خبر آماده شدن متن نهایی توافق در مذاکرات غیرواقعی است/ ایده‌های جدید مطرح شده در مذاکرات وین در پایتخت‌ها بررسی می‌شود

گرچه هنوز امکان قضاوت قطعی در مورد نتایج حاصل از گفتگوها وجود ندارد اما مذاکرات انجام شده طی 5 روز گذشته را با توجه به توقفی که در گفتگوها ایجاد شده بود، می‌توان حرکت به سمت جلو اما با روندی کند ارزیابی کرد.

خبر آماده شدن متن نهایی توافق در مذاکرات غیرواقعی است/ ایده‌های جدید مطرح شده در مذاکرات وین در پایتخت‌ها بررسی می‌شود

پس از ۵ روز مذاکره فشرده میان هیئت‌های مذاکره‌کننده حاضر در وین، مواضع کشورمان با طرف‌های مقابل به اشتراک گذاشته و در برخی موضوعات نیز پیشرفت‌های نسبی حاصل شده است.

در این دور از مذاکرات هیئت‌های آلمان، انگلیس و فرانسه حضور نداشتند.

امروز «انریکه مورا» معاون هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی ایده‌های جدیدی را پیرامون برخی موضوعات باقی‌مانده ارائه کرده که بررسی جامع آن از سوی ایران و سایر کشورها نیازمند بررسی دقیق‌تر در پایتخت‌ها است.

تا ساعاتی دیگر هیئت‌های مذاکره‌کننده، وین را به مقصد پایتخت‌ها ترک می‌کنند تا ایده‌های طرح شده از سوی انریکه مورا را به صورت دقیق‌تر و کامل بررسی کنند.

گزارش‌های رسیده به «نورنیوز» حاکی است با وجود پیشرفت نسبی در موضوعات باقی‌مانده، روند پیشرفت در همه موضوعات یکسان نیست.

برخی رسانه‌ها و مقامات سیاسی غربی امروز با انتشار خبری غیر واقعی مدعی شدند که متن توافق نهایی آماده شده است.

گرچه هنوز امکان قضاوت قطعی در مورد نتایج حاصل از گفتگوها وجود ندارد اما مذاکرات انجام شده طی ۵ روز گذشته را با توجه به توقفی که در گفتگوها ایجاد شده بود، می‌توان حرکت به سمت جلو اما با روندی کند ارزیابی کرد.

مشابه دوره‌های قبلی به محض پیشرفت اندک در مذاکرات، رسانه‌های غربی با انتشار اخبار هدفمند و غیر واقعی مدعی می‌شوند که ایران از مواضع اصولی خود عقب‌نشینی کرده است.

در همین خصوص؛ یک مقام مطلع حاضر در مذاکرات وین به «نورنیوز» گفت: هیئت مذاکره‌کننده ایرانی همچون دوره‌های قبلی همچنان بر دستیابی به توافقی قوی، پایدار و قابل اتکاء متمرکز است و این مسیر تا احقاق حقوق ملت ایران و اطمینان از عدم تکرار رفتارهای زیاده‌خواهانه و غیر قانونی آمریکا ادامه خواهد یافت.

منبع: نور نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • ناشناس
    9

    حصول توافق قطعی شده است فقط علنی کردن و رسانه ای شدن آن در ایران با توجّه به اینکه در ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله حسین (ع) و یاران با وفای او قرار داریم به بعد از ۱۷ محرم موکول شده است. انشاءالله وزیر خارجه ایران بعد از ۱۷ محرم به وین اتریش سفر خواهند نمود و متن اصلاح شده توافق نامه برجام را امضاء خواهند نمود.

    نظرات شما -
    • متین
      6

      در چند روز آینده خبر های خوشي از وین خواهیم شنید

    • ناشناس
      0

      یه عده خوب خوردن و چاپیدن
      حقوق من کارمند ۱۰ درصد اضافه شد و بتبعش مالیات هم افزایش پیدا کرد' در واقع حقوق من ۸ درصد اضافه شد
      تازه ماه اول راهم به عنوان مقرری کم کردن...
      اما اجناس بالای ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشتن ....
      ایا برجام این مورد راهم درست میکنه؟؟؟
      آیا این بی عدالتی مورد مربوط به امریکا و اروپاست ؟؟
      آیا انصافه من با مدرک فوق لیسانس فیزیک حمکمم ۹ تومن باشه
      اما عده ای چند برابر من بگیرن؟؟
      مثلا همکلاسی دوران دبیرستان که کنکور هم قبول نشد اما با دیپلم در ارگان دیگه ای استخدام شد و رفت پیام‌نور لیسانس گرفت و ارئه داد بالای ۲۰ بگیره؟؟؟
      عدالت کجاست؟؟؟

    • ناشناس
      0

      به همین خیال خوش باشید . هیچ توافقی صورت نخواهد گرفت ، حتی اگر توافق نیم بندی انجام بشه ، هیچ سودی برای مردم ایران نداره .
      الکی مردم را سرکار نگذارید . شرف داشته باشید .

    • م
      0

      برجام عملی می شود ولی به این زودی اثرات جالبی. بر زندگی مردم نمی گذارد البته دلار تا سقف ۲۲ هزار تومان فرو می ریزد که خود همین قضیه تا حدودی وضعیت را بهتر خواهد کرد

  • رضا
    0

    بیخیال برجام، مشکل مملکت مدیران نالایق و فشل هست

  • ناشناس
    9

    ادمی رو که مخالف سرسخت برجامه که عقلانی نیست بعنوان مسیول ارشد مذاکره کننده منصوب کنند .
    این یعنی سرکاری

  • ناشناس
    1

    همش سرکاریه نه امریکا حاضره از منافع خودش کوتاه بیاد نه ایران زیر حرف زورمیره

    نظرات شما -
    • کلاغ پر
      0

      مگر اینکه اون زور پر زور باشه.......

  • متین
    3

    نود درصد مشکلات ما مربوطه به تحریمها است و ده درصد دیگر ناشی از بیسوادی و عدم لیاقت مسئولان در اداره کشور است

    نظرات شما -
    • م
      1

      اختلاسگر و غیر ایرانی را هم اضافه کنید

    • ناشناس
      2

      آمار را بر عکس گفتید!

  • جلال آل احمد
    0

    مردم مث گوشت قربونی هستند
    هم توی عزا ذبح میشن هم عروسی
    بریم به فکر بیچاره گی های زندگی باشیم
    این حلوا فقط دهن حکومت رو شیرین میکنه
    واسه مردم مستضعف چیزی تهش نیست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      پول نفت میره تو جیب مسوولین و عربها در لبنان و فلسطین و یمن و عراق و سوریه

  • ناشناس
    0

    تفاوت یک حاکمیت دموکراتیک (به قولی مردم سالار) با یک حاکمیت غیر دموکراتیک (غیر مردمی/ از مستبد ایدئولوژیک تا دیکتاتوری حزبی یا فردی...)، همین نکته است، منافع ملی برحق و حقوق بدیهی بشری (یعنی منافع آخاد مردم و اکثریت)، منافع و خواستهای مادی و ایدئولوژیک اقلیت حاکمان و عوامل و بادنهای فاسد ترجیح داده میشود به منافع ملی میشود!
    وقتی چند ده سال، عوامل حکومتی اهمیتی نمیدهند که تحریم اجانب چه بر سر مردم میاورد یا اهمیت نمیدهد چند ده سال محرومیت و فقر مصنوعی تحمیل شود بر اکثریت مردم، که موجب چندین نسل سوزی شود.
    اهمیتی نمیدهد حتی بخاطر فقر و بی عدالتی، عقاید و منش خوب زندگی و اجتماعی تباه شود یا دین و اخلاق و معنویان مردم نابود شود!
    این حاکمیت همچنان بر ایدئولوژی تنشزا و ضد منافع ملی، هی با بخش عمده قدرت جهانی سیاسی-اقتصادی جهان دشمنی و اصرار کند، و با شعار و اقدامت خصمانه دشمنان خطرناک و بیرحمی درست کند که از تحریم دهها ساله یک کشور ابائی ندارند! این حاکمیت اهمیت نمیدهد در عمل، تمام ادهای خدایی و جمهورخواهی و خیرخواهی برای مادیات و معنویات دروغ است.
    بیچاره ملت یا مردمی که گرفتار این چنین جکومتی شوند، وقتی بدرت میشود که دشمنان حکومت هم دست کمی از آنها نداشته و خوی ضد انسانی و توحشش منفعت طلبی دنیوی از هیچ جنایت و خباثت فروگذار نباشند!، بطوریکه از جعل تاریخ و هویت و دروغ پراکنی برای برانگیختن تعصبات و کینه های نژادی و قومی در جهت تجزیه طلبی تا نابود کردن ارزشهای معنوی و اخلاقی و اجتماعی مردم آن کشور.
    این جهنمی چند ده ساله است که مردم برحی کشورها گرفتارند، نه توانستند این حاکمیت باطل و متجاهل نابود کنند و نه اکثریتشان راه فراری دارند و نه دشمنان اجنبی رحمی به انها میکنند! در باتلاق مفاسد از حکومتی تا مافیا(حتی رسانه هایش در چنگال انهاست و اجازه نشر نمیدهند حقایق را!) و از شبه زامبی شدن افراد تا فروپاشی روابط عاطفی و خانوگی! مرگ تدریجی عذابی جهنم توحش زنده مانی در جنگل بدون قوانین حقوق بشری. جهنمی مملو از فساد، از فساد سیستم آموزشی که بجای انسانهای فرهیخته، مجرم و خلافکار کمسواد مستعد فساد و خیانت پرورش میدهد! یعنی حتی بر فرض بعید سرنگونگی این حاکمیتهای ضد بشری، تا نسلها باید پالایش شود نهادهای مختلف کشوری از این افراد نالایق و آلوده! تا نسلها باید هزینه فرهنگی بریا بازیابی شبه زامبی ها شدن کثیری مردم!

  • مسلم
    1

    با برجام یا بی برجام /باکی نداریم از فرجام

  • ناشناس
    1

    ظاهرا همه طرفهای مذاکراه کننده ادعا کردند ک متن نهایی هست بجز ایران،اگه توافق نمیخواهید چرا بظاهر مذاکره میکنید مرگ یکبار شیون یکبار

  • هوالحق
    1

    در جواب رضا تو که مدام از گرسنگی و تورم دم میزدی حالا از نتیجه ی برجام میترسی؟ همان یک ماه پیش جوابتو داده بودم دعوای امثال شما گرانی و تورم نیست فقط دنبال امثال روحانی اسهال طلب به دنبال جام های حرام برای تیم مجبوتبون خرسپولیس هستید

  • ناشناس
    0

    بنده مخالف تحریمم تحریم تعامل با دنیا را دچار مشکل کرده است ولی مشکل اصلی ما مسولین بیسواده اگه در برجام به توافق برسیم اینها یه مشکل جدید با دنیا ایجاد خواهند کرد.طول ۴۳ سال این را ثابت کرده است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها