فرزند یک گانگستر، ترامپ آفریقا می شود/ نلانلا لوکس، جوان میلیاردری که رگ خواب فرزندان ماندلا را به دست آورد

نلانلا لوکس جوان ۳۵ ساله ای است که پایگاه فارن پالیسی در گزارش اخیرش به او پرداخته و او را "ترامپ آفریقای جنوبی" نامیده است.

فرزند یک گانگستر، ترامپ آفریقا می شود/ نلانلا لوکس، جوان میلیاردری که رگ خواب فرزندان ماندلا را به دست آورد

به گزارش خبر فوری، ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید باعث ایجاد فرهنگ و منش "ترامپیسم" در سراسر دنیا شد. اگرچه بیشتر ناظران نگران اتحادیه اروپا هستند و گمان دارند راست افراطی تحت تاثیر ترامپ در این منطقه خروج می کند، اما به نظر می رسد ترامپیسم در کشورهای غیراروپایی خطرناک‌تر است‌. 

برزیل یک‌ نمونه از کشورهایی بود که تحت تاثیر ترامپ به دست یک راست گرای افراطی افتاد و در دوران کرونا به بدترین شرایط موجود رسید. 

ترامپ آفریقای جنوبی، جوانی گلف‌باز که می‌خواهد مهاجران را اخراج کند 

شرایط اقتصادی بد در بسیاری از کشورها و نیز بحران مهاجرت در آنها باعث شده مردم مناطق مختلف به ترامپیسم گرایش پیدا کنند.

یکی از کشورهایی که در حال افتادن به دام راست افراطی و ترامپیسم است، آفریقای جنوبی است. در این کشور دو بحران مهاجرت و کم شغلی فضا را برای ظهور سیاستمداران پوپولیست فراهم کرده است. نلانلا لوکس (Nhlanhla Lux) جوان ۳۵ ساله ای است که پایگاه فارن پالیسی در گزارش اخیرش به او پرداخته و او را "ترامپ آفریقای جنوبی" نامیده است. لوکس جوانی ثروتمند است که تظاهرات فراوانی را ضد سیاست‌های مهاجرتی آفریقای جنوبی به پا کرده است. بسیاری از آفریقایی های فقیر از کشورهایی شبیه زیمباوه به آفریقای جنوبی مهاجرت کرده اند. آنها بسیاری از شغل های پست و پایین‌ را در اختیار گرفته اند و به همین سبب، آمار بیکاری در آفریقای جنوبی بالا رفته و  بسیاری از مردم بومی ثروتمندترین کشور قاره سیاه بیکار شده اند. 

لوکس در این فضا، شروع به تبلیغ علیه مهاجران کرده است. او شعار "اول، آفریقای جنوبی" را سر داده و شبه نظامیان و اوباش را دور خودش جمع کرده است. بر اساس گزارش فارن پالیسی، چندی پیش یکی از طرفداران ترامپ آفریقا، بعد از سخنرانی طوفانی لوکس در یکی از محلات فقیر ژوهانسبورگ به یک جوان مهاجر حمله کرده و او را به‌ قتل‌ رساندند. 

لوکس در سخنرانی ها و پادکست های مختلف با حدت و شدت فراوان به سیاستمداران آفریقای جنوبی حمله می کند. جالب اینکه برخی از سیاستمداران آفریقایی برای جذب مردم از لوکس حمایت کرده اند. بر اساس تحلیل فارن پالیسی، اکنون آفریقای جنوبی در حال ورود به عصر جدیدی است. بسیاری از جوانان این کشور عصر آپارتاید را ندیده و هیچ شناختی از نلسون ماندلا و مبارزات او ندارند. آنها به جای سخنرانی های صلح طلبانه و دقیق ماندلا و مارتین لوتر کینگ و... آهنگ های "جی زی" را گوش می دهند و  به همین دلیل، باید با ادبیات جدیدی با آنها سخن‌ گفت‌. لوکس به خوبی رگ خواب جوانان آفریقای جنوبی را پیدا کرده و به دست آورده است. تمایلات راست‌گرایانه شبه فاشیستی تند همان چیزی است که به مزاق آفریقایی ها خوش می آید و ترامپ آفریقا همین را به آنها می دهد. 

فرزند یک گانگستر، ترامپ آفریقا می شود؟ 

نلانلا لوکس فرزند یک گانگستر آفریقایی است. پدرش که ثروت فراوانی داشت، گاه در زندان بود و گاه بیرون‌ از آن به سر می برد. لوکس در نوجوانی علاقه‌مند به سیاست شد و در دانشگاه ژوهانسبورگ علوم سیاسی خواند. او سپس به حقوق علاقه‌مند شد و مدتی هم تحصیلات نامنظمی در رشته حقوق داشت. او مانند ترامپ علاقه فراوانی به گلف دارد و خود را قهرمان این رشته می‌داند. لوکس در برخی رشته های دیگر ورزشی نیز تجربه داشته و همانند ترامپ چنان خودشیفته است که خود را نفر اول هر رشته و شاخه ای می داند.

ترامپ آفریقا صاحب یک شرکت هواپیمایی است. تصمیم او مبنی بر استخدام افراد بومی آفریقای جنوبی در این شرکت باعث شد محبوبیت فراوانی در بین جوانان راست‌گرای ژوهانسبورگ پیدا کند. او بر اساس همین محبوبیت، آرام آرام وارد سیاست شد و توانست با مناظره های آتشین و پادکست های تند و تیزش روز به‌ روز محبوب‌تر شود. بعد از این، لوکس شروع به راه انداختن تظاهرات مختلف کرد. در این تظاهرات که برخی از آن‌ها بسیار طولانی و مهیب بودند، شعارهای تند ضد مهاجرتی داده می شد که بسیاری را به یاد کمپین ترامپ در آمریکا می انداخت.

این کمپین ها باعث شهرت هر چه بیشتر لوکس شدند. حالا بسیاری منتظرند، لوکس حزب رسمی سیاسی خود را ایجاد کرده و وارد کارزار انتخاباتی شود. بر اساس گزارش فارن پالیسی، دولت و احزاب موجود در آفریقای جنوبی خطر لوکس و طرفدارانش را هنوز جدی نگرفته و بیشتر او را یک "دلقک" می دانند تا سیاستمدار. اما نباید از خاطر برد که ترامپ هم در ابتدا از نظر بسیاری از سیاستمداران آمریکایی یک دلقک بود و کسی گمان نمی کرد که او رئیس جمهور آمریکا شود، هر چند همین بی توجهی و نادیده گرفتن ها باعث شد او رئیس جمهور آمریکا شود. حالا ممکن است همین سناریو برای لوکس و آفریقای جنوبی تکرار شود و او به‌ سرعت‌ به بالاترین مرتبه قدرت در جنوبی‌ترین کشور قاره سیاه برسد. 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • داد
    0

    ترامپ ولایت اسلامی کیست ؟؟

  • دانیال
    0

    شماها هم فقط گیر دادید به ترامپ ‌‌‌‌

    نظرات شما -
    • 0

      ترامپ قدرتمندتر بر می گرده .

    • 1

      دشمنان ترامپ در مقابل ترامپ عاجز هستند ، پشت سر او غیبت می کنند ، او را مقایسه می کنند و به این صورت عقده های درونی شان را کمی التیام می دهند . ترامپ کارآفرین و ثروتمنده ، نیازی به قدرت برای رسیدن به ثروت نداره .

  • ناشناس
    1

    ترامپ داره زندگی خودش رو می کنه ، به مگس هایی که پشت سر او وز وز می کنند ، اهمیت نمی ده . ترامپ هر چه بود ، مستبد ظالم و مفت خور نبود .

  • رضا..
    1

    حداقل خصلت ترامپ این بود که وعده دروغ به ملتش نداد . مثل بعضی روسای جمهور نبود که حرفش با عملش 180 درجه فرق کند.

  • ناشناس
    0

    چرا از حاجی کربلایی مشدی ایت الله فوق
    عظما پوتین نمیگید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها