در واکنش به وقایع اخیر در پارلمان عراق

برهم صالح:ابراز عقیده حق مردم است، اما با حفظ قوانین

رئیس‌جمهور عراق در واکنش به ورود معترضان به پارلمان، تظاهرات مسالمت آمیز و ابراز عقیده را حق تضمین شده در قانون اساسی دانست و بر لزوم پایبندی به قوانین و حفظ امنیت عمومی و بیت المال تاکید کرد.

برهم صالح:ابراز عقیده حق مردم است، اما با حفظ قوانین

به نقل از سومریه نیوز، برهم صالح، رئیس جمهور عراق در بیانیه‌ای گفت: تظاهرات مسالمت‌آمیز و ابراز عقیده یک حق تضمین‌شده در قانون اساسی به شمار می‌رود و پایبندی به مقررات، حفظ امنیت عمومی و بیت المال،  خویشتن‌داری و پیشبرد منافع ملی بیش از هر چیز دیگری ضروری است.

 وی بر لزوم حفظ آرامش، برتری دادن زبان عقل، اجتناب از هر گونه تشدید تنشی که می‌تواند بر صلح و امنیت اجتماعی تاثیر بگذارد، یکپارچگی تلاش‌ها برای تامین حقوق ملی، تحقق اراده مردم و پاسخگویی به آرمان‌های اصلاح‌طلبانه آنها تاکید کرد.

صالح همچنین روی کار آوردن مقامات موثری که از منافع عالی کشور محافظت می‌کنند و دولت توانمندی را تشکیل می‌دهند که آرمان‌های مردم را برای آینده‌ای بهتر تحقق می‌بخشد، مورد تاکید قرار داد.

رئیس جمهور عراق افزود: عراق شرایط حساسی را پشت سر می‌گذارد و با چالش‌های بزرگی مواجه است که نیازمند یکپارچگی صفوف و حفظ روند دموکراتیک مسالمت‌آمیز است؛ در کشوری که مردم آن طی دهه‌ها قربانی استبداد، شکنجه و خشونت شده‌اند، این امر وحدت همگان را برای اقدام یکپارچه در راستای پیشرفت و سرافرازی آن می‌طلبد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که رسانه‌های عراقی روز چهارشنبه از ورود طرفداران جریان صدر و مخالفان «محمد شیاع السودانی» گزینه چارچوب هماهنگی شیعیان برای تصدی سمت نخست‌وزیری عراق، به منطقه سبز بغداد و سپس پارلمان این کشور خبر دادند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    فقط ایرانیان را از عراق بیرون ‌کنید اگه حکومتی مثل خودشان در عراق تشکیل بدند بیچاره شدید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها