درخواست کمک رهبر طالبان از جامعه جهانی به دنبال وقوع زلزله در افغانستان

رهبر طالبان افغانستان امروز (چهارشنبه) از سازمان‌های بشردوستانه و جامعه بین‌الملل برای کمک به افغانستان پس از وقوع زمین‌لرزه مهیب امروز در این کشور درخواست کمک کرده است.

درخواست کمک رهبر طالبان از جامعه جهانی به دنبال وقوع زلزله در افغانستان

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «هبت‌الله آخوندزاده» رهبر طالبان افغانستان گفت، حدود ۳۰۰ تن در جریان این زمین لرزه که دو ولایت افغانستان را لرزاند، کشته و بیش از ۵۰۰ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از جامعه بین‌الملل، سازمان‌های خیریه و بشردوست می‌خواهیم تا به مردم افغانستان که در این زمین لرزه آسیب دیده‌اند، کمک کنند.

زمین لرزه صبح امروز در افغانستان در دو ولایت خوست و پکتیا با قدرت ۶.۱ ریشتر رخ داد و علاوه بر اینکه صدها کشته و زخمی، خسارت‌های زیادی را به منازل و ساختمان‌های این دو ولایت بر جای گذاشته است.

براساس تازه‌ترین اطلاعات، در این زمین لرزه بیش از ۹۰۰ تن کشته و بیش از ۱۵۰۰ تن زخمی شده‌اند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • فاتح
    0

    هرچه سنگه مال پای لنگه ، مصیبت طالبان عصر حجری کم بود زلزله تکمیل اش کرد . مظلوم مردم افغانستان که نیم قرن اسیر سیاست بازی مشتی رمال قدرت طلب و قرون وسطایی شده اند !

  • ناشناس
    4

    ملا هیبت حرامزاده ما دیگه چیزی برامان نمانده"
    آخوندها و آخوندزاده ها الان ۴۳ ساله با ۲۰۰کیلومتر سرعت زدن اقتصاد ایران درب و داغون کردن الان هم رفته کما حالا داش ابی ۶ کلاسی با تیمش میخواد اقتصاد ایران جراحی کنه چند وقت پیش
    اقتصاد ایران برا همیشه دار فانی را وداع گفت و زنده
    از اتاق عمل بیرون نیامد.از شماخانوادهای محترم اصول گرا؛اصلاح طلب؛دولت اسلامی طالب؛ حشد و نه عراق؛ داش حسن لبنانی؛آبشار اسد سوری؛
    فلسطین آشغالی؛ مقاومت تار عنکبوتی یمن دعوت میشود جهت تشییع جنازه و خاکسپاری شرکت نمایید.

  • ناشناس
    1

    انشاالله کشته ها و زخمی ها همش از طرفداران طالبان یا خود طالبان باشه تا حدودی ریششون بسوزه

  • امید
    0

    شما طالبان جامعه جهانی را پشم هم حساب نمی کنید حالا که اوضاع مملکتتون بی ریخت شده از جامعه جهانی کمک می خواهید؟؟؟ مردک شتر سواری دولا دولا نمیشه وقتی حرف آزادی بیان و اندیشه و تحصیل دختران افغان پیش میاد جامعه جهانی رو به تخمتون هم حساب نمی کنید !!

  • ناشناس
    1

    بهانه برای دزدیدن کمک ها

  • ایرانی آباد و آزاد
    2

    اینجور موقع ها جهان و دیگر کشورها را قبول دارند عین نظام ایران!!

  • ناشناس
    0

    تاکنون هیچ کشوری طالبان را به رسمیت نشناخته است.خودشان از عهده آوار برداری برمی آیند همانطور که کل افغانستان را در عرض چند روز تصرف کردند.

  • علیرضا
    1

    تنها ایران طالبان را به رسمیت شناخته چیزی نیست اندازه چهار تا انتحاری

  • هفت لنگ بختیاری
    2

    طالبان باافکار پلید وپستش،خیلی بهتر از وطن فروشان غرب گداست،جلوی سد سازی را گرفتند،باایران مبادله کالا داشتند،در تحریم ها اجازه دادند سوخت ایران رد شود،امنیت مرزی باایران برقرار کردند،الان هم مردم افغانستان گناهی ندارند باید همه بهشون کمک کنند،مردم ایران خیلی ها حاضرند ازجیب خوشان برای اون بدبختها کمک کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها