چه کسی با «چند تماس» چالش ملی کمبود واکسن کرونا را حل کرد؟

معاون رئیسی گفت: دولت انقلابی در ابتدای شیوع ویروس کرونا با شرایط سختی مواجه بود ... رییس جمهور با سران مختلف برخی کشورها تماس برقرار کردند و واکسن مورد نیاز کشور تامین شد،

چه کسی با «چند تماس» چالش ملی کمبود واکسن کرونا را حل کرد؟

سیدمحمد حسینی صبح امروز ( پنجشنبه ۱۶ دی) طی مراسمی در یادمان شهدای هویزه که به مناسبت گرامیداشت شهدای دانشجو برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هویزه و سایر شهدای دوران دفاع مقدس گفت: ما در این روز آمده‌ایم تا از رشادت‌ها و ایثارگری های این شهدای گرانقدر تجلیل کنیم. آمده‌ایم که بگوییم راه شهدای هویزه و شهدای دوران دفاع مقدس همواره ادامه داشته و مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور ایران اسلامی همواره نقش برجسته ای در میدان‌های سخت داشته اند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه شهدا در دورانی که ایران اسلامی به دفاع از مرزهای نیاز داشت با یک اشاره امام خمینی(ره) در میدان حضور یافتند و جان خود را تقدیم نظام، انقلاب و اسلام کردند تا تمامیت ارضی کشور حفظ شود، تاکید کرد: این شهیدان والامقام  همگی رهروان فاطمه زهرا(س) و ائمه اطهار(ع) بودند و تداوم راه آن ها همان تداوم راه اهل بیت(ع) است.

وی در ادامه از دانشجویان، خانواده های شهدا و مسئولان برگزاری مراسم شهدای هویزه قدردانی کرد و با اشاره به یادداشت های رهبر معظم انقلاب در زمینه دفاع مقدس و شهدا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تاکنون بر ۶۰ کتاب دفاع مقدس تقریظ و یادداشت نوشتند و در این یادداشت ها، تاکید کردند که این خاطرات باید ثبت شود تا آیندگان از آن ها درس گرفته و الگوبرداری کنند.

حسینی ساخت فیلم و سریال از شهدای دوران دفاع مقدس را  از راه‌های نشان دادن و ثبت کردن ارزش های رزمندگان اسلامی در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: اگر این ایثارگری ها ثبت نشود دیگران آن را تحریف می کنند.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در یادداشتی در خصوص شهدای هویزه نوشته اند که سراسر دوران جنگ سرشار از ماجرای رویاگونه این راهبان شب و شیران روز است؛ بی شک اگر تمامی لحظه های این شهدا ثبت می شد غنی‌ترین میراث معنوی در تاریخ ثبت شده بود. رهبر معظم انقلاب در یادداشت های خود آورده اند گروه شهیدان هویزه از برجسته ترین شهدا هستند.

وی کتاب سفر سرخ ، زندگی‌نامه شهید علم الهی را یکی از آثار ارزشمند برای معرفی این فرمانده شهید دانست و اظهار داشت: سردار سلیمانی در طول هشت سال دفاع مقدس در لشکر ثارالله در مناطق استان حضور داشت و نقش برجسته ای در پیروزی های رزمندگان اسلام ایفا کرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ایثارگری های نیروهای ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: اگرچه بنی صدر بین سپاه و ارتش تفرقه افکنی می کرد اما رهبر معظم انقلاب در آن زمان به عنوان نماینده امام در صحنه ها حضور داشت و توطئه ها را خنثی می‌کردند.

حسینی ادامه داد: شهدای والا مقام هویزه در غربت در محاصره دشمن جان خود را تقدیم کردند و به همین جهت این یادمان معنویت خاصی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دولت مردمی و انقلاب افتخار می‌کند راه شهدا را تداوم بخشد و اگر مدیری را می‌خواهد الگو معرفی کند آن را در تراز انقلاب همانند سردار سلیمانی می بیند.

وی با اشاره به تدوین سند تحول در دولت تاکید کرد: اکنون سند تحول در ۳۷ موضوع مشخص شده و دستگاه های اجرایی باید پس از ابلاغ آن را اجرا کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت انقلابی در ابتدای شیوع ویروس کرونا با شرایط سختی مواجه بود و حتی یک تخت خالی هم در تهران و بیشتر شهرستان‌ها نبود؛ رییس جمهور با سران مختلف برخی کشورها تماس برقرار کردند و واکسن مورد نیاز کشور تامین شد، در حالی که برخی ها دریافت واکسن را در گروه امضای FATF می دانستند.

وی یادآور شد: اکنون پس از موفقیت دولت در حوزه مقابله با کرونا و سلامت، معیشت و اقتصاد اولویت اول دولت است و با تمام توان برای بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی مردم تلاش می‌کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین در حاشیه آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۶ دی هویزه در جمع خبرنگاران گفت: دولت انقلابی حمایت از اقشار مختلف جامعه بخصوص کارکنان دولت را در دستور کار دارد.

وی اظهار داشت: سند تحول دولت سیزدهم در ۳۷ موضوع تدوین شده و دستگاه ها موظف به اجرای آن هستند.

وی بیان کرد: اگرچه با کمبودهایی مواجه هستیم اما مطالبات منطقی حقوق بگیران باید مورد توجه قرار گیرد و اهتمام رییس جمهور نیز در این خصوص جدی است.

حسینی گفت: با دستور و تاکید آقای رئیسی نظام هماهنگ پرداخت در حال بازنگری در سازمان امور اداری و استخدامی است تا با جامع نگری در باره وضع همه کارکنان تصمیم گیری شود و کارمندان در ازای خدماتی که ارائه می دهند به طور عادلانه از حقوق و مزایا برخوردار شوند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت وضع موجود را مطلوب نمی داند و با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی می کوشد شرایط بهتری بر کشور حاکم شود که در اولین گام  مهم برای ریل‌گذاری جدید، لایحه بودجه ۱۴۰۱ به عنوان مهمترین سند مالی یک ساله به مجلس تقدیم شده و نمایندگان محترم در حال بررسی آن هستند.

وی افزود: با تعامل خوب مجلس و دولت و با توجه به تصویب کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق، انتظار است روز یکشنبه در صحن مجلس هم تصویب شود و اصلاح ساختار بودجه کلید بخورد و تغییر به نفع مردم  آغاز شود.

حسینی گفت: به فضل الهی با درایت و روحیه پرکاری رئیس جمهور و دولت شاهد افزایش فروش نفت، بهبود منابع ارزی و توسعه روابط و تبادلات تجاری با همسایگان و کشورهای عضو سازمان شانگهای هستیم که نوید بخش شرایطی بهتر برای کشور است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    1

    آقای حسینی-قبول کن که خواسته های میلیونها ایرانی فقط واکسن نیست .هرچند میدانیم باشماها صحبت کردن آب درهاون کوبیدن است .بارقه امید نیست البته برای یک اقلیتی حتما هست انکار نباید کرد اینها سرسفره انقلاب سیر هستند پس انقلاب را با سیرشدگان برعموم مردم اطلاق نکنید

  • یکی از مردم
    1

    حاجی اونی که فکر کردی خودتی! مردم خیلی وقته آگاه شدن همتونو میشناسن نه دولت فعلی نه قبلی هیچکدوم برای مردم کار نکرده و نخواهند کرد تموم کن این نمایشهای مسخره رو!

  • تقی معمولی
    2

    واقعا چرا وقتی که معاون اول رئیسی قول تامین چند ده میلیونی واکسن برکت تا مرداد ماه را داده بود چرا باید آقای رئیسی علیرغم قول معاون اول خودش به فکر واردات واکسن باشه یعنی آقای رئیسی خبر داشته که آقای مخبر دروغ گفته وتوانایی تامین واکسن برکت را ندارد یا شاید هم خود رئیسی هم تو این قضیه شریک بوده و میخاسته با همکاری مخبر برای خودش برگ برنده بسازه

  • سامان بیگ
    2

    علت اینکه دکتر روحانی در قضیه واکسن اهمال کرد این بود که قصد داشت واکسن های معتبر فایزر و مدورنا برای ایرانی ها تهیه کند چون ایشان شخصیتی دانشمند هستند و میداند هر نوع دارویی در جهان.چنانچه مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا باشد سودمند است وگرنه این واکسن های درپیتی و بیفایده که نیاز به رایزنی نداشته .به امید بازگشت دوباره دکتر روحانی و کابینه توانمند و خبره اصلاح طلبان به قدرت و رفع همه مشکلات کشور در سه ماه اول رئیس جمهور شدن مجدد ایشان پس از پایان دور اول رئیسی و کابینه اش

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نه برادر من موضوع سر این واکسن و اون واکسن نیست ، دولت چین با دولت قبل همکاری نکرد ، دلیلش هم واضح و روشن بود ، چرا واکسن های تولید شده در دولت ترامپ در دوره بایدن عرضه شد؟ همان اتفاق در ایران افتاد ، نمیخواستند دولت قبل با برگ برنده مهار کرونا کارش را تمام کند ، اگر یادتان باشد همان موقع ها بود که نامه های مختلفی بین سران حکومت ( رییس مجلس و بالاتر از آن ) و سران چین و روسیه رد و بدل شد ، چقدر احتمال دارد این نامه ها ، برای هماهنگی با چین روسیه نبود تا واکسن ها را به دولت روحانی تحویل ندهند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها