به منظور مقابله با نیروهای روسیه صورت گرفت

اعزام نظامیان افغانستانی به جنگ اوکراین

گزارش‌ها حاکی از آن است که گروهی از نیروهای نظامی و امنیتی افغانستانی که در دولت گذشته زیر نظر کارشناسان آمریکایی و انگلیسی آموزش دیده اند برای مقابله با نیروهای روسیه به اوکراین اعزام شده اند.

اعزام نظامیان افغانستانی به جنگ اوکراین

گروهی از نیروهای نظامی و امنیتی افغانستانی که در دولت اشرف غنی توسط کارشناسان آمریکایی و انگلیسی در تخصص های مختلف نظامی و اطلاعاتی آموزش دیده اند برای مقابله با نیروهای روسیه به اوکراین اعزام شده اند.

بخشی از نیروهای ویژه ارتش افغانستان هم زمان با سقوط دولت اشرف غنی در قالب مهاجرین عادی وارد کشورهای همسایه افغانستان شدند لیکن در چارچوب سازماندهی که از قبل انجام شده بود، ارتباطات خود را با افسران رابط آمریکایی و انگلیسی حفظ کرده‌اند.

طی یک ماه  گذشته با توجه به نیاز اوکراین به نیروهای آموزش دیده با تخصص‌های مختلف نظامی و اطلاعاتی، تعداد قابل توجهی از این سربازان که به کشورهای مختلف رفته بودند با فراخوان افسران رابط خود به عنوان نیروی مزدور به اوکراین عزیمت کرده‌اند.

در این رابطه شبکه‌ای فعال از سوی نیروهای سابق ارتش افغانستان که به اوکراین اعزام شده‌اند تشکیل شده تا برای جذب نیروهای داوطلب از مهاجرین و افرادی که ساکن افغانستان هستند و حاضرند در قبال دریافت دستمزد به اوکراین عزیمت کنند ایجاد شده است.

منبع: نورنیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • ناشناس
    4

    این غربی ها خودشون جرأت اعزام نیرو را به اوکراین ندارند و این افغانی های بیچاره که مزدورشان هستند را گوشت جلوی توپ می کنند !!این هم یه نمونه دیگر در تبعیض نژادی غربی و آسیائی !!!ننگ ومرگ بر آمریکا و ناتوی جنایتکار که مرگ واقعا حقشون هست

  • ناشناس
    3

    اینا تو کشور خودشون در مقابل طالبان کاری نکردن حالا می حوان پاشن برن اوکراین. این نشون میده طالبان با هماهنگی و رضایت غربیها و امریکا امده سرکار.

  • انقلابی
    2

    مهاجرین بدون مدرک افغانی رابفرستند براپوتین روسی تابه جنگ اوکراین بروند وکیف راتسخیربکنند

  • ناشناس
    1

    وقتیکه که ملتی فقیر باشند برای گذران زندگی مجبورند مزدوری کنند و فرقی نمیکند مزدوران ایران باشند در سوریه و یا مزدوری در اوکراین .

  • نیما
    0

    جنگ نیابتی به خاطر دست مزد
    خالق دنیا از شما نگذره

  • ناشناس
    2

    این نیروهای امرش دیده افغانی پرشمار و میلیونی اکنون در ایران آماده باش هستند و منتظر دستور امریکا، یا اسرائیل یا .... و یا هرکس که پول بدهد ایران را به خاک و خون بکشند. ترحم بر پلنگ تیزدندان. ستمکاری بود بر گوسفندان!

  • ناشناس
    4

    ما ملت ایران از افغانیها بیزاریم چرا دولت انقدر بی عرضه است ما خودمون نداریم بخوریم یه مشت مفت خور تروریسم تکریتی رو آوردن داخل کشور تا ملت ایران بدبخت کنند

  • ناشناس
    5

    اگر رفته باشند، درود بر شرفشان که از کودکان اوکراین در برابر پوتین مغول صفت دفاع می کنند.

  • موسیو موسیو
    1

    درود بر آزادگان عالم بخصوص خودم لعنت خداوند بر دستهای آلوده ای که حق من جانباز متاهل مستاجر داغون شده پایمال کردند تف تف تف

  • ناشناس
    2

    ههههههه. ایلیاس قدری خودت رابشناس قدر افغان ها رابشناسید یه وقتی دفا از حرم را می کردند الان شد مفت خور میدانم الان مرد شدین

  • ناشناس
    0

    تاکی مسلمانان بایدبازیچه دس اروپاوآمریکاباشد
    کی بایدمامسلمانان سرعقل بیایم اجانب همه
    استفاده ازمامیکنن ومتاسفانه یه عده ای هم ازمسلمانان افتخارمیکنن که زیرسلطه اجانب هسن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها