در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح شد

رئیسی: افزایش قیمت نان مطرح نبوده و نخواهد بود

رئیس جمهور با بیان اینکه موفقیت‌های طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان می‌تواند به عنوان الگو در اختصاص یارانه برای سایر بخش‌ها در جهت شفاف‌سازی اجرایی شود، اظهار داشت: اراده دولت بهینه سازی نظام یارانه‌ها در کشور با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌ها است.

رئیسی: افزایش قیمت نان مطرح نبوده و نخواهد بود

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که یکشنبه شب به ریاست سید ابراهیم رئیسی تشکیل شد روند و نتایج اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان (مهیا) در استان‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی در زمینه دستاوردهای اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان مطرح و اعلام شد تا کنون ۵۷ درصد نانوایی‌های کشور زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند و قرار است تا پایان تیرماه این رقم به ۱٠٠ درصد برسد.

بر اساس همین گزارش برآوردهای اولیه نشان می‌دهد تا کنون ۴٠ درصد یارانه آرد به ارزش سالانه معادل ۵٠ هزار میلیارد تومان به صورت نان به مردم داده نمی‌شد و هدر می‌رفت، اما از این پس و در نتیجه اجرای این طرح به صورت حقیقی و در قالب خدمات دیگر به مردم باز می‌گردد.

در گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی آثار مثبت و سازنده حکمرانی مبتنی بر داده‌ها و اطلاعات به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌ها و نتایج اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان مطرح شد که نشان می‌دهد دولت هم اکنون اشراف کامل‌تری بر میزان هدررفت یارانه‌ها در زنجیره تامین آرد و نان بدست آورده است‌.

رئیس جمهور در این جلسه بار دیگر بر لزوم ثابت ماندن قیمت نان در سراسر کشور تاکید کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح اصلاح زیر ساخت‌ها و روش‌های پرداخت یارانه آرد و نان است و به هیچ عنوان افزایش قیمت نان مطرح نبوده و نخواهد بود.

 رئیسی اظهار داشت: موفقیت‌های طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان می‌تواند به عنوان الگو در اختصاص یارانه برای سایر بخش‌ها و در جهت شفاف‌سازی اجرایی شود.

وی تاکید کرد: اراده و تصمیم دولت بهینه سازی و منطقی کردن نظام یارانه‌ها در کشور با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌ها است و این طرح پیگیری خواهد شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ناشناس
    0

    پس اونی که چندی پیش افزایش قیمت داشت نان نبود؟ نون بود؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اون بند اخر سخنان نوشته شده در سایت یکمکی....!!!!

      منظورتون هدفمند کردن یا قطع کردن.. ....و اجرای ان طبق بند (نان)است؟!!!!
      خبر فوری شما هم منظور ما را حتما گرفتید؟!!!! 😏😏😏

      مگر غیر از ان ۳۰۰تومن یا تومن ۴۰۰یارانه ها چیز دیگری هم مد نظر شما هست ،یا ما بد برداشت کردیم ؟!!!!🤔🤔🤔🤔🤔🤐😏

    • ناشناس
      0

      در یک حکومت اسلامی همسایه... طرف صورت مسعله به خاطر گرانی در دیگر کشورها اومده به هر نفر .....دلار حمایت مردمش کرده که احیانا اگه فشار گرانی تو کشورش اومد مردم غافلگیر نشن ،حالا ما تو کشورمون ایران طرف اومده تمام جنسارو گرون کرده تازه نقشه برای اون ۳۰۰تومن میکشه که چطور از حلقوم مردم و مستضعف و ... در بیاره !!!!!
      اینهم عدالت علی (ع)در حکومت ایران!!!!
      حیف ما مردم که دم از ولایت علی (ع)میزنیم ولی .....😌😌
      شما تا حالا شده از خودتون بپرسین ،حکمت اینهمه زلزله پی در پی چی؟!!!
      ایا اینهمه هشدار از طرف خدا برای ما کافی نیست !!!؟
      فقط اهل یقین باور دارند و بس.
      خدایا ما را به راه راست هدایت بفرما.

    • ناشناس
      0

      مسوولین مجلسی و دولتی :پندها ، نصیحتها و هشدارهای ما مکررا خدمت شما عرض شد ،پس خودتونو به خواب خرگوشی نزنید،این کاری که شما در پیش گرفتین و در حال ازمایش ان برای اجرای کشوری ،عاقبت خوشی ندارد!!!
      بگذارید به همان صورت که خود مردم میخواهند ،اجرا شود!!!
      چرا ان کس که خیر خواه شما است را به باد مسخره و....میگیرید!!!!
      شما مسوولین نظام جراحیتونو کردین بگزارین بخیه های پاره شده به صورت طبیعی ترمیم شود نه اینکه محل جراحی رو دوباره باز کنید و....!!!!
      یعنی واقعا این ۳۰۰تومن یارانه نقدی را تا از مردم نگیرید ،راحت نمیشوید!!!؟
      به ولای علی (ع)این کار شما دور از انصاف است ،خدا از این کار شما در قبال مردم راضی نیست!!!!

  • ناشناس
    0

    لطف فرمودید بنده نوازی کردید منت سرمون گذاشتید این همه بزرگواریتونا چطور جبران کنیم

  • ناشناس
    0

    خواربار را ندادند
    اعیاد و مناسبتها را ندادن
    مطالبات سالهای قبل را ندادن
    افزایش حقوق با تورم مناسب نیست
    گرانی بیداد میکند
    داد خواهی برای این مظالم را کجا باید ببریم
    بازنشسته مخابرات منطقه تهران

  • ناشناس
    0

    لطفا دولت جمهوری اسلامی مردم را تعریف کند . اگر منظور دولت آن حلقه 15 درصدی است که کارت هدیه شان دم به دم با پول های تپل تزریق میشود حقوقشان چندین برابر حقوق بگیران است و در فروشگاه های بزرگ چرخ خریدشان دار لبریز میشود و خودرو هایشان هر سال نو تر و مدل جدید تر از پارسال است و برای همه چیز زندگی شان جز سهمیه ها هستند و البته حجاب شان کامل کامل، پیشانی شان مهمور به جای مهر ، دستانشان در بند تسبیح و... است ، اینها متاسفانه مردم نیستند نوکران دولت هستند و جز مردم نیستند !

  • ناشناس
    0

    قرارتون این بود که هیچ موادغذایی گران نشود پس چی شد بعد گفتنتون همچی گران شد البته تاجایی که مامیبینیم نون کمیاب شده ازاین ببعد هرکسی رفت مهمانی باحودش نون ببره یکجامارفتیم سرسفرشون بنده خدانون نداشتن فقطکمی برنج تایلندی بود این حکومت انقلابی

  • رمضان سلطانی
    0

    من امسال من که هرروز ازساعت 6 صبح از خانه شش ونیم سرکاریم از کجا نان تهیه کنیم هیچ نانوای کار نمیکد مجبورم از پرمارکت پنج عددنان
    شانرده هزار تومان مخرم

  • محسن
    0

    چرادولت محترم نظارت جدی ندارد فقط حرف و وعده همه چیز چندبرابر شده هم گرانی هم کم فروشی هم کم یابی اگه از مردم بپرسند حتما خواهند گفت نخواستیم جراحی اقتصادی مردم رابا ۳۰۰تومن یارانه فریب دادند وهمه چیز چندبرابر شده نان هم گران شده فکر می‌کنند مردم نمی فهمند

  • 0

    در موقع و زمان افزایش قیمت بنزین هم در رسانه ها اعلام کردند هیچ کالا، اجناس و... گران نمی شود ولی متاسفانه قیمت ها کالا، اجناس و... 100 الی 1000 برابر شده است چرا؟

  • ناشناس
    0

    اگر مطرح نباشد برایتان مطرح خواهند کرد

  • 0

    رئیسی هم راه حسن روحانی خیانتکار را ادامه می‌دهد

  • 0


    چرا برای شاغلین ۳۸ درصد حقوق اضافه میشود ولی برای بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۰ درصد مگر قانون این نبود که بازنشستگان ۹۰ درصد شاغلین را بگیرند پس چه شد !!! اینها دیواری کوهتاتر از بازنشستگان پیدا نکرده اند ؟؟
    چرا آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی مخالفند که حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش یابد ؟؟ چرا !!!!!!!!

  • بازنشسته مخابرات
    0

    سلام آقا تکلیف چیه ما باید چیکار کنیم. تواین راه بزرگ ما کیه. ما به کی باید بگیم در حق ماظلم شده وحقوق قانونی ما پایمال شده آخه مگه صاحب نداره قانون نداره مسول نداره.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها