با حکم رهبر انقلاب، جانشین سردار محمد کاظمی مشخص شد؛

رییس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه منصوب شد

مجید خادمی با حکم فرماندهی کل قوا به ریاست ساحفاسا (سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران) منصوب شد.

رییس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه منصوب شد

سردار سرتیپ پاسدار مجید خادمی با حکم فرماندهی معظم کل قوا به ریاست ساحفاسا (سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) منصوب شد.

حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از نهادهای اطلاعاتی سپاه پاسداران است که وظایفی چون مقابله با جاسوسی در داخل سپاه، جلوگیری از نفوذ جریان‌های ناهمسو با خط مشی سپاه، جلوگیری از راه یافتن اطلاعات محرمانه به خارج از سپاه و نظارت سیاسی امنیتی بر فرماندهان و پرسنل این نیروی مسلح را بر عهده دارد. حفاظت اطلاعات سپاه به شکل سلسله مراتب مستقل و متمرکز در تابعیت مستقیم فرماندهی کل قوا فعالیت می‌کند.

فرمانده این سازمان از بین افراد مورد تأیید رهبر جمهوری اسلامی و فرماندهی کل نیروهای مسلح با حکم فرمانده کل سپاه پاسداران منصوب می‌شود. عزل فرمانده نیز با تأیید رهبر جمهوری اسلامی و حکم فرمانده کل سپاه پاسداران انجام می‌شود. فساد اقتصادی یا اخلاقی، جاسوسی یا دیگر موضوعات مربوط به فرماندهان و نیروهای سپاه پاسداران توسط این نهاد رسیدگی می‌شود. به همین دلیل اکثر اتفاقات مربوط به این نهاد رسانه‌ای نمی‌شود و جنبه کاملاً محرمانه دارد.

سردار مجید خادمی قبلا رییس سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران (با عنوان اختصاری ساحفاودجا) بود، این سازمان با شماره تماس ۱۶۳۶، سازمانی است مستقل و متمرکز در تابعیت فرماندهی کل قوا و وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که وظیفه دارد وزارت دفاع را در جهت پیشبرد اهداف و ماموریت‌های محوله از هر لحاظ صیانت نماید. ریاست این سازمان در حال حاضر بر عهده سردار سرتپ پاسدار مجید خادمی است. قبل از این سردار سید اصغر میرجعفری ریاست این سازمان را بر عهده داشته‌اند.

اکنون سردار مجید خادمی جانشین سردار محمد کاظمی شده است، سردار کاظمی پیشتر رییس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

منبع: اصلاحات نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • منتقد
    2

    سازمانی که فقط برای کشور و مردم هزینه داشته است !!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      10

      چرا ، چون اربیل و اقلیم و آلبانی و باندهی فساد داخلی دیگر برایتان امن نیست.

  • ناشناس
    14

    احسنت بر پاسداران

  • ناشناس
    0

    خدایی این یکی را درست گزینش کنید

  • به ناشناس
    0

    جناب ناشناس ساندیس خور

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها