در رایزنی تلفنی وزیر خارجه کشورمان و همتای عمانی مطرح شد

حمایت عمان از حصول توافق در مذاکرات رفع تحریم

وزیر خارجه عمان در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان از حصول توافق در مذاکرات رفع تحریم و تامین خواسته‌های مشروع ایران حمایت کرد.

حمایت عمان از حصول توافق در مذاکرات رفع تحریم

حسین امیرعبداللهیان دیشب (سه‌شنبه) چهارم مرداد ماه با بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان در خصوص مسائل دوجانبه و برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به صورت تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن ابلاغ سلام آیت‌الله رئیسی به هیثم بن طارق سلطان عمان، از دیدگاه‌های مثبت این کشور در جهت توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای، تشکر و قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان درباره آخرین تحولات مذاکرات رفع تحریم‌ها با اشاره به ابتکارات طرف ایرانی برای باز ماندن پنجره دیپلماسی تاکید کرد: مرحله نهایی توافق به دو مؤلفه واقع بینی و انعطاف پذیری طرف آمریکایی بستگی دارد و جمهوری اسلامی ایران برای حصول توافقی پایدار و قوی کاملا جدی است.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران برای امنیت انرژی و امنیت غذایی در جهان اهمیت قائل است و با درک مسائل و مشکلات کنونی انرژی در جهان، تاکنون ابتکارات مختلفی داشته است. 

بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، با اشاره به ارزیابی خود از طرف‌های مختلف مذاکره کننده در وین، دیدگاه کشورش در خصوص ضرورت نیل به توافق در مذاکرات را مورد تأکید قرار داد و گفت: معتقدیم که همه طرف‌ها خواستار رسیدن به توافق نهایی هستند و فرصتی طلایی برای رسیدن به یک توافق فراهم شده است. 

وزیر امور خارجه عمان خاطرنشان کرد: عمان همواره از حصول توافق نهایی در مذاکرات و تامین خواسته‌های مشروع ایران حمایت می‌کند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها