با صدور اطلاعیه‌ای درباره محکومیت اشتری به حبس

دادگستری تهران: "وحید اشتری" 5 بار مورد رافت اسلامی قرار گرفته بود

روابط عمومی دادگستری استان تهران در اطلاعیه‌ای درباره محکومیت وحید اشتری اعلام کرد که او حداقل در پنج مورد از موارد مشابه با رافت اسلامی مواجه شده است اما از فرصت‌های ارائه شده در جهت اصلاح رفتار خود استفاده نکرده و بر اتهام‌زنی بی‌اساس به افراد مختلف ادامه داده است.

دادگستری تهران: "وحید اشتری" 5 بار مورد رافت اسلامی قرار گرفته بود

وحید اشتری از فعالان فضای مجازی اخیرا به اتهام نشر اکاذیب و انتساب اعمال خلاف واقعیت به اشخاص حقوقی و حقیقی به قصد اضرار و تشویش اذهان عمومی محکوم شناخته شده است.

روابط عمومی دادگستری استان تهران در همین زمینه اعلام کرد: دادنامه صادره مربوط به چند پرونده اتهامی وحید اشتری می باشد و آن طور که به اشتباه از سوی وی عنوان شده صرفا مربوط به یکی از پرونده های متهم نیست.

بر اساس دادنامه صادره صحت‌سنجی ادعاهای متهم در بسیاری از موارد مورد ادعا در خصوص کشف فساد، حکایت از آن دارد که متهم اعمال خلاف واقعی را خصوصا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتسب کرده و واهی بودن ادعاهای مطروحه با استعلامات به‌عمل آمده و تحقیقات صورت گرفته محرز است.

*عدم انجام اقدام عملی در جهت اثبات ادعاهای متهم در مهلت‌های ارائه شده

متهم در جریان رسیدگی‌های اولیه قضایی قضایی در دادسرا اطلاعات منتشر شده از جانب خود را صحیح و متقن دانسته اما از اثبات صحیح بودن ادعاهای خود عاجز است و در روند تحقیقات قضایی و در مهلت‌های ارائه شده به وی، اقدامی در جهت اثبات ادعای خود و یا ارائه اصول مستندات خود نکرده است.

این اطلاعیه افزوده یکی از نکات مهم این پرونده این است که اشتری برای دفاع از اتهامات علیه خود در جلسه دادگاه حضور نیافته است، این در حالی است که براساس قانون، اگر افراد ادعاهایی دارند و بر صحت ادعاهای خود نیز تاکید دارند، باید دفاعیات خود را در دادگاه ارائه دهند.

این اطلاعیه اضافه کرده متهم باید مد نظر داشته باشد محل اثبات اتهامات وارد شده اخیر از سوی او به افراد مختلف خارج از دادگاه نیست و او باید در محکمه ادعاهای مطرح شده(اتهامات به مطرح شده علیه دیگران) را اثبات کند این درحالی است که فرد مورد اشاره در پرونده‌های قضایی مشابه دیگری که با شکایت حقیقی و حقوقی علیه وی تشکیل شده است، بصورت متعدداز حضور در جلسات بازپرسی امتناع کرده است.

بیشتر بخوانید: وحید اشتری حکم دادگاه خود را منتشر کرد/ بچه حزب‌اللهی‌ها بفهمند مردم، یا یک فعال کارگری یا یک معلم چه می‌کشند

عدم اصلاح عملکرد متهم علی‌رغم رافت اسلامی دستگاه قضا در پرونده‌های مشابه

روابط عمومی دادگستری استان تهران تاکید کرده متهم پیش از این نیز پرونده‌های قضایی متعدد و مشابهی داشته که قریب به اتفاق آن‌ها با اغماض و با هدف اصلاح متهم و با خودداری دادگاه از محکوم کردن متهم به مجازات‌های اشد، منتهی به منع تعقیب شده است؛ به‌طوری‌که حداقل در پنج مورد از موارد مشابه با رافت اسلامی مواجه شده  است؛ اما این فرد از فرصت‌های ارائه شده در جهت اصلاح رفتار خود استفاده نکرده و بر اتهام‌زنی بی‌اساس به افراد مختلف ادامه داده است.

*رای صادره بدوی و قابل واخواهی است

بر اساس رای صادره از سوی دادگاه بدوی وحید اشتری به اتهام نشر اکاذیب و انتساب اعمال خلاف واقعیت اشخاص حقوقی و حقیقی به قصد اضرار و تشویش اذهان عمومی در بستر فضای مجازی با استفاده از سامانه‌های رایانه‌ای مجرم شناخته شد که این حکم ظرف مهلت ۲۰ روز قابل واخواهی در مرجع قضایی خواهد بود و سپس ظرف مهلت ۲۰ روز قابل اعتراض در دادگاه تجدیدنظر استان تهران است.

واخواهی شکایتی است که ویژه احکام غیابی صادر می شود و توسط محکوم علیه غایب، در مهلت مقرر، در همان مرجع اولیه قابل واخواهی است و این غیر از قابلیت اعتراض در مرجع تجدید نظر است.

گفتنیست، وحید اشتری که چندی پیش خبر سفر خانواده قالیباف به ترکیه را رسانه‌ای کرد، روز پنجشنبه  ۳۰ تیر تصویری از دادنامه‌ شعبه ۱۰۵۷ کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت منتشر کرد و مدعی شد که بابت انتشار خبر "سیسمونی"، "خیریه حسین طائب" و "مطالب مرتبط با هولدینگ یاس" در دادگاه محکوم شده است.

طبق تصویر منتشره از حکم دادگاه، وحید اشتری محکوم به تحمل دو سال حبس تعزیری و ممنوعیت از هرگونه فعالیت رسانه‌ای در فضای مجازی و حقیقی شده است.

 این حکم که به صورت غیابی صادر شده ظرف بیست روز قابل واخواهی و سپس ظرف بیست روز دیگر قابل تجدیدنظر خواهی در دادگاه تجدید نظر استان تهران است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • سیادی
    1

    رفعت اسلامی یا پایان رفعت😂😂😂

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      این واژه "رافت اسلامی" دروغ بزرگ است و خیانت به واژه رافت است

    • ناشناس
      2

      رفعت احتمالا عمه ی گرامی شما هستن تو متن خبر ذکر شده رافت حداقل تیتر خبر رو درست بخونید بعد نظر بدین

    • رضا..
      0

      در متن نوشته رافت اسلامی. حالا چه فرق میکنه. افکار عمومی بر این عقیده است که جرم او و ناراحتی حاکمیت از جناب اشتری رسانه ای کردن داستان سفر خانواده رئیس مجلس به استانبول بود. بقیه مسائل حاشیه هستند

  • ناشناس
    0

    تف بر این عدالت و قوه قضلئیه جناحی و سیاسی و غیر مستقل نظام!!!

  • مسعود
    0

    طرف افشا کرده که دختر و همسر قالیباف ترکیه رفتن برای خرید سیسمونی پسر قالیباف متن عذرخواهی منتشر کرده یعنی ادعای افشاگر تایید شده بعد دادگاه میگه حالا تو اثبات کن که حرفت راست هست یعنی قشنگ دیوونه خونست

  • ناشناس
    0

    آقای اشتری قهرمان ملی هستند انشاءالله خداوند نگهدارشان باشد. نصر من الله و فتح قریب

  • شهروند
    0

    شما که به کسی که دررابطه بافساد و افشاگری هدیه ۲۰ میلیونی میدادید چیشد با خبر سیسمونی گیت برادر گاز انبری .بنده خدا را به ۲ سال حبس محکومش کردید .هدیه های شما آسمانیه .

  • متین
    0

    خب بدبخت متوجه نبوده که در ایران خبر نشر یک جرم از خود جرم جریمش بیشتره و نباید خبری در مورد مسئولین و خانواده هاشون درز پیدا کنه

  • ناشناس
    0

    آقای اشتری
    چرا رفتارت را اصلاح نمی کنی ؟
    چرا گوسفند نمی شوی؟
    چرا می فهمی؟
    چرا برای آگاه شدن ملت تلاش می کنی؟
    آقا درست شو دیگه
    کلافه کردی ما رو
    از این به بعد از رافت و رفعت خبری نیست ها؟؟؟
    راستی مواظب رفعت ها هم باش!!!!!!!!!!1

  • ناشناس
    0

    یعنی سیسمونی دروغ بودوایشون شایعه یا لجن پراکنده بود ؟

  • ناشناس
    0

    ر.......به رفعت اسلامی.

  • ناشناس
    0

    احتمالا این بنده خدا نفهمیده که دولت و مجلس عوض شدن و رأفت مال دولت و مجلس قبل بوده و حالا این حرفها آفت دولت و مجلس تلقی میشه

  • مش جمعه
    0

    سیسمونی گیت را یدک می کشید.چه رافتی؟ این رافت شما یعنی کتمان حقیقت

  • ناشناس
    0

    اگر آزادی بیان نباشد، و یا آزادی بعد از بیان،پس فرق الان با زمان طاغوت چیست؟کاری کرده اید که دیگه هیچ کس جرات انتقاد و امر معروف و نهی از منکری نسبت به کارگزاران حکومت نداشته باشد و اتفاقا این احکام برای ترساندن دیگران هم صادر شده است و الا صدها برابر اشتری در کشورهای متمدن علیه حاکمان مطالب مطرح می شود و هیچ کس هم به زندان نمی رود.

  • یه بنده خدایی
    0

    رافت؟ این رافت ها چرا نصیب بقیه نمیشه؟

  • ناشناس
    0

    شما فقط در مورد اسرایرل و امریکا افشا کن اخوندها و مسولین ما معصوم هستند سیسمونی هم ما نه دیدیم نه شنیدم

  • دانا
    0

    همه شاهدند که حسن روحانی گفت قالیباف می خواسته دانشجویان را گازانبری جمع کنه تو را بخدا رافعت اسلامی شاملش نشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها