سخنگوی دولت:

ایران همیشه رویکرد فعالی برای مذاکرات داشته‌ است/ تشکیل وزارت بازرگانی لایحه دولت نیست

سخنگوی دولت با اشاره به از سرگیری مجدد مذاکرات، گفت: ایران همواره رویکرد فعال برای گفت‌وگوهای هسته ای داشته است.

ایران همیشه رویکرد فعالی برای مذاکرات داشته‌ است/ تشکیل وزارت بازرگانی لایحه دولت نیست

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری حاشیه نشست هیات وزیران، در پاسخ به سوالی درباره سفر بورل به تهران و مذاکرات در قطر گفت: ایران همواره رویکرد فعال برای گفت‌وگوهای رفع تحریم‌ها داشته و آقای بورل و ایران بر استمرار مذاکرات برای حل این مشکل تحریم‌های غیر قانونی و ظالمانه اتفاق نظر داشتند و برای سرعت‌بخشی به مذاکرات اشتراک نظر داشتند.

وی افزود: مذاکرات دوحه در راستای استمرار مذاکرات است و ما مانند گذشته مذاکراتی را به صورت مستقیم با اتحادیه اروپا داریم و امیدواریم با عبور آمریکا از شیوه ترامپ که عدم پایبندی به حقوق بین الملل و در نظر نگرفتن حقوق ایران بود، بتوان به توافقات قابل قبول دست یافت.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا نحوه پرداخت بدهی عراق به ایران نقدی بوده کالا ؟ گفت: دریافت مطالبات به شیوه ثابت و متداول است که هرگز تهاتر و یا تضمین کالا نیست و منابع مالی به شیوه متداول در اختیار کشور قرار می‌گیرد.

بهادری‌جهرمی درباره تشکیل وزارت بازرگانی گفت: این مسئله لایحه دولت نیست که تصور بشود پیشنهاد دولت بوده ؛ این مسئله پیشتر در سال 1397 در مجلس اعلام وصول شده و به تصویب رسیده و به شورای نگهبان رفته و ایراداتی وارد بوده و نهایتا این مصوبه اصلاح و به تصویب رسیده بود. کمیسیون اجتماعی مجلس نیز نظر دولت را درباره این طرح خواسته و دولت مسئله را مورد بررسی قرار داد و با آن طرح موجود در مجلس اعلام موافقت کرد.

وی ادامه داد: باید نظر مجلس یازدهم در این‌باره را دید و اگر مصوبه مجلس در شورای نگهبان تایید شد، آن‌زمان فرآیند نحوه معرفی وزیر و تشکیل این وزارتخانه مد نظر قرار بگیرد و باید صبر کنیم مصوبه نهایی و تبدیل به قانون بشود تا بتوان درباره آن بحث و بررسی داشت.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها