دادستان کل کشور:

یک مسیحی برای خدمت‌رسانی باید همچون مسلمان انقلابی نگریسته شود

دادستان کل کشور با بیان اینکه همه گروه‌های مردمی در خدمت‌رسانی مشمول عنایت و الطاف الهی قرار دارند گفت: در این خدمت‌رسانی شیعه و سنی تفاوتی ندارند و گروه‌ها در صورتی که مشمول خدمات شوند، باید مورد حمایت قرار گیرند؛ یک مسیحی برای خدمت‌رسانی باید همچون مسلمان انقلابی نگریسته شود.

یک مسیحی برای خدمت‌رسانی باید همچون مسلمان انقلابی نگریسته شود

حجت الاسلام محمد جعفر منتظری روز چهارشنبه در نشست تخصصی مدیران، رؤسا و کارشناسان ادارات حقوقی سراسر کشور که با عنوان «حمایت حقوقی؛ عدالت‌محور، کرامت‌مدار، توانمندساز» در کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود:  خدمات قضایی آحاد مردم به ویژه جامعه تحت پوشش کمیته امداد نباید بر زمین بماند و این کمیته نیز باید خدمات موردنیاز در این حیطه را از دستگاه قضا طلب کند. دستگاه قضا موظف به خدمات‌رسانی به مردم است. 

وی تصریح کرد: آحاد مردم ولی‌نعمت هستند و دستگاه قضایی به‌منظور خدمات‌رسانی به این جمعیت باید اهتمام ورزد؛ اما اقشار مختلف جامعه نیز به طبقات متعددی تقسیم می‌شوند؛ برخی گروه‌ها به دلیل توانمندی مالی یا حقوقی همچنین سواد حقوقی توانایی لازم برای پیگیری و جلوگیری از تضییع حقوق مربوطه را خواهند داشت اما برخی اقشار جامعه توان پیگیری حقوق خود را نداشته و بنابراین خدمت‌رسانی به این قشر از مسئولیت‌ها و وظایف کمیته امداد امام خمینی و دستگاه قضا است. 

منتظری اظهارداشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) با ظرفیت و چهارچوب مشخص در این زمینه می‌تواند گام بردارد و دستگاه قضا نیز باید در این چارچوب خدمت‌رسانی و پیگیری حقوق جامعه هدف اعم از ایتام، زنان بیوه‌، جانبازان و معلولان را دنبال کند. این گروه باید خدماتی ویژه را دریافت کرده و این امر صرفا با «گفتن و شنیدن» محقق نخواهد شد و باید با همکاری و تعاملات لازم جامه عمل پوشانده شود. کمیته امداد امام خمینی در این زمینه یک مرجع به‌شمار می‌رود و البته سازوکارهای مربوطه در این حوزه باید تقویت شده و در صورت نبود ساختارهای لازم، تهیه و تدوین شود.

دادستان کل کشور افزود: ظرفیت دادستانی کل کشور هم در ٢ جهت در این زمینه می‌تواند حمایت داشته باشد؛ در وهله نخست، دادستان‌ها باید به خط شوند، دستورالعمل‌های لازم صادر شده و نیازمندی‌ها به دستگاه قضا انتقال داده شود همچنین در صورت نبود دادستانی، دادگاه‌های بخش باید کمک‌ رسان باشند و کمیته امداد نیز موظف به مطالبه‌گری است. دستگاه قضا در این رابطه آمادگی خود را برای اقدامات کارشناسی و خدمت‌رسانی اعلام می‌کند.

منتظری اضافه کرد: برخی مباحث به حقوق ایتام و اقشاری که توان دفاع و مطالبه‌گری ندارند، مربوط است و بر این اساس، دستگاه قضایی کشور باید ورود کند. ادارات سرپرستی هم در زمینه این خدمت‌رسانی می‌تواند کمک‌کننده باشد.

وی با اشاره به برخی سرکشی‌ها افزود: این ادارات اکنون در مشهد مقدس راه‌اندازی شده و حقیقتا ارزشمند و موثر است. اجازه ندهید، خدمات قضایی بر زمین بماند، کمیته امداد امام خمینی از ما خدمات مورد نیاز برای جامعه تحت پوشش را طلب کند. در این رابطه همچنین می‌توان شخصی را برای پیگیری امور مامور و تلاش کرد، مأموریت‌ها موثرتر دنبال شود.

منتظری اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی یک سازمان ارزشمند است که در راستای خدمت به مستضعفان و محرومان جامعه گام برداشته و باید قدردان این فرصت ارزنده باشد. این خدمات‌رسانی یک توفیق و بستری برای حرکت در مسیر فضیلت است. 

دادستان کل کشور تاکید کرد: سالم باشید، به جامعه ارزشمند تحت پوشش خدمات شایسته ارائه دهید و این را ذخیره آخرت بدانید.

همایش حمایت حقوقی؛ عدالت‌محور، کرامت‌مدار، توانمندساز با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی و جمعی از مدیران، رؤسا و کارشناسان ادارات حقوقی سراسر کشور برگزار شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    مسلمان انقلابی مگه خدمت هم میکند .

  • ناشناس
    0

    شرکت مخابرات ایران که بدون دیتا و موبایل زمانی بعد از شرکت نفت پولدارترین شرکت بود حالا به روزی افتاده که حق و حقوق کارمندانش را نمی‌تواند ادا کند.جای تاسف اینجاست که همان مدیرانی که این بلا را سر مخابرات آورده اند همچنان با حقوق های نجومی مدیر ارشد و هیبت مدیرها هستند!!!!!! مدیر عامل هم که هیچ ، اصلا ارزش صحبت کردن ندارد.

  • ناشناس
    0

    چه پارادوڪس عجیبی
    هم عدم ارائه خدمات عمومی طبق فتوی دادستان مشهد را به بی حجاب ها را قانونی میدانند و تایید میفرمایند و هم ڪرامت انسانها را یادآور میشوند !
    چه علم زیباییست این سفسطه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها