بسته شدن ورودی‌ های منطقه الخضراء بغداد

یک منبع امنیتی عراقی امروز جمعه از بستن ورودی منطقه الخضراء بغداد خبر داد.

بسته شدن ورودی‌ های منطقه الخضراء بغداد

این منبع به بغداد الیوم اعلام کرد: نیروهای امنیتی ورودی‌های منطقه الخضراء بغداد را با قرار دادن بلوک‌های سیمانی بسته‌اند.

منبع امنیتی عراقی بیان کرد: نیروهای امنیتی در ورودی تونل «الزیتون» و راه‌های منتهی به منطقه الخضراء بلوک سیمانی قرار داده‌اند.

این در شرایطی است که طرفداران صدر شامگاه چهارشنبه به منطقه الخضراء حمله ور شدند.

پیش از این «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در جلسه‌ای با حضور فرماندهان ارشد امنیتی، حوادث تظاهرات در منطقه خضراء و سازوکار حمایت از تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو را بررسی کرده بود.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق، جلسه فرماندهان ارشد امنیتی عراق به ریاست مصطفی الکاظمی، فرمانده کل نیروهای مسلح برگزار شد.

در این جلسه که وزرای دفاع و کشور عراق نیز در آن حضور داشتند، حوادث چهارشنبه شب گذشته و تظاهرات در منطقه خضراء و سازوکار حمایت از تظاهرات‌کنندگان به نحوی که به تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو آسیبی وارد نشود بررسی شد.

الکاظمی در این جلسه تأکید کرد که دولت متعهد به مسئولیت خود در تأمین امنیت و حفاظت از مسالمت اجتماعی و اموال عمومی و خصوصی و هیئت‌های دیپلماتیک خارجی است.

وی همچنین تأکید کرد که دستگاه‌های امنیتی عراق به مسئولیت خود بر اساس قانون عمل می‌کنند و برای حفاظت از دستگاه‌های دولتی و هیئت‌های دیپلماتیک و جلوگیری از هرگونه بر هم زدن نظم عمومی تلاش می‌کنند.

دستگیری سرکرده داعشی

دستگاه مبارزه با تروریسم عراق از دستگیری یک سرکرده داعشی خبر داد.

در بیانیه دستگاه مبارزه با تروریسم عراق آمده است که نیروهای این دستگاه تروریست موسوم به «احمد خلف مناع» با اسم تشکیلاتی «ابورحمه» را دستگیر کرده‌اند.

این بیانیه افزوده است که این تروریست از فرماندهان ارشد نظامی داعش در تشکیلات موسوم به «ولایت جزیره» بوده و در زمان حملات داعش بر فراز پلی در فلوجه سخنرانی تهدیدآمیز انجام داد.

در این بیانیه به مکان دستگیری این تروریست اشاره‌ای نشده است.

بمباران هوایی مواضع داعش در شمال غرب عراق

واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از بمباران هوایی مواضع تروریست‌های داعش در استان نینوا خبر داد.

در بیانیه واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق آمده است که جنگنده‌های F-16 عراق مواضع تروریست‌های داعش در رشته‌کوه «عدایه» در غرب استان نینوا را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، این عملیات پس از شناسایی محل اختفای تروریست‌ها در یک غار در این رشته‌کوه با اطلاعات دقیق امنیتی انجام شده است.

تصادف مرگبار در جاده حله به کربلا

یک منبع بیمارستانی عراق در استان صلاح الدین از تصادف مرگبار در جاده حله به کربلا در منطقه المحاویل خبر داد که 17 کشته و زخمی برجای گذاشته است.

این منبع بیان کرد: 12 نفر از ساکنان منطقه بلد در جنوب صلاح الدین در این تصادف مرگبار کشته و 5 نفر دیگر زخمی شده‌اند. این در تصادف اتوبوس حامل مسافران با کامیون رخ داده است.

منبع مذکور از انتقال زخمی شدگان و قربانیان به شهر کربلا خبر داد و اینکه اجساد کشته شدگان به پزشکی قانونی و زخمی شدگان به بیمارستان منتقل شده است.

ثبت 15 هزار فقره آتش سوزی در عراق از ابتدای سال 2022

اداره دفاع مدنی عراق از ثبت بیش از پانزده هزار فقره آتش سوزی در این کشور از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون خبر داد.

«جودت عبدالرحمن» مدیر بخش اطلاع رسانی در اداره دفاع مدنی عراق با اشاره به این موضوع گفت: 47 درصد از آتش سوزی هایی که تاکنون رخ داد در نتیجه اتصال برق بوده است.

وی افزود: در شش ماهه اول سال میلادی جاری، سیزده هزار و 400 فقره آتش سوزی ثبت شده است در حالی که در 25 روز ماه جاری، آتش سوزی ها شدت بیشتری داشته است.

مدیر بخش اطلاع رسانی در اداره دفاع مدنی عراق خاطرنشان کرد: دلایل آتش سوزی‌ها متفاوت بوده که 47 درصد آنها به دلیل اتصال برق بوده، 20 درصد به دلیل بی احتیاطی کودکان و شش درصد نیز به دلیل بی توجهی بوده است.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها