سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد

کاهش شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متاسفانه در هفته اخیر شاهد کاهش شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور بودیم و این میزان به ۳۸.۴۷ درصد رسیده است.

کاهش شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور

دکتر سیما سادات لاری بیان کرد: این کاهش شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اواخر خرداد ماه ۱۳۹۹ تاکنون بی سابقه بوده و به پایین‌ترین حد رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی به ترتیب در استان‌های یزد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، سیستان و بلوچستان، همدان و فارس مشاهده شده است. بیشترین میزان نیز به ترتیب در استان‌های زنجان، کرمان، قزوین و قم مشاهده شده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمینه رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی، استان‌های کرمانشاه، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی و مرکزی به ترتیب بهترین وضعیت و استان‌های هرمزگان، یزد، اردبیل و ایلام به ترتیب بدترین وضعیت را دارند.

لاری افزود: در مورد استفاده از ماسک در اماکن عمومی در همین بازه زمانی، به ترتیب استان‌های هرمزگان، خراسان جنوبی، مرکزی و خوزستان بهترین وضعیت و استان‌های یزد، اردبیل، گیلان و ایلام بدترین وضعیت را دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مورد رعایت فاصله گذاری فیزیکی در اماکن عمومی، استان‌های قزوین، قم و زنجان بهترین وضعیت را داشته و استان‌های چهارمحال و بختیاری، یزد و بوشهر بدترین وضعیت را ثبت کرده‌اند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی اظهار کرد: با توجه به شیوع سویه دلتا ویروس کرونا و قدرت سرایت بالای آن، از همه هموطنان عزیزمان می‌خواهیم که رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی را در این شرایط بیشتر از همیشه جدی بگیرند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • کاربر ناشناس
    0

    بروجاده شمال راببین چه غوغاست ازمسافران

    نظرات شما -
    • آریایی
      0

      خب مردم خسته شده اند ، مردم اروپا و آمریکا و اسراییل ماسکها را برداشته و مشغول تفریح در کنار ساحل و خوشگذرانی هستند ولی مردم ایران باید بخاطر بی کفایتی و بی لیاقتی مسئولین مربوطه در خانه حبس بشوند !!!!! لعنت بر کسانی که جلوی واردات واکسن را گرفتند .

    • ن خ
      0

      خطاب به خود آریایی پندار متوهّم...میزان مبتلایان جدید ویروس کرونا در 24 مرداد 1400: در امریکا 30883 نفر، در اسرائیل 3703 نفر، در فرانسه 21172 نفر، در بریتانیا 26750 نفر...میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در همان تاریخ و در همان کشورها: آمریکا 122 نفر، در اسرائیل 46 نفر، در فرانسه 44 نفر، در انگلیس 61 نفر. بعدا در فرصت مناسب ژنومتو بده آزمایش کنند تا دستگیرت بشه چقدر آریایی هستی، آریایی قلابی

  • کوروش کبیر
    0

    چون مردم بی فرهنگی داریم و نمیفهمن که کرونا شوخی بردار نیس مخصوصا اونایی (گاو)که شمال رفتن

    نظرات شما -
    • آریایی
      0

      گاو اونهایی هستند جلوی واردات واکسن را گرفتند ، گاو آنهایی هستند که قول تولید واکسن و حتی صادرات به کشورهای جهان را دادند و عمل نکردند ، گاو اونهایی هستند که بموقع کشور را قرنطینه نکردند و به مردم کمک معیشت ندادند تا مردم از خانه خارج نشوند و زنجیره کرونا قطع شود و ....

    • ن خ
      0

      خطاب به خود آریایی پندار متوهم...مقصر بودن عده ای در مقابله با بیماری کرونا دلیلی بر بی تقصیری عده ای دیگر نیست.

  • کاربر ناشناس
    0

    واقعا بعضی ها خیلی نفهم هستند هیچ جدی نمی گیرند جان خودشان براشان مهم نیست نباشه ولی دیگران چه گناهی کردند؟!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها