زنان خطرناک اوکراینی/ بانوان اسلاو آماده جنگ با پوتین می شوند

زنان‌ اوکراینی وظیفه حمل و نقل سلاح به مناطق مختلف، ساخت کمپ و چادر جنگی، مونتاژ سلاح سبک، پخت غذا، ترسیم نقشه ها و در مواقعی هدایت پهپادها را بر عهده دارند.

زنان خطرناک اوکراینی/ بانوان اسلاو آماده جنگ با پوتین می شوند

به گزارش خبر فوری، انتشار ویدئویی از زنان اوکراینی که خود را برای جنگ شهری با روسیه آماده می کنند بسیاری را کنجکاو کرده است (اینجا ببینید). با افزایش شدت جنگ و درگیر شدن احتمالی مناطق مختلف و آغاز جنگ شهری حالا  شهروندان اوکراینی خود را مهیای نبرد با روسیه می کنند. به جز مردان‌ جوان، زنان‌ نیز مشغول آماده سازی برای جنگ هستند و این نشان می دهد جنگ اوکراین وارد مرحله جدیدی شده است.

زنان اوکراینی چه نقشی در جنگ داشتند؟

در روزهای اخیر، زنان‌ اوکراینی وظیفه حمل و نقل سلاح به مناطق مختلف، ساخت کمپ و چادر جنگی، مونتاژ سلاح سبک، پخت غذا، ترسیم نقشه ها و در مواقعی هدایت پهپادها را بر عهده دارند.

همچنین، بسیاری از زنان به عنوان سرباز عازم خط مقدم شده اند. زنان اوکراینی از دیرباز در کنار مردان‌ می جنگیدند. بر اساس گزارش پایگاه آتلانتیک کانسل، شواهد تاریخی نشان داده که اوکراینی ها از هزاران سال پیش جنگجوی زن داشته اند.

در دوران جنگ جهانی دوم و در طول حکومت شوروی نیز بسیاری از زنان اوکراینی عازم جنگ شدند. ارتش شوروی مشهورترین زنان تک تیرانداز را در بین ارتش های دنیا داشته است. جالب اینجاست که بیشتر این زنان اوکراینی بوده اند. مشهورترین تک تیرانداز زن اوکراینی  «لیودمیلا پاولچنکو» است که بنا به قولی توانسته بود بیش از ۳۰۰ سرباز دشمن را بکشد. پاولچنکو در آغاز جنگ جهانی ۲۴ سال بیشتر نداشت که داوطلبانه عازم جبهه ها شد و در نخستین درگیری خود در جریان نبرد «اودسا» طی دو ماه و نیم ۱۸۷ سرباز آلمانی را کشت.

تکرار تاکتیک استالین، زنان‌ اوکراینی را به میدان آورد

حالا زنان اوکراینی دسته دسته به ارتش این کشور می پیوندند. به گزارش تایمز، حالا جنگ اوکراین به جنگی میهنی تبدیل شده است و زنان‌ و کودکان نیز خود را عضو ارتش می دانند. این اتفاق شرایط را احتمالا برای روس ها سخت تر می کند چون آنها مسافتی طولانی را طی می کنند و در شهرهای اوکراین غریبه اند اما اوکراینی ها به همراه خانواده و در محل زندگی خود نبرد می کنند.

تعداد سربازان زن اوکراینی در حال بیشتر شدن است. همانطور که گفته شد این امر به دلیل افزایش خطر جنگ شهری و هجوم ارتش روسیه به داخل شهرهای مهم اوکراین است. رئیس جمهور اوکراین نیز در این وضعیت سیاست ژوزف استالین، رهبر اتحاد جماهیر شوروی در دوران جنگ جهانی دوم را پیش‌ گرفته است. استالین به محض هجوم ارتش نازی به داخل مرزهای شوروی درب های مساجد و کلیساها را باز کرد، زندانی ها را آزاد نمود و از روشنفکران خواست از مردم بخواهند در برابر نازی ها مقاومت کنند. استالین در واقع، جنگ با آلمان نازی را جنگی ملی - میهنی خواند و مردم نیز درخواست او را اجابت کردند و عازم جنگ شدند. در جنگ جهانی دوم، مردم شهرها با همکاری هم توانستند مانع از سقوط شهرهایشان بشوند و پیروزی را رقم بزنند.

حالا زلنسکی تاکتیک استالین را علیه جانشینش یعنی پوتین به کار گرفته است. زلنسکی نیز جنگ با روسیه را جنگی ملی - میهنی خوانده و از همه مردم خواسته به هر صورتی که شده از شهرشان دفاع کنند تا به دست نیروهای روس نیفتد. نکته مهم و جالب اینجاست که شهروندان اوکراین نیز درخواست زلنسکی را اجابت کرده و با تمام قوا خود را آماده جنگ می کنند.

پیوستن زنان به ارتش و جنگ در همین راستا فهم می شود. بر اساس گزارش الجزیره، هم اکنون با اعلام وضعیت خطر، زنان‌ مسن نیز به ارتش یا گروه های شبه نظامی اوکراینی می پیوندند. یک نمونه عجیب، "والنتینا کنستانتینوفسکا" ۷۹ ساله است که حالا سلاح به دست گرفته و آماده جنگ می شود. او در این رابطه به الجزیره گفته است: "من شهرم را دوست دارم و اینجا را ترک نمی کنم. پوتین نمی تواند ما را بترساند. بله، این (جنگ) وحشتناک است، اما ما تا انتها برای اوکراین می جنگیم و ایستادگی خواهیم کرد."

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 62
  • ناشناس
    30

    حیف این جنس ظریف که اسلحه دست گیره

    نظرات شما -
    • علی
      11

      اوکراین قبرستان حکومت فاشیست روسیه و پوتین ملعون خواهد شد

    • ناشناس
      5

      آنها از سرزمینشان و مردمشان دفاع میکنند، کاری که برخی از حاکمان ما آنرا باور ندارند و گفتند که مردم اوکراین از دولت و کشورشان دفاع نمی کنند

    • رم
      3

      گلی نمیربهارمیاد

    • ناشناس
      18

      پاسخ به علی آقا، فاتحه اکراین را بخوانید. من هم از روسیه خوشم نمی آید اما قدرت ، مفهومی که در جهان‌امروز تعریف اخلاقی برای آن وجود ندارد. با این‌کارهای تبلیغاتی و آوردن زنان بزک کرده به میدان جنگ نمی توان مسائل جنگ را اداره کرد. ابتدای پاییز نشان خواهد داد چه اتفاقی برای ژئوپلتیک‌قدرت و‌جغرافیا منطقه اروپای شرقی خواهد آمد.

    • یادآوری
      3

      شعر نگو مهمل نباف در محدوده شخصی افراد هذیان نگو هر کس حق دارد خود را آنچنان که دوست دارد بیاراید اما سترگ زنان سترگ مردان با فکر و مغز خود کار میکنند.امروز این دومین ارتش جهان است که از خرامزادگان سوریه و چچن استفاده مکند.

  • ناشناس
    10

    تعدا شهدای زن و رزمنده ما در جنگ کم نیستند.افتخار میکنیم به انها.دفاع از میهن واجب هست.

    نظرات شما -
    • ح
      17

      بگو چند نفر بودند با کم نیستند نمیشه ماست مالیش کنی!

    • مهدی
      8

      «ح» دنبال چی میگردی؟!!
      چی رو ماست مالی کنه؟ داره درست میگه تعدا شهدای زن و رزمنده ما در جنگ کم نبودند. باید تعداد اعلام کنه؟
      به یاد اون شخصی افتادم که در آخرین لحظات عمر حضرت علی(ع) از حضرت میپرسه تعداد موهای سر من چندتاست؟

  • ناشناس
    3

    جنگ نه بگو عملیات ویژه تا ارباب پوتین ناراحت نشود.

  • ناشناس
    7

    سلام بزنها

  • بازنشسته
    19

    افسوس که سران مغز فندقی ما بجای از حمایت مظلوم یا حداقل بی طرفی در این جنگ. ازروسیه جنایتکار حمایت کرد . ونشاندادکه مسعمره روس است .نه یک کشور ازاد..

    نظرات شما -
    • 12
      27

      در راستای ایران شناسی و ایران پرستی نیستی که در نقشه عهد شکنی غرب و اوکراینی ها باشی هر که عهدشکنی کنه باید هزینه ش رو پرداخت کنه و شما که داعیه خون خواهی اوکراین هستی تاریخ غرب رو مطالعه کن ...... مطالعه صندوق اسرار ارزشمندی است که تاریخ نمی تواند کتمانش کند

    • 6

      ناشناس 12
      سرزمین های شمالی کشور ما را چه کشوری ازمان گرفت؟
      به افغانستان چه کشوری لشکر کشید که اکنون بیش از 43 سال است که افغانستان روی خوش بخود ندیده!
      حزف توده و کمونیست های فدایی خلق و احزاب جدایی طلب کردستان را چه کشوری حمایت مای و نظامی میکرد؟
      مرگ بر روسیه و مرگ بر پوتین و مرگ بر نوکرانش در ایران زمین

    • ناشناس
      1

      با کاربر12
      شما که تاریخ میدونی.
      برو تحقیق کن ببین بیشترین جنایت را در ایران.
      کدام کشور انجام‌داده.
      اگه روسیه نبود !!!!!
      شما راست میگی

    • 598
      21

      آقای بازنشسته : شما که میگی ایران از مظلوم دفاع نکرد و به حمایت از روسیه اقدام کرد این به قول شما مظلوم (اوکراین) چرا دراره تحریمهای ظالمانه آمریکا و غربرای ممتنع و مخالف نداد - چرا همین مظلوم به قول شما در مورد شهادت سردار دللها حاج قاسم سلیمانی محکوم نکرد اوکراین از ظالم حمایت کرد در مورد تحریمهای ایران و شهادت شهید سلیمانی به ظلم و ظالم گرفتار شد این قانون طبیعت شد

    • به 598
      4

      جناب 598 ضالم اصلی خودتی مزدور

    • محمد
      13

      به ۱۱۰۹،۳۶به افغانستان که آمریکا لشکر کشید هرات را هم انگلستان از ایران جدا کرد بحرین هم نوکر آمریکا به عربا بخشیدالان هم بیشترین توطئه برای تجزیه ایران از ناحیه ناتو هست

    • به محمد
      0

      محمد جان یک روزی ریشت خشک میشه مزدور

    • 0

      بدبخت مغز فندقی تو هستی تو هنر اداره خونه خودتو نداری داری به سران قدرتمند ایران بزرگ میگی مغز فندقی..؟ تو دکترین ایران با رهبری بزرگ دنیا رو به چالش کشیدن قدرتهای بزرگ تهت تاثیر ایران قرار گرفتن تو به این عظمت میگی مغز فندقی ..؟

  • جلال عامری
    14

    فعلا برن بادمپایی بجنگند تا برسن به پوتین

    نظرات شما -
    • به جلال عامری
      2

      جلال خان برو بابا خودتو جمع کن مزدور

    • به عامری دلقک
      11

      به عامری.
      یعنی واقعا تو داری طرفداری شوهر ننه ت پوتین رو میکنی؟

    • به عامری
      0

      به عامری پوتین کیه خدا لعنتش کنه

  • الف
    2

    بعضی ها می گفتن که مردم اکراین با دولت اکراین همراه نیستند.!!!!!

  • مجید
    16

    من میخوام اسیر این زنان ارتش اوکراین بشم.

    نظرات شما -
    • به مجید
      5

      تو فعلا اسیر ناپدری ات پوتین هستی

  • ناشناس
    12

    همچین تیتر زده بانوان اسلاو آماده جنگ شدن انگار دختر خاله اش است الکی هی برای زن ها در نوشابه باز می کنند مواظب باش النگوشون نشکنه به قول خودت این بانوان

    1

  • ناشناس
    4

    آورین آورین بر زنان اوکراینی

  • چگوآرا
    2

    کشتن چه به حق چ ب ناحق
    از نظر انسانی و اسلامی خوب نیست...
    تازه بخاطر آمریکا و یا کشوری دیگر مردم و همسایگان و بستگان خودشان را نابود کنند.

  • 😶
    7

    ما بودیم میگفتن چادر بپوشید اگه به دشمن ببازیم تقصیر چادر نپوشیدنمونه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      چادر مصونیت است برای زن
      در مقابل نگاه‌های نامحرم.

  • ناشناس
    6

    بانوان ایران زمین نیز در خط مقدم جبهه مبارزه با شوهران خود جهت دریافت مهریه، نفقه، اجرت المثل ایام زناشویی، تنصیف دارایی شوهر و حضانت طفل می جنگند!!!

  • بهنام
    13

    درود بر پوتین که روزگار آمریکا و اروپا را سیاه کرده‌است ، ای کسانی که سنگ اوکراین و آمریکا و غرب را به سینه می‌زنید و حرف مفت می‌زنید چرا کلامی در مورد جنایات آمریکا و غرب در عراق و افغانستان و یمن و.‌.‌‌. چیزی نمی‌گویید ؟؟؟ چون مسلمانان هستند و چشمانشان آبی
    نیست !!؟ حتی بعضی آنقدر حقیر و پست شده‌اید که کارها و جنایات غرب را تایید می‌کنید .شما می دانید که ارتش اوکراین با اعزام ۵۰۰۰ نیروی نظامی و همکاری با ناتو در خلال سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ سومین کشور نیروهای ائتلاف از حیث‌ جمعیت در اشغال عراق و‌کشتار مردم مظلوم آنجا بود؟ این رسانه است که تعیین می‌کند تصاویر ویرانی‌ها و کشته‌شدگان کدامیک از این حملات در معرض دید شما قرار بگیرد و با قربانیان کدام حمله احساس همدردی کنید!
    امروز با چند میلیارد وجدان دستکاری شده توسط رسانه طرفیم که می‌تواند در یک روز برای عملیات نجات یک سگ در اروپا اشک بریزد و در همان روز از کنار خبر مرگ چندین کودک و زن بی‌دفاع در فلان نقطه خاورمیانه با بی‌تفاوتی عبور کند؛ از عاقبت کار دنیا با این وجدان‌های دستکاری شده حال انسان بهم می خورد .

    نظرات شما -
    • omid
      11

      دمت گرم آقا بهنلم .ولی افسوس که یک عدده از خدا بیخبر و بی وجدان که معلوم نیست اصلا انسانیت دارند از امریکا و غرب که این همه به صدام سلاح دادند و سر ما ایرانیها بمب و شیمیایی زدند..من نمیدونم اینها موقع ایکه عربستان 7 سال مردم بی دفاع یمن رو با تجهیزات غرب بمباران میکرد زبون نداشتند یا خواب بودند مزدورها

    • به بهنام
      2

      بهنام جان خودت جنایتکاری مزدور کاسب تحریم هستی بهنام جان انشاالله زندگیت سیاه بشه زندگی مردمو سیاه کردی مفت خور

    • به بهنام
      2

      بهنام جان یک روزی ریشت خشک میشه مزدور

    • ناشناس
      7

      تو مزدور آمریکا و اسرائیل !!پاسخ منطقی برای حرفهای آقا بهنام نداری چرا حر فهائی که لایق خودت هست به ایشان می زنی!!منافقین هم استدلال نداشتند مردم را ترور می کردند !

    • به ناشناس
      2

      جناب ناشناس بسیجی مزدور انشالله زندگیت سیاه بشه که میشه

    • به ناشناس
      1

      جناب ناشناس بسیجی مزدور

    • به ناشناس
      1

      جناب ناشناس خودت چه قدر پول میگیری این حرفارو میزنی

    • به ناشناس
      1

      جناب ناشناس خدا لعنتت کنه مزدور

    • پرستار
      0

      چرا یکطرفه قضاوت می‌کنيد انقلاب ما نه شرقی و نه غربی بود
      آمریکا اسرائیل و غرب یک طرف جهان را نابود کرد و و به ملت ما هم ظلم های بیشماری کردند
      و شرق و شوروی و پوتین جنایات بزرگی در چچن و افغانستان واوکراین انجام دادند و در حق ما هم کم جنایت نکردند
      ما از مظلوم دفاع میکنیم می‌خواهد مسلمان باشد یا مسیحی یا کمونیست
      دین ما دین انسانیت و رحمانیت است
      نه مزدور پوتین باشید نه نوکر بایدن آقای خودتان باشید و مدافع منافع کشور و هم وطن خویش
      تاریخ را بخوانید و از آن در جهت روشن شدن فکر و ذهن و فرا راه آینده استفا ه کنید مخلص شما پرستار

  • ناشناس
    15

    چرا ما در سوریه علیه داعش جنگیدیم برای اینکه در مرزخودمان با داعش نجنگیم و هزینه کمتری بدیم روسیه هم برای اینکه در مرز خودش با ناتو نجنگه و اکرابن به ناتو نپیونده به اکراین حمله کرد افتاد حشمت فردوس

  • ناشناس
    5

    598 از مایدن دست بردار و برو بمک

  • ه-خ
    6

    جنگ خوب نیست اماپوزه متجاوزو جنایتکارراباید به خاک مالیدخصوصااگراین متجاوزیک کمونیست ازخدابی خبرلامذهب باشه مثل یاروپوتینک داره مثل تمبک صورتش بادمیکنه خداداره انتقام بیگناهان راازش میگیره

  • ناشناس
    1

    قابل توجه مبلغان زنان پوزبند دار

  • ناشناس
    1

    خانمهای امروزی زنان ایران بهترین هدیه مهربه ماشین وتفریح بجای تشکر از شوهرشان زحمت کشان همبنه بلد هستن

  • ایرانی
    3

    بیچاره و مفلوک پوتین که تاریح قبل از آنکه از جهان برود در زمان خودش مهر فاسد و جانی را بر پیشانی اش حک کرد.

  • هوالقهار
    7

    خدا یار و یاور پوتین باد که یار آخرالزمانی مومنان و ستمدیدگان می باشد چه خون هایی نریختن این غربی ها در فلسطین، لبنان ،یمن و سایر کشورهای اسلامی که تنها جرمشان این بود که خداپرست ، عدالتخواه ، آزاده و حق طلب بودند.لعنت الله بر غربگرایان خداناشناس

    نظرات شما -
    • هوالقهار
      4

      تو داری طرفداری از پوتین نمک نشناسی میکنی خدا لعنتت کنه مزدور

  • من
    1

    پاسخ ه خ شما چقدر از سیاست سر در میاری پوتین که موجب گسترده تر شدن ناتو شد این جنگ در حقیقت با برنامه ریزی آمریکا صورت گرفت تا ناتو بزرگتر و پوتین مفلوک تر شود روسیه از نظر صنعت چیزی نداره جهان بهش نیاز داشته باشه تنها نفت و گاز هست که اونم اروپا از کشورهای دیگه تا مین میکنه در حقیقت پوتین متکبر و مغرور دراین ماجرا بازنده شد تا آخر صبر کن ببین چی میشه دیگر قدرتی بنام روسیه وجود نخواهد داشت .

    نظرات شما -
    • بهنام
      1

      البته گندم و جو و ذرت و غلات و دانه‌های روغنی و گوشت هم صادرات دارد ‌

  • من
    0

    اشتباه فرستادم پاسخ به ناشناس بود

  • د
    1

    بر اعصابتون مسلط باشید، چند ماه اینده همه چی معلوم میشه ، ولی تاریخ ادمهای تبهکار و خاین، و یا قوم ستمکار را از یاد نخواهد برد،

  • سعید1400
    1

    اکراین باید می دونست که تبدیل به میدانی شده برای جنگ غیر مستقیم ناتو و مخصوصا امریکا با روسیه. به نظرم الکی خودش رو وارد این جنگ نیابتی کرد و باعث کشته و آوارگی ملیون ها مردم بی گناه شد. سیاستمداران ساده لوح اکراین با سیاست های ساده لوحانه به کشور خودشون صدمات وحشت ناکی زدن.

  • مردم
    2

    مردم ایران همشان برای پیروزی اوکراین و مردم اکراین دعا می کنند به امید پیروزی اکراین و مردم اوکراین مرک بر روسیه خوانخوار دوزد غارتگر و. طرفتارانش

  • @
    0

    اوکراین دیگه تمام شد . روسیه هم چه زود یا دیر اوکراین را کشوری بدون پایگاه نظامی می کند . و همه این ها سر انجام این است که یک نفهم دلقک ....به نام زلنسکی رئیس جمهور یک کشور شود

  • ناشناس
    0

    منم برم با اینا جنگ تن به تن

  • 1

    چند تا از این ماده وطن فروشهای داخلی هم برن .مثل طرفدارای حسن کلید ساز

  • هفت لنگ بختیاری
    0

    واقعا خاک توسر هرکی که به امریکا واروپا اعتماد کنه بدبخته مثل اوکراین

  • ناشناس
    0

    اینا برای خدمات جنسی استخدام میشن در کل اوکراینی ها بد بخت هستند حکومتشون افتاده دست ارازل اوباش زیاد مردم بصیری نیستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها