عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

طرح صیانت از فضای مجازی تا 2 هفته آینده در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به استفاده کودکان از اینترنت در زمان برگزاری کلاس های غیرحضوری، گفت: کودکان با کنجکاوی به تمام سایت‌ها و پیج‌های مستهجن سرکشی کردند و روح و روان آنها از این قضیه آسیب دید و باعث افزایش آمار پرونده‌های جرایم کودکان شد.

طرح صیانت از فضای مجازی تا 2 هفته آینده در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد

زهره الهیان در اختتامیه دوره بصیرت افزایی مدیران کل بانوان و امور خانواده استانداری‌های سراسر کشور که امروز در محل سالن شهید سلیمانی استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در بحث کودکان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع مشکلاتی جدی داریم. قانونی که در این ارتباط در مجلس دهم تصویب شد دارای نقص‌ها و کاستی‌هایی است که این قانون می‌تواند مشکلات جدی امنیتی نیز ایجاد کند.

وی در خصوص موضوع ثبت ولادت‌ اطفال بی‌شناسنامه افزود: وزارت کشور طبق قانون حمایت از اطفال مکلف به شناسایی اطفال بی‌شناسنامه است. این پدیده بیشتر در مناطق محرومی مانند سیستان‌وبلوچستان و خوزستان وجود دارد که وزارت کشور با همکاری سازمان ثبت احوال درحال پیگیری این موضوع است.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کل کشور ۳ میلیون کودک در ایام کرونا به دلایلی از جمله دسترسی نداشتن به سامانه شاد از تحصیل بازماندند. من می‌گویم چه بسا این کودکان از آسیب‌های فضای مجازی که در دوران کرونا و استفاده بی‌رویه از گوشی و تبلت به کودکان و نوجوانان ما تحمیل شد، مصون ماندند.

افزایش آمار پرونده‌های جرایم کودکان

الهیان ادامه داد: ما به جهت برگزار نشدن کلاس‌های حضوری یک گوشی با اینترنت به دست کودک خود دادیم و این کودک با کنجکاوی به تمام سایت‌ها و پیج‌های مستهجن سرکشی کرد و روح و روان کودکمان از این قضیه آسیب دید. طبق گزارشی که در دولت قبل از مرجع ملی حقوق کودک گرفتیم، آمار پرونده‌های جرایم کودکان به شدت بالا رفته است که ناشی از ولنگاری فضای مجازی است.

وی در رابطه با طرح صیانت از فضای مجازی بیان کرد: ما مکرراً پیگیر طرح صیانت در مجلس هستیم و رئیس مجلس قول داده است که تا دو هفته آینده این طرح در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیده‌اند که باید بسترسازی و سالم‌سازی خانواده اتفاق بیفتد تا کودک بتواند رشد کند. قوانین داخلی ما به برکت نگاه پیشرفته فقهی‌ای که داریم بعضا از قوانین بین‌الملل در حوزه حقوق کودک پیشرفته‌تر است. اسلام قبل از تولد کودک برای دوره رشد و تکامل جنین توصیه و برنامه دارد.

الهیان یادآورد شد: سند ملی حقوق کودک نگاهی جامع و پیشگیرانه داشته و ناظر بر همه کودکان و نه تنها کودکان آسیب دیده است. اداره کل امور زنان استانداری‌ها باید به این موضوعات حساس باشند. قطعا حوزه کودک مرتبط با حوزه خانواده است و اگر در تامین نیازهای اساسی کودکان کوتاهی می‌بینیم، امور زنان و خانواده باید ورود پیدا کند. سوءرفتار با کودکان و بهره‌کشی و استفاده جنسی از کودکان موضوعاتی است که نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • ناشناس
    0

    فقطبه دنبال محدودیت هستید تا از گنده کاری هاتون کسی مطلع نشه

  • مسعوداحمدی
    0

    اینڪه دغدغه نماینده های محترم مان درپارلمان با دغدغه های اقتصادی این روزهای قشروسیعی ازمردم متوسط و فقیر جامعه همخوانی ندارد و به هیچ وجه متناسب نیست ، از پارادوڪس های عجیب حڪومتداری این روزهای ماست !
    وای به برزخی ڪه درپیش دارید وسفره خالی مردم برآیتان عیب نیست و نگران چندتارموی خلق الله وآخرت آنها هستند !!

    نظرات شما -
    • 0

      دقیقا، چرا انقدر دغدغه هاشون با مردم فرق داره و اسمشون هم هست نماینده مردم!

  • ناشناس
    0

    نماینده خیلی ازبچه های مختلف گرسنه هستن تعداد کودکان کار را ندیدین بچه های مردم لباس وکفش وحتی موبایل ندارن برای درس خواندن اونوقت شما اونارو میخوای ا فضای مجازی حفط کنین؟ خودتون خجالت نمیکشی بااین طرح تون و حرف زدن هاتون، شرم وحیا هم خوب چیزیه حقوقی که میگیرین واقعا حلاله؟ اقلا یه کنی هم شده برای نمونه نشان بدین نماینده مردمیم!

  • 0

    شما نماینده کدام قشر از مردمی؟

    نظرات شما -
    • 0

      کاسبان وصاحبان ایران

  • ناشناس
    1

    نماینده اگر از بهداشت و .درمان مردم صحبت کئد دغدغه مردم نیست !!!این موضوع هم مربوط به بهداشت و سلامت روحی مردم بویژه کودکان مربوط می شود !!

  • 1

    این مز دوران آلبانیائی همه جا سرک می کشند وبا گذاشتن کامنتهای مخالف ماموریتشان نخریب مئافع کشور هست

    نظرات شما -
    • 0

      تو هم با یه مشت جو همه جا دفاع کن .

    • به ادمک قرمز
      0

      :معلوم است از ان البانیائی های قهار هستی که خودت هرچه می خوری به دیگران تعارف می کنی !!!

    • 0

      هم باید معیشت و اقتصاد درست شود و هم فضای مجازی ساماندهی شود تا ضرر به نوجوانان و کودکان کمتر شود جلوی کلاهبرداریها گرفته شود و....

    • 0

      این افرادی که مخالفت با نظارت بر فضای مجازی می کنند هنوز دچار خسارتهای ان نشد اند یا در ایران نیستند!!!

    • 0

      کشورهای پیشرفته هم کنترل بر فضای مجازی دارند

  • ناشناس
    0

    شما را به امامان شیعه قسمتون میدیم به فکر گرونی و بدبختی مردم باشید ، چه گناهی کردیم که ایران متولد شدیم ................اگر کودکان براتون مهمه هزاران کودک زباله گرد و دست فروش و متکدی داریم، اونها ها را چرا صیانت نمیکنید ؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    80درصد مردم غم نان دارند و گرسنگی
    نمایندگان مردم ،،غم مردم را رها کرده اند و چسبیده اند به انچه خودشان میخواهند ، میدانید برای تصویب این طرح چه جلساتی گرفته شده و باید گرفته شود و چه هزینه هایی از جیب ما بیچاره ها در جیب این نماینده های گردن کلفت باید برود . خدای گرگ و گوسفند یکیست .

  • ناشناس
    0

    مگر ما گند زدنهای بعضی از مسولین و یا آقازادهها را دیدیم کاری توانستیم بکنیم ،خیر پس چکار دارید صیانت کنید

  • ناشناس
    0

    صیانت از گند کاری ها وپوشش دادن دزدان .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها