
      2

      یک نکته : متاسفانه با مطرح شدن نام سلمان رشدی، با توجه به دنیای عظیم اطلاعات، حتی کسی هم که نخواسته بود این کتاب را بخواند، تمام قسمت های اصلی کتاب در پستها و... برایش ارسال شد .و جوانان در کنار بد رفتاری هاو کوتاهی مسولین کشور چه در زمینه تحصیلات ، اشتغال ، رفاه ، تفریح و... آنها با ولع این مطالب را میخوانند.حالا هی تلویزیون برنامه مناسبتی و عقیدتی پخش کنه و نیروی انتظامی با چوب بذاره دنبال مردم

    • مهسا
      22

      سلمان رشدی رو نمی شناسم و شخصیتش هم ذره‌ای برام اهمیت نداره. ولی اولین بار که چهره این شخص رو دیدم احساس کردم ابلیس مقابل چشمانم ایستاده.. خیلی حس عجیبی بود....

    • ناشناس
      4

      آقا محسن نادرشاه مسلمان بود ایرانی نبود . الآن تو خودت در ایران به دنیا آمده ای اما تفکرات ات عربی است . هر کاری بکنی به اسم ایرانی ها نوشته میشه .

    • 7

      مهسا خانم احساسات تو مال خودته ربطی به دیگران نداره .

    • ناشناس
      5

      به ناشناس ۱۶:۱۳
      اگر احساسات من به خودم مربوطه پس احساسات سلمان رشدی هم به خودش مربوطه....
      چرا شما سنگ او را به سینه می زنید!؟

    • محسن
      0

      آقا من فقط خواستم بگم تعصب و نژاد پرستی نداشته باشیم..الان یک دفعه من شدم عرب؟؟ نادر شد غیر ایرانی؟؟ نژاد پرستی خوب نیست..این که بگویید در قاموس ما ایرانی ها آدم کشی نیست، این نژاد پرستیه..نه.. بنده هم ایرانی ام ..قطعا در تاریخ ما هم جنگ و آدم کشی بوده ..اصلا مگر اگر به شما حمله بشود نمیجنگید؟؟ مگه 8 سال نجنگیدیم؟؟ مگه مقابل افغان ها نجنگیدیم و بیرونشان نکریم..فقط نادر که نبود..سپاهش هم ایرانی نبودند؟؟

    • 5

      احسنت شخص بنده هم یه ایرانیم هرگونه کشتن را نمیپسندم

    • محسن
      5

      مهسا خانوم..با شما هم نظرم

    • حاج طوسی
      0

      مهسا خانم درست میگن 'مشحصه خانم با سوادی هستن'
      مهسا خانم چند سالته؟

    • با ولایت زنده ایم
      0

      هر کسی به فران وپبامبر توهین کنه باید مثل سگ زندگی کنه و بمیره

  • ناشناس
    9

    توهین به مقدسات هیچ دینی پذیرفته نیست،ولی ای کاش به غیر از کشت و کشتار با دلیل و منطق حرف ایشان را رد می کردند،وقتی فکر و اندیشه را با کشتن و خشونت و توهین بخواهی پاسخ دهی،آن فکر از بین نمی رود،بله افراد بیشتری گنجکاو می شوند تا ببینند طرف چه گفته، که طرف وی قادر به پاسخگویی علمی و استدلالی به وی نبوده و وی را تهدید به کشتن کرده اند،مسلمانان هم باید یاد بگیرند به مقدسات ادیان دیگر توهین نکنند و الا روزی فرا خواهد رسید که دیگران هم مقابله به مثل خواهند کرد.الان فرق مسلمان بی نهایت به مقدسات همدیگر توهین می کنند،ای کاش بشر بیدار شود و صرف نظر از دین و ایینش،در کنار هم با صلح و سازش و آرامش بر روی زمین خدا زندگی کنند.بدون توهین تهدید،کشتن،زبان بریدن و ...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      قمه به دست گرفته را نصیحت کارساز نیست اول جان خودرانجات دهیدبعدبه دنبال منطق بگردید

    • 8

      برای پاسخ کریمانه و عاقلانه دادن باید کریم و عاقل بود...اسلام و مسلمان کدام رو دارن که انتظار پاسخ درست دارید...هر جور برید جلو آخرش شمشیر و کشتار کردنه...

    • ناشناس
      18

      لطفاً به ما بگو فکر ایشان /رشدی/ چه بوده تا ما با منطق جواب دهیم . .یک داستان خیالی که به پیامبر وجبرییل و زنان پیامبر و.. نسبت های زشت داده است چه جوابی دارد ?

    • ناشناس
      0

      ما بی شمار حوزه علمیه و شاید بیش از صدها هزار روحانی ملبس به لباس روحانیت وعالم دینی داریم . چرا هیچ کدام از این افراد نتوانستند یا نخواستند از طریق کلام و استدلال دینی فلسفی نوشته های این کتاب را باطل کنند ؟چرا در برابر هر کلام و جمله پاسخگو نبودند ؟

  • ناشناس
    18

    قرار نیست و نبوده که انسان همیشه زنده باشد و این مرتد هم از این قائده مستثنا نیست و حتما خودش هم ان واقعیت را میدانسته ، لطفا در تیتر زدن دقت فرمایید، آنچه که مهم است استفاده کاسبان تحریم از بدنامی ایشان است ، امیدوارم ضارب ایرانی نباشد و یا ی جوری به ایران مرتبط نشود

    نظرات شما -
    • بسیجی
      21

      مرتدد تویی که به حرف صریح قران که مقابله با ظلم است عمل نمیکنی

    • 3

      ای ناشناس راستش را بگو وحتما بگو،کتابش راخوانده ای ونظرمی دهی البته حدس میزنم شما حتی بیشترعربی قرآن می خوانی تا معنی آن مثل است که میگویند«قبل ازقضاوت دیگران کمی با کفشهای او راه بروید»اوحتما کتاب مقدس قرآن راخوانده بوده که درموردش کتاب نوشته ومطرح شده

    • به بسیجی
      2

      جناب بسیجی ساندیس خور

  • ماس موسیر
    5

    درود خدا برتو ای اندیشمند

  • ناشناس
    12

    مغز مسلمانها از هر بمب اتمی خطرناک تره...مغزهای کوچک زنگ زده

  • هفت لنگ بختیاری
    5

    لطفا مسیر صباشهر به آدران را اسفالت کنید

    نظرات شما -
    • 4

      صبا شهر کجاست؟؟؟
      هفت لنگ بختیاری یعنی چه؟؟؟

    • هفت لنگ بختیاری
      4

      صبا شهر جزیی از استان تهران می باشد در فقر مطلق است.هفت لنگ یک قوم اصیل ایرانی است

    • ناشناس
      2

      خیلی ممنون کنجکاو بودم بدانم
      البته از اینترنت سرچ کردم وقتی پاسخی ندیدم .متوجه شدم ،شما از قوم پر افتخاری هستید
      موفق باشید.

  • Ali
    6

    چرا کتاب ایشان باید ممنوع باشد ؟ بنده متاسفانه دسترسی به کتاب ایشان را نداشتم همیشه این سوال برای من هست که اگر ایشان مطلبی علیه دین اسلام عنوان کرده است آیا منطقی در این مورد داشته یا نه ؟ اگر منطقی ندارد پس راحت میتوان با دلیل آنرا رد کرد . اگر دلیل منطقی داشته پس باید پذیرفت
    هراس برخی از خواندن این کتاب توسط مردم از چیست؟!!!
    مطمئنا اگر فقط توهین بوده و هیچ منطقی نداشته براحتی توسط افراد خواننده کتاب تقبیح میشود.

    نظرات شما -
    • 4

      از همون اسمی که رو قرآن گذاشته مشخص نیست؟؟؟

  • ن ن
    15

    آفرین به شجاعتش ..نسل اینجور کثافتا روخدا بکنه....

  • ناشناس
    8

    اگر ریگی در کفشتان نبود همان 40 سال قبل از او دعوت میکردین و با دلیل حرفاشو نقض میکردین تا برا همه دنیا کذب بودن حرفاش ثابت بشه . ولی متاسفانه حرفی برا گفتن نداشتین فقط دستور قتلشو صادر کردین

  • ناشناس
    24

    سلمان رشدی با انتشار کتاب ایات شیطانی به جنگ با خدا برخاسته و رسما به مسلمانان توهین کرد که این خلاف صلح جهانی است . سلمان رشدی همچنان یک فرد طرد شده محسوب میگردد و باید وجودش از صحنه جهان پاک شود چون که او هیچ تفاوتی با داعش ندارد .
    داعش با اسلحه به جنگ با مسلمانان رفت و سلمان رشدی با قلم دروغین و تفکرات وحشیانه به جنگ با مسلمانان رفت .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      مغز های زنگ زده استدلال و برهان و منطق و گفتگو را نمی فهمد ، فقط زبان زور و کشتن را می داند . اینچنین به مغز او تلقین کرده اند که یک کاری را انجام بده تا به بهشت بروی .

    • محسن
      10

      درسته..البته گاهی این احکام ،جنبه بازدارندگی هم داره..نه اینکه لزوما حکم اجرا بشود..مثلا این را میگویند تا دیگه کسی به خودش اجازه ندهد که علیه مقدسات اسلام توهین کند..مثلا ما استادی داشتیم که توی فرانسه درس خونده بود و توی یک کلاس سر جلسه همین ملعون هم نشسته بود( که البته میگفت اون زمان محافظ داشت) البته بنده نمیخوام به مردم توهین کنم ولی گاهی میبینم افراد حتی با یک کلیپ یا خبر عجیب ، مشتاقانه گویی که کشف عجیبی کردند و اون رو برای هم تعریف میکنند و برداشت سطحی از اون دارند..خب این اتفاق میتونه درباره بعضی از خوانندگان این کتاب ( در واقع به گفته خود نویسنده (رمان خیالی)) هم بیفته..به هر حال من که خبر رو شنیدم ناراحت شدم..پیش خودم به ضارب گفتم پسر..تو که زدی..مثل آدم میزدی تمامش میکردی دیگه..اه

    • ناشناس
      9

      اسلحه با طرز فکر فرق داره
      بفهم

    • 8

      محسن جان از شما توقع نداشتم
      من هیچ علاقه ای به سلمان رشدی ندارم، ولی اگه استاد شما تحت تاثیر سلمان رشدی قرار گرفته، شاید ما هم تحت تاثیر خانواده مسلمان شدیم.

      شاید زیر ۱۶ ساله ها نباید همه چیز رو بشنون، چون هیجانی و احساساتی ان، اما یک عاقله مرد باید همه دیدگاه ها رو بشنوه و از روی آگاهی انتخاب کنه

    • 19

      به محسن : بچه جان ساندیس ات را بنوش . به سن و سالت نمی خوره در این موضوعات نظر بدهی . فقط مزدوری ات را بکن وگرنه ساندیس ات قطع میشه .

    • 7

      الآن کتاب این نویسنده در سراسر دنیا دانلود و خوانده می شود . این اتفاق باعث شد این کتاب مجددا آپدیت و رفرش بشود . خیلی از افراد نسل جوان که حتی نام این کتاب را نمی دانستند الآن شروع به تحقیق و بررسی و مرور کتاب می کنند .

    • محسن
      0

      خیلی بامزست..این اولی باری هست که به من میگویند ساندیس خور..معمولا به ما اصلاح طلب ها غربگرا و ... میگویند..بچه جون هم البته خیلی وقته به من نگفتند..آخه یه چند سال دیگه داره 40 سالم میشه..ولی ای کاش هممون توی همون بچگی مونده بودیم..به هر حال من نمیدونم چی گفتم شما اینقدر ناراحت شدید..ولی به نظر من باید همون طور که برای هولوکاست یا توهین به یهودی ها قانون وضع کردند برای توهین به اسلام هم قانون وضع کنند..

    • ناشناس
      9

      کدام خدا؟مگه تو فرستاده خدا هستی؟اصلا چطور ثابت بشه که فلانی نماینده خدا است؟چطور ثابت بشه که فلان کتاب مال خداست؟عقل و خرد یارتان باد

    • 2

      داعشی ها هم در مورد ما همین تفکرات راداشتن و خود را مسلم و ما را رافضی می نامیدن. به خودت بیا

  • منصور
    2

    هربشری درهرزمینه ای میتوان ازادانه انتقادو حتی ناسزا گفت درمورداسلام پیروانش داعش وحسینشریعتمداری و جنتی و رئیسی میشود به زمین زمانناسزاگفت

  • سعید
    8

    نفر بعدی ترامپه که دیگه هوس خرابکاری به کله این احمقهای وحشی نزنه.

  • ناشناس
    1

    چه خدای توانمندی دارید که به تروریستا پناه میبره. خودش ید نداره؟

  • میشو بالا
    2

    کتاب سلمان رشدی را ترجمه کنید در اختیار ملت ایران قرار دهید سپس نقد کنید تا ما هم بدانیم چه چیز نوشته است .

  • م
    5

    هرگز ارزوي مرگ براي هيچ موجودي ويا انساني نكنيم حتي اگر دشمن ما باشد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      11

      خداوند در قرآن کافران را لعن می کند ما باید دشمنان خدا و پیامبران و امامان معصوم را لعن کنیم چون دینمان اینا می گه
      رحما ء بینهم و اشداء علی الکفار

    • 0

      خداوند گفته من خودم جزای کافران را در این دنیا و آخرت خواهم داد هیچوقت نگفته شما کسی را بکشید

      البته من بخاطر حساسیت موضوع به قرآن رجوع کردم آیه ای پیدا نکردم که اگر کسی به پیامبر توهین کنه ویا مرتد باشه اورا بکشید فقط گفته خودم آنها را مجازات خواهم کرد
      البته من پیدا نکردم شاید باشه حرف منو گوش نکنید خودتان مطالعه کنید

    • 0

      به نطر من کتاب قرآن و پیامبر اگر واقعا حق باشه و پیر وان آن با علم و آگاهی آن راپذیرفته باشند نه اینکه بخاطر پدر و ماد ر مسلمان شده باشند هیچ عقیده و دشمنی حتی کتاب رشدی نمیتونه در آن هیچگونه خللی وارد کنه کشتن فقط چهره اسلام را مخدوش میکنه

  • مصطفی
    0

    این جهان همچون درختست ای کرام

    ما برو چون میوه‌های نیم‌خام

    سخت گیرد خامها مر شاخ را

    زانک در خامی نشاید کاخ را

    چون بپخت و گشت شیرین لب‌گزان

    سست گیرد شاخها را بعد از آن

    سخت‌گیری و تعصب خامی است

    تا جنینی کار خون‌آشامی است

  • ناشناس
    5

    بکشید تا میتونید بکشید
    اسلام واقعی همینه

  • ناشناس
    1

    کردهای کوبانی با هیچ کس کاری نداشتند ولی چه بلایی بر سرشان آمد،مردم بوسنی هم همینطور،کودکان بی گناهی که موشک بر سرشان می‌بارد چه ظلمی کردند،مردم آفریقا،کودکان بی دفاع افغانستان،یمن،کشورهای مستعمره در سال‌های نه چندان دور،مردم اکراین،میانمار،سرخپوستان بومی آمریکا،رنگین پوست بودن در بسیاری از نقاط دنیا و بزودی تایوان
    همه اینها کار خود اعضای به اصطلاح شورای امنیت هستش
    در چند قرن گذشته هم انگلیسی ها،پرتغالی‌ها و فرانسوی‌ها
    اینها کار کیه؟
    چند سال پیش چه افرادی پشت سر سلمان رشدی بودند؟و چه کسانی از او حمایت میکنند؟

    نظرات شما -
    • 0

      ولی به خاطر حکام و مسئولینشوون به این روز افتادن

  • ناشناس
    0

    و کاش این را هم می نوشتید که علمای ما چهل ساله به سوالات و شهبات آیات شیطانی نتونستند و یا نخواستند جواب بدهند و فقط فتوای قتلش را صادر کردند!!

  • رضا..
    0

    کاری به فتوای قتل سلمان رشدی ندارم که درست یا غلط است ولی دولت و حاکمیت رسمی کشور که عضوی از سازمان ملل و تابع قوانین بین المللی است به هیچ وجه نباید به اين حکم ورود کند و در بهترین حالت باید آن را حکمی فقهی اعلام کند که مخاطبش مثلا یک میلیارد مسلمان و حتی نسبت به تامین وجه اين حکم قتل هم تعهدی ندارد.حداقل حفظ ظاهر کنید نه شادی و پایکوبی!

    نظرات شما -
    • 2

      دروغگویی و ریا در ذات این دین است؟؟اگه مخالفی باید اعلام کنی،اگه موافقی هم باید اعلام کنی.

  • ناشناس
    3

    کسانی که حرف خمینی را قبول دارند و حتی خود خمینی، آیا کتاب آیات شیطانی را خوانده اید و مفهوم رمان رو درک کرده اید؟ با قاطعیت ۱۰۰ درصد میگویم اصلا نخوانده اید و نخواهید خواند. چون مسلمانان فقط یک کتاب را قبول دارن و هرآنچه در آن نوشته شده را مطلق میدانند.در جهان هستی مطلقی وجود ندارد.همه چیز نسبی هست.تا وقتی از مغز قدرتمندی که آفریدگار شما به شما داده استفاده نکنید و فکر نکنید و سوال نپرسید، در خرافات عصر حجری و من درآوردی گیر خواهید کرد و به بهانه بهشت و قول های خیالی که از ذهن یک مشت بی مغز چوپان تروریست درآمده بدبخت خواهید ماند.هیچ چیز در دنیا مقدس نیست.هر چه هست در درون خودتان و مغزتان هست.خودتان رو بشناسید تا آفریدگار را بشناسید.هیچ کتاب و انسان مقدسی وجود ندارد.اینها همه توهمات تروریست ها هست

    نظرات شما -
    • 2

      درود بر شما،خداوند هستی یار و نگهدارت باد

    • متفاوت
      0

      معلوم است هیچ ازقران نفهمیده اید.همین قران است که قبلا نسبت به وقوع حکومت اخوندی ازنتیجه کردارخودتان اگاه کرده وهشدار داده بوده است.قطعا بدتر از این هم خواهدشد.چون عقوبت اوشدید وانتقام گیرنده سختی است.اگاهی پیدا کنید وهیچوقت باخیال خام زندگی نکنید.

  • متفاوت
    1

    بنده کتاب و نظرات و اندیشه های زیادی و قران راخوانده ام.اما درس و اگاهیی که ازقران و حافظ گرفته ام را از هیچ اندیشه وتفکری نگرفته ام.انسان سو استفاده گر است وبرای همین منظور جهالتهای خودش را هزاران جور توجیه میکند وسلمان رشدی یکی ازانهاست.پس تنها جوابی که برای اودارم این است که بگویم باشد تودرست میگویی پس برو با اندیشه ات ادامه بده ولی کاری به کار مانداشته باش که ما باخدای خود انداختیم وبه حق پرستی..ما ازدینداران هیچ خیری ندیدیم چه رسد به کسی که ازدین خارج میشود.هرکسی خیر وسعادتش در گرو اگاهی های خود اوست.به هرحال به نظربنده کسی که ایات قران راتکذیب کند قطعا ازشعور حقیقی بویی نبرده است.

  • ناشناس
    1

    خدا رحمتشون کنه و به خانواده محترمشان صبر عنایت فرماید.

  • ناشناس
    0

    سلام بنده کتاب آیات شیطانی را نخوانده ولی بعد از اتفاقات حتما خواهم خواند
    به نطر می‌رسد دستور حکم مرگ رشدی به اتهام سب النی (دشنام به پیامبر )و مرتد(خروج از دین ) بوده است
    حال سوال اینه که کدام آیه قرآن اجاز داده توهین کننده به پیامبر و خروج از دین حکمش اعدام باشد .
    البته بر خی امامان شیعه و فقها حکم قتل را تایید کرده‌اند
    لطفا اگه کسی آیه ای میشناسه به بنده معرفی کنه
    که حکم اعدام مرتد و سب النی در آن به طور صریح و روشن بیان شده است
    تشکر

  • ناشناس
    1

    وقتی گالیله نظر خود در خصوص حرکت زمین به دور خورشید را که برخلاف قالب عقاید آن زمان و کلیسا بود را بیان کرد چون با عقاید کلیسا وقالب عقاید آن زمان سازگاری نداشت اورا به محاکمه کشیدند به او گفتند یا نطرت را انکار کن یا باید اعدام بشی ایشان به ظاهر نظر خودرا انکار کردند
    ولی سوال اینه آیا با انکار گالیله به خاطر ترس از جانش مانع از آن شد حرکت زمین به دور خورشید از حرکت باز ایستد
    کشتن رشدی نیز چیز ی را عوض نخواهد کرد بلکه افراد بیشتری رادر این خصوص تشویق خواهد کرد مثل کشیدن کاریکاتور پیامبر بعد از حکم رشدی
    اگه یه پاسخ منطقی داده می‌شد کار به اینجا نمی‌کشید

    نظرات شما -
    • متفاوت
      3

      مقایسه اتت وارونه است.حقیقت هیچوقت پنهان نمیماند وقطعا روزی اشکارخواهد شد.قران فقط اگاهی دهنده در موارد بشارت و ترس از پندار و گفتار وکردار است وبس.ایا فکرمیکنید به قول خودتان هرعملی بدون نتیجه و پدیده دیگریست؟ اگرحرفش هم درست باشد قطعا ازحماقت است که باتوهین به روح و روان چنین جمعیتی ازمسلمانان که اسلام راپذیرفته اند به یکباره بازی کرده است.بنابراین همین کافی است که بگوییم رشدی از شعور اطلاعی ندارد.حتی پیامبران هم برای تغییر به یکباره به روح وروان جهالت نتاخته اند نمونه اش اینکه میگویند124هزار پیامبر نازل شده است و قران تکمیل کننده همه انهاست.پس حتما یک شعور حقیقی پشت ان باید نهفته باشد.گالیله هم هرچند درست میگفت اما به نظر میرسد تاحدودی از این شعور تهی بود.فرق است بین علم وشعور.رطب خورده منع رطب نمیکند حتی اگر اگاهی از زیان رطب داشته باشد.مسئله این است..صداقت تنها مرز بین راست و دروغ است.

  • بهنام
    4

    حیف شد این بیشرافت از بین نرفت .
    اما‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌...یکبار جستی ملخک
    دوبار جستی ملخک
    آخر به چنگی ملخک

  • ناشناس
    0

    حضرت علی رضی اللہ عنہ روزی ھفتصدنفررامیکشت وخدادرقرآن دستورجھاددادہ بود مغزھاھمہ مثل ھم
    نیستن چنانچہ انواع نظرات مختلف میخوانیداحتمال گمراھی دربعضی ھست

  • ناشناس
    0

    کسی که به ادیان توهین کند و نسبتهای ناروا بزند در هر دین و مقامی باشد مستوجب کیفر و عقاب است.ایشان در خانواده به ظاهر مسلمان در کشمیر به دنیا امده اند و در انگلیس در خوانده و بزرگ شدند.چطور میشود باورها و اعتقادات بیش از یک میلیارد مسلمان را به سخره بگیرد و توهین کند؟چرا در مورد یهود و مسیحیت چنین چیزی را ننوشته اند؟پس دستهی پشت پرده هم در این جریان هست.کمی بصیرت و دقت رسانه ای لازمه کار هست

  • احمدی
    0

    خیلی از ایرانیان به نام اسلام و به عنوان کسی که مسلمان است دزدی .اختلاس .تجاوز غیره می کند حکم اعدام اینها را چه کسی صادر می کند .

  • ناشناس
    0

    یک مشخصه حکومت ایران بدبختانه پیروی تام و تمام مردم از نظریات انشا شده است و این در قرن گستردگی نشر اطلاعات رسوا کردن خود است .میتوان با ایجاد رعب و وحشت و چاپلوس پروری در داخل و بعضا در خارج برای خود چتری ساخت اما این چتر همه گیر و همه شمول نیست.هر کس آزاد است هر آنچه را که میاندیشد در صورت داشتن توانایی های روز به نشر آورد و متقابلا دیگران نیز مطلب خود نویسند.ترور مفتضح آقای سلمان رشدی بدست کسی و کسانی که کتاب او را تا بحال رویت نکرده اند اوج رسوایی است.

  • رئیسی
    0

    بنده قسمتهایی ازکتاب سلمان رشدی را خوندم انصافا چیز بدی نگفته مثلا گفته دراسلام بسیاری ازکارها ناشایست است فقط اسم آنها عوض شده .بعنوان مثال .جنگ افروزی بد است اما جها خوب است .یا دروغ بد است اما تقیه خوباست .دخالت درکاردیگران بداست اما امربه معروف ونهی ازمنکر خوب است یا شکنجه بداست اما حد شرعی خوب است.فاحشگی بداست اماصیغه متعه مجاز است .نگاه ابزاری به زن بد است اما زنان کشتزار شما هستند وهرگونه بخواهید به کشتزارخود وارد می شوید زن ومرد برابرند اما مردبه زن برتری داردتجاوز بداست اما تجاوز به زن شوهرداری که درجنگ باکفار به غنیمت گرفته شده مجاز است غارت بد است اما غنیمت خوب است .مثله کردن بد است اما قطع دست راست وپای چپ خوب است باج گرفتن بد است اما خمس وزکات خوب است و....چیز بدی تا اینجا نگفته خوب علما جوابشو بدن دیگه وگرنه گور پدر سلمان رشدی

  • ناشناس
    0

    اولا ما نمی‌دانم چی نوشته توشنوشته دوما مگرما مسلمان نیستیم البته اسمی که اگر دینی را می‌خواهید انتخاب کنید باید تمام جوانب را در نطر بگیرید یعنی کل کتاب هارا بخوانی تحقیق کنید اصلا اجازه ندادن ببینم توش چی ۶ست سریع حکم را نوشتن همون بود که امام فرمود دانشگاه راباید بست چرا چون اطلاعات کامل از دانشگاه بلند میشد واینا فهمیدن کل اجمعن دانشگاهی ها یه سواد اندک دارن بخاطر همین این ملا ها برای یه بیماری ساده یا پزشک خارج ازکشور میارن یا میرن یواشکی اونجا میرن پس باید یه اطلاعاتی توش باشه که ما چشم بسته میگیم باشه مثل اول انقلابچشم بسته گفتیم آری اون بدبخت را که هزاران کار کرد توسط آمریکا بیرون کردیم لین نتیجه چهل ساله

  • ناشناس
    2

    حکم اعدام سلمان رشدی درحقیقت برای یک فرد نبود بلکه برای هشدار به برنامه ریزان خبیث پشت پرده بود که قصد تداوم این اهانتها را به مقدسات حداقل یک میلیارد مسلمان داشتند که خنثی گردید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      زارررررررت

  • 0

    سلمان رشدی سالهای پیش به دلیل زندگی امنیتی اش مرده بود ولی الان هم برای راحتی اش قصد برداشتن فیزیکی هم انجام گردید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها