دیدار و گفتگوی نوه نلسون ماندلا با وزیر خارجه کشورمان

مندلا ماندلا، نوه نلسون ماندلا رهبر فقید ضد آپارتاید آفریقای جنوبی که برای دریافت جایزه اش در مراسم برندگان جایزه حقوق بشر اسلامی به تهران سفر کرده است، با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

دیدار و گفتگوی نوه نلسون ماندلا با وزیر خارجه کشورمان

دیدار و گفتگوی نوه نلسون ماندلا با وزیر خارجه کشورماندیدار و گفتگوی نوه نلسون ماندلا با وزیر خارجه کشورماندیدار و گفتگوی نوه نلسون ماندلا با وزیر خارجه کشورماندیدار و گفتگوی نوه نلسون ماندلا با وزیر خارجه کشورمان

حسین امیرعبداللهیان ضمن خیرمقدم به ایشان و اظهار خرسندی از اینکه مشارالیه به عنوان نوه نلسون ماندلا به تهران سفر کرده، از تلاش‌ها و مساعی وی در راستای تقویت همکاری بین دو کشور و حمایت‌های بی دریغ از مردم مظلوم فلسطین تقدیر و تشکر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: برای ما، مواضع نلسون ماندلا و رویکرد حزب حاکم کنگره ملی آفریقا در قبال فلسطین قابل توجه است.

امیرعبداللهیان همچنین بر اهمیت تشکیل گروه دوستی پارلمانی بین ایران و آفریقای جنوبی که دارای مجالسی قوی هستند، تاکید کرد.

مندلا ماندلا نوه قهرمان مبارزه با آپارتاید نیز در این دیدار از برخورد گرم و صمیمانه مقامات ایرانی تشکر و قدردانی کرد.

وی با الهام بخش دانستن انقلاب اسلامی برای مردم آفریقای جنوبی، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی باعث خوشحالی نلسون ماندلا در زندان رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی بود.

ماندلا افزود: ما در پنجاه و دومین کنگره سراسری حزب ANC، خواستار کاهش سطح روابط با رژیم صهیونیستی شدیم و در این راستا به همراه الجزایر و تعدادی دیگر از کشور‌های آفریقایی با عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا مخالفت کردیم.

وی اتخاذ تصمیم جمعی و قاطع از سوی همه گروه‌ها و سازمان‌های مردمی در فلسطین در مواجهه با رژیم صهیونیستی که نماد آپارتاید می‌باشد را واجد اهمیت دانست.

نوه نلسون ماندلا در این دیدار بر افزایش سطح همکاری‌ها بین دو کشور تاکید کرد.

پست اینستاگرام وزیر امور خارجه کشورمان

حسین امیرعبداللهیان در اینستاگرام نوشت: امروز در جمع فعالین حقوق بشر اسلامی به میزبانی ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، شرکت کردم.

جایزه‌های امسال حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی به حضرت آیت الله جوادی آملی، نظریه پرداز بزرگ حقوق بشر اسلامی، شهیده شیرین ابوعاقله، خبرنگار الجزیره که توسط گلوله مستقیم نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، جناب آقای مندلا ماندلا نماینده مجلس قانونگذاری آفریقای جنوبی و از پیشگامان موج جدید ضد آپارتاید رژیم صهیونسیتی به خاطر اقدامات و مواضع قابل توجه ایشان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با آپارتاید رژیم صهیونسیتی و خانواده شهید مدافع حرم، صیاد خدایی به پاسداشت فعالیت‌های قابل توجهی که در مبارزه با گروه‌های تروریستی داشته و سرانجام خود نیز در یک اقدام تروریستی به شهادت رسید، اعطا شد.

ترکیب دریافت کنندگان جوایز حقوق بشر اسلامی، پیام ارزشمندی دارد؛ اینکه از منظر حقوق بشر اسلامی، هیچ تبعیضی در جنسیت، دین، تابعیت و نژاد وجود ندارد. در پایان مراسم هم توفیقی شد تا با فرزندان و پدر بزرگوار شهید صیاد خدایی دیداری داشته باشم. راهش پر رهرو باد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    خخخخ.کم بود جن و پری.

  • ناشناس
    0

    نکنه قراره این مشکلات مردم بیچاره ایرانو حل کنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها