نماینده پیشین مجلس:

رئیسی و قالیباف، روضه‌ مظلومیت کارگران می‌خواندند، اما حالا حق بازنشستگان را نمی دهند

نماینده پیشین مجلس تاکید کرد: رئیسی و قالیباف روضه‌های بیشتری از ما در مورد حقوق جامعه کارگری و مظلومیت آن‌ها خوانده بودند اما مشاهده می‌کنیم علیرغم این‌که شورای تطبیق قوانین نظر خودش را داده و حق را به بازنشستگان داده است، هنوز هم این مساله به نتیجه نرسیده است.

 رئیسی و قالیباف، روضه‌ مظلومیت کارگران می‌خواندند، اما حالا حق بازنشستگان را نمی دهند

سهیلا جلودارزاده  در پاسخ به این سوال که دولت سیزدهم در آستانه یکسالگی تا چه حد توانسته به شعارها و وعده‌هایی که در زمان انتخابات داده عمل کند، گفت: باتوجه به شرایطی که در آن قرار داریم و وضعیتی که مردم ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، معتقدم اگر با دید مردم به مسائل نگاه کنیم بهتر باشد، به عنوان عضوی از جامعه هنگامی که عملکرد اقتصادی دولت را نگاه می‌کنیم به غیر از اینکه در شورای عالی کار مقدار مناسبی برای دستمزد تعیین شد و یک افزایش خوبی برایش در نظر گرفتند بقیه مسائل تغییر چندانی نکرد و اتفاق مهمی در زمینه حقوق کارگران رخ نداد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرکت‌های وابسته به شستا به وسلیه دوستان وزرا و مسئولان اشغال شد یک عده رفتند و یک عده جدید آمدند و به این موسسه اقتصادی کارگری به عنوان صندوق ذخیره نگاه شد. در مورد بازنشستگان هم طبق قانون نباید کمتر از حداقل دستمزد می‌دادند و برای سایر سطوح افزایش ۱۰ درصدی در نظر گرفتند که این امر جامعه بازنشستگان را به زحمت انداخته است زیرا سال‌ها در راستای همسان‌سازی و یکسان‌سازی به آن‌ها قول و وعده بعید داده شده بود.

وی افزود: آقای رئیسی و قالیباف روضه‌های بیشتری از ما در مورد حقوق جامعه کارگری و مظلومیت آن‌ها خوانده بودند اما مشاهده می‌کنیم علیرغم این‌که شورای تطبیق قوانین نظر خودش را داده و حق را به بازنشستگان داده است، هنوز هم این مساله به نتیجه نرسیده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: در کنار افزایش حقوق حداقل دستمزدی‌ها، تورم را داریم که هرچقدر این حداقل‌ها افزایش پیدا کند، یک مقداری این درد را التیام می‌دهد اما تورم باعث می‌شود که این اقدامات فقط چند صباحی بیشتر مُسکن باشد، باید فکر اساسی برایش شود و مسئله حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ باعث شد بسیاری از کالاهای اساسی افزایش قیمت پیدا کنند که برای خرید هر کالای اساسی پدر خانواده و یک کارگر باید هزینه‌های گزافی را تحمل کنند.

وی افزود: یکی از آقایان مراجع فرمودند وضعیت بهتر خواهد شد اما با این چشم‌اندازی که وجود دارد نمی‌دانم چقدر می‌شود به این وعده خوشبین بود کما این که قبلا هم مشابه‌ این وعده‌ها داده می‌شد. ما به هرحال خواه ناخواه وارد یک جریان رقابت قدرت شده‌ایم حال جای ما کجاست نمی‌دانم سودی هم برای ما نداشته است که بهره‌مند شویم و همچنان منتظر می‌مانیم تا این وعده‌ها کجا به نتیجه می‌رسد.

جلودارزاده درباره این‌که هنگامی که آقای رئیسی رئیس قوه قضائیه بودند به کارخانه‌ها سر می‌زدند و درباره احقاق حقوق کارگران صحبت می‌کردند امروز که در قامت رئیس‌جمهور قرار گرفتند چقدر به این موضوع رسیدگی کرده‌اند، گفت: برای کارفرماها و تولیدکنندگان این افزایش ۵۷ درصدی حقوق در این نابسامانی‌ها یک ضربه قاطع بود که ضربه فنی‌شان می‌کرد و امروز هم نگاه کنید مشاهده خواهید کرد با ظرفیت کم تولید می‌کنند و جلو می‌روند و تولید ما با تمام ظرفیتش حرکت نمی‌کند؛ چراکه برای تهیه مواد اولیه مشکل دارند و حتی کسانی که لیسانس یک محصول خارجی را داشتند امروز نمی‌توانند از آن استفاده کنند و مشکلات زیادی در جامعه تولیدگران ما وجود دارد و آنگونه نیست که از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند برای همین مجبور می‌شوند با گران کردن کالای تولیدی‌شان یا تعدیل نیروها چرخ تولیدشان را بچرخانند که این هم خودش تورم‌زا است و شرایط اقتصادی را بدتر می‌کند.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 29
  • دانیال
    0

    دوتا دزد و نوکر انگلیس. همتون خائن هستید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خبر فوری موضعش همیشه احقاق حقوق مردم به ویژه طبقه و صنف کارگری و مستمری بگیر بوده ولی متاسفانه کل نظرات مردم را منعکس نمیکنید بعد ایراد میگیرید که چرا مردم متوسل به رسانه های خارجی و ماهواره ها میشوند چرا حقوق من بازنشسته اداری سه برابر حقوق یک بازنشسته تامین اجتماعی هست من به ضرر خودم این مطلب را مینویسم ولی از اجحاف و ظلمی که به این طبقه از مردم مملکتم میشود ناراحت هستم و ابروی این پدران و مادران کهن سال باید همیشه و در تمام سطوح مملکت به نحو عالی صیانت بشود .

    • مصطفی
      0

      جناب اقای روحانی از طرف خودم و حدود صد نفر از دوستانم با تمام وجود از حضرتعالی معذرت میخواهیم اعتراف میکنیم ما بینش اجتماعی و دید قوی نداشتیم دانشنامه های دانشگاهی بینش و سواد اجتماعی را به یاری ما نیاورد که خوب تصمیم بگیریم و صحیح قضاوت کنیم لطفا ما را حلال کنید اشتباه کردیم گول حرف های با وضو بیان شده را خوردیم مارا حلال کن .

    • فرخنده
      0

      روزگار مثل گرد باده . کلیم کاشانی میفرماید : قانون گرد باد بود روزگار را – جز خار و خس زمانه به بالا نمی برد .
      گرد باد اشیا و اجسام سنگین را به بالا نمیبرد فقط اشیا سبک را به بالا میبرد این قانون طبیعت است . جهان جهان خردمندان نیست اکثریت با غیر خردمندانه . در جهانیکه معیار ها ی فضیلت دانائی نیست ادم اندیشمند تنهاست . حضرت حافظ میفرماید : فلک به مردم نادان دهد زمام مراد -- تو اهل دانش و فضلی همین گناهت بس . ادم های اندیشمند و با فضیلت از ظلم و ستم بیزارند و محال است شب را تا سحر با ارامش به پایان برسانند .اگر در جامعه مسئولیت هم بپذیرند همواره در جامعه با عشق به افریننده کائنات و خدمت به همنوع و حفظ ابروی انسانها قدم برمیدارد .

    • عباس بوعذار
      0

      یَک یَکشون

  • 0

    نه دين دارند نه خدا به ظاهر نماز به جا مي آورند . همه از دستمزد بازنشستگان مخابرات پولشويي ميكنند بعد ميگن عدالت . عدالتي كه چشمهاش افيونها تاريخ همش ميبلعند از جيب من و شماها تا كي جوابگو كيست

  • 1

    مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد

  • دولت، مجلس، هر دو به همراه مسئولان مقصر اصلی مشکلات مردم و کشور هستند.
    0

    دولت، مجلس، هر دو به همراه مسئولان مقصر اصلی مشکلات مردم و کشور هستند.

  • 12

    ناکارآمدی‌های گذشته زندگی مردم را تنگ کرده
    دولت روحانی خیانتکار 8 سال متاسفانه با مجلس همکاری نمی‌کرد.

  • ناشناس
    0


    عملکرد رئیسی تا امروز قابل دفاع نیست و تاکنون هم نبوده است.
    عملکرد قالیباف تا امروز قابل دفاع نیست و تاکنون هم نبوده است.

  • ناشناس
    0

    داریم نابود میشیم چقدر بدبخت شدیم قطر داره واسمون پادرمیونی میکنه .

  • احمد
    0

    من یک بازنشسته با بیش از سی وسه سال بیمه پردازی هستم بواسطه نوع کارم چندین سال در منطقه محروم بالاجبار کردم ومابقی هم مجبور به نوبت کاری وتعطیل کاری در شرایط سخت بودم بهمین دلیل مجبور به پرداخت بیمه بیشتری بودم حالا به استناد کدام قانون وشرع وانصاف حق ما را می دزدیدکجای اسلام وحکومت دینی گفته حق ادمی که مجبور بوده ددور از خانه ودر روزهای تعطیل کارکند وبیمه بدهد ولی حق بازنشستگیش دزدیده شود بمحمد قسم گلوی انهاییکه پایشان را روی گلوی ما گداشتند میجویم ما اخر خطیم

  • ناشناس
    0

    سگ زرد برادر شغاله. اصولگرا و استمرارطلب.

  • در طول سال یک بار به حقوق‌ها در حدود ۱۰درصد اضافه می‌شود اما برخی شرکت‌های تولیدی لبنیاتی در طول سال چند بار اقدام به افزایش قیمت می‌کنند و به کسی هم پاسخگو نیستند و دستگاه‌های نظارتی هم توجهی ندارند چرا؟!
    0

    در طول سال یک بار به حقوق‌ها در حدود ۱۰درصد اضافه می‌شود اما برخی شرکت‌های تولیدی لبنیاتی در طول سال چند بار اقدام به افزایش قیمت می‌کنند و به کسی هم پاسخگو نیستند و دستگاه‌های نظارتی هم توجهی ندارند چرا؟!

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      میخواستی رای ندی تو همونی هستی که قبل انتخابات داشتی خودتو میکشتی که مردم برن رای بدن

  • ناشناس
    0

    غیر از خودیهاشون بقیه مردم ول معطلند .

  • یکی از مردم
    1

    اینها بنیانشون با روضه خونیه روضه خونی هم تا دلتون بخواد توش قصه های من درآوردی هست هرچی پر هیجان تر درآمدشون بیشتر!

  • رئیسی هم تاکنون ثابت کرد که دیگر نمی تواند کشور را اداره کند.
    1

    رئیسی هم تاکنون ثابت کرد که دیگر نمی تواند کشور را اداره کند.

  • ناشناس
    2

    دو سال دیگه باز هم می خوانند --

  • بنده دیگر دولت و هم مجلس را قبول ندارم
    1

    بنده دیگر دولت و هم مجلس را قبول ندارم

  • بنده دیگر دولت ناتوان و عاجز و هم مجلس ناتوان و عاجز را قبول ندارم
    1


    بنده دیگر دولت ناتوان و عاجز و هم مجلس ناتوان و عاجز را قبول ندارم

  • 2

    دولت با جدیت ثبات در اقتصاد و مقابله با سوداگری را پیگیری نمی‌کند

  • ناشناس
    2

    برای مردم هم در زمان روحانی و هم زمان رئیسی ظلم کرد

  • ناشناس
    2

    همه‌ وعده‌های رئیسی

  • 4


    وعده های روحانی یک دروغ بزرگی بوده است.
    همه وعده های انتخاباتی‌ روحانی/ مردم وعده‌ها را فراموش نمی‌کنند

  • 5

    کدام یک از وعده های روحانی محقق شد؟!

  • ناشناس
    0

    این دو اگر انتخابی بودند و انتصابی نبودند جرأت نداشتند با مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی اینطور بطور غیر قانونی رفتار نمایند!

  • ناشناس
    0

    احتمالا رفتن تو تجارت سیسمونی ومی بی بی

  • ناشناس
    0

    وعده ای که برای صاحبانش ظاهرا هیچ ارزشی ندارد!!!
    ---
    رئیسی و قالیباف یک عمر است که از همه جا خود را تامین کرده اند ؛ حالا وعده ی همسان سازی حقوق بازنشستگان باشد سر خرمن ؛ برای اینا چه فرقی می کند؟!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها