اولیانوف: مقام‌های ارشد ایران به صراحت تولید سلاح هسته ای را رد کرده‌اند

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در صفحه توییترش تاکید کرد، توانایی ساخت سلاح هسته‌ای به معنای رفتن به دنبال آن نیست؛ عالی‌رتبه‌ترین مقامات ایران از مدت‌ها پیش گفته‌اند که تولید تسلیحات هسته‌ای در دکترین نظامی ایران جایی ندارد.

اولیانوف: مقام‌های ارشد ایران به صراحت تولید سلاح هسته ای را رد کرده‌اند

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به توییت خبرنگاری که اظهارات سید کمال خرازی،‌ رئیس شورای راهبردی روابط خارجی درباره برنامه هسته‌ای ایران را بازنشر داده بود، در صفحه توییترش نوشت: داشتن توانایی[انجام دادن این کار] به معنای تمایل یا برنامه‌ریزی برای انجام دادن آن نیست. در هر صورت، وضع فعلی برنامه هسته‌ای ایران، حاصل سیاست فشار حداکثری ترامپ بایدن است.

اولیانوف در پیام دیگری نوشت: ایران مدت زیادی است که در واکنش به سیاست فشار حداکثری که توسط ترامپ شروع شد و توسط بایدن ادامه پیدا کرد، اورانیوم غنی‌شده در سطح ۶۰ درصد تولید می‌کند. اما عالی‌رتبه‌ترین مقامات ایران از مدت‌ها پیش گفته‌اند که تهران تولید تسلیحات هسته‌ای را رد می‌کند.

اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می‌شود که کمال خرازی به تازگی در گفت‌وگویی با شبکه الجزیره تاکید کرد که ایران با هیچ کس درخصوص برنامه موشکی و سیاست های منطقه ای مذاکره نخواهد کرد زیرا این امر به معنای تسلیم شدن است.

خرازی گفت: انجام گفت‌وگوهای مستقیم با آمریکا در سایه دیوار ضخیم بی اعتمادی و همچنین سیاست های این کشور امری دشوار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر هیچ کس پوشیده نیست که ما توانایی فنی برای ساخت بمب هسته ای را داریم اما تصمیمی در این خصوص نداریم. تنها طی چند روز میزان غنی سازی اورانیوم را از ۲۰ درصد به ۶۰ درصد رساندیم و به راحتی می توانیم به  ۹۰درصد نیز برسانیم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    0

    دروغ هم که اصلا در مرام مقامات نطام نیست.

  • ایرانی
    0

    اولیانوف: توانایی ساخت سلاح هسته‌ای به معنای رفتن به دنبال آن نیست!!!!!!
    تازه فهمیدم چرا مسئولین ما اینقدر با روسها رفیق شده اند!!!! اولیانوف جان پس محض خنده و سرگرمی اینقدر هزینه های میلیارد دلاری میشه تا فقط توانایی بدست بیاریم ولی به دنبالش هم نیستیم؟!! خدا وکیلی مردم رو گوش مخملی فرض کردی؟!!

  • ناشناس
    0

    مرده شور اینو وسفیر روسیه را در ایران ببرن اینا نمی فهمن کشور ما خودش مسئول و سخنگو داره.

    نظرات شما -
    • 0

      کشور ما ؟؟؟؟؟!!!! مال خودشونه

  • ناشناس
    0

    ما جند تا سخنگو ووزیر امور خارجه لازم داریم ؟

  • ناشناس
    0


    بخواهیم سلاح هسته‌ای بسازیم، کسی نمی‌تواند جلوی ما را بگیرد
    اگر ایران به این نتیجه برسد که سلاح هسته‌ای بسازد کسی نمی‌تواند جلوی ما را بگیرد.

  • 0

    آمریکایی‌ها می‌خواهند بدون دادنِ تضمین به برجام بازگردند/ به هیچ عنوان نمی‌توان قبول کرد که سپاه تحریم باشد
    آمریکایی‌ها می‌خواهند به برجام بازگردند، ولی هیچ تعهد و تضمینی نمی‌خواهند بدهند، اما ما می‌گوئیم ما تخلف نکرده‌ایم، این شما بودید که تعهدات خود را زیر پا گذاشته‌اید به همین دلیل باید تضمین معتبر بدهید.

  • 0

    لاپید: اختلافات آمریکا و اسرائیل بر سر ایران، به قوت خود باقی است

    نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به سرزمین‌های اشغالی، اذعان کرد که اسرائیل و آمریکا در مورد راهکار مقابله با ایران به موضع واحدی نرسیده‌اند.

  • 0

    بایدن چگونه سعی کرد در سفر به خاورمیانه، عربستان و اسرائیل را با توافق احیای برجام همراه کند؟

    بایدن می‌خواهد ایالات متحده را به توافقی بازگرداند که سلف او، دونالد ترامپ، از آن خارج شد. لغو تحریم‌های ایران سریع‌ترین و مؤثرترین راه برای جلوگیری از افزایش شدید قیمت نفت است که رای‌دهندگان آمریکایی را خشمگین کرده و در عین حال روسیه را که اقتصاد آن بر صادرات نفت و گاز طبیعی متکی است، تضعیف می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها