خطر خروج فرانسه از ناتو/ مروری بر قدرت نظامی پاریس/ جداولی از انواع جنگنده ها و ناوشکن ها

فرانسه رتبه هفتم قدرت های نظامی دنیا را در اختیار دارد. این نشان می دهد که خروج فرانسه از ناتو چه آسیبی می تواند به این نهاد بزند.

خطر خروج فرانسه از ناتو/ مروری بر قدرت نظامی پاریس/ جداولی از انواع جنگنده ها و ناوشکن ها

به گزارش خبر فوری، انتخابات ریاست جمهوری و مجلس فرانسه با مطرح شدن شعارهای مختلفی برگزار شد. شعارهایی که نشان دهنده خواست و اراده بخشی از مردم فرانسه بوده است. به جز مساله مهاجرت و بیکاری، مساله افزایش ملی گرایی و ایجاد ارتش داخلی از جمله خواست راستگراها و حتی چپگراهای تند در این انتخابات است. طرفداران اتحادیه اروپا و ناتو بعد از پیروزی ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری نفس راحتی کشیدند چون با پیروزی نسبی دولت و ابقای آن، یکی از مهمترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنان در آن ماند و مساله خروج از ناتو و تشکیل ارتش داخلی نیز کان لم یکن شد.

با این حال، بعید نیست در انتخابات آتی و با پیروزی یک رئیس جمهور راست گرا یا تغییر ساختار مجلس نمایندگان شرایط تغییر کند. به نظر می رسد طرفداران راستگرایی افراطی در فرانسه هر روز بیشتر می شوند. راستگراها به شدت به دنبال خروج از ناتو و ایجاد یک ارتش داخلی هستند.

اکنون مساله این است که ارتش فرانسه چقدر توان دارد و خروج احتمالی اش از ناتو تا چه میزان می تواند به مهم ترین نهاد نظامی غرب آسیب بزند.

در جدول زیر مروری بر توان نظامی کشور فرانسه در زمینه های مختلف داریم تا بتوانیم از این طریق، میزان تاثیر خروج فرانسه از ناتو را برآورد کنیم:

 

  • نیروی انسانی:

شاخص نظامی

تعداد

رتبه ارتش در دنیا

7

جمعیت

حدود 68 میلیون

تعداد سرباز (فعال)

205 هزار

تعداد سرباز (رزرو)

35 هزار

تعداد سربازان شبه نظامی

175 هزار

بودجه دفاعی

41 میلیارد دلار

 

 

  • نیروی هوایی:

شاخص نظامی

تعداد

تعداد هواپیما

1.055

تعداد جنگنده

266

تعداد هواگرد ترابری نظامی

125

تعداد هواپیمای آموزشی

165

تعداد هواپیمای ماموریت ویژه

46

تعداد هلی کوپتر

435

تعداد هلی کوپتر جنگی

69

 

 

  • نیروی زمینی:

شاخص نظامی

تعداد

تعداد تانک

406

تعداد خودرو زرهی

6.558

تعداد توپخانه خود کششی

109

تعداد توپخانه متصل

105

تعداد راکت انداز متحرک

13

 

 

  • نیروی دریایی:

شاخص نظامی

تعداد

تعداد کل شناورهای جنگی

180

تعداد ناوهای هواپیمابر

1

تعداد زیردریایی

10

تعداد ناوشکن

10

تعداد ناوچه

10

تعداد ناوچه سبک

0

 

 

  • موقعیت لوجستیکی:

شاخص نظامی

تعداد

تعداد فرودگاه

464

تعداد ناوگان بازرگانی

548

تعداد بنادر و پایانه

17

میزان کل جاده ها

1.053.215 کیلومتر

 

 

خروج فرانسه از ناتو چه تاثیری بر این نهاد خواهد داشت؟

جداول بالا نشان می دهد قدرت نظامی فرانسه بالا است و به خصوص در قاره اروپا و در بین کشورهای این قاره شاخص و مطرح است. فرانسه رتبه 7 قدرت های نظامی دنیا را در اختیار دارد. این نشان می دهد که خروج فرانسه از ناتو چه آسیبی می تواند به این نهاد بزند. همچنین، خروج فرانسه از اتحادیه اروپا و ایجاد ارتش داخلی می تواند امنیت را برای کشورهای دیگر نیز به خطر بیندازد چرا که هرگونه اختلاف و تکثری در اروپای واحد می تواند در آینده برای کشورهای این قاره دردسر ساز شود.

به جز این موارد، نباید فراموش کرد که تجهیزات نظامی فرانسه به لحاظ کیفی نیز از وضعیت خوبی برخوردار هستند. جنگنده های فرانسوی از نوع Dassault Mirage 2000  هستند. همچنین، هلی کوپترهای ارتش فرانسه از نوع Eurocopter Fennec و Eurocopter Tiger و Aérospatiale Gazelle و Puma  و ... هستند.

در عرصه تجهیزات دریایی نیز وضعیت فرانسه مناسب است. ناوشکن های فرانسه از نوع Aquitaine class و Horizon class و Georges Leygues class هستند. همچنین، زیردریایی های فرانسه از نوع Rubis class و Triomphant class و Barracuda class هستند.

همچنین، تانک های فرانسه از نوع AMX Leclerc و توپخانه هایش از نوع VAB و VBL و PVP و VBCI و VBMR Griffon و AMX-10 RC و VHM هستند.

اینها همه نشان می دهند که خروج فرانسه از اتحادیه اروپا و ناتو می تواند به لحاظ امنیتی تاثیر فراوانی بر غرب و اروپا بگذارد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    2

    یک خبر دروغ و چرت خروج از نانو

  • ایمان
    9

    کافران از پشت دژهای محکم هم پیمان و مستحکم بنظر میرسن
    وقتی پای منافع بیاد وسط از هم جدا میشوند
    این وعده خداست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      10

      هرچی علم وتکنولوزی که به بشر خدمت کرده ساخت همین بقول شما کفار هست .کولر یخچال برق خودرو هواپیما لوازم پزشکی .اسلام چه خدمتی به بشرییت کرده

    • ایمان
      2

      کی مخالف تکنولوژی هست حالا ؟!!
      خود ایران مرکز نخبه دنیا و تکنولوژی جهان سومه
      استفاده ابزاری از تکنولوژی در جهت استعمار بشریت مورد نکوهش میباشد

    • رضا.. به ایمان
      2

      از کی کشورهای مسیحی کافر شدند؟ مشکل کشور ما در این 43 سال دشمن تراشی و هراس برای همسایه ها بود. از روز اول شعار نه غربی و نه شرقی و اعلام صدور انقلاب به کشورهای همسایه و سقوط حکومت‌های آنها و عبور از عراق برای رسیدن به اسرائیل و این توهمات بود. نتیجه بعد چهار دهه تورم 50 درصد و بیکاری و ناتوانی جوانان برای ازدواج و داشتن مسکن و فرار سرمایه های کشور به غرب و تبدیل کشور به بهشت رانت خواران و دزدان و آقازاده ها و کاسبان تحریم

    • ایمان
      6

      تا اونجایی که همه میدونن ایران هراسی در منطقه موج میزنه توسط آمریکا که عربستان بجای امریکا از ایران میترسه.ایران کِی هراسی ایجاد کرده؟!!
      دوماً ایران کی‌سابقه حمله داشته ؟
      ایران اگر به تکنولوژی نظامی رسیده جز برای دفاع نیست
      همه چیو باهم قاطی نکنین تمام نظام اقتصادی ایران فقط بخاطر سو ٕٕمدیریته

  • ناشناس
    12

    حرف دل خودت به عنوان تحلیل زدی،ناتو تازه جان گرفته و احیا شدا،ترامپ پوتین و همفکران آن نابودی ناتو را به گور خواهند برد،ناتو حافظ ازادی،دموکراسی، پیشرفت،رفاه ،صلح و آرامش است.و انشاالله روز به روز هم قوی تر خواهد شد ب پیوستن کشورهای به درد به خور.مثل استرالیا،کره و ژاپن

  • ناشناس
    2

    احتمال داره فرانسه از ناتو خارج و ایران جزء ناتو بشه با برنج کیلویی 200 هزارتومان

  • ناشناس
    6

    تا وقتی که خوی تهاجمی روسیه وجود دارد اشتباه محض است هر یک از کشورهای اروپایی عضو پیمان ناتو از این پیمان مهم و بازدارنده در برابر روسیه از آن خارج گردد.

  • ناشناس
    1

    در صورت واقعیت داشتن چنین اندیشه ای,علت اصلی ,خطرناک شدن رهبری ناتو یعنی امریکا است که با سلطه جوئی جهانی و همدستی بریتانیاممکن است جنگ بزرگ جهانی دیگری راه بیندازد.وانگهی امریکا و بریتانیابزرگترین بی ثبات کننده اتحادیه اروپا هستند.یک فرانسه طرفدار اتحادیه اروپا نمی تواند نسبت به اعمال نفوذ منفی امریکا و انگلیس در ان جا بی توجه باشد.

  • ناشناس
    1

    یه روز صبح از خواب نشستن گفتن چکار کنیم چکار نکنیم بذار یه خبر تحلیلی بدیم بیرون
    خروج فرانسه از نانوا؟؟!؟؟ 😒😒😒

  • ناشناس
    0

    فرانسه قدرت نظامی ندارد ،سپاه پاسداران در عرض چند دقیقه فرانسه را تصرف می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها