رئیس قوه قضائیه:

کسانی اگر می‌خواستند در مقابل نظام اسلامی بایستند، امام هیچ گذشتی درباره شان نداشتند

رئیس قوه قضائیه و مسئولان عالی دستگاه قضا امروز (چهارشنبه اول تیر) و همزمان با نخستین روز از هفته قوه قضائیه با حضور در حرم امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام راحل (ره) تجدید میثاق کردند.

کسانی اگر می‌خواستند در مقابل نظام اسلامی بایستند، امام هیچ گذشتی درباره شان نداشتند

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، رئیس قوه قضائیه و مسئولان عالی قضایی با قرائت فاتحه یاد و خاطره امام راحل (ره) را گرامی داشتند.

محسنی اژه‌ای در ادامه، طی سخنانی با بیان اینکه قوه قضائیه طی بیش از ۴ دهه اخیر شهدای گرانقدری را تقدیم اسلام و انقلاب و کشور کرده است، و در ایام کرونا نیز از خانواده دستگاه قضا شهدایی تقدیم میهن اسلامی شده اظهار کرد: امروز‌ در نخستین روز از هفته قوه قضائیه و در آستانه سالگرد شهادت معمار دستگاه قضایی آیت‌الله بهشتی و یاران ایشان، در جوار مرقد مطهر امام راحل، با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدا و مردم تجدید میثاق می‌کنیم تا بتوانیم مسئولیت خطیری را که قانون اساسی، شرع انور و رهبری معظم انقلاب بر دوش ما نهاده‌اند به نحو احسن ایفا کنیم و از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و امامین انقلاب پاسداری کنیم.

رئیس عدلیه با اشاره به مسئولیت‌های قانونی قوه قضائیه بیان داشت: خداوند به ما این توفیق را دهد که بتوانیم در سنگر قوه‌ قضائیه دست مفسدین و تطاول‌کنندگان به جان، مال، عرض و حقوق مردم و نظام اسلامی را کوتاه کنیم و بتوانیم در این جایگاه به استیفای حق مظلوم از ظالم و بسط و گسترش عدالت که از اهداف والای امام راحل بود بپردازیم.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با تبیین و تشریح ابعاد والای شخصیتی امام راحل گفت: حضرت امام(ره) از خود گذشت و به خدا پیوست و الهی شد و با ایمان راسخ و خالص به خداوند و با در کنار مردم بودن، توانست در عصر حاضر در برابر مستکبران و گردن‌کشان بدون هیچگونه ملاحظه و واهمه‌ای بایستد و بینی مستکبرین دنیا را حقیقتاً به خاک بمالد.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه امام خمینی(ره) با اعتماد به نفسِ خداباور و اتکا به مردم متدین توانست در عصر حاضر انقلاب بی نظیری را محقق کند، گفت: امام بزرگوار ما نسبت به مسائل دینی و نسبت به اصل نظام اسلامی و حتی نسبت به نظامات جامعه ما بسیار حساس بودند و چنانچه کسانی می‌خواستند در مقابل نظام اسلامی بایستند و به نظام اسلامی لطمه وارد کنند، حضرت امام هیچ گذشتی در قبال چنین افرادی نداشتند.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه امام بزرگوار ما نسبت به مردم بسیار رئوف و مهربان بودند و کوچکترین ظلمی را به آحادی از افراد جامعه تحمل نمی‌کردند، تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) نسبت به حقوق و کرامت و حریم خصوصی افراد جامعه بسیار حساس بودند و خطاب به همه مسئولین در خصوص متحد و همدل بودن و اجتناب از اختلافات که ناشی از هواهای نفسانی است، تاکید داشتند.

رئیس عدلیه در پایان با بیان اینکه مکتب امام راحل زنده است و تا ابد زنده خواهد ماند، از حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی به سبب تلاشها و راهنمایی‌های ارزشمند وی قدردانی کرد.

پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی تولیت حرم مطهر امام راحل نیز طی سخنانی، با اشاره به دشمنی‌های دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: توکل به پروردگار متعال، بهره‌گیری از علم و دانش و توان مدیریتی بالا و همچنین وحدت کلمه، مهمترین عوامل در خنثی‌سازی دشمنی‌ها و از بین بردن کیدها و مکرهای دشمنان هستند.

وی مهمترین نهاد در پیگیری مقوله عدالت را قوه قضائیه دانست و اظهار کرد: چنانچه دستگاه قضایی در یک نظام از سلامت وافی و کافی برخوردار باشد، سایر نهادها نیز لاجرم به چنین صفتی متصف می‌شوند.

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) با اشاره به دوره جدید مدیریت قوه قضائیه، این دوره را همراه با تجارب بیش از ۴۰ ساله رییس عدلیه عنوان کرد و گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه که برآمده از متن دستگاه قضایی است، دارای سابقه و تجارب لازم، شناخت کافی و مدیریت بسیار ممتاز است و به همین جهت همگان امیدوارند که دوره جدید قوه قضائیه دوره‌ای متمایز و بسیار خوب باشد.

همچنین محسنی اژه‌ای به همراه اعضای شورای عالی قوه قضائیه پس از حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل، در آستانه سالگرد شهادت شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای امام امت(ره) درقطعه ۷۲ بهشت زهرا (س) بر مزار این شهیدان حضور یافته و جهت شادی روح به خون خفتگان انقلاب اسلامی فاتحه‌ای قرائت و از خداوند متعال برای آنان علو درجه و مقام را خواستار شدند.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 25
  • ...
    2

    جرا فکر میکنید که نظام شما اسلامی ست؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      شما چرا فکر میکند اسلامی نیست؟
      الحمدالله نه داعش اسلامی بود، نه طالبان اسلامیه، نه القاعده اسلامیه، نه دیکتاتور ها منطقه مسلمان بودند و ...

  • مردم
    1

    مردم گرسنه اند امید ی هم به بهبود نیست کی مقصر است بگیر اعدامش کن.

  • امیرحسین پاکذات چی شده انگار یک قیام چند میلیونی در راه است یا یک جنگ داخلی یا جنگ خارجی بیشتر توضیح بدید انگار وحشت کردید
    0

    ب

  • ناشناس
    0

    دیوان عدالت اداری متاسفانه مانند اداره کار به بهانه های مختلف شکایت و اعتراض کارمند، کارگر و بازنشته را رد می کند چرا؟
    وقتی که اداره کار و هم دیوان عدالت اداری خودشان قانون و عدالت را عمل، اجرا و رعایت نمی کنند دیگر از کارفرما چه انتظار داریم

  • ناشناس
    0

    پرونده‌ای در دیوان عدالت اداری دارم چگونه می‌توانم مشکلم را به رئیس‌ قوه‌قضائیه منتقل کنم. متاسفانه کسی پاسخگو نیست.
    بازنشسته مخابرات منطقه تهران

  • پدر
    0

    وچقدر اين تفكر اشتباه و خطرناك است كه ايدئولوژي مبناي تصميم گيري در قوه قضائيه شده است ... حضرت امام هیچ گذشتی در قبال چنین افرادی نداشتند....... آيا قوه قضائيه بر اين مبنا استوار است ؟؟؟؟؟
    ايا يك حكومت از لحظه شروع تا پايان هيچ لغزش و انحرافي ندارد ؟

  • ناشناس
    0

    مدتهاست که در صدا و سیما خواندن خیلی از خطبه های حضرت علی امام اول مسلمانان و شیعیان جهان از خطوط قرمز است.
    سوال:حکومت حضرت علی اسلامی بوده یا حکومت شما؟

  • ناشناس
    0

    واین یعنی عین دموکراسی

  • ناشناس
    0

    سالیان طولانی که همکار شما در کنار شما ( طبری) مشغول فساد و حق کشی بوده است و رشوه یکی از ارکان رکین دستگاه شما شده است، حالا چگونه انتظار دارید مردم در برابر ستم فزاینده امثال شما که عدالت ستیزی را نهادینه کردید،، در کنار شما قرار گیرند؟

  • اگر کسی به اصطلاح در کشور به دنبال عمل و اجرا قانون و عدالت است و باید مدیران شرکت مخابرات ایران و هم تهران در دادگاه محاکمه و مجازات شوند.
    0

    اگر کسی به اصطلاح در کشور به دنبال عمل و اجرا قانون و عدالت است و باید مدیران شرکت مخابرات ایران و هم تهران در دادگاه محاکمه و مجازات شوند.

  • 0


    شرم آور است که دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس متاسفانه تاکنون برای حل مشکلات بازنشسته های شرکت مخابرات هیچ کاری نکردند و تاکنون سکوت اختیار کرده اند چرا؟
    اداره کار تهران هم باید تعطیل شود چون به خاطر که تاکنون هیچ کاری برای حل مشکلات کارکنان رسمی و بازنشسته های مخابرات نکرده است.

  • M
    0

    این که روش دیکتاتوری است چرا فکر میکنید هیچ کس نباید از شما انتقاد ویا مخالفت کند خودتان قضاوت کنید 43 سال حکومت روزبه روز وضع کشور بدتر شده تاکی استبداد وتحمیل بر مردم

  • ناشناس
    0

    ناتوانترین قوه قضائیه در جهان متاسفانه فقط ایران بوده است.
    هر روز هزاران نفر در مورد مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور در رسانه های اعتراضی می کنند ولی متاسفانه دولت، مسئولان، نمایندگان مجلس وغیره هیچ کاری، اقدامی، پیگیری، بررسی و رسیدگی نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟

  • 1

    وام بازنشستگان افزایش پیدا کرد
    رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران از موافقت مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با افزایش مبلغ وام بازنشسته‌ها خبر داد.
    درپاسخ به رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران
    وام بازنشستگان افزایش پیدا کرد/ و این درحالی است که وام 7، 10، 50 و 100 میلیون تومانی بدون ضامن را تاکنون به بازنشستگان تامین اجتماعی دیگر شهرهای کشور ندادند، خودداری کردند و هنوز هم خودداری می کنند چرا؟

  • ناشناس
    1

    سلطانی چگونه و چطور خودش را ایثارگر می داند ولی متاسفانه حق وحقوق بازنشسته های مخابرات را پایمال و ضایع کرده است چرا؟
    ایثارگر واقعی هیچ موقع حق وحقوق مظلومان را پایمال و ضایع نمی کند ولی مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ثابت کرده است که ایثارگر واقعی نیست و تاکنون هم نبوده است.
    اگر پول وجود ندارد چرا پس پاداش ۱۸۰ میلیونی در معاونت مالی و معاونتهای دیگر در بین مدیران و مدیران کل در ایام عید تقسیم گردیده حتی به کارمندان مالی کوچکترین مبلغی پرداخت نشده؟

  • مردم دنیا هم دیگر دولت جمهوری اسلامی و هم مجلس شورای اسلامی را قبول ندارند.
    0

    مردم دنیا هم دیگر دولت جمهوری اسلامی و هم مجلس شورای اسلامی را قبول ندارند.

  • ناشناس
    1

    متاسفانه در کشورمان به اصطلاح اسلامی مسلمان حق وحقوق مظلومان را در ماه مبارک رمضان هم پایمال و ضاییع می کند چرا؟
    رفتار مسلمان در این زمینه شرم آور است.

  • سوال اینجاست آیا بازنشستگان تامین اجتماعی جز آدم نیستند و جز این کشور نیستند چرا هیچ نوع کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی از سوی دولت وغیره نمی شود
    1

    سوال اینجاست آیا بازنشستگان تامین اجتماعی جز آدم نیستند و جز این کشور نیستند چرا هیچ نوع کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی از سوی دولت وغیره نمی شود

  • 1

    و این درحالی است که متاسفانه فالیباف خودش عامل اصلی همه مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور بوده است.

    نمایندگان مجلس متاسفانه در خانه ملت 12 الی 13 سال است که مشکلات کارکنان رسمی و بازنشستگان مخابرات درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.

  • ناشناس
    1

    جناب آقای عیسی زارع‌پور
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
    با سلام و احترام
    شرم آور است که شرکت مخابرات منطقه تهران از مهر ماه سال 1399 تاکنون وام تعاون مبلغ یک میلیون تومانی را هنوز هم به بازنشستگان مخابرات منطقه تهران پرداخت نکرده است و خودداری می کند چرا؟
    متاسفانه تاکنون هزاران بار اعتراض هم در سانه های کرده ایم ولی هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟

  • ناشناس
    1

    سوئد به زندانی برای مسلمانان تبدیل شده است به ایران هیچ ارتباطی و ربطی دارد. و این درحالی است که متاسفانه ایران خودش در کشور حق و حقوق مسلمانان را پایمال و ضایع کرده است و پایمال و ضایع می کند.

    مدیر عامل مخابرات ایران با حمایت و پشتیبانی پلیس امنیت و نیروهای امنیتی حق و حقوق بازنشسته های مخابرات پایمال و ضایع می کند.

  • بنده از عملکرد دولت، مسئولین، مدیران و نمایندگان مجلس و بانک ها راضی نیستم
    1



    بنده از عملکرد دولت، مسئولین، مدیران و نمایندگان مجلس و بانک ها راضی نیستم

  • ناشناس
    0

    و اینطوری بود که 300 نفر در 3 روز ...

  • ناشناس
    0

    ۳۳ دقیقه تلاش بی‌حاصل برای تماس با سامانه پاسخگویی قوه قضائیه!
    زمان انتظار برقراری تماس با کارشناسان حقوقی سامانه پاسخگویی ۱۲۹ قوه قضائیه خیلی زیاد است و علاوه بر آن وقتی اعلام می‌کنند که زمان انتظار ۳ دقیقه است و ۲ نفر در نوبت قرار دارند، ناگهان تعداد تماس گیرندگان در نوبت به چند برابر تعداد قبلی می‌رسد. همچنین بعد از تماس‌های متعدد و بی‌نتیجه، با این که ساعات پاسخگویی از ۸ صبح تا ۲ بعدازظهر اعلام شده است، نیم ساعت زودتر تماس با سامانه مزبور قطع و به روز بعد موکول و فردا همه همین وضعیت تکرار می‌شود. من برای طرح سوالی با سامانه ۱۲۹ تماس گرفتم، اما پس از ۳۳ دقیقه معطلی وتماس گرفتن‌های پی‌درپی با این سامانه موفق به گفتگو با کارشناسان حقوقی آن نشدم که امیدوارم مسئولان ذی‌ربط در قوه قضائیه این مشکل را حل کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها