هشدار نماینده مجلس درباره پیامدهای رویکرد «امنیتی» و «شلاقی» به حجاب

نماینده بستان آباد (آذربایجان شرقی) در مجلس با بیان اینکه امنیتی جلوه دادن بی حجابی فرافکنی است گفت: عده ای که حجاب را رعایت نمی کنند ته دلشان این اعتقاد را ندارند اما به یکسری رفتارهای اجتماعی ما مسئولان واکنش نشان می دهند.

هشدار نماینده مجلس درباره پیامدهای رویکرد «امنیتی» و «شلاقی» به حجاب

غلامرضا نوری قزلچه گفت: "مسائلی که در هفته های اخیر خصوصا در بحث حجاب پیش آمده و برخوردهای که با این موضوع صورت می گیرد مقداری نگران کننده است."

نماینده بستان آباد (آذربایجان شرقی) در مجلس افزود: "ما باید بدانیم یک معضل و مشکل فرهنگی، راهکارش فرهنگی است و با زور و تهدید و ارعاب نمی شود مشکل فرهنگی را حل کرد".

او همچنین گفت: "امنیتی کردن موضوع و برخوردهای شلاقی این مسئله را حل نمی کند بلکه بدتر هم می کند. سازماندهی جلوه دادن بحث بی حجابی درست نیست و به نوعی فرافکنی است. کسانی که مسئولیت های فرهنگی در جامعه داشتند به جای اینکه پاسخگو باشند سریع مسئله را امنیتی می کنند و گردن دشمنان می اندازند که خودشان را تبرئه کنند.

نوری قزلچه اظهار کرد: "این موضوع علت هایی دارد که اینگونه در جامعه برون داد دارد. باید آن علل را رفع کرد و حتما برای حل آن باید به دنبال راهکارهای فرهنگی باشیم".

وی ادامه داد: حتی قبل از اسلام مردمان ایران زمین مردمانی عفیف چه در پوشش و چه رفتار بودند و برای پوشش های عفیفانه ارزش قائل بودند بعد از اسلام هم این فرهنگ غنی تر شد. اینکه در جامعه این شرایط پیش می آید باید ریشه یابی شود. اگر علت ها پیدا شود قسمت سخت کار را پیش رفته ایم. علت ها را پیدا کنیم که چرا این برخوردها صورت می گیرد".

نوری قزلچه افزود: "این موضوع را نباید از حالت فرهنگی خارج کرد و به یک بحث امنیتی تبدیل کرد. خیلی از دشمنان نظام می خواهند بر این مسائل سوار شوند و از این موضوعات آتوی علیه نظام درست کنند. از این طرف عده ای را به کشف حجاب تشویق می کنند و از آن طرف عده ای را تشویق می کنند که باید با اینها برخورد شود. نباید مسئولان در این گردونه بیفتند. نباید مسئله را امنیتی ببینیم و با امنیت کشور مرتبط دانست".

وی تاکید کرد: "مسئله بی حجابی معضل فرهنگی است که در کشور بوجود آمده است و از رسوب یکسری مشکلاتی است. حتی همان عده ای که رعایت نمی کنند ته دلشان این اعتقاد را ندارند اما به یکسری رفتارهای اجتماعی ما مسئولان واکنش نشان می دهند. نباید این واکنش ها را امنیتی جلوه داد و به جاهای دیگر وصل کرد. امنیتی دانستن این موضوع، مسئله درست کردن است چرا که این معضل فرهنگی است که باید با راهکارهای فرهنگی آن را ارائه کرد".

منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    1

    احمد خاتمی میگه اسلام به خطر میوفته.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      البته اسلام موردعلاقه ی اینها نه اسلام واقعی

  • ناشناس
    2

    انتخاب پوشش حق هر فرد است .روزی در پی قدیس سازی بودید که لگد خورید اینبار نیز لگد خواهید خورد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      حرف پو شخص که در گوشت خواندن در ضمن قدس که در مرحله آزاد سازی قرار گرفته وقتی اجازه ندادیم حکومت نیل تا فرات را عملی کنید و دورتادور خودتان دیوار کشیدین پس زود فرار کن تا به آب ریخته نشدی

  • ناشناس
    5

    پس بقیه جرم ها را هم با فرهنگ درست کن اگر توانستی!
    حرف های دوریالی و دو قطبی سازی عده ای...!

  • ناشناس
    0

    اینها از اسلام فقط مورد حجاب رو اجرا می کنند چون فعلا صلاح به این هست فساد دزدی اختلاس اقازادها حروم زادها تو برنامه کاری این برادران وجود ندارد واقعا ادم حیران می ماند

  • ناشناس
    0

    یک ریکا شده چهل هزار تومان نمیشه خرید ظرفی که یک کم نان با یک زره روغن خوردیم بشوریم درستش کنین

  • ناشناس
    1

    رضا شاه به زور پاسبان کشف حجاب را عملی کرد (البته اونجور که تاریخ اخوندی بما گفته)و اخوندها به زور شلاق و گشت ارشاد وپاسبان روسری سر مردم میکنند..این وسط تفاوت دو حکومت رضاخانی و اخوندی چیه؟ وقتی هر دو با جبرو زور اختیارات زندگی مردم رو محدود میکنند؟

  • 1

    من بعنوان یک مادر هیچوقت تو مسئله حجاب دخترهام دخالت نمیکنم اونها بعنوان انسان حق دارند انطور که دوست دارند لباس بپوشن..در عوض فکرشون رو به زمانه روشن میکنم و اگاهیهای لازم رو مادرانه بهشون میدم ..اخوندها چون کارشون اینه که بشینن گوشه اتاق و کتاب دینی بخونن و راجبش فکر کنن ذهنشون منحرف شده و فکر میکنن همه چیز زن برای مرد تحریک کننده اس و اگر هم اینجور باشه اینجا بجای بالابردن سطح فرهنگ جامعه و اموزشهای تربیتی شخصیتی به خودشون و مردها با پیچوندن زن تو پارچه میخوان مشکلشون حل بشه...واقعا جای تاسف داره برای مردان ایرانی که اجازه میدن اینقدر شخصیتشون تخریب بشه

  • ناشناس
    0

    تنها یک سوال .مردانه جواب دهید.بی حجابی بد تره یا این همه کثافت کاریی که مسولین میکنند ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها