اردوغان و پوتین در تهران دیدار می‌کنند

دفتر ریاست جمهور ترکیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد: اردوغان و پوتین در روزهای آینده در تهران دیدار می‌ کنند.

اردوغان و پوتین در تهران دیدار می‌کنند

دفتر ریاست جمهور ترکیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای از دیدار رئیس جمهور این کشور با همتای روسیه ای خود در تهران خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهور ترکیه در این خصوص آمده است: اردوغان (رئیس جمهور ترکیه) قرار است در سفر ۱۸ تا ۱۹ جولای (دوشنبه و سه شنبه، ۲۷ و ۲۸ تیر ماه) به ایران با پوتین (رئیس جمهور روسیه) به صورت دو جانبه گفتگو کند.

در همین ارتباط، وزارت خارجه ترکیه دیروز شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرده بود که مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه این کشور با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود به صورت تلفنی گفتگو کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه ترکیه در این خصوص آمده بود: در این تماس مقدمات سفر مقامات عالی مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به دعوت رسمی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و در رأس هیئتی بلند پایه از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورش فردا دوشنبه وارد تهران خواهد شد.

مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهور ترکیه صبح روز سه شنبه و در مجموعه تاریخی- فرهنگی سعدآباد برگزار می‌ شود.

دیدار و گفتگو با رئیس جمهور کشورمان، برگزاری هفتمین نشست شورای عالی همکاری ایران و ترکیه و برگزاری نشست مطبوعاتی از برنامه های دیدار رسمی اردوغان از کشورمان خواهد بود.

انتظار می رود اردوغان در این سفر ضمن ملاقات با مقام‌ های ارشد ایران در زمینه همکاری‌ های دو جانبه و بررسی آخرین تحولات منطقه و جهان گفتگو کند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین هم پیشتر اعلام کرده بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه قرار است در روزهای آتی به ایران سفر کند.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    4

    بجای عبارت،،دیدار پوتین و اردوغان درتهران،، بهتره بنویسید،،دیدار پوتین ودمپایی پاره،،

  • ایمان
    5

    قشنگ داره تمام قدرت های منطقه به سمت ایران میل می‌کنه
    ظاهر قضیه نشون میده ترکیه هم از صهیونیست هم دست کشیده
    رو به زوالی اسراییل کثیف الکی دست و پا نزن
    اختلاف های درون دولتی اسراییل هم قوت گرفته

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      سرتا از توبره دربیار هوایی بخوره .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها