حال و هوای هواداران روحانی، یک سال پس از آغاز به کار دولت رئیسی

یک سال پس از پایان کار دولت حسن روحانی، حالا هواداران او سعی دارند با تکیه بر مشکلات کشور که ریشه در اقدامات دولت محبوب‌شان دارد، اقدام به سفید کردن چهره دولت دوازدهم کنند.

حال و هوای هواداران روحانی، یک سال پس از آغاز به کار دولت رئیسی

هنوز پس از یکسال مردم به‌خوبی در یاد دارند که چطور دولت قبل قیمت ارز را تا ۵ برابر نرخ اولیه افزایش داد.

آنها از یاد نبرده‌اند که رکورد تورم در تاریخ جمهوری اسلامی در دوره ریاست‌جمهوری حسن روحانی ثبت شد و شدیدترین اعتراضات مردمی در این دوره رقم خورد.

بحران کرونا، بحران مهاجرت نخبگان، بن‌بست در سیاست خارجی، تنش با همسایگان و بسیاری دیگر از چالش‌ها، ارمغان اشتباهات دولتی بود که ادعای تدبیر و امید داشت.

حالا پس از یک سال، حسین مرعشی، چهره کارگزارانی حامی رئیس‌جمهور سابق، با متهم کردن دولت رئیسی به ناتوانی در اداره کشور، تلاش کرده از دولت قبل، یک تصویر متفاوت بسازد.

او بدون اشاره به نقش دولت قبل در اشتباهات اقتصادی و بحران‌آفرینی سیاسی و فرهنگی، همه چالش‌های کنونی اقتصاد را گردن ابراهیم رئیسی انداخته تا شاید فرصتی برای پاشیدن گرد فراموشی بر اشتباهات مدیریتی دولت روحانی فراهم آید.

اصلاح‌طلبان درحالی دولت سیزدهم را متهم به ناتوانی در مذاکره و مهار تورم می‌کنند که گویی از یاد برده‌اند که توافق هسته‌ای در دولت روحانی شکست خورد و تورم، ناشی از تحریم‌هایی بود که در همان دولت شکل گرفت و جهش قیمت ارز را به دنبال داشت.

اصلاح‌طلبان هرچند ممکن است عمدا خود را به فراموشی بزنند اما مردم به‌خوبی در یاد دارند که آنچه وضع کشور را به اینجا رساند، نتیجه عملکرد هم‌حزبی‌هایشان در دولت قبل بود.

حجم ویدیو: 4.07M | مدت زمان ویدیو: 00:01:56 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • عبدالله دیالمه
    76

    به امیدمحاکمه روحانی انشاالله هرچه سریعتر

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      واقعا هنوز کسی هست که فکر می‌کنه رئیس جمهور تو ایران کاره ای هست؟
      در آمد دولت از محل فروش کل معادن تو بودجه ٣١۵میلیون دلار هست ولی در آمد فولاد ها فقط از معادن و سنگ آهن ٣٠میلیارد دلار
      کارخانجات مس ١٢ میلیارد دلار
      کارخانجات آلومینیوم ٧میلیارد دلار
      .
      .
      .
      از اوقاف و بنیاد مستضعفان و ..... بگم و حتی در آمد نفت هم دست رئیس جمهور نیست
      رئیس جمهور در ایران فحش خور یکی دیگه س.

  • محسن
    13

    آقا الان یک ساله دولت دستتون هست..مجلس دستتون هست قوه قضاییه با شما هست..شخص اول مملکت و نهاد های زیرمجموعه او حامی شما هستند..سپاه و ائمه جمعه و جماعات و غیره رو دارید..خب بروید مملکت رو درست کنید..تا کی میتوانید بگویید تقصیر روحانی بود؟ در اواخر دولت احمدی نژاد، همچنان قیمت ها در حال صعودی بود ولی روحانی که آمد در دولت اولش همه میدانستند که قرار است توافق شود آرامش و امنیت اقتصادی آورد..شما چی؟ تا الان توی این یک ساله اقلام رو چند برابر قیمت ها تحویل جامعه دادید..

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      آفرین!

    • 5

      آفرین! بهتر از این نمی شد بیان کرد. مزدورهایی که خودشون رو به خواب زده اند به خواب مرگ بروند.

  • محسن
    7

    ببینید ترامپ چند ماه قبل از خروج از برجام پیام داد که آقا سر هسته ای صحبت کردید بیایید سر موشکی و نفوذ منطقه ای هم صحبت کنیم..خب یکی از سرداران فرمودند ما برد موشکی بیش از 2 هزار کیلومتر نمیخواهیم..خب میرفتید در مذاکرات این رو میگفتید و امتیاز میگفرفتید..ترامپ خارج شد .. اینجا از همان ابتدا از بالا گفتند که برجام 2 و 3 نداریم..خب پس اگر ریشه یابی کنید انصاف نیست تمام تقصیر رو به گردن روحانی بیندازید..

  • محسن
    5

    درثانی آیا همه هم حزبی های اصلاح طلبان در دولت روحانی بودند؟؟ وزیر کشورش کی بود؟؟ خود اصلاح طلبان شاکی از عدم استفاده قابل قبول از نیروهای اصلاحات در دولت بودند..حمایت از روحانی ( از روی ناچاری در مقابل ردصلاحیت های شورای نگهبان در 92) به معنی این نیست که دولت روحانی دولت اصلاحات بود..آخه این چه جور تحلیلی هست خبر فوری؟ شما هم که شدی کاسه داغ تر از مشرق

  • ناشناس
    11

    خدا پدر روحانی بیامرزد این رئیسی کشور را نابود کرد و همه باید اجباری کمونیست بشویم.

  • ناشناس
    5

    اگر روحانی ارز را ۵ برابر کرد ریسی همه اجناس را ۱۰۰ برابر کرد

  • ناشناس
    6

    هرچندکه آخوند روچه به حکومت داری بااین حال صدرحمت به روحانی

  • بی طرف
    1

    الان هر سه قوه یکدست هستند به قول خودتان زبان دنیا را بلدید شما مشکلات را حل کنید

  • ایمان
    5

    این یعنی اوج پلشتی حافظه یک ملت
    اخه چرا اینقدر زود همه چیو فراموش میکنین؟
    همین شماها بودین نمیگفتین چرا روحانی اینقدر گند زد حاکمیت برکنارش نمیکنه؟؟
    جهل مردم تمامی ندارد

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      آقا ایمان..من هم یک زمانی وقتی میدیدم فجایعی که احمدی نژاد در کشور ایجاد کرد به فراموشی افکار عمومی پیوست یا ماجرای 88 سالها بعد به طور وارونه تفسیر شد و جای ظالم و مظلوم را سالها بعد در افکار عمومی عوض کردند ، از فراموشی بخشی از مردم نسبت به تاریخ اخیر خودمان ، خیلی ناراحت می شدم..ناراحتی و عصبانیت خبر فوری و شما رو هم از این به اصطلاح فراموشی نسبت به حمله به برخی کاستی های دولت روحانی (با اینکه مخالفم و غیرمنصفانه میدانم) ولی درک میکنم..

  • ناشناس
    0

    فقط در یک جمله میتوان جواب این خزعبلات راداد
    افسوس که این آمدو صد حیف که این رفت ..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها