مارین لوپن خواهان ممنوعیت حجاب در سراسر فرانسه شد

سیاست مدار راست افراطی فرانسه و از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور در کنفرانسی خبری پیشنهاد کرد

مارین لوپن خواهان ممنوعیت حجاب در سراسر فرانسه شد

فرانسه در تدارک برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آوریل ۲۰۲۲ است و احتمالا این انتخابات شاهد رقابت سختی میان امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فعلی و مارین لوپن، رقیب انتخاباتی سابقش در سال ۲۰۱۷ خواهد بود. چهار سال قبل لوپن که رئیس حزب اجتماع ملی است در دور دوم انتخابات به ماکرون باخت.

این رهبر ۵۲ ساله حزب اجتماع ملی به خبرنگاران گفت که باید روسری‌های مسلمانان به عنوان یک "نمونه پوشش اسلامگرا" در نظر گرفته شود.

نتایج یک نظرسنجی اینترنتی انجام شده از سوی موسسه هریس اینتراکتیو که روز چهارشنبه منتشر شد نشان داد در صورتی که دور دوم نهایی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه امروز برگزار شود، مارین لوپن ۴۸ درصد آرا را در برابر آرای ۵۲ درصدی ماکرون کسب می کند. این بیشترین میزان حمایتی است که این چهره راست افراطی تا کنون در سالهای اخیر کسب کرده است.

این نظرسنجی در میان ۱۴۰۳ فرد بالای ۱۸ سال که اکثرشان به عنوان رای دهنده انتخابات ثبت نام کردند برگزار شد.

رئیس حزب اجتماعی ملی فرانسه در سال ۲۰۱۷ توانست ۷.۶ میلیون رای را در مقایسه با آرای ۸.۶ میلیونی ماکرون در دور اول کسب کند و در دور دوم نیز لوپن با کسب تنها ۳۴ درصد رای به ماکرون باخت.

سال ۲۰۱۱ فرانسه تبدیل به اولین کشوری در اروپا شد که پوشش روبند شامل برقع و نقاب را در اماکن عمومی ممنوع می کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    آزادی در غرب تنها و تنها یک مفهوم دارد : آزادی آن چیزی است که دولتمردان غرب دیکته میکنند . در مورد تروریست و غیره هم همین است . چطور داشتن حجاب اجباری نقض آزادی است ولی نداشتن حجاب اجباری نقض آزادی نیست! اگر در مجله یا روزنامه ای کسی بگویید خدا وجود ندارد آزادیست ولی اگر همان فرد در یک مجلس خصوصی بگوید هولوکاست وجود نداشته ، نقض آزادیست . داعش صدها هزار مردم سوریه را کشت ولی از نظر فرانسه تروریست نبود ولی به محض کشتن صد نفر در فرانسه گروه تروریستی نامیده شد هر چیزی شما بگویید باید درست باشد و اصل قرار بگیرد و هر کس مخالفت کرد بی فرهنگ و بربر و تروریست و ناقض آزادی بیان و... است دیکتاتوری و زورگویی از این روشنتر!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها