روحانی در جمع تعدادی از وزرا و معاونان دولت‌های یازدهم و دوازدهم:

اگر می‌گذاشتند به برجام برگردیم ، دولت را در شرایط دیگری تحویل می‌دادیم

اگر تصمیمات درستی در داخل می‌گرفتیم، از خارج نمی‌توانستند این‌چنین به ما فشار بیاورند. حدود۱۱۰ میلیون دوز واکسن خریداری کردیم .

اگر می‌گذاشتند به برجام برگردیم ، دولت را در شرایط دیگری تحویل می‌دادیم
امام حسین (ع) برای احیای اسلام و انسانیت قیام کرد/ انقلاب ما مظلوم واقع شده است/اردیبهشت ۹۷ حاصل دی ۹۶ بود/ اگر می‌گذاشتند به برجام برگردیم، دولت را در شرایط دیگری تحویل می‌دادیم/
 
صبح امروز، جمعی از وزرا و معاونان سابق رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، در سالروز تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی، با حضور در دفتر ایشان، از مشکلات و توفیقات دوران هشت ساله یاد کردند. آن‌ها در این نشست صمیمی نقش دکتر حسن روحانی در اداره کشور در آن هشت سال را هوشمندانه، دلسوزانه و شجاعانه توصیف کردند و با ذکر خاطراتی، از تلاش‌های رئیس‌جمهور سابق در پیشرفت و توسعه کشور علیرغم مشکلات داخلی و خارجی قدردانی کردند.
 
دکتر روحانی نیز در این نشست با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، گفت: دل‌های مردم با گذشت حدود ۱۳۹۰ سال همچنان مالامال از عشق به امام حسین (ع) است و برای شهادت ایشان عزاداری می‌کنند. آن حضرت برای احیای اسلام و انسانیت قیام کرد و امروز می‌بینیم عشق امام حسین(ع) فرای اسلام است.
 
او با بیان اینکه انقلاب ما پس از گذشت ۴۳ سال از پیروزی، مظلوم واقع شده است، افزود: این مظلومیت یا به دلیل کار دشمنان ماست و یا عملکرد بد و قصور یا تقصیر ما. هرچه که هست، انتظار مردم بیش از این بود که امروز می‌بینند. مردم می‌خواستند زندگی بهتری داشته باشند. مادیاتشان و مخصوصا معنویتشان رشد کند. مردم برای کمبودهای مادی زندگی‌ شاید گذشت ‌کنند، اما معنویت قابل گذشت نیست. مردم برای صداقت، وفای به عهد، عدالت و اجرای حکم خدا انقلاب کردند، وقتی ببینند اخلاق و عملکرد و برنامه‌های ما با آنچه در ۱۶ سال نهضت اسلامی به آن‌ها گفتیم مغایرت دارد، گذشت نمی‌کنند.
 
 
اگر می‌گذاشتند به برجام برگردیم ، دولت را در شرایط دیگری تحویل می‌دادیم
رئیس‌جمهور سابق کشورمان ادامه داد: اینکه می‌گویند فشار خارجی مهم نیست، بلکه مدیریت داخلی اشکال دارد، حرف کاملا درستی است اما تفسیر وارونه می‌کنند. تصمیمات ما ایراداتی داشته که امروز گرفتار این مشکلات شدیم. اگر تصمیمات درستی در داخل می‌گرفتیم، از خارج نمی‌توانستند این‌چنین به ما فشار بیاورند. ما سال ۱۳۹۷ تحت فشار ترامپ قرار گرفتیم. ترامپ مشکلات فراوانی ایجاد کرد. اما چه کسی به ترامپ چراغ سبز نشان داد؟ چه کسانی باعث شدند که ترامپ به خودش جرات بدهد و به این نتیجه برسد که اگر فشار حداکثری به ما وارد کند، در همان سال ۹۷ انقلاب ما سرنگون می‌شود. ترامپ که نمی‌خواست ما صرفا تحریم شویم. اطرافیان ترامپ به صراحت اعلام کردند مردم و مسئولان در ۲۲ بهمن جشن پیروزی انقلاب را نخواهند دید. هدف آن‌ها سرنگونی نظام و انقلاب بود. همه برنامه‌ریزی‌ها بر این مبنا بود. توطئه بیرونی بود اما علامت داخلی هم دادند. اردیبهشت ۹۷ حاصل دی ۹۶ بود. پس مشکل از داخل است تا بیرون.
 
دکتر روحانی با اشاره به توفیقات دولت در رفع تحریم‌ها و لغو قطعنامه‌ها و بسته شدن پرونده پی‌ام‌دی گفت: در دولت دوم اگر ترامپ از برجام خارج نشده بود و روند ادامه داشت، ما علیرغم بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و همه‌گیری کرونا، می‌توانستیم به رشد اقتصادی برسیم و تورم تک‌رقمی را ادامه می‌دادیم. اگر می‌گذاشتند در اسفند ۹۹ به برجام برگردیم، دولت را در شرایط دیگری تحویل می‌دادیم.
دکتر روحانی با برشمردن مسائلی که دولت در پایان دوره هشت ساله با آن مواجه بود، به اقداماتی مانند مدیریت کرونا و پنجشنبه‌های افتتاح اشاره کرد که مورد رضایت مقام معظم رهبری هم واقع شده بود و اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند جلسات ستاد ملی کرونا باید به صورت مستقیم پخش شود تا مردم شاهد مدیریت کرونا باشند. ایشان در عین حال از تلاش‌ها در راستای جهش تولید با پنجشنبه‌های افتتاح ابراز رضایت کردند و فرمودند این اقدامات به مردم روحیه می‌دهد.
 
او سپس گزارش مختصری از تلاش‌های دولت دوازدهم برای تامین و خریداری واکسن کرونا ارائه داد و گفت: ما تصمیم گرفتیم برای خرید ۲۰۰ میلیون دوز واکسن خارجی قرارداد ببندیم. خیلی‌ها مخالف بودند و می‌گفتند ما در داخل واکسن تولید می‌کنیم و به زودی ۵۰ میلیون دوز تحویل می‌دهیم. ما حتی پیشاپیش از آن‌ها هم خرید و تشویق کردیم. ۶۰ میلیون دوز واکسن از روسیه خریدیم که چند میلیون دوز بیشتر به ما ندادند. ۵۰ میلیون دوز واکسن از تولیدکنندگان داخلی خریدیم که در دوره ما چند میلیون دوز بیشتر نتوانستند تحویل دهند. از چین و هند، اروپا و کوواکس واکسن خریدیم. شرایط به گونه‌ای شد که حداقل حدود ۱۱۰ میلیون دوز واکسن، علاوه بر واکسن داخلی خریداری کردیم. ضمن اینکه اگر طرح تحول سلامت نبود ما در کرونا زمین‌گیر می‌شدیم.
منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 32
  • صدرا
    16

    روحانی عقده ای تاکی میخوای به هرمناسبت خودساخته ای اراجیف بگی؟ عقده ای سالگرد تنفیذ آخه ؟

  • یکی از مردم
    4

    نگران نباش ارباب پوتین فعلا به خود همینها هم اجازه بازگشت به برجام رو نمیده

  • ایرانی
    2

    یه ضرب المثلی هست که میگه "س ... زرد برادر ش...ه!!! اصلاح طلب و اصولگرا و ارزشی و سازندگی و بنفش و ....همه تون سر و ته یه کرباسید بیخودی زور نزنید مردم بیشتر و بهتر شناختنتون!!!

  • بی طرف
    7

    روحانی ریس جمهور بدی نبود فقط عده ای نگذاشتند او کار کند

    نظرات شما -
    • .
      0

      بس کنید
      برای تمام رییس جمهوران قبلی هم همین رو میگید

      حساب دو دوتای سادس
      تعرفه گمرک رو بردارن ببین چه طوری مملکت سرشار از مواد غذایی و دیگر ابزارات مهم میشود
      به همیننننننننننن سادگی
      در قبل از انقلاب هم حکومت چند بار سر کارخانه ایران ناسیونال و اتحادیه گوشت همین بلا رو اورد قیمت ها از قبل هم اومد پایین تر

      گند زدن به تولید گند زدن به رونق اقتصادی

  • پارسا مرادی
    1

    کلید همه ی گناهان دروغ است .
    آقای روحانی.....

  • سوته دلان
    3

    از آبان ۹۸ هم بگو

  • محمد
    2

    شما دروغ میگوئید چه کسی نگذاشت به برجام برگردید دولت که دردست شما بود لابد میخواهید بگوئید رهبری به شما اجازه این کار را نداد والله اگه پادرمیانی رهبر انقلاب در جریان بنزین نبود مردم پوستت را میکندند شما همه نوچه های محمد خاتمی هستید که منافع این نظام را میخورید وبه ریش مردم میخندید امیدوارم هیچ وقت شما حسودان دنیا طلب ودوستدار آمریکا واروپا درکارتان موفق نشوید که مانند عمروعاص کمر به نابودی ولایت بسته اید ولی به کوری چشمانتان خداوند قادر مطلق آنقدر به امام خامنه ای عزیز عمر خواهد داد که انشاالله شاهد ظهور امام مهدی(ع) باشند انشاالله

  • ناشناس
    2

    جالبه هر رئیس جمهوری دوران ریاستش تمام میشه میگه اگه می‌گذاشتند چنین میکردم چنان میکردم این افراد پشت پرده کیانند که نمی‌گذارند اینها کار کنند

  • مورچه
    0

    همه شماها یعنی چپ و راست یک هدف دارید آن هم بدبختی ملت ایران لباس روحانیت تن کردین اما شیطانی سخن وعمل می کنید

  • 0

    قیمت محصولات زامیاد با چراغ سبز مستقیم شورای رقابت، دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس افزایش یافته است.

  • 2


    همه وعده های انتخاباتی‌ دروغ های در سال 92 و 96 هم بگو

  • 1

    ما هم باید کلاهک هسته ای داشته باشیم تقریبا در مقابل بمب های اتمی بی دفاع هستیم

  • 🐜
    1

    آقای روحانی پایین و بالای تورا هم دیدیم اون ازدلارهای جهانگیری وازرانت های حسین فریدون برادرت بهتره خاموش باشی

  • ناشناس
    3

    لعنت بر آمریکا جنایتکار
    لعنت بر انگلیس جنایتکار
    لعنت بر فرانسه جنایتکار
    لعنت بر آلمان جنایتکار
    لعنت بر عربستان سعودی جنایتکار
    لعنت بر امارات جنایتکار
    لعنت بر ترکیه جنایتکار
    لعنت بر اسرائیل جنایتکار
    لعنت بر سازمان ملل خیانتکار
    لعنت بر شورای امنیت خیانتکار
    لعنت بر شورای حقوق بشر خیانتکار

  • 0


    دشمنی آمریکا مربوط به مسائل هسته ای ایران نمی شود
    شما هنوز هم درک نمی کنید
    دخلت، مداخله، اهانت، حیانت و جنایت در سال 1332 و 1357 شروع و آغاز شده است و در زمان ترامپ

  • 0

    دشمنی آمریکا مربوط به مسائل هسته ای ایران نمی شود
    شما هنوز هم درک نمی کنید
    دخالت، مداخله، اهانت، خیانت و جنایت آمریکا و متحدانش در سال 1332 و 1357 شروع و آغاز شده است و در زمان ترامپ

  • ناشناس
    0


    اوکراین برای پایان دادن به درگیری‌های نظامی در این کشور دست به دامن چین می‌شود

  • 1

    در سال‌های قبل در دولت اصلاحات اگر حوادث غیرمترقبه چون سیل و زلزله روی می‌داد آقای رئیس‌جمهور یا در استراحت بودند و یا چند روز بعد سروکله مسئولان با خدم و حشم در صحنه حادثه پیدا می‌شد ولی در این دولت هر حادثه‌ای که پیش می‌آید رئیس‌جمهور و مسئولان بلافاصله در کنار مردم حادثه دیده حضور پیدا می‌کنند. پس فرق است که به چه کسی رأی بدهیم.

  • 0

    راه روستایی از ۳۵ سال قبل نیمه‌کاره مانده است
    احداث راه روستایی، «قشلاق بالا» از توابع بخش خواجه شهرستان هریس آذربایجان‌شرقی از ۳۵ سال قبل نیمه‌کاره مانده است و برای تکمیل و افتتاح این جاده ۱۵ کیلومتری که ۵ ماه در سال به دلیل سرما و یخبندان مسدود می‌شود، اقدامی انجام نمی‌گیرد. به استانداری و راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی هم که مراجعه می‌کنیم، دلیل آن را نبود بودجه اعلام می‌کنند که باید پرسید چگونه برای برگزاری جشنواره‌‌ها و مراسم گوناگون هزینه‌های میلیارد تومانی می‌شود، اما برای احداث یک راه روستایی بودجه وجود ندارد؟

  • 0

    ورود خودروسازان به بازار بورس به ضرر مردم و کشور است
    حال که گام‌هایی در راه آزاد‌شدن واردات خودرو برداشته شده و قیمت آن روند کاهشی پیدا کرده است، تلاش برای ورود شرکت‌های خودروساز به بورس به تداوم تولید محصولات اغلب بی‌کیفیت و گرانقیمت خودروها با ۱۸ هزار کشته در سال می‌انجامد که به ضرر اقتصاد کشور و مردم است، به ویژه آن که عرضه سهام شرکت‌های خودروساز به بورس در هیچ کشوری سابقه ندارد و اجرای آن در کشورمان جبران ضرر و زیان شرکت‌های یاد شده از جیب مردم به حساب می‌آید.

  • ناشناس
    1

    روحانی عزیز یادت هست در زمان جنگ کنار رفسنجانی اشرافی در پشت جبهه می نشستی و جوانان مظلوم را در جنگ پرپر میکردی و مانع خاتمه جنگ میشدی و جنگ را تا نابودی زیرساختهای مادی و معنوی کشور ادامه دادی‌.
    یادت هست در کارهای اطلاعاتی و امنیتی وارد شدی و تمام افراد شایسته و کاردان را به خارج فراری دادی.
    یادت هست در انگلستان با لباس حوزوی مدرک دکترا گرفتی و شبه عامل خارجی کشور را به سمت انحراف و تجمل و رشوه سوق دادی.
    یادت هست با پشتوانه شما، برادرت تخلفات زیادی را در جهت تضعیف کشور برداشت.
    یادت هست از جوانان دانشجو جهت رسیدن به مطامع ریاستی سواستفاده کردی و آنان را به کشتن دادی و باعث مهاجرت آنان شدی.
    اصولاً تغییر و تحول در تمامی امور مدیریتی باعث رشد و تکامل میشود. اگر رفسنجانی اشرافی بعد از پایان ریاست جمهوری به حوزه علمیه رفسنجان می‌رفت برای کشور بهتر بود. اگر خاتمی بعد از دوره ریاست جمهوری به حوزه علمیه یزد می‌رفت برای کشور بهتر بود اگر احمدی نژاد بعد از دوره ریاست جمهوری به دانشگاه گرمسار می‌رفت بهتر بود. حالا هم اگر روحانی به حوزه علمیه سمنان برود برای کشور بهتر است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      دوست عزيز از خدا بترس اين همه به راحتي تهمت ميزني و همه رو از مرده و زنده متهم ميكني ! چه توجيهي در روز رستاخيز براي اين حرفات داري

  • 0


    عربستان وامارات در حمله تروریستی اهواز دست داشتند
    و این در حالی است که ترامپ در سال 1397 با دریافت رشوه از عربستان سعودی، امارات و بحرین از توافق هسته ای وبرجام به صورت غیر قانونی خارج شده است.

  • ناشناس
    1


    ایران درخواست حذف سپاه از لیست تروریسم را کنار نگذاشته / ادعای وال استرست ژورنال فاقد اعتبار است

  • 1

    ما هم ایرانی هستیم وسلاح هسته ای نداریم واز هیچکس هم نمی ترسیم

  • 0

    تولید برق هسته‌ای حق ایران است

  • ناشناس
    0

    دلالان وابسته به دولت و مسئولان خرمای 7 هزارتومانی را 75 هزار تومان به مردم فروختند

  • 1

    تولید برق هسته‌ای حق ایران است

  • ناشناس
    1

    وقتی عربستان سعودی جنایتکار، امارات جنایتکار، بحرین جنایتکار و ترکیه جنایتکار به اصطلاح کشور اسلامی همه جانبه با رژیم کودک کش صهیونیستی همکاری می کنند پس دیگر از کشورهای اروپایی چه انتظار داریم

  • 0


    آمریکا با رب گوجه و روغن ما چه کار دارد؟
    برخی دولتمردان علت گرانی‌ها را به تحریم‌های آمریکا ربط می‌دهند که باید از این آقایان پرسید، آمریکا با رب و روغن ما چه کار دارد؟!
    گرانی‌های بیدادکننده به خوبی عملکرد ضعیف دولت را نشان می‌دهد.
    با وجود این، برخی دولتمردان علت گرانی‌ها را به تحریم‌های آمریکا ربط می‌دهند که باید از این آقایان پرسید آمریکا با رب و روغن ما چه کار دارد!؟






  • ناشناس
    0

    روحانی و تیمش اگر عاقل و کارکشته بودند جوری قبلا توافق میکردند که آمریکا نتواند از برجام خارج شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها