توصیه اسحاق جهانگیری در مورد احیای برجام: آن را جناحی تعریف و تقسیم نکنیم

معاون اول روحانی در مورد احیای برجام نوشت: باید در شرایط دشوار کنونی، انگیزه‌ها و دغدغه‌ها را در مقیاس ملی سنجید و تلاش کرد که موفقیت دولت در حل مشکلات مردم به ویژه سیاست خارجی و احیای برجام و رفع تحریم‌ها، موفقیت کشور قلمداد شود. آن را جناحی تعریف و تقسیم نکنیم.

توصیه اسحاق جهانگیری در مورد احیای برجام: آن را جناحی تعریف و تقسیم نکنیم

اسحاق جهانگیرى در اینستاگرام خود نوشت: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ آخرین روز مسئولیت اجرایی من در دولت بود. در دفتر خاطراتم در آن روز نوشته بودم:

"دوره انتقال دولت‌ها که از روز تنفیذ آغاز می‌شود تا روز تشکیل دولت جدید دوره حساسی است که باید آن را با تدبیر رئیس‌جمهور کوتاه و البته مدیریت کرد.

به همین اساس، من پس از مراسم تحلیف، با آقای رئیس‌جمهور ملاقات کردم و با توجه به حساسیت مدیریت دوره انتقال پیشنهاد کردم که ایشان معاونین خود خصوصا معاون اول را سریع‌تر نصب کند. با انجام این کار و انتصاب جناب آقای دکتر مخبر به معاون اولی در روز ۱۷ مرداد ماه، عملا مسئولیت ۸ سال معاون اولی من به پایان رسید.

پس از ملاقاتی کوتاه با دکتر مخبر و انتقال برخی مسائل به ایشان، به اتفاق به جلسه هیأت دولت رفتیم. این جلسه را مثل جلسات گذشته من اداره کردم. با اتمام اخبار و دستور کار (مصوبات) به انگیزه خداحافظی، چند دقیقه از دولت در هشت سال گذشته و مشکلات پیش رو سخن گفتم. تأکید کردم برای هر ایرانی علاقه‌مند به سرنوشت کشور و بهبود وضع مردم، موفقیت دولت در حل مشکلات جامعه مهم است و ما هم در این روند هر کمکی از نظر فکری و مشورتی لازم باشد، انجام می‌دهیم.

بعد تعداد زیادی از اعضای دولت دست بلند کردند تا صحبت کنند. نمی‌شد به همه وقت داد. فقط آقایان ظریف، زنگنه، نهاوندیان، امیری، آذری جهرمی و خانم ابتکار هر کدام چند جمله از نقش من در دولت و اقداماتم گفتند و در پایان هم آقای رئیسی چند جمله‌ای سخنرانی کردند و تشکر."

من در این یکسال به قولی که دادم صادقانه عمل کردم و بنا به درخواست رئیس‌جمهور و معاون اول، با نوشتن نامه‌ها و گفتگوهای حضوری و تلفنی، در حد توان و بنا به تجربه‌ام در مواجهه با مسائل مشابه و دشوار گذشته، راهبردها و راهکارهای مشخصی ارائه دادم. هنوز هم بر این باورم که ایران عزیز فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی به‌ویژه از نظر نیروی انسانی برای غلبه بر مشکلات پیش رو دارد.

سیاست خارجی سازنده (بی‌تحریم و بی‌تنش)، از جمله همین فرصت‌هاست. علاوه بر این، داشتن برنامه‌ای جامع و شفاف و تیمی کاردان و هماهنگ، می‌تواند عامل بهبود وضعیت اقتصاد کشور و گشایش در معیشت مردم باشد. امیدوارم دولت محترم به پیشنهادها و راه حل‌های کارشناسانه و دلسوزانه بیشتر اعتنا کند و از انتقادات با سعه‌صدر استقبال نماید.

باید در شرایط دشوار کنونی، انگیزه‌ها و دغدغه‌ها را در مقیاس ملی سنجید و تلاش کرد که موفقیت دولت در حل مشکلات مردم به ویژه سیاست خارجی و احیای برجام و رفع تحریم‌ها، موفقیت کشور قلمداد شود. آن را جناحی تعریف و تقسیم نکنیم.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    2

    دماغت چاقه کیفیت جور برادرت هنوز همانطوره

  • ناشناس
    3

    شما برو جلوی برادرتو بگیر که در یکی از نماد های بورسی جیب مردمو میزنه

  • ناشناس
    2

    برادرت هنوز داره در بورس ج ی ب سهامداران را خالی می کنه.

  • ناشناس
    0

    از برادرت چه خبر خوب میخوره سرحاله ؟

  • ناشناس
    0

    عین مملکت با هم بخورید دعوا نکنید .

  • ناشناس
    0

    اقای دکتررئیسی. شانس واقبال به تو روکرد شدی رئیس جمهور ایران اسلامی .اخه مردحسابی اینهامعاوینین.مشاورین.وزرا .بهترازاینها سراغ نداشتی .که انتخاب کنی؟درضمن دانشمندمعظم جناب آقای دکتراسحاق جهانگیری اولاباشهیدسلیمانی دوست صمیمی بودن مسلما چنانچه لغزشی داشتند سردارقطع رابطه میکردن .دوما برادری هم داشتندکه دردفاع مقدس به شهادت رسیدن دوطرف قضیه روببینید

  • ناشناس
    2

    مدیران حسن روحانی فقط زبان قدرت را می‌فهمند.

  • سعید
    0

    جناب جهانگیری لطفاوقتی هیچ مسولیتی در دولت رئیسی نداری لازم نیست حتی درموردبرجام توصیه هم بکنی اگردردوران خودتان ودردولت روحانی درخصوص برجام کاری از پیش میبردید که هیچ کاری از پیش نبردید و فقط کلی هزینه دردست دولت گذاشتید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها