انتقاد سازمان ملل از منع حجاب در فرانسه

سازمان ملل ممانعت از استفاده زنان و دختران از حجاب در مدارس و مکان‌های عمومی را ناقض معاهده بین‌المللی حقوق بشری توصیف کرد.

انتقاد سازمان ملل از منع حجاب در فرانسه

 کمیته حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد فرانسه به دلیل ممانعت از استفاده زنان و دختران از حجاب در مدارس این کشور معاهده بین‌المللی حقوق بشر را نقض کرده است.

به نوشته وبگاه «میدل ایست مانیتور» این کمیته در بیانیه‌ای با محکوم کردن این اقدام در فرانسه اعلام کرد آن‌ها حقوق مسلمانان «تحت میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی» را نقض کرده‌اند.

این بیانیه نمایشی در پی شکایت یک زن فرانسوی مسلمان در سال ۲۰۱۶ صادر شده است که گفته بود پس از استخدام در یک مدرسه پاریس، مدیر آن مجموعه مانع از ورود وی با حجاب شده بود.

کمیته حقوق بشر سازمان ملل در این‌باره نوشت: «ممانعت از انجام کار حرفه ای این زن در حالی که حجاب بر سر داشته، در واقع محدود کردن آزادی مذهبی او بوده و نقض حقوق بشر محسوب می‌شود».

بیانیه این کمیته ماه مارس (فروردین) صادر شده بود اما چهارشنبه هفته گذشته به دست وکیل این زن فرانسوی مسلمان رسیده بود.

این کمیته خطاب به دولت فرانسه نوشته است: «باید در زمینه حقوق بشر کار شود، به‌ویژه در زمینه مسائل مربوط به اقلیت‌های مدهبی و به خصوص مسلمانان».

در اکتبر سال ۲۰۲۰ (مهر ۱۳۹۹) «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه از پیش نویس طرح قانون جدیدی در این کشور خبر داد که حق زنان در داشتن حجاب اسلامی در اماکن عمومی را محدود می‌کرد. کمیسیون ملی پارلمان فرانسه و مجلس سنای این کشور نیز این لایحه را تایید کرد.

بر اساس قانون جدید، زنانی که کودکان خود را در اردوهای مدرسه همراهی می‌کنند از داشتن حجاب منع می‌شوند. همچنین زنان با حجاب نمی‌توانند برای دیدن فرزندانشان وارد مدرسه یا مهدکودک شوند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    2

    این به اون در

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها