معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

نشست دولت و مجلس یک‌شنبه آینده برگزار می‌شود

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه جلسه اعضای دولت و هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های مجلس یکشنبه آینده برگزار می‌شود؛ گفت: تا کنون در دولت سیزدهم ۵ هزار و ۵۶۷ ملاقات انفرادی میان وزرا و نمایندگان مجلس برگزار شده است.

نشست دولت و مجلس یک‌شنبه آینده برگزار می‌شود

سیدمحمد حسینی در نشست خبری که عصر امروز برگزار شد، با اشاره ۱۷ مرداد روز خبرنگار؛ گفت: دولت نگاه ویژه ای به اصحاب رسانه به عنوان پل میان مردم و مسئولان دارد و آقای رئیس جمهور به ارتباط وزرا و مسئولان با خبرنگاران و رسانه ها تاکید کردند.

وی با اشاره به نقش و جایگاه حضرت زینب (س) در روایتگری وقایع کربلا، گفت: حضرت زینب (س) می‌توانند الگوی خبرنگاران زن باشند. به تعبیری می‌توان گفت نقش خبرنگاران از مدیران رسانه‌ها به دلیل نحوه تبیین اخبار از سوی آنها بیشتر است.

وی با بیان اینکه جلسه اعضای دولت؛ هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های مجلس هفته آینده برگزار می‌شود؛ گفت: فردا رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به کرمان سفر می‌کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: ما تاکید داریم که معاونان پارلمانی وزرا در جلسات مجلس شرکت کنند. در دولت قبل حضور معاونان پارلمانی در سال اول ۴۶۵ بار بوده که در این دولت هزار و هفتاد هفت بار بوده است که این نشان دهنده اهتمام دولت به تعامل با مجلس است.

حسینی با اشاره به تعامل دولت و مجلس تصریح کرد: قدردانی نمایندگان مجلس از دولت، رئیس جمهور و معاونت پارلمانی رئیس جمهور نشانه تعامل و ارتباط خوب دولت و مجلس است.

وی افزود: در این مدت ۴۲ لایحه تقدیم مجلس شده که ۴۲ درصد لوایح دولت با موضوع حل مسائل اقتصادی بوده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: دولت شبانه روز کار کرده و اگر افراد ذره‌ای انصاف داشته باشند این را به خوبی بیان می‌کنند اما با این حال ممکن است برخی با استفاده از شیوه‌ها و شگردهایی که در رسانه‌ها به کار گرفته می شود واقعیت‌‌ها را طور دیگری نشان دهند.

حسینی گفت: تا کنون در دولت سیزدهم ۵ هزار و ۵۶۷ ملاقات انفرادی میان وزرا و نمایندگان مجلس برگزار شده که ۸۲۲ مورد آن در خود مجلس انجام شده است.

وی تاکید کرد: این ملاقات‌ها با گذشته قابل مقایسه نیست. وزرا ۱۵۲ جلسه با معاونین مجامع استانی داشتند و ۲۳۹ جلسه نیز با کمیسیون‌ها و ۶۴ جلسه با فراکسیون‌ها برگزار شده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به اقدامات معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: ۲۳۶۵ سوال تا کنون از وزرا مطرح شده و با ارتباط برقرار شده ۴۰ درصد سوال کنندگان از طرح سوال انصراف دادند و موضوع اصلاً به کمیسیون‌ها نرسیده است که بالغ بر ۹۰۰ سوال می‌شود که از دستور خارج شده است.

حسینی ادامه داد: در دولت دوازدهم در سال اول ۴۱ سوال به صحن مجلس آمده بود که ۷ مورد آن به رأی گذاشته شده بود و کارت زرد دریافت نکرده بود. در دولت سیزدهم ۱۳ سوال در صحن آورده شده که در ۳ مورد آن مجلس قانع نشده است که مورد آخر آن بسیار برای ما عجیب بود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور یادآور شد: در دولت دوازدهم در سال اول ۴ وزیر استیضاح شدند اما ما در یک مورد اعلام وصول داشتیم و در صحن مطرح نشد و در نهایت دولت سیزدهم در سال اول هیچ استیضاحی نداشت.

وی گفت: بنده به عنوان معاون پارلمانی ریاست جمهوری به دعوت نمایندگان ۵۵ سفر به استان‌ها داشته‌ایم به شهرستان‌های هر استان سفر کردیم که به دعوت نمایندگان صورت گرفته است.

حسینی گفت: ۴۲ درصد لوایح دولت مربوط به مسائل اقتصادی بوده و با برخی از طرح‌های مجلس نیز موافقت کردیم، برای مثال طرح جهش تولید مسکن و تسهیل صدور مجوز کسب و کار و انتقال آب به سیستان و بلوچستان را داشتیم و این موارد در حالی است که تصویب طرح‌ها در گذشته بیشتر از لایحه بوده است.

وی گفت: توقع داریم نمایندگان از ما حمایت کنند نه اینکه دائم نقاط ضعف را مطرح کنند بلکه نقاط قوت‌ها را نیز به مردم بگویند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    0

    درسته علمالهدی غیبت کرده ولی هنوز بساط خنده برپاست

  • ناشناس
    0

    نتیجه این همه نشست با مجلس را بیان کنید حد اقل یک نمونه

  • ناشناس
    0

    ۵۰۰۰ ملاقات !

  • ایرانی
    0

    چشمتونو بگیره اینهمه همه نتیجه رو نمیبینید؟!! گرانی و تورم و افسارگسیخته و افزایش چندرغازی حقوق کارکنان دولت و نپرداختن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و ساخت یک میلیون مسکن و اعطای انواع وامها به مردم و از همه مهمتر صدور انواع دستورها برای افزایش نیافتن قیمتها!!! بازم بگم؟!!بگم؟!!!!

  • ایرانی
    0

    حالا که مملکت یکدست شده و شما هم که داری جلسه میذاری قوه قضاییه و ائمه جمعه و برو بچ رو هم دعوت کن که از جلسه وحدت، کلی نتیجه عاید مردم بشه!!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      به غیر از مردم حال همه خوبه بحمد الله

  • ناشناس
    4

    معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: دولت شبانه روز کار کرده و اگر افراد ذره‌ای انصاف داشته باشند این را به خوبی بیان می‌کنند. واگر ذره ای شعور داشته باشند ....

  • مش جمعه
    0

    قدرت سیاسی مجلس و دولت اندازه آقای جنتی نیست

  • ناشناس
    0

    حواستون هست نشست‌های شما برای مردم گران تمام میشود؟؟

  • شرمنده ملت
    0

    موضوع جلسه،راههای افزایش گرانی و فشار وزدن جیب ملت

  • 🐜
    0

    بهترین کار دولت منحل ودرمجلس روگل بگیرن چه حقوق مفتی ب دونهاد ناکارآمد داده میشه این پول که اینامیگرن حرام است حرام ایناضدمردم وطن هستن

  • باز نشسته ناجا
    0

    صاحبحونه ها امسال حداقل صد درصد اجاره ها را افزایش داده اند ومصوبات سران قوارا کشک وتوخالی می دانند وزیر بار قانون نمیروند وارسی هم ندارندوهمچنین مشاورین املاک .......

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها