مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا: دولت آمریکا در مقابل ایران زانو زده است

جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در گفتگویی مدعی شد: تلاش های جو بایدن برای ورود مجدد به برجام به شدت روابط آمریکا با همه دوستان خود در خاورمیانه و اسرائیل را خدشه دار کرده و ایران در این منطقه تهدید اصلی برای صلح و امنیت است.

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا: دولت آمریکا در مقابل ایران زانو زده است

جان بولتون سیاستمدار تندروی آمریکایی ادعا کرد که تلاش های جو بایدن برای ورود مجدد به برجام به شدت روابط آمریکا با همه دوستان خود در خاورمیانه و اسرائیل را خدشه دار کرده است.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در گفتگویی مدعی شد: تلاش های جو بایدن برای ورود مجدد به برجام به شدت روابط آمریکا با همه دوستان  خود در خاورمیانه و اسرائیل را خدشه دار کرده و ایران در این منطقه تهدید اصلی برای صلح و امنیت است.

 بولتون همچنین ادعا کرد تغییر در سیاست مهاجرتی آمریکا نشان می دهد که کاخ سفید در تلاش است تا تأثیر قرار دادن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست موسوم به سازمان های تروریستی خارجی را کاهش دهد.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا درباره ادعاهای رسانه ای مبنی بر اصلاح رویه قبلی واشنگتن در خصوص ورود ایرانیانی که خدمت نظام وظیفه خود را در سپاه گذرانده اند، مدعی شد: فکر می کنم این یک تصمیم بسیار فاجعه بار است. من این تصمیم را به تلاش دولت آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای نسبت می دهم.

وی ادعا کرد: این یک نشانه دیگر از زانو زدن دولت آمریکا در مقابل ایران است و به همه تروریست ها در سرتاسر جهان این پیام را می دهد که آمریکا یک قدرت ثابت ندارد.

برخی رسانه‌ها مدعی شده‌ بودند وزارت خارجه و امنیت داخلی آمریکا بیانیه‌ای صادر کرده‌اند تا رویه قبلی دولت آمریکا در جلوگیری از ورود ایرانیانی به آمریکا که خدمت نظام وظیفه‌ خود را در سپاه گذرانده‌اند، اصلاح کنند.

این ادعاها در حالی است که وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد هدف از صدور آن اطلاعیه عدم جلوگیری از ورود افغانستانی‌هایی است که برای امنیت ملی آمریکا تهدید محسوب نمی‌شوند اما در گذشته از ورود آنها به آمریکا جلوگیری می شد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها