نگاهی به پیامدهای سیاسی یک بیماری

سایه سیاه کرونا تا ۷ سال بالای سر ماست؟/ واکسن می‌تواند باعث ظهور مجدد هیتلر شود!

ظهور هیتلر حالا به کمپانی‌های ساخت واکسن و سرعت تولیدشان وابسته است.

سایه سیاه کرونا تا ۷ سال بالای سر ماست؟/ واکسن می‌تواند باعث ظهور مجدد هیتلر شود!

به گزارش خبر فوری ، شرایط کرونایی جهان هر لحظه بدتر می‌شود. در حالیکه فرآیند واکسیناسیون در بسیاری از کشورهای جهان آغاز شده، محدودیت‌های کرونایی نیز هر لحظه بیشتر می‌شود.

این اتفاق باعث افزایش بی‌حوصلگی، نگرانی و خشم گروه‌هایی از مردم شده، تا جایی که شورش‌هایی را در هلند، آلمان، فرانسه و سایر کشورهای اروپایی ایجاد کرده است.

وضعیت وقتی بغرنج‌تر می‌شود که بدانیم فرآیند ۷۰ درصدی واکسیناسیون مردم جهان (که برای ایمنی گله‌ای لازم است)، در شرایط فعلی و با این سرعت تولید واکسن، حدود ۷سال طول می‌کشد.

این نظر بلومبرگ است که در گزارش اخیرش به موضوع واکسیناسیون کرونا پرداخته و دوران پایان اپیدمی کرونا را حدود ۷ سال دانسته است.

نکته مهم‌تر اما این است که در صورت طولانی شدن فرآیند واکسیناسیون باید منتظر تغییرات عمده‌ی سیاسی در جهان بود. علی الظاهر، کرونا باعث شکست دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا شد. با این حال، نباید فراموش کرد که اگر کرونا به این زودی‌ها تمام نشود از همین حالا باید منتظر ظهور طرفداران رئیس جمهور جنجالی سابق آمریکا و هم‌فکرانش در سرتاسر جهان بود.

راست‌های افراطی کار خود را آغاز کرده‌اند

راست‌های افراطی همین حالا هم فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. کمپین "نه به ماسک" که هدفش لغو همه‌ی محدودیت‌های کرونایی در سرتاسر دنیا است، در اروپا و آمریکا فعال است و تظاهرات خشونت باری را در اقصی نقاط جهان ایجاد کرده است.

امید مردم به پایان اپیدمی در کوتاه مدت باعث شد در سال ۲۰۲۰، گرایش به احزاب و گروه‌های سیاسی راست‌افراطی که مخالف محدودیت‌های کرونایی هستند کم شود. با این حال، با طولانی شدن اوضاع و به خصوص عدم تحقق یک معجزه بعد از کشف واکسن ( بسیاری سرخوشانه باور داشتند به محض کشف واکسن، اپیدمی از بین خواهد رفت)، کم کم گروه‌های راست‌افراطی شورش کرده و مجددا از لاک خود بیرون آمدند.

طبق مشاهدات، با افزایش محدودیت‌های حاصل از موج جدید کرونا، تظاهرات راست‌های افراطی نیز افزایش چشم‌گیری داشته است. تظاهراتی که در بسیاری از نقاط مانند هلند تبدیل به جنگ خیابانی و درگیری‌های خشن شده است.

حالا فرض کنید که این شرایط، ۷ سال ادامه داشته باشد. شکی نیست که راست‌های افراطی طرفداران بیشتری جذب کرده و در انتخابات داخلی کشورها و نیز انتخابات اتحادیه اروپا پیروز خواهند شد و به زودی هم شاهد لغو محدودیت‌های کرونایی و هم ظهور هیتلر و ترامپ در سرتاسر اروپا و آمریکا خواهیم بود.

همه چیز به واکسن و زمان بستگی دارد

این شرایط زمانی محتمل‌تر به نظر می‌رسد که بدانیم فرآیند تزریق واکسن در یک بازه زمانی طولانی انجام خواهد شد، نه کوتاه مدت؛ و باز مشخص است که گروه‌های مختلفی در این میان در اولویت قرار گرفته و زودتر واکسن را دریافت می‌کنند.

حالا فرض کنیم که هر شخصی که زودتر واکسن را دریافت کند، کارت سبز گرفته و بتواند آزادانه هرجا برود و هر کاری بکند‌. مشخص است که یک شخص در سال اول کارت سبز دریافت می کند و شخص دیگر در سال چهارم و دیگری در سال هفتم. این یعنی گروه‌هایی از اقشار مردم، چند سال باید در محدودیت بمانند و گروه‌هایی دیگر آزادانه بیرون بروند.

شواهد نشان می‌دهد که اولویت واکسن با کادر درمان، افراد بیمار و مسن است. ضمن اینکه طبیعی است افراد ثروتمندتر با لابی یا پرداخت پول بیشتر در بازار آزاد زودتر واکسن را دریافت کنند. همچنین، سیاستمداران، تجار و سلبریتی‌ها هم زودتر از بقیه می‌توانند واکسن کرونا را خریداری کنند.

در این حالت، طبیعی است که جوانان سالم (به لحاظ جسمی) و فقیر دیرتر از بقیه واکسن را دریافت کنند. این طبقه همان طبقه‌ای است که هر انقلابی روی آن تمرکز می‌کند. طبقه مورد علاقه هیتلر، ترامپ و هر راست افراطی دیگری. همین طبقه است که در نهایت در انقلاب افراطیون و راست افراطی شرکت کرده و شرایط را برای به قدرت رسیدن آنها فراهم می‌کند.

در نتیجه، باید گفت که هرچقدر فرآیند واکسیناسیون طولانی‌تر باشد، خطر به قدرت رسیدن یک پوپولیست راست افراطی بیشتر است. این رابطه به نحوی است که می‌توان گفت: ظهور هیتلر حالا به کمپانی‌های ساخت واکسن و سرعت تولیدشان وابسته است.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • متفاوت
    0

    فرایند این موضوع روی اجبار و قالب کردن هرچه سریع تر واکسن متمرکز است،چه سیاستی پشت این واکسن هست خدامیداند.

  • امین
    0

    مقامات ایران که ۴۲ ساله به مردم آموزش مرگ برامریکا مرگ بر اسرائیل میدن بهتره مرگ بر کرونا روهم اضافه کنند به شعار مرگ

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      آخه بی فکر چه ربطی به هم دارن...

    • آشنا
      0

      جوانان سالم (به لحاظ جسمی) و فقیر همان طبقه‌ای است که هر انقلابی روی آن تمرکز می‌کند--------- این جمله از متن بالا را هزار بار بخوانید!!!!!!

  • هامون
    0

    این ویروس جهان را نابود میکند این اولشه در کمتراز یکسال بالای صدهزار نفر را بکام مرگ کشاند که آقایون اعلام میکنند شصت هزار واکسن هم چاره ساز نیست ، وگرنه در دنیا نباید طی اینروزها مرگ گزارش بشه جهان ارزانی مال دوستان

  • مورچه
    0

    این تیترخبری ازطرف کاسبان واکسن کرونا ثبت شده برای پولدارهای جهان واکسن اصلی حالاحالا نمیادتوبازار این خبرمثل اگهی بازرگانی که میخواد اجناس قلابی رابمردم قالب کند .فقط رعایت بهداشت شخصی استفاده کردن از ماسک فاصله اجتماعی وتوکل بخدا اگرهم مثبت شدم نترسم خودم رادرخانه قرنطینه کنم اقایان لطف کنند فکری بحال ساعات شلوغی مترو وبی ارتی کنند واکسن پیش کش ثروتمندان

  • ممد
    0

    همش چرت و پرت بود حیف وقت

  • ناشناس
    0

    فقیرها دیرتر واکسن دریافت می کنند؟!! مگر نگفتند و همچنان هم نمی گویند که واکسن کرونا برای همه رایگان خواهد بود؟!!

  • ناشناس
    0

    هنوز بسیار زوداست از نتایج واکسن زدن مطمئن شویم وقتی واکسن درشرکتها وروشهای گوناگون وبراساس ویروس محلی شرکت سازنده وطبعا نوع ورژن ویروس آن کشور ساخته میشود وخوشبینانه فرض کنیم که در سراسر دنیا تاثیر مشابه خواهد داشت آیا ژنتیک افراد دنیا هم یکنواخت است ؟به عبارتی چه تضمینی بر نداشتن دراز مدت عوارض خطرناک وجود دارد درحالیکه فقط چند ماه تست انسانی آنها صورت گرفته .در نظر بگیرید ما با انبوهی از انواع واکسن در مقابل انبوهی از ژنتیک افراد با نژاد واقلیم وسنین متفاوت سرو کار داریم.شاید این امر منجر به یک عارضه شدید بیماری شود که طبقه اجتماعی دوردانه وواکسن زده بیش از همه متضرر شوند وآنوقت این فرضیه فوق چه توجیهی برای وقوعش دارد؟

  • متفاوت
    0

    یه مادری به فرزندش گفت الهی قربون اون چشمهای بادمیت برم.فرزندهم ایرادگرفت که : ننه من بادام میخوام. حالا بیا ودرستش بکن.واکسن هم همینه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها